heiligschennis?
heiligschennis?
Dag boys & girls
Wat vinden jullie nou echt van die dikke bami-blokken? Ik vind het klote.
Toen ik bakbrommer ging rijden kon je zonder al te veel problemen een iets grotere cilinder onder je bak gooien dan de standaard 50 cc. Het gaat nog steeds niet veel harder dan de toegestane snelheid dus i.m.o. no problemo. Wat dat betreft ook nooit gezeik gehad met de politie, die vonden het wel best. Mij persoonlijk verteld door een leidinggevenmde agent van de schaverijstraat dat wat meer vermogen onder een bakbrommer geen probleem was.
Tot de laatste tijd: Nu beginnen cops tegen me te zeiken dat ik er vast meer cc's onder heb hangen en dat het blok (origineel honda!!!!!) vast en zeker een dik immitatieblok is etc. simpelweg vanwege het feit dat ze allerlei lui met dikke blokken onder hun brommers zien. (Kentekenpapieren zijn hierom al ooit ingenomen, moest ik op de schaverijstraat aan komen tonen dat ik een ander blok met 50 cc op m'n bak had).
Ik vind het mooi geweest. Ik ga waarschijnlijk over niet al te lange tijd over op tweetakt. Gewoon lekker 50cc, goed aangepakt levert dat net zoveel power als een viertakt 70 of zelfs 90 blok. Dusdanig vertanden dat de max snelheid niet (ernstig) overschreden wordt. Ben ik, gezien het niet meer controleren op vermogen, beter af. Geen gezeik meer met de cops.
Wat vinden jullie nou echt van die dikke bami-blokken? Ik vind het klote.
Toen ik bakbrommer ging rijden kon je zonder al te veel problemen een iets grotere cilinder onder je bak gooien dan de standaard 50 cc. Het gaat nog steeds niet veel harder dan de toegestane snelheid dus i.m.o. no problemo. Wat dat betreft ook nooit gezeik gehad met de politie, die vonden het wel best. Mij persoonlijk verteld door een leidinggevenmde agent van de schaverijstraat dat wat meer vermogen onder een bakbrommer geen probleem was.
Tot de laatste tijd: Nu beginnen cops tegen me te zeiken dat ik er vast meer cc's onder heb hangen en dat het blok (origineel honda!!!!!) vast en zeker een dik immitatieblok is etc. simpelweg vanwege het feit dat ze allerlei lui met dikke blokken onder hun brommers zien. (Kentekenpapieren zijn hierom al ooit ingenomen, moest ik op de schaverijstraat aan komen tonen dat ik een ander blok met 50 cc op m'n bak had).
Ik vind het mooi geweest. Ik ga waarschijnlijk over niet al te lange tijd over op tweetakt. Gewoon lekker 50cc, goed aangepakt levert dat net zoveel power als een viertakt 70 of zelfs 90 blok. Dusdanig vertanden dat de max snelheid niet (ernstig) overschreden wordt. Ben ik, gezien het niet meer controleren op vermogen, beter af. Geen gezeik meer met de cops.
cracque frontal
-
- Vierkantofiel
- Berichten: 5169
- Lid geworden op: 16 jan 2007 22:17
- Bezit: Morris Ital
- Locatie: Zaagcity
Re: heiligschennis?
Ik geloof je direct.
Die dikke blokken vind ik ook maar zozo.
Die dikke blokken vind ik ook maar zozo.
-
- 4T-MSB heilige
- Berichten: 5195
- Lid geworden op: 28 jan 2007 12:11
- Bezit: wat je bezit is onderweg naar anderen.
- Locatie: Nijmegen
Re: heiligschennis?
tja, risico van het vak he...
kan ook haast niet anders als je ziet hoeveel (maloten) met zo'n blok rond rijden, dat het een keer bekent word bij de politie.
Nou, ban de bami blokken. Word honda weer wat waard
kan ook haast niet anders als je ziet hoeveel (maloten) met zo'n blok rond rijden, dat het een keer bekent word bij de politie.
Nou, ban de bami blokken. Word honda weer wat waard
Gaat het niet zoals het moet, dan moet het maar zoals het gaat!
