heiligschennis?

Hier kun je praten over je honda.
Bart
Frequent 4T-MSB visitor
Berichten: 143
Lid geworden op: 27 jan 2007 22:32
Locatie: Waar de wind waait.

Re: heiligschennis?

Bericht door Bart »

Hoi Irmin,

Ik denk dat je toch beter af bent als je een 70cctje monteert op een 50 honda kopje, en daar een 17 of 19mm carburateurtje op miepen,
Dan heb je denk net genoeg vermogen om leuk vooruit te komen, Okee je haalt er geen 75 meer mee, maar je kan wel wat, zieje...

Hier in de buurt rijden allemaal van die vespaatjes, 'gewone' scooters, derbi's en nog oude MT's en zo nu en dan een oldtimer kreidler of whatever.
Geen dikke viertakt gezien, behalve m'n bakbroem.

Over het algemeen merk ik dat agenten wat gemoedelijker worden naar mate ik 'ouder' wordt.
(of ik kan beter met ze omgaan...?) afijn, komt er op neer als ik vertel dat ik er ook mee naar schotland ben gegaan, en er zo nu en dan spullen mee vervoer, en ik toegeef dat ik wel het blok een beetje sneller heb gemaakt om nog vooruit te komen. Dan vinden ze het al snel goed.
Ook de helm-plicht-uitzondering regel heb ik maar gelamineerd bij me, en doet zo nu en dan een agent verbaasd kijken...
En ze vinden het allemaal wel mooi, je ziet ze een beetje dromerig voor hun uit staren als je vertelt dat het toch wel een heerlijk vrij gevoel is, zo te rijden.
Zoals je weet rij ik er met 125cc onder, en schotland heuvel op moest ik terug naar 2e versnelling. Dat was geen berg, gewoon een lange heuvel.
Dus die cc-tjes zijn goed besteed! met gewoon rijden op de weg doe ik er opzich wel relaxed mee, 60 is hard.
In drukker gebied doe ik dan ook gewoon rustig.

Kortom, ik zou er niet meteen 50cc 2takt onder gooien, kijk eerst eens aan hoe er mee omgegaan wordt als je er zelf wat rustiger mee rijd misschien. 'k denk dat het wel meevalt! En als je dan toch een keer echt gecontroleerd wordt, kan ie niet op de rollenbank, dat weet je, technisch onderzoek dan? Dan kom je al snel bij de wat hoger opgeleide agenten terecht, welke vaak ook wel wat beter willen luisteren naar je verhaal.

Als je met 50cc opgevoerd rijd klinkt het al gauw irritant, alsof je hard WIL gaan. Terwijl je C90 blokje ook wel rustig kan ploffen, alsof er niks aan de hand is.
En al krijg je een keer een bekeuring binnen... So what?
Ja het is een keer 'zonde' van geld, maargoed, je zegt zelf al: ik wil graag met 4takt rijden, en wel een beetje vermogen ter beschikking hebben.
Ik zou het voor lief nemen, in iedergeval tot je bak MOTO af is :D

Ohja, ik kom nog eens die linker motorlaars en motorhandschoenen ophalen, misschien kunnen we meteen wat babbelen over je stuurstang!

Bart
Blauw of Groen?

Bart
Frequent 4T-MSB visitor
Berichten: 143
Lid geworden op: 27 jan 2007 22:32
Locatie: Waar de wind waait.

Re: heiligschennis?

Bericht door Bart »

se7ven schreef:Dikke bami blokken horen niet op brommers.
Als je veel cc's wilt rijden moet je een rijbewijs halen.
70cc moet nog kunnen maar daar boven is wat overdreven.


Ach Hier heb ik het ook al eens over gehad toen 1 of andere malloot hier een 125cc snor-bami aapje liet zien.
Het gaat hier om een bakbrommer,
Waar je brommertje 80 kilo aan de haak weegt,

Doet mijn bakbrom 300 kg droog (gewogen!)
Laad 'm vol en ga op vakantie, zit je zonder problemen aan de 650 kilo (ik had heel wat gereedschap mee, omdat 't nog niet zeker was of hij het goed bleef doen)
Tel daar bij op dat er VEEL meer frontaal oppervlak is, met een stroomlijn factor 'baksteen' (of slechter eigenlijk, aangezien je 2 schotten hebt die weerstand opleveren.)
Resultaat: je 'dikke bami blok' voelt niet anders dan een snel 50cc, of wat minder snelle 70cc viertakt.

