Kleine vragen topic

Hier kun je praten over je honda.
Sammie
Frequent 4T-MSB visitor
Berichten: 118
Lid geworden op: 26 okt 2009 19:47

Re: Kleine vragen topic

Bericht door Sammie »

Toch nog even terugkomend op mijn koppakking vraagje voor mijn CK50MSd (skoetert ;) )aan de hand van een foto:

Denken jullie dat ik hier een originele c50 koppaking passend op kan maken of zien jullie nu een beter alternatief?
Afbeelding

justinvos
4T-MSB addict
Berichten: 614
Lid geworden op: 10 feb 2010 19:27
Bezit: Honda C50-H (1971)
Honda CD50-H (1972)
Honda C50 (1981)
Stuk schoot dat volgend jaar weer een nette C50-H moet worden. x2
Locatie: Bunnik

Re: Kleine vragen topic

Bericht door justinvos »

Gezien de vorm komt het over het algemeen overeen. Bij een C zit er onderaan nog een extra "gat" voor de olie toevoer. Verder weet ik niet of hij bij de gaten past. Exacte cijfers zou helpen.
"Je moet niet denken, denken moet je aan koeien overlaten!"

Jeroen567
Frequent 4T-MSB visitor
Berichten: 175
Lid geworden op: 26 jul 2009 21:10
Bezit: .
Honda ss50z '79 (jblm tank)
Honda ss50z '77 (rode tank)
Kaal ss50 Frame in opbouw
Locatie: Regio Utrecht

Re: Kleine vragen topic

Bericht door Jeroen567 »

Cool stukje gereedschap...

Sammie
Frequent 4T-MSB visitor
Berichten: 118
Lid geworden op: 26 okt 2009 19:47

Re: Kleine vragen topic

Bericht door Sammie »

Jeroen567 schreef:Cool stukje gereedschap...
Och dit is niet mijn cylinder/gereedschap en foto maar deze heb ik van internet geplukt. Maandag ga ik naar de keuring en daarna kan mijn cylinder er pas weer af om alles te meten

hypercub
The 4T-MSB is my life!
Berichten: 1815
Lid geworden op: 28 jan 2007 09:22
Bezit: CY50 R&P
Locatie: Knastaksel, `s zomers in knoesterveen

Re: Kleine vragen topic

Bericht door hypercub »

C pakking gaat niet lukken vrees ik.
Ben wel op een hongaarse site terechtgekomen (waar de vocal blijkbaar ook geleverd is) waar ze fotos van een opengewerkt blokje laten zien.
Misschien kan je deze mensen mailen op zoek naar pakkingen enzo, hopelijk spreekt er 1tje engels.
http://tommodore.blog.hu/2011/02/18/hon ... #c17807215
Life is too short for lousy coffee.

ciebie
4T-MSB zombie
Berichten: 2430
Lid geworden op: 16 jan 2009 16:24
Bezit: Honda CB50J, Honda C50 lange termijn project, C70 nog langer termijn project
Locatie: Soest

Re: Kleine vragen topic

Bericht door ciebie »

Lijkt wel op een cilinder van een dream! maar die is 42mm geloof ik, dus gaat niet werken..

Edo
slagschroevendraaier elite
Berichten: 2625
Lid geworden op: 14 feb 2008 16:20
Bezit: Honda Chaly, GB500
Locatie: Alphen a/d Rijn

Re: Kleine vragen topic

Bericht door Edo »

Is dat niet gewoon een GY6 blok? Gewoon een Chinese scooter shop inlopen, dat is dus tegenwoordig elke scooter shop.

De koppakkingen die daartussen zitten zijn geheel van staal overigens, met een soort persvormen erin die voor klemming zorgen.

Eric
zoomerlover
Berichten: 3242
Lid geworden op: 20 dec 2011 00:15
Bezit: Een corsa 1.0 12V

Re: Kleine vragen topic

Bericht door Eric »

justinvos schreef:Gezien de vorm komt het over het algemeen overeen. Bij een C zit er onderaan nog een extra "gat" voor de olie toevoer. Verder weet ik niet of hij bij de gaten past. Exacte cijfers zou helpen.

Komt totaal niet overeen en je hebt geen gat voor de toevoer van de olie, maar en gat voor de afvoer van de olie.
Heeft iemand nog een C4.0SE blok van en Opel liggen? Dus niet de C3.0SE!!!

justinvos
4T-MSB addict
Berichten: 614
Lid geworden op: 10 feb 2010 19:27
Bezit: Honda C50-H (1971)
Honda CD50-H (1972)
Honda C50 (1981)
Stuk schoot dat volgend jaar weer een nette C50-H moet worden. x2
Locatie: Bunnik

Re: Kleine vragen topic

Bericht door justinvos »

Eric schreef:
justinvos schreef:Gezien de vorm komt het over het algemeen overeen. Bij een C zit er onderaan nog een extra "gat" voor de olie toevoer. Verder weet ik niet of hij bij de gaten past. Exacte cijfers zou helpen.

