Kleine vragen topic

Hier kun je praten over je honda.
Brommert
4T-MSB addict
Berichten: 802
Lid geworden op: 28 jan 2007 15:10
Bezit: OT C90 (Daytona 150)
Moto Guzzi V7
Locatie: Tilburg

Re: Kleine vragen topic

Bericht door Brommert »

nielspbr schreef:bami met een sticker. en pas op want die heeft een heel ander type spoelen/regelaar.
En mini klepjes en een inlaatje waar je pink nog niet eens in past.
Ducktape is like The Force... it has a Light side and a Dark side, and keeps the universe together!

Afbeelding

Gebruikersavatar
Jurrien
chaly's angel
Berichten: 5863
Lid geworden op: 28 jan 2007 12:51
Locatie: Willieoort

Re: Kleine vragen topic

Bericht door Jurrien »

Iemand hier die wel eens een cb250/cb350 trommelvoorvork in de handen heeft gehad? Ik heb er eentje van de postbode ontvangen, maar de as die er bij zit lijkt mij te lang, maar misschien hoort dat ook wel zo??

Links is dus hetgene waar ik over twijfel, lijkt wel te ver naar buiten te staan, waardoor hij maar voor de helft ingeklemd zit.
IMG_9794.jpg
www.jurrienmaakt.nl
NIX schreef: 20 sep 2023 08:46Wat de hippie zegt. Ben het helemaal met hem eens.

Kippenverver
4T-MSB heilige
Berichten: 4576
Lid geworden op: 29 jan 2007 19:21
Bezit: Honda ST50-G
Honda SS50Z K3
Honda CB77 Superhawk
Locatie: Ommen.

Re: Kleine vragen topic

Bericht door Kippenverver »

Lijkt me ook een beetje vreemd ja, maar niet onmogelijk..
Ga heen en vereenvoudig u!

Saik0
The 4T-MSB is my life!
Berichten: 1856
Lid geworden op: 17 mei 2009 20:37
Bezit: Mooi lulverhaal over 50 honda's die ik nooit gehad heb.
Locatie: Amsterdam

Re: Kleine vragen topic

Bericht door Saik0 »

Afbeelding
In het verleden behaalde resultaten bieden geen garantie voor de toekomst.
john schreef: 03 mei 2019 10:59 zonder vering gaat je rug naar de tering.

Saik0
The 4T-MSB is my life!
Berichten: 1856
Lid geworden op: 17 mei 2009 20:37
Bezit: Mooi lulverhaal over 50 honda's die ik nooit gehad heb.
Locatie: Amsterdam

Re: Kleine vragen topic

Bericht door Saik0 »

Steekt hier dus niet uit, google eens wat meer plaatjes.
In het verleden behaalde resultaten bieden geen garantie voor de toekomst.
john schreef: 03 mei 2019 10:59 zonder vering gaat je rug naar de tering.

Eric
zoomerlover
Berichten: 3242
Lid geworden op: 20 dec 2011 00:15
Bezit: Een corsa 1.0 12V

Re: Kleine vragen topic

Bericht door Eric »

Misschien een ander t-stuk bouwjaar kwestie.
Heeft iemand nog een C4.0SE blok van en Opel liggen? Dus niet de C3.0SE!!!

ciebie
4T-MSB zombie
Berichten: 2430
Lid geworden op: 16 jan 2009 16:24
Bezit: Honda CB50J, Honda C50 lange termijn project, C70 nog langer termijn project
Locatie: Soest

Re: Kleine vragen topic

Bericht door ciebie »

Das een mooie brommer!

Daan
4T-MSB regular
Berichten: 469
Lid geworden op: 29 jan 2007 10:54
Bezit: 2,5 C50-H
Citroën GSA
Locatie: Utrecht

Re: Kleine vragen topic

Bericht door Daan »

nielspbr schreef:blokjemet zespolige stekker met maar 5 pinnen, voor de cdi, één van de pootje van de cdi gaat naar de bobine (hoeft geen speciale 12v bobine te zijn, 6v doet het daarop ook)
kastje met koelribben en 4 pennen, gelijkrichter/regelaar alle 4 pennen aansluiten (zie faq) Ook een accu(12v) monteren anders frituur je de lampjes.
alle lampjes vervangen door 12v versies. knipperlichtrelais vervangen dor een 12v versie. een 6v toeter gaat lekker hard of doet het niet.

O ja, zei ik al dat er een faq is over een cdi aan te sluiten?
Die FAQ had ik gevonden inderdaad, maar die gaf me nog geen antwoord op mijn vraag :wink: Die komt later nog wel van pas, het enige dat ik nu wil doen is simpelweg checken of m'n blokje loopt/vonkt. Zie ik het dan goed dat die spanningsregelaar alleen nodig is voor je lampjes en alle overbodige functies, en dat ik het blok ook best zonder zo'n ding zou kunnen starten? En ik kan nu spanningsregelaars met 3 en 4 puntjes kopen. Wat is (behalve het aantal puntjes) het verschil?
Dus: witte blokje uit het blok in de cdi proppen, of eerst zo'n wit blokje aan de stekkertjes uit het blok aansluiten en die in de cdi proppen, bobine er tussen hangen kicken? Of moet ik echt een hele elektriciteitscentrale gaan aanleggen voordat ik een vonk heb?

Misschien wel chill om ff alle cruciale info over cdi's bij faq te zetten, gewoon welk onderdeel wat doet, en hoe het werkt, herinner me dat wel ooit gelezen te hebben, maar kan het nu niet meer vinden..
Net pindakaas gegeten dus.

