Kleine vragen topic

Hier kun je praten over je honda.
riezebosch
4T-MSB beginner
Berichten: 4
Lid geworden op: 26 dec 2013 17:18
Bezit: CY50

Re: Kleine vragen topic

Bericht door riezebosch »

ciebie schreef:Chokehandel omhoog, dan staat de choke open/aan/in werking! Chokehandel naar beneden, dan staat de choke dicht/uit/ buiten werking!
Oh? Op basis van toeren had ik het tegenovergestelde geconstateerd! Naar beneden = open en naar opzij (naar buiten toe, verder kan hij niet omdat daar de benzinetank zit) = dicht

Jossvdijk
4T-MSB regular
Berichten: 461
Lid geworden op: 08 apr 2012 20:31
Bezit: SS50Z
Locatie: Zwolle

Re: Kleine vragen topic

Bericht door Jossvdijk »

Ik heb geen tot matige vonk op de ss. Het is 12v cdi. De bougie zelf al uitgesloten. Ook heb ik gekeken of de bobine massa heeft. Dit had die. Heb er gewoon opgereden tot dat die opeens uitviel uit het niks.

Gebruikersavatar
nielspbr
Mr Kockengen
Berichten: 16193
Lid geworden op: 02 mar 2009 17:50
Bezit: Een apenfamilie en een bamibal.
Locatie: Kockengen

Re: Kleine vragen topic

Bericht door nielspbr »

Al een andere cdi geprobeerd?

Jossvdijk
4T-MSB regular
Berichten: 461
Lid geworden op: 08 apr 2012 20:31
Bezit: SS50Z
Locatie: Zwolle

Re: Kleine vragen topic

Bericht door Jossvdijk »

Niet hier liggen. Hoe kom ik bij de bobine zelf ? Weet die zit maar hoe kom ik er bij. Ik denk dat die te veel water heeft gezien namelijk

riezebosch
4T-MSB beginner
Berichten: 4
Lid geworden op: 26 dec 2013 17:18
Bezit: CY50

Re: Kleine vragen topic

Bericht door riezebosch »

nielspbr schreef:Een standaard honda slikt elke benzinesoort die je hem voorzet, ofwel gewoon het goedkoopste tanken.
Als er een roestscheurtje inzit is meestal de binnenkant van de tank ook een eind heen. Tap de tank maar eens af, laten drogen en kijk er dan maar eens met een zaklantaarn in.


(Bij mijn monkeytankje kwamen er na het ontroesten nog een aantal extra gaatjes tevoorschijn.)
En dan? Is dat te repareren? Ik kan zo in de gauwigheid maar een tweedehandsje vinden voor 100 euro en daar zit ook roest op aan de binnenkant.

Gebruikersavatar
Jurrien
chaly's angel
Berichten: 5862
Lid geworden op: 28 jan 2007 12:51
Locatie: Willieoort

Re: Kleine vragen topic

Bericht door Jurrien »

riezebosch schreef:
nielspbr schreef:Een standaard honda slikt elke benzinesoort die je hem voorzet, ofwel gewoon het goedkoopste tanken.
Als er een roestscheurtje inzit is meestal de binnenkant van de tank ook een eind heen. Tap de tank maar eens af, laten drogen en kijk er dan maar eens met een zaklantaarn in.


(Bij mijn monkeytankje kwamen er na het ontroesten nog een aantal extra gaatjes tevoorschijn.)
En dan? Is dat te repareren? Ik kan zo in de gauwigheid maar een tweedehandsje vinden voor 100 euro en daar zit ook roest op aan de binnenkant.
Google eens een beetje
www.jurrienmaakt.nl
NIX schreef: 20 sep 2023 08:46Wat de hippie zegt. Ben het helemaal met hem eens.

Gebruikersavatar
Jurrien
chaly's angel
Berichten: 5862
Lid geworden op: 28 jan 2007 12:51
Locatie: Willieoort

Re: Kleine vragen topic

Bericht door Jurrien »

ciebie schreef:Chokehandel omhoog, dan staat de choke open/aan/in werking! Chokehandel naar beneden, dan staat de choke dicht/uit/ buiten werking!
Dicht/aan/in werking en open/uit/buiten werking.. :wink:
www.jurrienmaakt.nl
NIX schreef: 20 sep 2023 08:46Wat de hippie zegt. Ben het helemaal met hem eens.

NIX
chaly addict
Berichten: 18832
Lid geworden op: 27 jan 2007 21:21
Bezit: Een hamer
Locatie: Milsbeek

Re: Kleine vragen topic

Bericht door NIX »

riezebosch schreef:
ciebie schreef:Chokehandel omhoog, dan staat de choke open/aan/in werking! Chokehandel naar beneden, dan staat de choke dicht/uit/ buiten werking!
Oh? Op basis van toeren had ik het tegenovergestelde geconstateerd! Naar beneden = open en naar opzij (naar buiten toe, verder kan hij niet omdat daar de benzinetank zit) = dicht

Klopt. Handle omhoog is schuif omlaag dus is verrijken mengsel.
Stel je kleppen en kijk eerst even in de FAQ.