Komt totaal niet overeen en je hebt geen gat voor de toevoer van de olie, maar en gat voor de afvoer van de olie.
Qua vorm (athans vind ik) komt het wel dichtbij. Maar je hebt andere factoren waardoor het niet zou passen. Dat van olie is idd afvoer, van onder naar boven kan het idd niet pompen ;) Goed dat je het opmerkt.
EDIT:
Na beter te hebben gekeken naar de cilinder die ik hier heb liggen, is het gat van de distru. groter, dus idd komt niet overeen :P
"Je moet niet denken, denken moet je aan koeien overlaten!"

ciebie
4T-MSB zombie
Berichten: 2430
Lid geworden op: 16 jan 2009 16:24
Bezit: Honda CB50J, Honda C50 lange termijn project, C70 nog langer termijn project
Locatie: Soest

Re: Kleine vragen topic

Bericht door ciebie »

justinvos schreef:
Eric schreef:
justinvos schreef:Gezien de vorm komt het over het algemeen overeen. Bij een C zit er onderaan nog een extra "gat" voor de olie toevoer. Verder weet ik niet of hij bij de gaten past. Exacte cijfers zou helpen.

Komt totaal niet overeen en je hebt geen gat voor de toevoer van de olie, maar en gat voor de afvoer van de olie.
Qua vorm (athans vind ik) komt het wel dichtbij. Maar je hebt andere factoren waardoor het niet zou passen. Dat van olie is idd afvoer, van onder naar boven kan het idd niet pompen ;) Goed dat je het opmerkt.
EDIT:
Na beter te hebben gekeken naar de cilinder die ik hier heb liggen, is het gat van de distru. groter, dus idd komt niet overeen :P
Lijkt eerder op een cb50 koppakking, alleen die komt qua diameter niet uit.. dus dat schiet ook niet op

Sammie
Frequent 4T-MSB visitor
Berichten: 118
Lid geworden op: 26 okt 2009 19:47

Re: Kleine vragen topic

Bericht door Sammie »

Mooi ik zie dat er verschillende pakkingen van verschillende modellen voorbij gaan en ik ben ontzettend blij met jullie input! Ikzelf heb ook al zoveel pakkingen gezien dat ik er tureluurs van werd, zeker omdat ik niet alle maten weet die jullie wel weten uit ervaring.
Als ik met jullie hulp een pakking kan vinden die ik kan aanpassen door middel van materiaal weg te halen of een extra gat voor een oliekanaal te maken ben ik erg blij, het gaat erom dat ik materiaal heb om wat weg te halen....erbij maken gaat nog niet met mijn toverstaf :D

Gebruikersavatar
gonzo
The 4T-MSB is my life!
Berichten: 1177
Lid geworden op: 17 jul 2012 19:59
Locatie: Afferden, Limburg

Re: Kleine vragen topic

Bericht door gonzo »

gonzo schreef:Passen voorvorkpoten van een skyteam dax in een t stuk van een skyteam gorilla???
Nog geen antwoord gehad, dus in de herhaling........
Try and die techniek....... love it.

NIX
chaly addict
Berichten: 18833
Lid geworden op: 27 jan 2007 21:21
Bezit: Een hamer
Locatie: Milsbeek

Re: Kleine vragen topic

Bericht door NIX »

Als ze al passen zijn ze een cm of 10 te lang.
Stel je kleppen en kijk eerst even in de FAQ.

Gebruikersavatar
Jurrien
chaly's angel
Berichten: 5863
Lid geworden op: 28 jan 2007 12:51
Locatie: Willieoort

Re: Kleine vragen topic

Bericht door Jurrien »

Je bent zelf te lang.
www.jurrienmaakt.nl
NIX schreef: 20 sep 2023 08:46Wat de hippie zegt. Ben het helemaal met hem eens.

Gebruikersavatar
nielspbr
Mr Kockengen
Berichten: 16197
Lid geworden op: 02 mar 2009 17:50
Bezit: Een apenfamilie en een bamibal.
Locatie: Kockengen

Re: Kleine vragen topic

Bericht door nielspbr »

gonzo schreef:
gonzo schreef:Passen voorvorkpoten van een skyteam dax in een t stuk van een skyteam gorilla???
Nog geen antwoord gehad, dus in de herhaling........
Als ze beiden 26mm(oud) of 30mm(recent) zijn wel...

Plaats reactie