Oh? Op basis van toeren had ik het tegenovergestelde geconstateerd! Naar beneden = open en naar opzij (naar buiten toe, verder kan hij niet omdat daar de benzinetank zit) = dichtciebie schreef:Chokehandel omhoog, dan staat de choke open/aan/in werking! Chokehandel naar beneden, dan staat de choke dicht/uit/ buiten werking!
Kleine vragen topic
-
- 4T-MSB beginner
- Berichten: 4
- Lid geworden op: 26 dec 2013 17:18
- Bezit: CY50
Re: Kleine vragen topic
-
- 4T-MSB regular
- Berichten: 461
- Lid geworden op: 08 apr 2012 20:31
- Bezit: SS50Z
- Locatie: Zwolle
Re: Kleine vragen topic
Ik heb geen tot matige vonk op de ss. Het is 12v cdi. De bougie zelf al uitgesloten. Ook heb ik gekeken of de bobine massa heeft. Dit had die. Heb er gewoon opgereden tot dat die opeens uitviel uit het niks.
- nielspbr
- Mr Kockengen
- Berichten: 16193
- Lid geworden op: 02 mar 2009 17:50
- Bezit: Een apenfamilie en een bamibal.
- Locatie: Kockengen
Re: Kleine vragen topic
Al een andere cdi geprobeerd?
-
- 4T-MSB regular
- Berichten: 461
- Lid geworden op: 08 apr 2012 20:31
- Bezit: SS50Z
- Locatie: Zwolle
Re: Kleine vragen topic
Niet hier liggen. Hoe kom ik bij de bobine zelf ? Weet die zit maar hoe kom ik er bij. Ik denk dat die te veel water heeft gezien namelijk
-
- 4T-MSB beginner
- Berichten: 4
- Lid geworden op: 26 dec 2013 17:18
- Bezit: CY50
Re: Kleine vragen topic
En dan? Is dat te repareren? Ik kan zo in de gauwigheid maar een tweedehandsje vinden voor 100 euro en daar zit ook roest op aan de binnenkant.nielspbr schreef:Een standaard honda slikt elke benzinesoort die je hem voorzet, ofwel gewoon het goedkoopste tanken.
Als er een roestscheurtje inzit is meestal de binnenkant van de tank ook een eind heen. Tap de tank maar eens af, laten drogen en kijk er dan maar eens met een zaklantaarn in.
(Bij mijn monkeytankje kwamen er na het ontroesten nog een aantal extra gaatjes tevoorschijn.)
Re: Kleine vragen topic
Google eens een beetjeriezebosch schreef:En dan? Is dat te repareren? Ik kan zo in de gauwigheid maar een tweedehandsje vinden voor 100 euro en daar zit ook roest op aan de binnenkant.nielspbr schreef:Een standaard honda slikt elke benzinesoort die je hem voorzet, ofwel gewoon het goedkoopste tanken.
Als er een roestscheurtje inzit is meestal de binnenkant van de tank ook een eind heen. Tap de tank maar eens af, laten drogen en kijk er dan maar eens met een zaklantaarn in.
(Bij mijn monkeytankje kwamen er na het ontroesten nog een aantal extra gaatjes tevoorschijn.)
Re: Kleine vragen topic
Dicht/aan/in werking en open/uit/buiten werking..ciebie schreef:Chokehandel omhoog, dan staat de choke open/aan/in werking! Chokehandel naar beneden, dan staat de choke dicht/uit/ buiten werking!
-
- chaly addict
- Berichten: 18832
- Lid geworden op: 27 jan 2007 21:21
- Bezit: Een hamer
- Locatie: Milsbeek
Re: Kleine vragen topic
riezebosch schreef:Oh? Op basis van toeren had ik het tegenovergestelde geconstateerd! Naar beneden = open en naar opzij (naar buiten toe, verder kan hij niet omdat daar de benzinetank zit) = dichtciebie schreef:Chokehandel omhoog, dan staat de choke open/aan/in werking! Chokehandel naar beneden, dan staat de choke dicht/uit/ buiten werking!
Klopt. Handle omhoog is schuif omlaag dus is verrijken mengsel.
Stel je kleppen en kijk eerst even in de FAQ.
-
- Frequent 4T-MSB visitor
- Berichten: 139
- Lid geworden op: 28 feb 2013 18:08
- Bezit: SS50, Dax
- Locatie: BE
Re: Kleine vragen topic
Is het makkelijk om zelf een velg te bespaken?
Hoe waren de originele naven van een SS50 4-bak? Gespoten of gepolierd?
Welke banden neem ik best voor een SS50? Michelin VM100 ligt er nu vooraan op maar die vind ik niet meer nieuw denk ik...
Hoe waren de originele naven van een SS50 4-bak? Gespoten of gepolierd?
