Nee, hoor liever de waarheid heb ondertussen al uitlaat vast gezet. Liever geen snelle schade. Met dank aan de mensen die als eerste antwoorden. Idd ik had liever gehoord dat het niet schadelijk is maar het is niet zo maar nu weet ik het. Toch bedankt aan de mensen die vriendelijk antwoorden en serieus antwoorden, grtjs.nielspbr schreef: ↑30 nov 2022 23:00Het antwoord, hij is sarcastisch en geeft het antwoord dat u blijkbaar heeel graag wilt horen.jambondetrein schreef: ↑30 nov 2022 18:15Ik vind het heel bizar, bent u nu serieus of niet. De ene persoon zegt alles gaat kapot ervan de andere niet. Wat is het nu?
Kleine vragen topic
-
- 4T-MSB beginner
- Berichten: 23
- Lid geworden op: 08 jul 2022 12:49
- Bezit: honda monkey
Re: Kleine vragen topic
- gonzo
- The 4T-MSB is my life!
- Berichten: 1177
- Lid geworden op: 17 jul 2012 19:59
- Locatie: Afferden, Limburg
Re: Kleine vragen topic
Nou, is er dan een mogelijkheid om pops te hebben, zonder schadecop te lopen?
Dus geen luide knallen, maar dat je je brommer laat uitrollen en de uitlaat dan wat na roffelt?
Dus geen luide knallen, maar dat je je brommer laat uitrollen en de uitlaat dan wat na roffelt?
Try and die techniek....... love it.
- wim V8
- Kill me please, I'm trapped here!
- Berichten: 3998
- Lid geworden op: 30 aug 2013 17:43
- Bezit: Honda CB50 '73 (daily)
Honda CD 50 project(compl.in parts)
Honda GiorCub chill 4bak scooter :-)
Piaggio Ciao '70 (under restoration)
Piaggio Bravo '73(as new) Daily
Piaggio Boxer1.'69(need restoration)
VeloFrejus '50 Jolly motore a rullo.
Demm Turismo quatro tempi '59
Fiat 1100R '68 (summer daily) - Locatie: Castricum
Re: Kleine vragen topic
Tuurlijk.
Je komt aanrijden 40-60km/u (of 140km/u in de kroeg)
Contact uitzetten, of killswitch aan.
Laten uitrollen in de versnelling op de motor,
terwijl je het gas openzet.
= veel onverbrandde benzine in de uitlaat.
Terwijl je nog een beetje uitrijdt, contact weer aan, met een beetje gashandle spelerij, bang bang bang
Soms lukt t dan nog niet, probeer maar even
of t bij jouw brommer werkt.
Gr. Wim.
Je komt aanrijden 40-60km/u (of 140km/u in de kroeg)
Contact uitzetten, of killswitch aan.
Laten uitrollen in de versnelling op de motor,
terwijl je het gas openzet.
= veel onverbrandde benzine in de uitlaat.
Terwijl je nog een beetje uitrijdt, contact weer aan, met een beetje gashandle spelerij, bang bang bang
Soms lukt t dan nog niet, probeer maar even
of t bij jouw brommer werkt.
Gr. Wim.
Een oude brommer is alleen leuk als sleutelen uw hobby is.
Link naar mijn Honda's:
viewtopic.php?f=15&t=26869
Link naar mijn Honda's:
viewtopic.php?f=15&t=26869
- lil
- The 4T-MSB is my life!
