specualtie: koude lucht = harder rijden.
-
- 4T-MSB addict
- Berichten: 701
- Lid geworden op: 28 jan 2007 11:29
- Bezit: Skyteam DX
C50
CT90
ST50
CRF50
ATC110
CB77 - Locatie: Haarlem
specualtie: koude lucht = harder rijden.
hallo,
ik heb een vraagje want reed gister met me brommer, (wel me meewind) 125 km/u op me teller, dit had ik 1 keer meer gereden op me teller maar dat was berg af in luxemburg, normaal rijd me brommer 100 en tikt af en toe de 110 aan op de teller met meewind.
waarschijnlijk wijkt de teller wel wat af, maar het is een takegawa teller die naast een motor zo'n 6 km/u afwijkt.
zou het zo zijn dat als je in de koude droge lucht die er de laatste dagen is, harder rijdt met je brommer, ivm meer zuurstof en minder vocht in de lucht, dus een beter mengsel?
dit is gereden met mijn c.
groeten
alex
ik heb een vraagje want reed gister met me brommer, (wel me meewind) 125 km/u op me teller, dit had ik 1 keer meer gereden op me teller maar dat was berg af in luxemburg, normaal rijd me brommer 100 en tikt af en toe de 110 aan op de teller met meewind.
waarschijnlijk wijkt de teller wel wat af, maar het is een takegawa teller die naast een motor zo'n 6 km/u afwijkt.
zou het zo zijn dat als je in de koude droge lucht die er de laatste dagen is, harder rijdt met je brommer, ivm meer zuurstof en minder vocht in de lucht, dus een beter mengsel?
dit is gereden met mijn c.
groeten
alex
ja dit is dus het broertje van bart.
-
- 4T-MSB addict
- Berichten: 701
- Lid geworden op: 28 jan 2007 11:29
- Bezit: Skyteam DX
C50
CT90
ST50
CRF50
ATC110
CB77 - Locatie: Haarlem
Re: specualtie: koude lucht = harder rijden.
heeft dat dan op een brommer zoveel verschil?
ja dit is dus het broertje van bart.
Re: specualtie: koude lucht = harder rijden.
125km!!?!?!?!?!?!?!
Sorry, op een bromfiets??!!!
Je hebt totaal geen verantwoording en brengt alle (Honda) bromfiets rijders in diskrediet, ik kan geen enkel respect voor je opbrengen.
Als je echt stoer wilt zijn haal dan je rijbewijs voor motoren!!!
Sorry, op een bromfiets??!!!
Je hebt totaal geen verantwoording en brengt alle (Honda) bromfiets rijders in diskrediet, ik kan geen enkel respect voor je opbrengen.
Als je echt stoer wilt zijn haal dan je rijbewijs voor motoren!!!
-
- The 4T-MSB is my life!
- Berichten: 1383
- Lid geworden op: 24 jan 2009 12:55
- Bezit: Honda ss50zk3 "78 "Black Betty" - Op de eeuwige jachtvelden
Skyteam Dax "05 "Lisa" - Geruild
Honda CD50H "Lola" - Geruild
Honda ss50m "75 "Elianne" - Geruild
Honda st50g "72 - Verkocht
Jincheng J1 "98 - Nu in bezit - Locatie: Leimuiden
Re: specualtie: koude lucht = harder rijden.
Ja broertje van bart doe er wat aan!
"Most motorcycle problems are caused by the nut that connects the handlebars to the saddle"
-
- 4T-MSB regular
- Berichten: 287
- Lid geworden op: 22 sep 2009 18:03
- Bezit: ss50.
- Locatie: Ede, gld
Re: specualtie: koude lucht = harder rijden.
Eric, volgens mij is dat niet jouw pakkie an? Dat je geen respect voor 'm op kan brengen prima, maar hij moet het toch zelf weten?
Uiteraard mag je er wat van zeggen, maar vond deze reactie wel een beetje overdreven.
Uiteraard mag je er wat van zeggen, maar vond deze reactie wel een beetje overdreven.
Zoals 't klokje thuus tikt, tikt ie ook op de brommer...
-
- 4T-MSB regular
- Berichten: 489
- Lid geworden op: 28 jan 2007 11:17
- Bezit: C50lac '83
Z50jp '94
E80 21.2cc '66
moto guzzi v50 '78 - Locatie: Nieuw-Vennep
Re: specualtie: koude lucht = harder rijden.
hard rijden kan best hoor als je maar weet waar, op de polderwegen hier gaat dat primaeric_k4 schreef:125km!!?!?!?!?!?!?!
Sorry, op een bromfiets??!!!
Je hebt totaal geen verantwoording en brengt alle (Honda) bromfiets rijders in diskrediet, ik kan geen enkel respect voor je opbrengen.
Als je echt stoer wilt zijn haal dan je rijbewijs voor motoren!!!
dit is een onderschrift
-
- Frequent 4T-MSB visitor
- Berichten: 34
- Lid geworden op: 27 jan 2007 22:01
- Locatie: Omgeving Amsterdam
Re: specualtie: koude lucht = harder rijden.
eric_k4 schreef:125km!!?!?!?!?!?!?!
