heiligschennis?

Hier kun je praten over je honda.
irmin
4T-MSB addict
Berichten: 626
Lid geworden op: 28 jan 2007 13:35
Locatie: utreg

heiligschennis?

Bericht door irmin »

Dag boys & girls

Wat vinden jullie nou echt van die dikke bami-blokken? Ik vind het klote.

Toen ik bakbrommer ging rijden kon je zonder al te veel problemen een iets grotere cilinder onder je bak gooien dan de standaard 50 cc. Het gaat nog steeds niet veel harder dan de toegestane snelheid dus i.m.o. no problemo. Wat dat betreft ook nooit gezeik gehad met de politie, die vonden het wel best. Mij persoonlijk verteld door een leidinggevenmde agent van de schaverijstraat dat wat meer vermogen onder een bakbrommer geen probleem was.
Tot de laatste tijd: Nu beginnen cops tegen me te zeiken dat ik er vast meer cc's onder heb hangen en dat het blok (origineel honda!!!!!) vast en zeker een dik immitatieblok is etc. simpelweg vanwege het feit dat ze allerlei lui met dikke blokken onder hun brommers zien. (Kentekenpapieren zijn hierom al ooit ingenomen, moest ik op de schaverijstraat aan komen tonen dat ik een ander blok met 50 cc op m'n bak had).

Ik vind het mooi geweest. Ik ga waarschijnlijk over niet al te lange tijd over op tweetakt. Gewoon lekker 50cc, goed aangepakt levert dat net zoveel power als een viertakt 70 of zelfs 90 blok. Dusdanig vertanden dat de max snelheid niet (ernstig) overschreden wordt. Ben ik, gezien het niet meer controleren op vermogen, beter af. Geen gezeik meer met de cops.
cracque frontal

stoterstangen90
Vierkantofiel
Berichten: 5169
Lid geworden op: 16 jan 2007 22:17
Bezit: Morris Ital
Locatie: Zaagcity

Re: heiligschennis?

Bericht door stoterstangen90 »

Ik geloof je direct.

Die dikke blokken vind ik ook maar zozo.
Afbeelding

niek is ik
4T-MSB heilige
Berichten: 5195
Lid geworden op: 28 jan 2007 12:11
Bezit: wat je bezit is onderweg naar anderen.
Locatie: Nijmegen

Re: heiligschennis?

Bericht door niek is ik »

tja, risico van het vak he...

kan ook haast niet anders als je ziet hoeveel (maloten) met zo'n blok rond rijden, dat het een keer bekent word bij de politie.

Nou, ban de bami blokken. Word honda weer wat waard :D
Gaat het niet zoals het moet, dan moet het maar zoals het gaat!
Roxanne schreef:Donder lomp jaaahh

Ronaldo
4T-MSB addict
Berichten: 845
Lid geworden op: 20 sep 2009 15:18
Bezit: Honda CY 50 _ 82cc
Honda Motra CT50
Honda VF1000R sc16
Immitatie Honda dax 150cc Daytona
Honda NSS300 Forza
Yamaha XV700 Virago
Suzuki AN650 Burgman
BMW e21 Alpina
Locatie: Omgeving Den Haag

Re: heiligschennis?

Bericht door Ronaldo »

Grotere bakbrommer maken zodat het blok kleiner oogt.
Groter blok eronder en ze nemen het spul in beslag dan is het toch eigen schuld dikke .....

irmin
4T-MSB addict
Berichten: 626
Lid geworden op: 28 jan 2007 13:35
Locatie: utreg

Re: heiligschennis?

Bericht door irmin »

Ronaldo schreef:Grotere bakbrommer maken zodat het blok kleiner oogt.
Groter blok eronder en ze nemen het spul in beslag dan is het toch eigen schuld dikke .....
daar heb je helemaal gelijk in: eigen schuld dikke bult. en dat wil ik dus voorkomen.

Ik heb destijds gekozen voor viertakt omdat dat lekker rijdt, zuinig is etc. Om de brommer (250 kg en met belading veeeel meer) toch voldoende snelheid te laten maken en qua acceleratie ook enigszins met het verkeer mee te komen bleek meer dan 50c noodzakelijk. (Blokwissel voor meer vermogen onder een bakbrommer was en is sowieso geen probleem, aldus een leidinggevende agent van de schaverijstraat. Zolang het maar geen snelheidsduivel wordt.)
De politie bestede eigenlijk nooit aandacht aan m'n blok. Tegenwoordig zijn cc's blijkbaar wel een hot item en dat is direct gevolg van de dikke bamiblokken (liet een agent mij persoonlijk weten bij een controle). Dus ga ik weer naar 50cc. En om voldoende vermogen te houden om 250 kg brommer voort te duwen (en beladen nog veeeeel meer) wordt het vieze, stinkende, benzineslurpende tweetakt.
cracque frontal

NIX
chaly addict
Berichten: 18835
Lid geworden op: 27 jan 2007 21:21
Bezit: Een hamer
Locatie: Milsbeek

Re: heiligschennis?

