Kleine vragen topic

Hier kun je praten over je honda.
akado
4T-MSB beginner
Berichten: 1
Lid geworden op: 27 mei 2015 14:36
Bezit: Skyteam Cobra 50

Re: Kleine vragen topic

Bericht door akado »

Hallo,
Ik weet niet goed waar ik dit moet posten, maar dit lijkt me wel een geschikte plek.
Ik heb een nagenoeg originele skyteam cobra 50cc, maar sinds enkele weken start de motor niet meer. Niet elektrisch en ook niet door te kicken. Op zoek naar het probleem is mij opgevallen dat als ik de choke gans opendraai, er wat olie uit mijn carburator sputtert. Ik weet het niet of dit een oorzaak/gevolg is van het probleem, ofdat dit enkel is om het teveel aan doorstromende benzine weg te werken. Ook heb ik mijn gasnaald eruit gedraaid om te kijken of daar iets mee was, maar als ik hem er terug in draai kan ik geen gas meer geven. Keer op keer, vermits ik hem nog wel optrek als hij eruit gedraaid is moet dit zijn omdat ik hem er verkeerd terug indraai. Ik denk dat er een beetje lucht binnenkwam omdat het er een klemmetje weg was, maar ik kan niet testen ofdat de oorzaak was van het niet-starten omdat ik, met een nieuwe klem erop, geen gas kan geven als ik hem er terug indraai. Is er een bepaalde manier waarop de gasnaald erin gedraaid moet worden ofzo? Of denkt iemand te weten waaraan mijn problemen liggen?

Hulp zou zeer geapprecieerd worden.

Mvg

Gebruikersavatar
nielspbr
Mr Kockengen
Berichten: 16146
Lid geworden op: 02 mar 2009 17:50
Bezit: Een apenfamilie en een bamibal.
Locatie: Kockengen

Re: Kleine vragen topic

Bericht door nielspbr »

Gasnaalden kan je niet in draaien, die hangen aan een clipje in de gasschuif.

Je hebt het of over de stationairmengselschroef of over de schroef die het stationair toerental(schuifhoogte) bepaald.

Als het de mengselschroef is, helemaal indraaien en dan 1,5 a 1,75 omwenteling weer uitdraaien. Schroef van de lichthoogte van de gasschuif, experimenteren...

Fotootje van de situatie helpt ook als je een beter antwoord wil. (plaatje van de carb met een pijltje bij de schroef die je bedoelt)

hypercub
The 4T-MSB is my life!
Berichten: 1804
Lid geworden op: 28 jan 2007 09:22
Bezit: CY50 R&P
Locatie: Knastaksel, `s zomers in knoesterveen

Re: Kleine vragen topic

Bericht door hypercub »

Als je de gasschuif bedoelt, deze kan er 2 manieren in. In de gasschuif zit een gleuf, deze correspondeert met een pinnetje in de carburateur. Valt het pinnetje in de gleuf dan kan je de gashandel gewoon bedienen, valt het pinnetje niet in de gleuf dan komt de gasschuif niet volledig naar beneden.
Life is too short for lousy coffee.

René
Admin
Berichten: 1914
Lid geworden op: 15 jan 2007 14:01
Bezit: Little Cub, Chaly, SS50
Locatie: De Bilt

Re: Kleine vragen topic

Bericht door René »

NIX schreef:
René schreef:De teller van mijn CD doet het niet. Kabel draait dus ligt echt aan de teller. Komt het vaak voor dat de teller zelf kapot gaat? Valt weinig aan te doen dan denk ik of niet?
Tellers kunnen kaduuk gaan na 40 jaar. Openen bij de felsrand is het enige wat je kan doen en kijken wat er kaduuk is. Ik gok dat het mechaniek vastzit of dat de as is losgebroken.
Mechaniek zit vast. Toen ik de kabel weer los haalde bleek ie onderaan gebroken te zijn. Was een nieuwe kabel. Maar hoe krijg je zo'n ding open? Niet met die schroefjes toch?

Kan het zijn dat ie gewoon weer soepel gemaakt moet worden? Ik kan er een schroevendraaier in zetten en hem proberen te forceren, of sloop ik hem daarmee alleen maar verder mee? Moet ik ook met wijzer mee draaien?

NIX
chaly addict
Berichten: 18799
Lid geworden op: 27 jan 2007 21:21
Bezit: Een hamer
Locatie: Milsbeek

Re: Kleine vragen topic

Bericht door NIX »

Ik zou niets forceren. Je moet de onderkant warm fohnen om de zwarte pot van de onderkant te kunnen trekken en heel genoeg te laten om hem er ook ooit weer op te zetten. Daarna kun je de boel eens gaan inolien en laten losweken.
Stel je kleppen en kijk eerst even in de FAQ.