Gebruikersavatar
Jurrien
chaly's angel
Berichten: 5863
Lid geworden op: 28 jan 2007 12:51
Locatie: Willieoort

Re: Kleine vragen topic

Bericht door Jurrien »

Saik0 schreef:Steekt hier dus niet uit, google eens wat meer plaatjes.
Inderdaad, dank, moet dus echt anders, jammer.
www.jurrienmaakt.nl
NIX schreef: 20 sep 2023 08:46Wat de hippie zegt. Ben het helemaal met hem eens.

Gebruikersavatar
nielspbr
Mr Kockengen
Berichten: 16197
Lid geworden op: 02 mar 2009 17:50
Bezit: Een apenfamilie en een bamibal.
Locatie: Kockengen

Re: Kleine vragen topic

Bericht door nielspbr »

@Daan om een vonk te krijgen heb je maar 2 of drie draden vanuit het blok nodig. Een uitputtende omschrijving is bijna onmogelijk, Ik ken minimaal drie bami cdi aansluitingen, de ori honda versies dus niet meegerekend.


Minimaal nodig voor een vonk. Je onsteking (duh), een cdi en een bobine(12V of je oude 6V, maakt in principe niet uit).
vanuit de ontsteking op je blok:
1 draad van de pickup, (wit met blauwe streep, wit met rode streep, blauw met witte streep)
1 draad vanaf de cdi voedingsspoel, (meestal zwart met rode streep of geel met rode streep)
massa (meestal groen of zwart met witte streep, soms niet aanwezig als draad(frame))

geel en wit (of 1x geel of 2x geel hebben niets met je cdi te maken)


De meestal 6(5)polige plug voor de cdi aansluiting.
1 draad afkomstig van de pickup
1 draad afkomstig van de voedingsspoel van de ontsteking.
1 massadraad
(klinkt het al bekend?) houd je over,
1 draad naar de bobine (normaal zwart met gele streep) en
1 draad naar contactslot of killswtch om de cdi aan massa te leggen zodat deze geen puls meer afgeeft naar de bobine.

Op het plaatje in de faq staat welke draad aan welke pin zit.

Als er een draadboompje uit je blok komt waar een cdi stekker aan lijkt te zitten moet je nog eens goed kijken waar deze vandaan komt. Hoogstwaarschijnlijk onder de dop van de schakewals, dit is een versnellingsindicator. Één van de vijf draden, meestal groen met rode streep, is je neutraalschakelaar.

Daan
4T-MSB regular
Berichten: 469
Lid geworden op: 29 jan 2007 10:54
Bezit: 2,5 C50-H
Citroën GSA
Locatie: Utrecht

Re: Kleine vragen topic

Bericht door Daan »

Nice, dan ga ik eerst eens even kijken of ik dat blok aan het vonken/lopen krijg. Die 5 polige stekker (noemde ik wit blokje) komt netjes uit mijn ontsteking (neutraalindicator ziet er niet meer helemaal jofel uit, kan ook prima zonder), dus aansluiten zal daar geen probleem zijn. Voor die andere ontsteking moet ik dus even een verloopstekkertje maken/kopen.
Bedankt voor de hulp tot zover, ik ga eens aan het rommelen dan.
Net pindakaas gegeten dus.

ildert
The 4T-MSB is my life!
Berichten: 1343
Lid geworden op: 05 feb 2007 18:40
Bezit: ss50,cd50,cb50,cb50,cb50,cy50,xl50,ss50
Locatie: dongen

Re: Kleine vragen topic

Bericht door ildert »

Jurrien schreef:Iemand hier die wel eens een cb250/cb350 trommelvoorvork in de handen heeft gehad? Ik heb er eentje van de postbode ontvangen, maar de as die er bij zit lijkt mij te lang, maar misschien hoort dat ook wel zo??

Links is dus hetgene waar ik over twijfel, lijkt wel te ver naar buiten te staan, waardoor hij maar voor de helft ingeklemd zit.
IMG_9794.jpg
Maar past die as niet verder in die moer dan? Heb hier ook zon as liggen ergens, en meen me te herinneren dat er best een eind draad in zat.
grote klappen, snel thuis

Gebruikersavatar
Jurrien
chaly's angel
Berichten: 5863
Lid geworden op: 28 jan 2007 12:51
Locatie: Willieoort

Re: Kleine vragen topic

Bericht door Jurrien »

Nope, moer zit helemaal tot het einde van het draad. Op de foto zie je dus eigenlijk al de meest gunstigste situatie.
www.jurrienmaakt.nl
NIX schreef: 20 sep 2023 08:46Wat de hippie zegt. Ben het helemaal met hem eens.

butt head
moppersmurf
Berichten: 8903
Lid geworden op: 28 jan 2007 21:51
Bezit: paar brommers
Locatie: neede gelderland

Re: Kleine vragen topic

Bericht door butt head »

Jurrien schreef:Nope, moer zit helemaal tot het einde van het draad. Op de foto zie je dus eigenlijk al de meest gunstigste situatie.
kan die bout er niet van af de andere kant in de moer?
ik praat niet alleen maar poep


bami = bami. troep = troep.

Gebruikersavatar
Jurrien
chaly's angel
Berichten: 5863
Lid geworden op: 28 jan 2007 12:51
Locatie: Willieoort

Re: Kleine vragen topic

Bericht door Jurrien »

Kan, maar dan moet ik het draad in de moer doortappen, want het is er niet voor bedoeld. Er zijn dan nog wel meer beunoplossingen; kraag van de moer afdraaien, draad op de as verder tappen.. Maar ik heb liever dat het gewoon zit zoals het hoort.
Maar degene waar ik hem van heb overgenomen gaat nog even kijken wat hij heeft liggen.
www.jurrienmaakt.nl
NIX schreef: 20 sep 2023 08:46Wat de hippie zegt. Ben het helemaal met hem eens.

Plaats reactie