- Berichten: 1902
- Lid geworden op: 27 dec 2019 17:58
- Bezit: oa.
c50 presscub injectie 2008 (2x)
c50 presscub 2005
c50 business 1996
c50 economy 1981
c70 passport 1975
c110 sportscub frans 1968?
apollo hmc 303 1972?
lely senior duo 1959?
dan nog een vaag bami crossding met een honda-achtig 50cc BBS-tuning blok.
en een sloop bami pitbike met een 124cc loncin. - Locatie: zuidholland
Re: Kleine vragen topic
het is natuurlijk niet zo extreem schadelijk voor je brommer dat ie binnen de kortste keren naar de gallemiezen is, laten we het niet overdrijven, je kan nog best aardig lang blijven rijden met een herriebrommer. maar de lol van een herriebrommer is er gauw af als je er heel lang heel veel op moet rijden, bijvoorbeeld als je ermee op vakantie gaat naar spanje ofzo, wat ik weleens doe. als je dan urenlang in je eigen herrie zit ben je het heel gauw zat en wil je voortaan een zo stil mogelijke brommer, het is een leerproces waar uiteindelijk iedereen op uit komt. je zal het zien
Hoedt u voor iedereen die zich expert wil noemen, zij willen meer lijken dan wat ze zijn.
Expert is geen beschermde titel, iedere kluns kan zich expert noemen, het betekent niets.
Denk zelf na, en oordeel slechts na ampele overwegingen.
Expert is geen beschermde titel, iedere kluns kan zich expert noemen, het betekent niets.
Denk zelf na, en oordeel slechts na ampele overwegingen.
- fs1tom
- 4T-MSB addict
- Berichten: 658
- Lid geworden op: 29 jan 2007 18:38
- Bezit: Bamimotorgorilla
- Locatie: Achterhoek
- Contacteer:
Re: Kleine vragen topic
Ik vraag mij af wat er eerder kapot gaat. Een uitlaatklep door een loszittende uitlaat of een bamiblok bij een 16-jarige eigenaar in zijn algemeen...
Netheid is voor de dommen, het genie beheerst de chaos
Re: Kleine vragen topic
Ik was niet eens sarcastisch. Gewoon doen. Ik vond het vroeger ook prachtig. Nu vind ik het asociaal. Maar ik weet nog goed dat ik het vroeger ook cool vond. Met m'n 50cc-blokje ging dat tienduizenden kilometers goed.
- gonzo
- The 4T-MSB is my life!
- Berichten: 1177
- Lid geworden op: 17 jul 2012 19:59
- Locatie: Afferden, Limburg
Re: Kleine vragen topic
Ik haf ooit een uitlaat die met uitlopen een beetje roffelde, geen knallen. Opzich was dat wel lekker aangenaam, en geen oorverdovend geklap.
Ik weet dat we vroeger bij de Kadettjes een gat in de uitlaat boorden om hetzelfde effect te krijgen. Is dit ook te doen bij de 4taktjes, dus niet te kort bij het blok een gaatje boren om zo dat rommelgeluidje te krijgen, zonder geluidsoberlast?
Ik weet dat we vroeger bij de Kadettjes een gat in de uitlaat boorden om hetzelfde effect te krijgen. Is dit ook te doen bij de 4taktjes, dus niet te kort bij het blok een gaatje boren om zo dat rommelgeluidje te krijgen, zonder geluidsoberlast?
Try and die techniek....... love it.
-
- 4T-MSB zombie
- Berichten: 2525
- Lid geworden op: 28 jan 2007 22:19
- Bezit: Vaillante;
MSX125
ST70
Z50A K3
En een berg projectjes - Locatie: Santa-Cruz, Belgium
Re: Kleine vragen topic
hmmm, dat heeft een CDI niet zo graag het kort aan en uit zetten.wim V8 schreef: ↑01 dec 2022 12:06 Tuurlijk.
Je komt aanrijden 40-60km/u (of 140km/u in de kroeg)
Contact uitzetten, of killswitch aan.
Laten uitrollen in de versnelling op de motor,
terwijl je het gas openzet.
= veel onverbrandde benzine in de uitlaat.
Terwijl je nog een beetje uitrijdt, contact weer aan, met een beetje gashandle spelerij, bang bang bang
Soms lukt t dan nog niet, probeer maar even
of t bij jouw brommer werkt.
Gr. Wim.