Roxanne schreef:Donder lomp jaaahh
-
- 4T-MSB addict
- Berichten: 845
- Lid geworden op: 20 sep 2009 15:18
- Bezit: Honda CY 50 _ 82cc
Honda Motra CT50
Honda VF1000R sc16
Immitatie Honda dax 150cc Daytona
Honda NSS300 Forza
Yamaha XV700 Virago
Suzuki AN650 Burgman
BMW e21 Alpina - Locatie: Omgeving Den Haag
Re: heiligschennis?
Grotere bakbrommer maken zodat het blok kleiner oogt.
Groter blok eronder en ze nemen het spul in beslag dan is het toch eigen schuld dikke .....
Groter blok eronder en ze nemen het spul in beslag dan is het toch eigen schuld dikke .....
Re: heiligschennis?
daar heb je helemaal gelijk in: eigen schuld dikke bult. en dat wil ik dus voorkomen.Ronaldo schreef:Grotere bakbrommer maken zodat het blok kleiner oogt.
Groter blok eronder en ze nemen het spul in beslag dan is het toch eigen schuld dikke .....
Ik heb destijds gekozen voor viertakt omdat dat lekker rijdt, zuinig is etc. Om de brommer (250 kg en met belading veeeel meer) toch voldoende snelheid te laten maken en qua acceleratie ook enigszins met het verkeer mee te komen bleek meer dan 50c noodzakelijk. (Blokwissel voor meer vermogen onder een bakbrommer was en is sowieso geen probleem, aldus een leidinggevende agent van de schaverijstraat. Zolang het maar geen snelheidsduivel wordt.)
De politie bestede eigenlijk nooit aandacht aan m'n blok. Tegenwoordig zijn cc's blijkbaar wel een hot item en dat is direct gevolg van de dikke bamiblokken (liet een agent mij persoonlijk weten bij een controle). Dus ga ik weer naar 50cc. En om voldoende vermogen te houden om 250 kg brommer voort te duwen (en beladen nog veeeeel meer) wordt het vieze, stinkende, benzineslurpende tweetakt.
cracque frontal
-
- 4T-MSB addict
- Berichten: 802
- Lid geworden op: 28 jan 2007 15:10
- Bezit: OT C90 (Daytona 150)
Moto Guzzi V7 - Locatie: Tilburg
Re: heiligschennis?
Tja, ik heb zelf nooit gezeik gehad met de 110cc onder de bak. Liep ook maar max een kilometertje of 55/60 per uur, zwaar beladen wel wat minder natuurlijk, door de lichte vertanding. En ik ben (vooral toen ik het ding pas had) toch bijna wekelijks staande gehouden omdat ze geen idee hadden wat ze met een bak aan moesten, en ze het er maar niet over eens konden worden of ik wel of geen helm op moest.
Verder ziet zo'n 110cc er ook niet heel anders uit als een standaard 50cc Honda. Ook heeft de politie hier geen verstand van 4takt en bakbrommers aangezien ik (volgens mij) de enige bakbrommer hier in Tilburg was en 4takt hier sowieso een zeldzame verschijning is.
Verder ziet zo'n 110cc er ook niet heel anders uit als een standaard 50cc Honda. Ook heeft de politie hier geen verstand van 4takt en bakbrommers aangezien ik (volgens mij) de enige bakbrommer hier in Tilburg was en 4takt hier sowieso een zeldzame verschijning is.
Ducktape is like The Force... it has a Light side and a Dark side, and keeps the universe together!
-
- moppersmurf
- Berichten: 8903
- Lid geworden op: 28 jan 2007 21:51
- Bezit: paar brommers
- Locatie: neede gelderland
Re: heiligschennis?
