En mini klepjes en een inlaatje waar je pink nog niet eens in past.nielspbr schreef:bami met een sticker. en pas op want die heeft een heel ander type spoelen/regelaar.
Kleine vragen topic
-
- 4T-MSB addict
- Berichten: 802
- Lid geworden op: 28 jan 2007 15:10
- Bezit: OT C90 (Daytona 150)
Moto Guzzi V7 - Locatie: Tilburg
Re: Kleine vragen topic
Ducktape is like The Force... it has a Light side and a Dark side, and keeps the universe together!
Re: Kleine vragen topic
Iemand hier die wel eens een cb250/cb350 trommelvoorvork in de handen heeft gehad? Ik heb er eentje van de postbode ontvangen, maar de as die er bij zit lijkt mij te lang, maar misschien hoort dat ook wel zo??
Links is dus hetgene waar ik over twijfel, lijkt wel te ver naar buiten te staan, waardoor hij maar voor de helft ingeklemd zit.
Links is dus hetgene waar ik over twijfel, lijkt wel te ver naar buiten te staan, waardoor hij maar voor de helft ingeklemd zit.
-
- 4T-MSB heilige
- Berichten: 4576
- Lid geworden op: 29 jan 2007 19:21
- Bezit: Honda ST50-G
Honda SS50Z K3
Honda CB77 Superhawk - Locatie: Ommen.
Re: Kleine vragen topic
Lijkt me ook een beetje vreemd ja, maar niet onmogelijk..
Ga heen en vereenvoudig u!
-
- The 4T-MSB is my life!
- Berichten: 1856
- Lid geworden op: 17 mei 2009 20:37
- Bezit: Mooi lulverhaal over 50 honda's die ik nooit gehad heb.
- Locatie: Amsterdam
Re: Kleine vragen topic
Steekt hier dus niet uit, google eens wat meer plaatjes.
Re: Kleine vragen topic
Misschien een ander t-stuk bouwjaar kwestie.
Heeft iemand nog een C4.0SE blok van en Opel liggen? Dus niet de C3.0SE!!!
-
- 4T-MSB zombie
- Berichten: 2430
- Lid geworden op: 16 jan 2009 16:24
- Bezit: Honda CB50J, Honda C50 lange termijn project, C70 nog langer termijn project
- Locatie: Soest
Re: Kleine vragen topic
Das een mooie brommer!
-
- 4T-MSB regular
- Berichten: 469
- Lid geworden op: 29 jan 2007 10:54
- Bezit: 2,5 C50-H
Citroën GSA - Locatie: Utrecht
Re: Kleine vragen topic
Die FAQ had ik gevonden inderdaad, maar die gaf me nog geen antwoord op mijn vraag Die komt later nog wel van pas, het enige dat ik nu wil doen is simpelweg checken of m'n blokje loopt/vonkt. Zie ik het dan goed dat die spanningsregelaar alleen nodig is voor je lampjes en alle overbodige functies, en dat ik het blok ook best zonder zo'n ding zou kunnen starten? En ik kan nu spanningsregelaars met 3 en 4 puntjes kopen. Wat is (behalve het aantal puntjes) het verschil?nielspbr schreef:blokjemet zespolige stekker met maar 5 pinnen, voor de cdi, één van de pootje van de cdi gaat naar de bobine (hoeft geen speciale 12v bobine te zijn, 6v doet het daarop ook)
kastje met koelribben en 4 pennen, gelijkrichter/regelaar alle 4 pennen aansluiten (zie faq) Ook een accu(12v) monteren anders frituur je de lampjes.
alle lampjes vervangen door 12v versies. knipperlichtrelais vervangen dor een 12v versie. een 6v toeter gaat lekker hard of doet het niet.
O ja, zei ik al dat er een faq is over een cdi aan te sluiten?
Dus: witte blokje uit het blok in de cdi proppen, of eerst zo'n wit blokje aan de stekkertjes uit het blok aansluiten en die in de cdi proppen, bobine er tussen hangen kicken? Of moet ik echt een hele elektriciteitscentrale gaan aanleggen voordat ik een vonk heb?
Misschien wel chill om ff alle cruciale info over cdi's bij faq te zetten, gewoon welk onderdeel wat doet, en hoe het werkt, herinner me dat wel ooit gelezen te hebben, maar kan het nu niet meer vinden..
Net pindakaas gegeten dus.
Re: Kleine vragen topic
Inderdaad, dank, moet dus echt anders, jammer.Saik0 schreef:Steekt hier dus niet uit, google eens wat meer plaatjes.
- nielspbr
- Mr Kockengen
- Berichten: 16197
- Lid geworden op: 02 mar 2009 17:50
- Bezit: Een apenfamilie en een bamibal.
- Locatie: Kockengen
Re: Kleine vragen topic
@Daan om een vonk te krijgen heb je maar 2 of drie draden vanuit het blok nodig. Een uitputtende omschrijving is bijna onmogelijk, Ik ken minimaal drie bami cdi aansluitingen, de ori honda versies dus niet meegerekend.