Glenn-N
Frequent 4T-MSB visitor
Berichten: 139
Lid geworden op: 28 feb 2013 18:08
Bezit: SS50, Dax
Locatie: BE

Re: Kleine vragen topic

Bericht door Glenn-N »

Is het makkelijk om zelf een velg te bespaken?

Hoe waren de originele naven van een SS50 4-bak? Gespoten of gepolierd?

Welke banden neem ik best voor een SS50? Michelin VM100 ligt er nu vooraan op maar die vind ik niet meer nieuw denk ik...

Kickstarter
Frequent 4T-MSB visitor
Berichten: 192
Lid geworden op: 29 jun 2013 17:33
Bezit: gezond verstand
Locatie: antwerpen

Re: Kleine vragen topic

Bericht door Kickstarter »

om te spaken moet je een velgenrichter hebben, ik doe dit gewoon in een achterbrug (maar dat komt met ervaring), naven waren van fabriek uit niet gepolierd wel gewoon ruw aluminium zodat je de structuur nog zag heb ik altijd gehoord, alhoewel ik zelf ook altijd maar grijs gespoten potten ben tegengekomen en van banden liggen er bij mij vanachter een pirelli mt 65 2.75 17" op en vooraan een continental 2.50 17", zorg gewn vr degelijke 17" banden die je zelf leuk vind en betaalbaar, de originele yokohamas zijn niet meer op de markt (denk ik) keuze genoeg daarin denk ik :-)

Brommert
4T-MSB addict
Berichten: 802
Lid geworden op: 28 jan 2007 15:10
Bezit: OT C90 (Daytona 150)
Moto Guzzi V7
Locatie: Tilburg

Re: Kleine vragen topic

Bericht door Brommert »

Glenn-N schreef:Is het makkelijk om zelf een velg te bespaken?
Het spaken zelf is niet zo moeilijk, gewoon een compleet wiel er naast leggen en goed kijken wat je moet doen. Zelf ook een paar keer gedaan. Het spannen en richten laat ik doen door de lokale fietsenmaker.
Ducktape is like The Force... it has a Light side and a Dark side, and keeps the universe together!

Afbeelding

Salm
Frequent 4T-MSB visitor
Berichten: 44
Lid geworden op: 05 aug 2013 10:31
Bezit: SS50Z

Re: Kleine vragen topic

Bericht door Salm »

Richten en spannen inderdaad laten doen als je het zelf nog nooit gedaan hebt, spaken er zelf in zetten is niet moeilijk. Richten kostte mij 20 euro voor twee velgjes
Ik heb zelf Heidenau K36/1 2.75x17 erop liggen, dat is dus echt top rubber... Kost iets van 40 per stuk waar ik ze vandaan had
Zou daar maar eens even naar gaan kijken

Kickstarter
Frequent 4T-MSB visitor
Berichten: 192
Lid geworden op: 29 jun 2013 17:33
Bezit: gezond verstand
Locatie: antwerpen

Re: Kleine vragen topic

Bericht door Kickstarter »

Brommert schreef:
Glenn-N schreef:Is het makkelijk om zelf een velg te bespaken?
Het spaken zelf is niet zo moeilijk, gewoon een compleet wiel er naast leggen en goed kijken wat je moet doen. Zelf ook een paar keer gedaan. Het spannen en richten laat ik doen door de lokale fietsenmaker.
wel weten waaraan en hoe je eraan begint! zomaar een wiel ernaast leggen? lol :mrgreen:
dat is al een begin he, en wat dan?...
:arrow: kijk youtube filmpie http://www.youtube.com/watch?v=3fwVBuhwS54
het principe is hetzelfde, en let erop dat je niet kruislings over je ventiel spaakt, (de spaken moeten van je ventiel wegwijzen) richten op zich is ook niet moeilijk - om de 4 spaken op ongeveer gelijke spanning brengen, tot alle spaken op een aanvaardbare spanning komen te staan en vanuit dat standpunt begin je te richten. en als je daar geen zin in hebt zou ik dat werk inderdaad ook uitbesteden.
succes

pelle97
4T-MSB beginner
Berichten: 9
Lid geworden op: 08 aug 2012 15:46
Bezit: ss50

Re: Kleine vragen topic

Bericht door pelle97 »

Kan iemand mij een taxatie geven van deze carb`s
het zijn 3 c50 carbs volgensmij waarvan er 3 met onderbakje
en 4 carbs waarvan ik het model niet weet wel met bovenplaatjes
1 complete carb waarvan ik ook niet weet welk type
en nog 1 onbekende immi(zie 1e foto rechts onder)
alvast bedankt
Bijlagen
IMG_3777.jpg
IMG_3771.jpg

ciebie
4T-MSB zombie
Berichten: 2430
Lid geworden op: 16 jan 2009 16:24
Bezit: Honda CB50J, Honda C50 lange termijn project, C70 nog langer termijn project
Locatie: Soest

Re: Kleine vragen topic

Bericht door ciebie »

tienmiljoenmiljard euro!


het zijn geen zeldzame carburateurs, en volgens mij ook een paar bami.. en allemaal incompleet! 10/20 euro

Plaats reactie