Dan is een iet te grote sproeier mss nog gemakkelijker. Je leert wel dat je niet volgas kunt geven (niet overdrijven natuurlijk qua sproeier), als je dan volgas geeft zalt wel iets doen bij gas lossen.
nuja, verbruik gaat dan ook wel veranderen...
-
- 4T-MSB addict
- Berichten: 686
- Lid geworden op: 28 jan 2007 01:25
- Bezit: Ss50z , cb50, chaly en monkey
- Locatie: emmen
Re: Kleine vragen topic
Gewoon een Harley liberator kopen. Daarbij kun je de ontsteking handmatig verstellen aan het stuur zodat je leuke en harde knallen kunt veroorzaken. Of natuurlijk zelf een handmatige ontsteking versteller maken ( denk het makkelijkste met cdi ontsteking.)
- lil
- The 4T-MSB is my life!
- Berichten: 1902
- Lid geworden op: 27 dec 2019 17:58
- Bezit: oa.
c50 presscub injectie 2008 (2x)
c50 presscub 2005
c50 business 1996
c50 economy 1981
c70 passport 1975
c110 sportscub frans 1968?
apollo hmc 303 1972?
lely senior duo 1959?
dan nog een vaag bami crossding met een honda-achtig 50cc BBS-tuning blok.
en een sloop bami pitbike met een 124cc loncin. - Locatie: zuidholland
Re: Kleine vragen topic
o dat is iets waar ik wel mee wil experimenteren. ik zal es kijken in hoeverre een constructie te maken is waarmee je je ontsteking naar believen kan verstellen, ik zie wel mogelijkheden. sowieso het idee dat je de baas bent over je ontstekingstijdstip staat me wel aan, fuck al die smartshit die het wel even voor je bepalen zal, ik merk vanzelf wel hoe die het lekkerste loopt.
ik kan me nog tijden herinneren dat we stelsproeiers hadden, op puchjes, dan kon je tijdens het rijden je sproeier in de beste stand zetten. gewoon proefondervindelijk, zelfde idee, een kind kan de was doen
ik kan me nog tijden herinneren dat we stelsproeiers hadden, op puchjes, dan kon je tijdens het rijden je sproeier in de beste stand zetten. gewoon proefondervindelijk, zelfde idee, een kind kan de was doen
Hoedt u voor iedereen die zich expert wil noemen, zij willen meer lijken dan wat ze zijn.
Expert is geen beschermde titel, iedere kluns kan zich expert noemen, het betekent niets.
Denk zelf na, en oordeel slechts na ampele overwegingen.
Expert is geen beschermde titel, iedere kluns kan zich expert noemen, het betekent niets.
Denk zelf na, en oordeel slechts na ampele overwegingen.
- CheapUrbanBitches
- 4T-MSB regular
- Berichten: 393
- Lid geworden op: 08 feb 2022 15:51
- Bezit: Bak bami
Re: Kleine vragen topic
Dat ploft alleen stationair, en rijdt enorm klote, gas wordt er veel te gevoelig van dus geruk aan de ketting. Na volgas los krijg je een enorme inkakker op je toeren en ga je bijna over je stuur heen.MrSinga schreef: ↑01 dec 2022 16:55hmmm, dat heeft een CDI niet zo graag het kort aan en uit zetten.wim V8 schreef: ↑01 dec 2022 12:06 Tuurlijk.
Je komt aanrijden 40-60km/u (of 140km/u in de kroeg)
Contact uitzetten, of killswitch aan.
Laten uitrollen in de versnelling op de motor,
terwijl je het gas openzet.
= veel onverbrandde benzine in de uitlaat.
Terwijl je nog een beetje uitrijdt, contact weer aan, met een beetje gashandle spelerij, bang bang bang
Soms lukt t dan nog niet, probeer maar even
of t bij jouw brommer werkt.
Gr. Wim.