Bericht door NIX »

2T 4 life!
Stel je kleppen en kijk eerst even in de FAQ.

Brommert
4T-MSB addict
Berichten: 802
Lid geworden op: 28 jan 2007 15:10
Bezit: OT C90 (Daytona 150)
Moto Guzzi V7
Locatie: Tilburg

Re: heiligschennis?

Bericht door Brommert »

Tja, ik heb zelf nooit gezeik gehad met de 110cc onder de bak. Liep ook maar max een kilometertje of 55/60 per uur, zwaar beladen wel wat minder natuurlijk, door de lichte vertanding. En ik ben (vooral toen ik het ding pas had) toch bijna wekelijks staande gehouden omdat ze geen idee hadden wat ze met een bak aan moesten, en ze het er maar niet over eens konden worden of ik wel of geen helm op moest.

Verder ziet zo'n 110cc er ook niet heel anders uit als een standaard 50cc Honda. Ook heeft de politie hier geen verstand van 4takt en bakbrommers aangezien ik (volgens mij) de enige bakbrommer hier in Tilburg was en 4takt hier sowieso een zeldzame verschijning is.
Ducktape is like The Force... it has a Light side and a Dark side, and keeps the universe together!

Afbeelding

butt head
moppersmurf
Berichten: 8903
Lid geworden op: 28 jan 2007 21:51
Bezit: paar brommers
Locatie: neede gelderland

Re: heiligschennis?

Bericht door butt head »

ik vind het wel idiaale blokken om op vakantie te gaan je weet toch dat ze 5000 km ongeveer heel blijven en als hij het in de winter het nog doet idiaal toch lekker lomp doen


maar al je veel cc onder je brommert hebt moet je heele maal niet zeuren over politie die je aan houden. als je minder last van die gasten wil hebben zou ik je toch aan raden om naar een boeren gehucht verkassen waar ze aleen maar puch zundapp en kreitler kennen daar kan je de politie nog wijs maaken dat een takegawa uitlaat een origineele uitlaat is

maar als je dat niet wilt zou ik het gewoon bij een 50cc houden

de politie is tegen woordig ook niet meer dom met al die chineese copieen die van snorfiets tot motor fiets worden geleverd en om over de snotneuzen te zwijgen met hun iligaale pitbikes over de weg te vlammen zo komt politie wel aan hun kennis over 50cc plus

volgens mij is het ook niet het slimste wat je kan doen om aan de politie te vragen of ze iets uit doen op meer vermogen op je bakbrommer als je de eenigste bent in een straal van 50km :?
ik praat niet alleen maar poep


bami = bami. troep = troep.

davidvbss50
Frequent 4T-MSB visitor
Berichten: 166
Lid geworden op: 18 mei 2008 12:43
Bezit: Honda ss50 k1 1976.
Honda cb550 F2 1977.
Locatie: Zwolle

Re: heiligschennis?

Bericht door davidvbss50 »

of je nou 70cc ori honda rijd, 110cc bami of een opgefokte 49,9cc die harder dan 45km/h loopt(al is het 5km/h te hard), maakt geen donder uit je bent gewoon fout.
feit is gewoon dat een bromfiets een cilinderinhoud van minder dan 50cc mag hebben en een constructiesnelheid van 45km/h. dat de politie nog wel is coulance toepast of pas boetes geeft vanaf 55 ofzo wil niet zeggen dat je legaal bezig bent
als je jezelf niet aan die regels houdt, vind ik niet dat je van de daken moet schreeuwen dat iedereen met een veel cc bami het voor de rest verpest.
...

irmin
4T-MSB addict
Berichten: 626
Lid geworden op: 28 jan 2007 13:35
Locatie: utreg

Re: heiligschennis?