ik vind het wel idiaale blokken om op vakantie te gaan je weet toch dat ze 5000 km ongeveer heel blijven en als hij het in de winter het nog doet idiaal toch lekker lomp doen
maar al je veel cc onder je brommert hebt moet je heele maal niet zeuren over politie die je aan houden. als je minder last van die gasten wil hebben zou ik je toch aan raden om naar een boeren gehucht verkassen waar ze aleen maar puch zundapp en kreitler kennen daar kan je de politie nog wijs maaken dat een takegawa uitlaat een origineele uitlaat is
maar als je dat niet wilt zou ik het gewoon bij een 50cc houden
de politie is tegen woordig ook niet meer dom met al die chineese copieen die van snorfiets tot motor fiets worden geleverd en om over de snotneuzen te zwijgen met hun iligaale pitbikes over de weg te vlammen zo komt politie wel aan hun kennis over 50cc plus
volgens mij is het ook niet het slimste wat je kan doen om aan de politie te vragen of ze iets uit doen op meer vermogen op je bakbrommer als je de eenigste bent in een straal van 50km
maar al je veel cc onder je brommert hebt moet je heele maal niet zeuren over politie die je aan houden. als je minder last van die gasten wil hebben zou ik je toch aan raden om naar een boeren gehucht verkassen waar ze aleen maar puch zundapp en kreitler kennen daar kan je de politie nog wijs maaken dat een takegawa uitlaat een origineele uitlaat is
maar als je dat niet wilt zou ik het gewoon bij een 50cc houden
de politie is tegen woordig ook niet meer dom met al die chineese copieen die van snorfiets tot motor fiets worden geleverd en om over de snotneuzen te zwijgen met hun iligaale pitbikes over de weg te vlammen zo komt politie wel aan hun kennis over 50cc plus
volgens mij is het ook niet het slimste wat je kan doen om aan de politie te vragen of ze iets uit doen op meer vermogen op je bakbrommer als je de eenigste bent in een straal van 50km
ik praat niet alleen maar poep
bami = bami. troep = troep.
bami = bami. troep = troep.
-
- Frequent 4T-MSB visitor
- Berichten: 166
- Lid geworden op: 18 mei 2008 12:43
- Bezit: Honda ss50 k1 1976.
Honda cb550 F2 1977. - Locatie: Zwolle
Re: heiligschennis?
of je nou 70cc ori honda rijd, 110cc bami of een opgefokte 49,9cc die harder dan 45km/h loopt(al is het 5km/h te hard), maakt geen donder uit je bent gewoon fout.
feit is gewoon dat een bromfiets een cilinderinhoud van minder dan 50cc mag hebben en een constructiesnelheid van 45km/h. dat de politie nog wel is coulance toepast of pas boetes geeft vanaf 55 ofzo wil niet zeggen dat je legaal bezig bent
als je jezelf niet aan die regels houdt, vind ik niet dat je van de daken moet schreeuwen dat iedereen met een veel cc bami het voor de rest verpest.
feit is gewoon dat een bromfiets een cilinderinhoud van minder dan 50cc mag hebben en een constructiesnelheid van 45km/h. dat de politie nog wel is coulance toepast of pas boetes geeft vanaf 55 ofzo wil niet zeggen dat je legaal bezig bent
als je jezelf niet aan die regels houdt, vind ik niet dat je van de daken moet schreeuwen dat iedereen met een veel cc bami het voor de rest verpest.
...
Re: heiligschennis?
butt head schreef:
volgens mij is het ook niet het slimste wat je kan doen om aan de politie te vragen of ze iets uit doen op meer vermogen op je bakbrommer als je de eenigste bent in een straal van 50km
dat vertelde de agent spontaan aan mij. ik ben ook niet gek.
45 km/h vermeerderd met 5 mag. Dat staat in de wet.davidvbss50 schreef:of je nou 70cc ori honda rijd, 110cc bami of een opgefokte 49,9cc die harder dan 45km/h loopt(al is het 5km/h te hard), maakt geen donder uit je bent gewoon fout.
feit is gewoon dat een bromfiets een cilinderinhoud van minder dan 50cc mag hebben en een constructiesnelheid van 45km/h. dat de politie nog wel is coulance toepast of pas boetes geeft vanaf 55 ofzo wil niet zeggen dat je legaal bezig bent
als je jezelf niet aan die regels houdt, vind ik niet dat je van de daken moet schreeuwen dat iedereen met een veel cc bami het voor de rest verpest.