Dan is een iet te grote sproeier mss nog gemakkelijker. Je leert wel dat je niet volgas kunt geven (niet overdrijven natuurlijk qua sproeier), als je dan volgas geeft zalt wel iets doen bij gas lossen.
nuja, verbruik gaat dan ook wel veranderen...
Dus doen in vraagsteller z'n geval, net zo'n beunoplossing voor een tokkievraagstuk als je uitlaat los zetten en gaan rijden.
'It never hurts to help.'
-
- 4T-MSB zombie
- Berichten: 2525
- Lid geworden op: 28 jan 2007 22:19
- Bezit: Vaillante;
MSX125
ST70
Z50A K3
En een berg projectjes - Locatie: Santa-Cruz, Belgium
Re: Kleine vragen topic
wat u stelt is als je echt 10 maten groter gaat. Soms is 2 maten al meer dan genoeg.
Godja, tis gewoon iets dat niet normaal/goed is om die geluiden te krijgen. En er is geen handleiding om het ‘correct’ te doen. Enige manier is eigenlijk echt uitlaat ietke losser zetten.
Godja, tis gewoon iets dat niet normaal/goed is om die geluiden te krijgen. En er is geen handleiding om het ‘correct’ te doen. Enige manier is eigenlijk echt uitlaat ietke losser zetten.
- CheapUrbanBitches
- 4T-MSB regular
- Berichten: 393
- Lid geworden op: 08 feb 2022 15:51
- Bezit: Bak bami
Re: Kleine vragen topic
Ik heb ze langs zien komen met 84 om de lekke vlotterbakpakking te compenseren. Het is maar net waar je naar kijkt; het gevolg of de oorzaak.MrSinga schreef: ↑02 dec 2022 21:03 wat u stelt is als je echt 10 maten groter gaat. Soms is 2 maten al meer dan genoeg.
Godja, tis gewoon iets dat niet normaal/goed is om die geluiden te krijgen. En er is geen handleiding om het ‘correct’ te doen. Enige manier is eigenlijk echt uitlaat ietke losser zetten.
'It never hurts to help.'
-
- 4T-MSB zombie
- Berichten: 2525
- Lid geworden op: 28 jan 2007 22:19
- Bezit: Vaillante;
MSX125
ST70
Z50A K3
En een berg projectjes - Locatie: Santa-Cruz, Belgium
Re: Kleine vragen topic
Owkay grotere sproeier om lek te compenseren ik dacht alles al gehoord te hebbenCheapUrbanBitches schreef: ↑02 dec 2022 23:42Ik heb ze langs zien komen met 84 om de lekke vlotterbakpakking te compenseren. Het is maar net waar je naar kijkt; het gevolg of de oorzaak.MrSinga schreef: ↑02 dec 2022 21:03 wat u stelt is als je echt 10 maten groter gaat. Soms is 2 maten al meer dan genoeg.
Godja, tis gewoon iets dat niet normaal/goed is om die geluiden te krijgen. En er is geen handleiding om het ‘correct’ te doen. Enige manier is eigenlijk echt uitlaat ietke losser zetten.
-
- 4T-MSB addict
- Berichten: 630
- Lid geworden op: 16 dec 2017 11:36
- Bezit: Cd50
Harley 1977 fxe Super Glide
Jazz 1.4 v-tec - Locatie: Leiden
Re: Kleine vragen topic
Ik heb wel eens in een vlaag van jeugdigde onbekwaamheid rondgereden met een c70 met fluisterpijp die ook aardig los zat bij de kop, verder was de rest van de afstelling ook niet alles , daar kwam met gas los ook een knal uit met een blauwe steekvlam van 20 centimeter, er is toen nog een keer een omaatje met boodschappen karretje en al de bosjes ingedoken na zo’n knal , die dacht waarschijnlijk dat de duitsers weer terug waren.
Helaas voor de topicstarter heb ik de specificaties toen niet opgeschreven.
Helaas voor de topicstarter heb ik de specificaties toen niet opgeschreven.
Hop hop gas dr op