Bericht door irmin »

butt head schreef:
volgens mij is het ook niet het slimste wat je kan doen om aan de politie te vragen of ze iets uit doen op meer vermogen op je bakbrommer als je de eenigste bent in een straal van 50km :?

dat vertelde de agent spontaan aan mij. ik ben ook niet gek.
davidvbss50 schreef:of je nou 70cc ori honda rijd, 110cc bami of een opgefokte 49,9cc die harder dan 45km/h loopt(al is het 5km/h te hard), maakt geen donder uit je bent gewoon fout.
feit is gewoon dat een bromfiets een cilinderinhoud van minder dan 50cc mag hebben en een constructiesnelheid van 45km/h. dat de politie nog wel is coulance toepast of pas boetes geeft vanaf 55 ofzo wil niet zeggen dat je legaal bezig bent
als je jezelf niet aan die regels houdt, vind ik niet dat je van de daken moet schreeuwen dat iedereen met een veel cc bami het voor de rest verpest.
45 km/h vermeerderd met 5 mag. Dat staat in de wet.

Maargoed, ik vertel gewoon wat m'n ervaring in 15 jaar bakbrommerrijden is. (In die 15 jaar en vele 10.000-den km's heb ik 1 boete voor snelheid gehad voor 54 km/u. )
Dat ik van 4takt naar 2takt ga en waarom ik dat doe. En dat dat direct gevolg is van de bamiblokken. Want als die er niet waren geweest, maar de boel nog net zo sporadisch honda was als 10 jaar geleden dan bleef ik 4takt rijden.
Ik zeg dan ook nergens dat bamiblokken het voor 'de rest' verpest, maar dat de enorme toename ervan betekent dat ik beter over kan gaan naar tweetakt als ik op de manier wil blijven rijden zoals ik dat altijd heb gedaan. En dat ik daar ergens best van baal. Of dat allemaal volgens de wet is, daar gaat het mij niet om.
Laatst gewijzigd door irmin op 17 jun 2010 18:22, 1 keer totaal gewijzigd.
cracque frontal

Gebruikersavatar
gerbrandicus
Astrealover
Berichten: 1976
Lid geworden op: 27 jan 2007 21:18
Locatie: Gorinchem

Re: heiligschennis?

Bericht door gerbrandicus »

Boeie die brommercontroles. Ik rijd niet meer met brommerkentekens, zou jij ook niet moeten doen ouwe geit!
Gewoon een belastingvrije Golf diesel kopen, rijd je misschien nog wel goedkoper dan je bak.
En sneller én grote afstanden comfortabel én muziekje erbij én droog én kan je je gezelschap ook nog comfortabel vervoeren.

Gebruikersavatar
gerbrandicus
Astrealover
Berichten: 1976
Lid geworden op: 27 jan 2007 21:18
Locatie: Gorinchem

Re: heiligschennis?

Bericht door gerbrandicus »

Niet dat ik geloof dat je overstapt op 2takt, maar het zou wel verklaren waarom je niets meer van je laat horen over die oliekoeler.

Is niet de eerste keer.

irmin
4T-MSB addict
Berichten: 626
Lid geworden op: 28 jan 2007 13:35
Locatie: utreg

Re: heiligschennis?

Bericht door irmin »

gerbrandicus schreef:Boeie die brommercontroles. Ik rijd niet meer met brommerkentekens, zou jij ook niet moeten doen ouwe geit!
Nee, daarom ben ik ook die bakmotor aan het bouwen. Dan ben ik in 1 keer van alle gezeik af. maar m'n bakbrommertje blijft ook.
Oja....die oliekoeler. sorry ik schaam me diep, zeker omdat het niet de eerste keer is :?
heb je 'm nog?
cracque frontal

Gebruikersavatar
gerbrandicus
Astrealover
Berichten: 1976
Lid geworden op: 27 jan 2007 21:18
Locatie: Gorinchem

Re: heiligschennis?

Bericht door gerbrandicus »

Ik heb hem nog. Laat maar weten of je hem nog wilt komen halen.
Voor de heb natuurlijk, want voor je toekomstige 2takt blok is hij niet geschikt :wink:

Gebruikersavatar
se7ven
The 4T-MSB is my life!
Berichten: 1018
Lid geworden op: 27 jan 2007 22:33
Bezit: 2x ss50 k3, 1x ss50 k1, bami: 3x 'monkey',1x jc knight
Locatie: regio Amersfoort

Re: heiligschennis?

Bericht door se7ven »

Dikke bami blokken horen niet op brommers.
Als je veel cc's wilt rijden moet je een rijbewijs halen.
70cc moet nog kunnen maar daar boven is wat overdreven.


Ach Hier heb ik het ook al eens over gehad toen 1 of andere malloot hier een 125cc snor-bami aapje liet zien.
To Lose Means Nothing. To Win Doesn't Mean Anything. To Improve, that's Everything.
Voor al uw trainingen : http://www.in-training.nl/
Afbeelding

Plaats reactie