Ook zonder alle vakantie bagage voelt het zwaar, maar kom je wel een stuk sneller weg, dat is waar. Maar stel je daar maar weinig bij voor...
Blauw of Groen?

Gebruikersavatar
se7ven
The 4T-MSB is my life!
Berichten: 1018
Lid geworden op: 27 jan 2007 22:33
Bezit: 2x ss50 k3, 1x ss50 k1, bami: 3x 'monkey',1x jc knight
Locatie: regio Amersfoort

Re: heiligschennis?

Bericht door se7ven »

Maakt niet uit want die 100+ blokken verpesten het ook voor de bakbrommers.
Daar ging de openingspost over.
En dat is vervelend voor iedereen die het een beetje netjes houd.
To Lose Means Nothing. To Win Doesn't Mean Anything. To Improve, that's Everything.
Voor al uw trainingen : http://www.in-training.nl/
Afbeelding

René
Admin
Berichten: 1914
Lid geworden op: 15 jan 2007 14:01
Bezit: Little Cub, Chaly, SS50
Locatie: De Bilt

Re: heiligschennis?

Bericht door René »

Ik vind het wel handig. Bami blokje eronder, klaar. Niet moeilijk doen met zelf bouwen (wat ook veel duurder is). Gewoon d'r onder hangen en gaan. De 80 haal ik vlot, en altijd, wind mee of tegen. Dat doe je met een 70cc of 90cc niet zo makkelijk.

Ik heb er uiteraard wel een motorkenteken achterop hangen.

Gebruikersavatar
Jurrien
chaly's angel
Berichten: 5849
Lid geworden op: 28 jan 2007 12:51
Locatie: Willieoort

Re: heiligschennis?

Bericht door Jurrien »

Nou kijk, het zit zo. De bakbrommers verpesten het voor de rest, en dat komt door de bakbrommerrijders. 99% van de bakbrommerrijders is kutkraker. Niet zomaar kraker, die rijden bakfiets, maar kutkraker. Zoals we allemaal weten hebben kutkrakers weinig geld, maar willen wel snel rijden om bijvoorbeeld de uitkering te innen, kutkrakertroep (koelkasten, bankstellen, ongewassen honden etc.) te vervoeren, bier te kopen of drugs te handelen. Zo'n kutkraker denkt met z'n in de weggeefwinkel verdiende tientjes natuurlijk niet aan de lange termijn en koopt een bamiblok: lekker goedkoop en gaat hard. Volgende maand zien ze wel weer wat ze doen als het blok kapot is. Misschien dat het met het kraakverbod het gehalte bamiblokken dus ook wat afneemt.
www.jurrienmaakt.nl
NIX schreef: 20 sep 2023 08:46Wat de hippie zegt. Ben het helemaal met hem eens.

irmin
4T-MSB addict
Berichten: 626
Lid geworden op: 28 jan 2007 13:35
Locatie: utreg

Re: heiligschennis?

Bericht door irmin »

Jurrien schreef:Nou kijk, het zit zo. De bakbrommers verpesten het voor de rest, en dat komt door de bakbrommerrijders. 99% van de bakbrommerrijders is kutkraker. Niet zomaar kraker, die rijden bakfiets, maar kutkraker. Zoals we allemaal weten hebben kutkrakers weinig geld, maar willen wel snel rijden om bijvoorbeeld de uitkering te innen, kutkrakertroep (koelkasten, bankstellen, ongewassen honden etc.) te vervoeren, bier te kopen of drugs te handelen. Zo'n kutkraker denkt met z'n in de weggeefwinkel verdiende tientjes natuurlijk niet aan de lange termijn en koopt een bamiblok: lekker goedkoop en gaat hard. Volgende maand zien ze wel weer wat ze doen als het blok kapot is. Misschien dat het met het kraakverbod het gehalte bamiblokken dus ook wat afneemt.