Maargoed, ik vertel gewoon wat m'n ervaring in 15 jaar bakbrommerrijden is. (In die 15 jaar en vele 10.000-den km's heb ik 1 boete voor snelheid gehad voor 54 km/u. )
Dat ik van 4takt naar 2takt ga en waarom ik dat doe. En dat dat direct gevolg is van de bamiblokken. Want als die er niet waren geweest, maar de boel nog net zo sporadisch honda was als 10 jaar geleden dan bleef ik 4takt rijden.
Ik zeg dan ook nergens dat bamiblokken het voor 'de rest' verpest, maar dat de enorme toename ervan betekent dat ik beter over kan gaan naar tweetakt als ik op de manier wil blijven rijden zoals ik dat altijd heb gedaan. En dat ik daar ergens best van baal. Of dat allemaal volgens de wet is, daar gaat het mij niet om.
Laatst gewijzigd door irmin op 17 jun 2010 18:22, 1 keer totaal gewijzigd.
cracque frontal
- gerbrandicus
- Astrealover
- Berichten: 1976
- Lid geworden op: 27 jan 2007 21:18
- Locatie: Gorinchem
Re: heiligschennis?
Boeie die brommercontroles. Ik rijd niet meer met brommerkentekens, zou jij ook niet moeten doen ouwe geit!
Gewoon een belastingvrije Golf diesel kopen, rijd je misschien nog wel goedkoper dan je bak.
En sneller én grote afstanden comfortabel én muziekje erbij én droog én kan je je gezelschap ook nog comfortabel vervoeren.
Gewoon een belastingvrije Golf diesel kopen, rijd je misschien nog wel goedkoper dan je bak.
En sneller én grote afstanden comfortabel én muziekje erbij én droog én kan je je gezelschap ook nog comfortabel vervoeren.
- gerbrandicus
- Astrealover
- Berichten: 1976
- Lid geworden op: 27 jan 2007 21:18
- Locatie: Gorinchem
Re: heiligschennis?
Niet dat ik geloof dat je overstapt op 2takt, maar het zou wel verklaren waarom je niets meer van je laat horen over die oliekoeler.
Is niet de eerste keer.
Is niet de eerste keer.
Re: heiligschennis?
Nee, daarom ben ik ook die bakmotor aan het bouwen. Dan ben ik in 1 keer van alle gezeik af. maar m'n bakbrommertje blijft ook.gerbrandicus schreef:Boeie die brommercontroles. Ik rijd niet meer met brommerkentekens, zou jij ook niet moeten doen ouwe geit!
Oja....die oliekoeler. sorry ik schaam me diep, zeker omdat het niet de eerste keer is
heb je 'm nog?
cracque frontal
- gerbrandicus
- Astrealover
- Berichten: 1976
- Lid geworden op: 27 jan 2007 21:18
- Locatie: Gorinchem
Re: heiligschennis?
Ik heb hem nog. Laat maar weten of je hem nog wilt komen halen.
Voor de heb natuurlijk, want voor je toekomstige 2takt blok is hij niet geschikt
Voor de heb natuurlijk, want voor je toekomstige 2takt blok is hij niet geschikt
- se7ven
- The 4T-MSB is my life!
- Berichten: 1018
- Lid geworden op: 27 jan 2007 22:33
- Bezit: 2x ss50 k3, 1x ss50 k1, bami: 3x 'monkey',1x jc knight
- Locatie: regio Amersfoort
Re: heiligschennis?
Dikke bami blokken horen niet op brommers.
Als je veel cc's wilt rijden moet je een rijbewijs halen.
70cc moet nog kunnen maar daar boven is wat overdreven.
Ach Hier heb ik het ook al eens over gehad toen 1 of andere malloot hier een 125cc snor-bami aapje liet zien.
Als je veel cc's wilt rijden moet je een rijbewijs halen.
70cc moet nog kunnen maar daar boven is wat overdreven.
Ach Hier heb ik het ook al eens over gehad toen 1 of andere malloot hier een 125cc snor-bami aapje liet zien.
To Lose Means Nothing. To Win Doesn't Mean Anything. To Improve, that's Everything.
Voor al uw trainingen : http://www.in-training.nl/
Voor al uw trainingen : http://www.in-training.nl/