Welke banden neem ik best voor een SS50? Michelin VM100 ligt er nu vooraan op maar die vind ik niet meer nieuw denk ik...
-
- Frequent 4T-MSB visitor
- Berichten: 192
- Lid geworden op: 29 jun 2013 17:33
- Bezit: gezond verstand
- Locatie: antwerpen
Re: Kleine vragen topic
om te spaken moet je een velgenrichter hebben, ik doe dit gewoon in een achterbrug (maar dat komt met ervaring), naven waren van fabriek uit niet gepolierd wel gewoon ruw aluminium zodat je de structuur nog zag heb ik altijd gehoord, alhoewel ik zelf ook altijd maar grijs gespoten potten ben tegengekomen en van banden liggen er bij mij vanachter een pirelli mt 65 2.75 17" op en vooraan een continental 2.50 17", zorg gewn vr degelijke 17" banden die je zelf leuk vind en betaalbaar, de originele yokohamas zijn niet meer op de markt (denk ik) keuze genoeg daarin denk ik
-
- 4T-MSB addict
- Berichten: 802
- Lid geworden op: 28 jan 2007 15:10
- Bezit: OT C90 (Daytona 150)
Moto Guzzi V7 - Locatie: Tilburg
Re: Kleine vragen topic
Het spaken zelf is niet zo moeilijk, gewoon een compleet wiel er naast leggen en goed kijken wat je moet doen. Zelf ook een paar keer gedaan. Het spannen en richten laat ik doen door de lokale fietsenmaker.Glenn-N schreef:Is het makkelijk om zelf een velg te bespaken?
Ducktape is like The Force... it has a Light side and a Dark side, and keeps the universe together!
Re: Kleine vragen topic
Richten en spannen inderdaad laten doen als je het zelf nog nooit gedaan hebt, spaken er zelf in zetten is niet moeilijk. Richten kostte mij 20 euro voor twee velgjes
Ik heb zelf Heidenau K36/1 2.75x17 erop liggen, dat is dus echt top rubber... Kost iets van 40 per stuk waar ik ze vandaan had
Zou daar maar eens even naar gaan kijken
Ik heb zelf Heidenau K36/1 2.75x17 erop liggen, dat is dus echt top rubber... Kost iets van 40 per stuk waar ik ze vandaan had
Zou daar maar eens even naar gaan kijken
-
- Frequent 4T-MSB visitor
- Berichten: 192
- Lid geworden op: 29 jun 2013 17:33
- Bezit: gezond verstand
- Locatie: antwerpen
Re: Kleine vragen topic
wel weten waaraan en hoe je eraan begint! zomaar een wiel ernaast leggen? lolBrommert schreef:Het spaken zelf is niet zo moeilijk, gewoon een compleet wiel er naast leggen en goed kijken wat je moet doen. Zelf ook een paar keer gedaan. Het spannen en richten laat ik doen door de lokale fietsenmaker.Glenn-N schreef:Is het makkelijk om zelf een velg te bespaken?
dat is al een begin he, en wat dan?...
kijk youtube filmpie http://www.youtube.com/watch?v=3fwVBuhwS54
het principe is hetzelfde, en let erop dat je niet kruislings over je ventiel spaakt, (de spaken moeten van je ventiel wegwijzen) richten op zich is ook niet moeilijk - om de 4 spaken op ongeveer gelijke spanning brengen, tot alle spaken op een aanvaardbare spanning komen te staan en vanuit dat standpunt begin je te richten. en als je daar geen zin in hebt zou ik dat werk inderdaad ook uitbesteden.
succes
Re: Kleine vragen topic
Kan iemand mij een taxatie geven van deze carb`s
het zijn 3 c50 carbs volgensmij waarvan er 3 met onderbakje
en 4 carbs waarvan ik het model niet weet wel met bovenplaatjes
1 complete carb waarvan ik ook niet weet welk type
en nog 1 onbekende immi(zie 1e foto rechts onder)
alvast bedankt
het zijn 3 c50 carbs volgensmij waarvan er 3 met onderbakje
en 4 carbs waarvan ik het model niet weet wel met bovenplaatjes
1 complete carb waarvan ik ook niet weet welk type
en nog 1 onbekende immi(zie 1e foto rechts onder)
alvast bedankt
-
- 4T-MSB zombie
- Berichten: 2430
- Lid geworden op: 16 jan 2009 16:24
- Bezit: Honda CB50J, Honda C50 lange termijn project, C70 nog langer termijn project
- Locatie: Soest
Re: Kleine vragen topic
tienmiljoenmiljard euro!
het zijn geen zeldzame carburateurs, en volgens mij ook een paar bami.. en allemaal incompleet! 10/20 euro
het zijn geen zeldzame carburateurs, en volgens mij ook een paar bami.. en allemaal incompleet! 10/20 euro