Minimaal nodig voor een vonk. Je onsteking (duh), een cdi en een bobine(12V of je oude 6V, maakt in principe niet uit).
vanuit de ontsteking op je blok:
1 draad van de pickup, (wit met blauwe streep, wit met rode streep, blauw met witte streep)
1 draad vanaf de cdi voedingsspoel, (meestal zwart met rode streep of geel met rode streep)
massa (meestal groen of zwart met witte streep, soms niet aanwezig als draad(frame))
geel en wit (of 1x geel of 2x geel hebben niets met je cdi te maken)
De meestal 6(5)polige plug voor de cdi aansluiting.
1 draad afkomstig van de pickup
1 draad afkomstig van de voedingsspoel van de ontsteking.
1 massadraad
(klinkt het al bekend?) houd je over,
1 draad naar de bobine (normaal zwart met gele streep) en
1 draad naar contactslot of killswtch om de cdi aan massa te leggen zodat deze geen puls meer afgeeft naar de bobine.
Op het plaatje in de faq staat welke draad aan welke pin zit.
Als er een draadboompje uit je blok komt waar een cdi stekker aan lijkt te zitten moet je nog eens goed kijken waar deze vandaan komt. Hoogstwaarschijnlijk onder de dop van de schakewals, dit is een versnellingsindicator. Één van de vijf draden, meestal groen met rode streep, is je neutraalschakelaar.
Minimaal nodig voor een vonk. Je onsteking (duh), een cdi en een bobine(12V of je oude 6V, maakt in principe niet uit).
vanuit de ontsteking op je blok:
1 draad van de pickup, (wit met blauwe streep, wit met rode streep, blauw met witte streep)
1 draad vanaf de cdi voedingsspoel, (meestal zwart met rode streep of geel met rode streep)
massa (meestal groen of zwart met witte streep, soms niet aanwezig als draad(frame))
geel en wit (of 1x geel of 2x geel hebben niets met je cdi te maken)
De meestal 6(5)polige plug voor de cdi aansluiting.
1 draad afkomstig van de pickup
1 draad afkomstig van de voedingsspoel van de ontsteking.
1 massadraad
(klinkt het al bekend?) houd je over,
1 draad naar de bobine (normaal zwart met gele streep) en
1 draad naar contactslot of killswtch om de cdi aan massa te leggen zodat deze geen puls meer afgeeft naar de bobine.
Op het plaatje in de faq staat welke draad aan welke pin zit.
Als er een draadboompje uit je blok komt waar een cdi stekker aan lijkt te zitten moet je nog eens goed kijken waar deze vandaan komt. Hoogstwaarschijnlijk onder de dop van de schakewals, dit is een versnellingsindicator. Één van de vijf draden, meestal groen met rode streep, is je neutraalschakelaar.
-
- 4T-MSB regular
- Berichten: 469
- Lid geworden op: 29 jan 2007 10:54
- Bezit: 2,5 C50-H
Citroën GSA - Locatie: Utrecht
Re: Kleine vragen topic
Nice, dan ga ik eerst eens even kijken of ik dat blok aan het vonken/lopen krijg. Die 5 polige stekker (noemde ik wit blokje) komt netjes uit mijn ontsteking (neutraalindicator ziet er niet meer helemaal jofel uit, kan ook prima zonder), dus aansluiten zal daar geen probleem zijn. Voor die andere ontsteking moet ik dus even een verloopstekkertje maken/kopen.
Bedankt voor de hulp tot zover, ik ga eens aan het rommelen dan.
Bedankt voor de hulp tot zover, ik ga eens aan het rommelen dan.
Net pindakaas gegeten dus.
-
- The 4T-MSB is my life!
- Berichten: 1343
- Lid geworden op: 05 feb 2007 18:40
- Bezit: ss50,cd50,cb50,cb50,cb50,cy50,xl50,ss50
- Locatie: dongen
Re: Kleine vragen topic
Maar past die as niet verder in die moer dan? Heb hier ook zon as liggen ergens, en meen me te herinneren dat er best een eind draad in zat.Jurrien schreef:Iemand hier die wel eens een cb250/cb350 trommelvoorvork in de handen heeft gehad? Ik heb er eentje van de postbode ontvangen, maar de as die er bij zit lijkt mij te lang, maar misschien hoort dat ook wel zo??
Links is dus hetgene waar ik over twijfel, lijkt wel te ver naar buiten te staan, waardoor hij maar voor de helft ingeklemd zit.
grote klappen, snel thuis
Re: Kleine vragen topic
Nope, moer zit helemaal tot het einde van het draad. Op de foto zie je dus eigenlijk al de meest gunstigste situatie.
-
- moppersmurf
- Berichten: 8903
- Lid geworden op: 28 jan 2007 21:51
- Bezit: paar brommers
- Locatie: neede gelderland
Re: Kleine vragen topic
kan die bout er niet van af de andere kant in de moer?Jurrien schreef:Nope, moer zit helemaal tot het einde van het draad. Op de foto zie je dus eigenlijk al de meest gunstigste situatie.
ik praat niet alleen maar poep
bami = bami. troep = troep.
bami = bami. troep = troep.
Re: Kleine vragen topic
Kan, maar dan moet ik het draad in de moer doortappen, want het is er niet voor bedoeld. Er zijn dan nog wel meer beunoplossingen; kraag van de moer afdraaien, draad op de as verder tappen.. Maar ik heb liever dat het gewoon zit zoals het hoort.
Maar degene waar ik hem van heb overgenomen gaat nog even kijken wat hij heeft liggen.
Maar degene waar ik hem van heb overgenomen gaat nog even kijken wat hij heeft liggen.