Soop
4T-MSB addict
Berichten: 534
Lid geworden op: 09 aug 2013 18:48
Bezit: Honda CD50 '71
SMC super50 C50 imi (van de vrouw)
Scoopy OT
Transalp 600V
Locatie: Amsterdam
Contacteer:

Re: Kleine vragen topic

Bericht door Soop »

Dit is toch gewoon een New Racing CDI zonder sticker, prima geschikt voor 50 en 70 cc, of kan het zijn dat alleen gechikt is voor meer cc's?
http://www.mijn-artikel.nl/Webwinkel-Pr ... 140cc.html

Marijn145
Frequent 4T-MSB visitor
Berichten: 61
Lid geworden op: 09 apr 2015 14:48
Bezit: SS50K1
CL70K2 Japan

Re: Kleine vragen topic

Bericht door Marijn145 »

Hallo,

Wat is de correcte tandwielverhouding voor mijn SS50? Momenteel rij ik met 12-42, alleen trekt de brommer helaas niet helemaal lekker door in de 4de versnelling...

Setup:
50cc
16mm carburateur (sproeier 75)
vastgezet vliegwiel.

NIX
chaly addict
Berichten: 18799
Lid geworden op: 27 jan 2007 21:21
Bezit: Een hamer
Locatie: Milsbeek

Re: Kleine vragen topic

Bericht door NIX »

42/12. Stel je kleppen, check de timing en zet de ontsteking iets voor F. Check je wiellagers en ketting.
Stel je kleppen en kijk eerst even in de FAQ.

Eric
zoomerlover
Berichten: 3242
Lid geworden op: 20 dec 2011 00:15
Bezit: Een corsa 1.0 12V

Re: Kleine vragen topic

Bericht door Eric »

De 4e van een ss is eigenlijk ook gewoon te lang.
Heeft iemand nog een C4.0SE blok van en Opel liggen? Dus niet de C3.0SE!!!

Marijn145
Frequent 4T-MSB visitor
Berichten: 61
Lid geworden op: 09 apr 2015 14:48
Bezit: SS50K1
CL70K2 Japan

Re: Kleine vragen topic

Bericht door Marijn145 »

Kleppen zijn staan goed, ontsteking ook oke. Ik ga de timing maar eens controleren.
Toch maar eens een Haynes manual aanschaffen :)

MaiXiaM
Frequent 4T-MSB visitor
Berichten: 51
Lid geworden op: 14 feb 2014 17:55
Bezit: Honda ss50z k1
Locatie: Mechelen (België)

Re: Kleine vragen topic

Bericht door MaiXiaM »

Als mijn accu kapot zou zijn, staat er dan nog altijd 7 a 8 volt over de polen als de motor draait?

MaiXiaM
Frequent 4T-MSB visitor
Berichten: 51
Lid geworden op: 14 feb 2014 17:55
Bezit: Honda ss50z k1
Locatie: Mechelen (België)

Re: Kleine vragen topic

Bericht door MaiXiaM »

Kheb al ontdekt dat mijn gelijkrichter niet meer werkt, dus die zal ik maar eerst even vervangen...

MaiXiaM
Frequent 4T-MSB visitor
Berichten: 51
Lid geworden op: 14 feb 2014 17:55
Bezit: Honda ss50z k1
Locatie: Mechelen (België)

Re: Kleine vragen topic

Bericht door MaiXiaM »

Wat voor gelijkrichter zit er in een ss50? Zou ik deze bijvoorbeeld kunnen vervangen door een diodebrug waarvan ik dan enkel de + en - van de DC kant gebruik?

NIX
chaly addict
Berichten: 18799
Lid geworden op: 27 jan 2007 21:21
Bezit: Een hamer
Locatie: Milsbeek

Re: Kleine vragen topic

Bericht door NIX »

Haal er gewoon een bij de brommertoko. Je hebt geen diodebrug nodig, maar een enkele.
Stel je kleppen en kijk eerst even in de FAQ.

MaiXiaM
Frequent 4T-MSB visitor
Berichten: 51
Lid geworden op: 14 feb 2014 17:55
Bezit: Honda ss50z k1
Locatie: Mechelen (België)

Re: Kleine vragen topic

Bericht door MaiXiaM »

Dat is te gemakkelijk ;) maar als het een enkele diode is weet ik genoeg. Dan moet het volgens mij ook op mijn manier lukken dus ga ik dat proberen. Bedankt voor de info!

Plaats reactie