Sorry, op een bromfiets??!!!
Je hebt totaal geen verantwoording en brengt alle (Honda) bromfiets rijders in diskrediet, ik kan geen enkel respect voor je opbrengen.
Als je echt stoer wilt zijn haal dan je rijbewijs voor motoren!!!
Draaf je niet een beetje door ?
Wat betreft de koude lucht ......in theorie kan je meer vermogen behalen met koude (gecomprimeerde) lucht .
Maar dat maakt geen 25 kmph verschil op een relatief kleine motor .....vaak lopen motoren wel het snelst voordat ze stuk gaan
-
- Frequent 4T-MSB visitor
- Berichten: 91
- Lid geworden op: 29 okt 2010 14:06
- Locatie: Rijsbergen
Re: specualtie: koude lucht = harder rijden.
Koude lucht bevat meer zuurstof dus je kunt daar inderdaad meer vermogen mee halen. Enige probleem is dat je met andere temperatuur je brommer opnieuw af moet stellen aangezien hij te arm loopt met een lage temperatuur als hij tijdens hogere temperatuur is afgesteld. Denk niet dat je met een viertakt zo snel merkt dat hij te arm loopt maar bij tweetakten is het belangrijk dat je hem tijdens de winter opnieuw afstelt ivm arm lopen > te weinig smering door olie en koeling door benzine.
-
- 4T-MSB zombie
- Berichten: 2430
- Lid geworden op: 16 jan 2009 16:24
- Bezit: Honda CB50J, Honda C50 lange termijn project, C70 nog langer termijn project
- Locatie: Soest
Re: specualtie: koude lucht = harder rijden.
denk dat dat met een 2takt ook wel meevalt hoorPaul de Salmiakbal schreef:Koude lucht bevat meer zuurstof dus je kunt daar inderdaad meer vermogen mee halen. Enige probleem is dat je met andere temperatuur je brommer opnieuw af moet stellen aangezien hij te arm loopt met een lage temperatuur als hij tijdens hogere temperatuur is afgesteld. Denk niet dat je met een viertakt zo snel merkt dat hij te arm loopt maar bij tweetakten is het belangrijk dat je hem tijdens de winter opnieuw afstelt ivm arm lopen > te weinig smering door olie en koeling door benzine.
-
- Frequent 4T-MSB visitor
- Berichten: 91
- Lid geworden op: 29 okt 2010 14:06
- Locatie: Rijsbergen
Re: specualtie: koude lucht = harder rijden.
Ligt ook vrij veel aan je setup en type carburateur. Je hebt carburateurs die je met elk 5tal graden verschil moet afstellen en je hebt meer gangbare carburateurs die over het algemeen redelijk consistent zijn qua afstelling.ciebie schreef:denk dat dat met een 2takt ook wel meevalt hoorPaul de Salmiakbal schreef:Koude lucht bevat meer zuurstof dus je kunt daar inderdaad meer vermogen mee halen. Enige probleem is dat je met andere temperatuur je brommer opnieuw af moet stellen aangezien hij te arm loopt met een lage temperatuur als hij tijdens hogere temperatuur is afgesteld. Denk niet dat je met een viertakt zo snel merkt dat hij te arm loopt maar bij tweetakten is het belangrijk dat je hem tijdens de winter opnieuw afstelt ivm arm lopen > te weinig smering door olie en koeling door benzine.
Ik merkte iig goed bij m'n poegje dat er een maatje grotere sproeier in moest met dit ijzige weer.
-
- Frequent 4T-MSB visitor
- Berichten: 182
- Lid geworden op: 28 jan 2007 00:11
- Locatie: randstad
Re: specualtie: koude lucht = harder rijden.
Als je nu 20 tot 25km harder gaat is hij dus met normale temperaturen te rijk afgesteld .
cb125s 1978
SS50M 1973
SS50M 1973
-
- 4T-MSB regular
- Berichten: 320
- Lid geworden op: 10 jan 2010 13:44
- Locatie: Leusden!
- Contacteer:
Re: specualtie: koude lucht = harder rijden.
Ik heb wel eens dikke tjoening luchtfilters gezien met een speciale stikstof toevoer maar ik kan ze zo snel niet terug vinden
Maar die zijn alleen voor auto's...
Wel bruut voor op de dax
Maar die zijn alleen voor auto's...
Wel bruut voor op de dax
-
- 4T-MSB addict
- Berichten: 505
- Lid geworden op: 27 apr 2009 21:57
- Bezit: een stoel
- Locatie: Heino, onder zwolle
Re: specualtie: koude lucht = harder rijden.
zal wel stikstof koeling zijn.
niet stikstoftoevoer.
niet stikstoftoevoer.
jeuj!
- nielspbr
- Mr Kockengen
- Berichten: 16163
- Lid geworden op: 02 mar 2009 17:50
- Bezit: Een apenfamilie en een bamibal.
- Locatie: Kockengen
Re: specualtie: koude lucht = harder rijden.
Denk dat ie NOx ofwel stikstofoxide bedoelt.