:D

betekent dat dat ik geen bakbrommer heb? Ik rij immers met alleen originele hondablokken. Oh nee wacht..ik ben die 1% hahaha
cracque frontal

Phys
Frequent 4T-MSB visitor
Berichten: 122
Lid geworden op: 02 aug 2009 00:48
Locatie: Woubrugge

Re: heiligschennis?

Bericht door Phys »

Nou kijk, het zit zo. De bakbrommers verpesten het voor de rest, en dat komt door de bakbrommerrijders. 99% van de bakbrommerrijders is kutkraker. Niet zomaar kraker, die rijden bakfiets, maar kutkraker. Zoals we allemaal weten hebben kutkrakers weinig geld, maar willen wel snel rijden om bijvoorbeeld de uitkering te innen, kutkrakertroep (koelkasten, bankstellen, ongewassen honden etc.) te vervoeren, bier te kopen of drugs te handelen. Zo'n kutkraker denkt met z'n in de weggeefwinkel verdiende tientjes natuurlijk niet aan de lange termijn en koopt een bamiblok: lekker goedkoop en gaat hard. Volgende maand zien ze wel weer wat ze doen als het blok kapot is. Misschien dat het met het kraakverbod het gehalte bamiblokken dus ook wat afneemt.
Hoe zit dat dan met antikrakers, zoals ik? Ik heb ook maar gewoon een simpele 50cc kroepoek brommer, puur omdat ik 4 bak handgeschakeld wil rijden. Als ik maar lekker kan tuffen tussen Rijswijk en Woubrugge.
Op waterfiets, rijmt helemaal niets!

Sissemie
4T-MSB regular
Berichten: 253
Lid geworden op: 18 jun 2009 18:39
Bezit: CB50j
Locatie: De Meern, Utrecht

Re: heiligschennis?

Bericht door Sissemie »

Phys schreef:
Nou kijk, het zit zo. De bakbrommers verpesten het voor de rest, en dat komt door de bakbrommerrijders. 99% van de bakbrommerrijders is kutkraker. Niet zomaar kraker, die rijden bakfiets, maar kutkraker. Zoals we allemaal weten hebben kutkrakers weinig geld, maar willen wel snel rijden om bijvoorbeeld de uitkering te innen, kutkrakertroep (koelkasten, bankstellen, ongewassen honden etc.) te vervoeren, bier te kopen of drugs te handelen. Zo'n kutkraker denkt met z'n in de weggeefwinkel verdiende tientjes natuurlijk niet aan de lange termijn en koopt een bamiblok: lekker goedkoop en gaat hard. Volgende maand zien ze wel weer wat ze doen als het blok kapot is. Misschien dat het met het kraakverbod het gehalte bamiblokken dus ook wat afneemt.
Hoe zit dat dan met antikrakers, zoals ik? Ik heb ook maar gewoon een simpele 50cc kroepoek brommer, puur omdat ik 4 bak handgeschakeld wil rijden. Als ik maar lekker kan tuffen tussen Rijswijk en Woubrugge.
Hier gaat het niet om de mensen die op chinese brommertjes rijden, maar om
Jurrien schreef:kutkrakers
die op bakbrommers met enorm grote bamiblokken (+100cc) rijden.

nitelife
The 4T-MSB is my life!
Berichten: 1843
Lid geworden op: 28 jan 2007 17:17
Locatie: Ooievaarsstad

Re: heiligschennis?

Bericht door nitelife »

ik ben huurslaaf, bakbrommerrijder en heb ook een bamiblok. tzt komt er een ss50 blok onder. inderdaad iets duurder, maar wel duurzamer.
TWD for life!

Bart
Frequent 4T-MSB visitor
Berichten: 143
Lid geworden op: 27 jan 2007 22:32
Locatie: Waar de wind waait.

Re: heiligschennis?

Bericht door Bart »

nitelife schreef:ik ben huurslaaf, bakbrommerrijder en heb ook een bamiblok. tzt komt er een ss50 blok onder. inderdaad iets duurder, maar wel duurzamer.
Moah, ik weet niet hoe het met jouw rijstijl is, maar bij mij maakt het niet zoveel uit.

'K geef het geld liever uit aan concertkaartjes, fotospul, guzzi onderdelen en ook huur, auto, verzekeringen en meer van die shit.

Irmin, al een beslissing gemaakt? :P
Blauw of Groen?

bart beekhuizen
The 4T-MSB is my life!
Berichten: 1517
Lid geworden op: 27 jan 2007 21:09
Bezit: c310, huisman bakbrommer, apollo bakbrommer,
Locatie: Doorwerth
Contacteer:

Re: heiligschennis?

Bericht door bart beekhuizen »

Jurrien schreef:Nou kijk, het zit zo. De bakbrommers verpesten het voor de rest, en dat komt door de bakbrommerrijders. 99% van de bakbrommerrijders is kutkraker. Niet zomaar kraker, die rijden bakfiets, maar kutkraker. Zoals we allemaal weten hebben kutkrakers weinig geld, maar willen wel snel rijden om bijvoorbeeld de uitkering te innen, kutkrakertroep (koelkasten, bankstellen, ongewassen honden etc.) te vervoeren, bier te kopen of drugs te handelen. Zo'n kutkraker denkt met z'n in de weggeefwinkel verdiende tientjes natuurlijk niet aan de lange termijn en koopt een bamiblok: lekker goedkoop en gaat hard. Volgende maand zien ze wel weer wat ze doen als het blok kapot is. Misschien dat het met het kraakverbod het gehalte bamiblokken dus ook wat afneemt.
Afbeelding
:mrgreen: :mrgreen: :mrgreen: :mrgreen: :mrgreen: 8-)

maar ik zie nu wel dat het geen kunst meer is, hard gaan. "back in the days" toen je met 85cc een vervroegend vliegwiel nog een beest van een brommer had. nu kopen jongetjes van 16 een 140cc bami en omdat dat goedkoper en makkelijker is als een 70cc kitje voor hun ssje.
ik heb er zelf aan meegedaan, ik was 6 jaar geleden een van de eersten met een 124cc onder een ss50. ik werkte bij de importeur van die blokken.

laten we er nu eens met z'n allen een sport van maken om een echte 50cc zo hard mogelijk te laten lopen.




nitelife schreef:ik ben huurslaaf, bakbrommerrijder en heb ook een bamiblok. tzt komt er een ss50 blok onder. inderdaad iets duurder, maar wel duurzamer.
denk je dat dat binnenvaartschip op wielen met 50cc vooruit komt?
Afbeelding

nitelife
The 4T-MSB is my life!
Berichten: 1843
Lid geworden op: 28 jan 2007 17:17
Locatie: Ooievaarsstad

Re: heiligschennis?

Bericht door nitelife »

ik had het iets duidelijker moeten beschrijven zie ik... ik wil een ss blokje met lange slag kruk in korte cilinder(85cc). heb genoeg motoronderdelen liggen, nu nog tijd en wat geld voor de kleine dingen.
TWD for life!

Gebruikersavatar
nielspbr
Mr Kockengen
Berichten: 16163
Lid geworden op: 02 mar 2009 17:50
Bezit: Een apenfamilie en een bamibal.
Locatie: Kockengen

Re: heiligschennis?

Bericht door nielspbr »

Kan je je blokje beter ombouwen naar hoge cilinder, is beter voor de leibaankrachten(cilinderslijtage).

nitelife
The 4T-MSB is my life!
Berichten: 1843
Lid geworden op: 28 jan 2007 17:17
Locatie: Ooievaarsstad

Re: heiligschennis?

Bericht door nitelife »

de keuze ligt aan de onderdelen die ik heb liggen. ik heb nog een goede 52mm drp krukas voor korte cilinder liggen en een goede lage cilinder. als ik goed c90 spul moet aanschaffen kost het me op dit moment teveel geld.
TWD for life!

Plaats reactie