Hoe kan deze motor nou lopen?
-
- 4T-MSB addict
- Berichten: 969
- Lid geworden op: 31 jan 2010 20:52
- Bezit: Kawasaki GPX 600 R
Geen brommert meer :( - Locatie: Eemnes
Hoe kan deze motor nou lopen?
De draad vanaf de bobine zit niet op de bougie waar loopt dit blok op magie en diesel?
Honda CoolDriver50
-
- 4T-MSB regular
- Berichten: 352
- Lid geworden op: 30 jan 2007 20:46
- Bezit: CD50 + PC50
- Locatie: Hengelo/Groningen
Re: Hoe kan deze motor nou lopen?
Diesel ontbrand normalitair toch ook onder hoge druk? Weet echter niet of de druk in een hondablokje zo hoog is, dat hij het ook doet ontbranden... Vind het wel een grappig gezicht
They call it home, i call it house
-
- Frequent 4T-MSB visitor
- Berichten: 99
- Lid geworden op: 19 nov 2009 15:06
- Bezit: Bami Dax lowrider
- Locatie: Zuilen
Re: Hoe kan deze motor nou lopen?
diesel ontbrand alleen als het onder hoge druk wordt ingespoten met voldoende compressie, de temparatuur van de gecompresseerde lucht loopt dan op tot 500 graden.
Op dat moment wordt er dus diesel ingespoten, deze dient zo fijn te worden verneveld dat deze direct ontbrand.
Ik vraag mij zeer af of dit met een carburateur mogelijk is, waar het dieselmengsel gedurende de compressieslag aanwezig is en niet ingespoten wordt op het heetste moment.
Op dat moment wordt er dus diesel ingespoten, deze dient zo fijn te worden verneveld dat deze direct ontbrand.
Ik vraag mij zeer af of dit met een carburateur mogelijk is, waar het dieselmengsel gedurende de compressieslag aanwezig is en niet ingespoten wordt op het heetste moment.
Eric schreef:Ik kan hier misschien inhoudelijk op reageren, maar dan kan ik net zo goed tegen de hond gaan praten.
Re: Hoe kan deze motor nou lopen?
Dit hoeft niet persee diesel te zijn natuurlijk. Benzine ontbrandt ook vanzelf, volgens mij nog veel eerder zelfs. Je hoort wel eens dat benzinemotoren 'nadieselen' als je het contact uitzet, denk dat dat hier ook het geval is. Ingrediënten zijn een hoge compressie, hete verbrandingskamer en eventueel wat nasmeulende hete stukjes roet of aanslag of weetikveel.
-
- chaly addict
- Berichten: 18835
- Lid geworden op: 27 jan 2007 21:21
- Bezit: Een hamer
- Locatie: Milsbeek
Re: Hoe kan deze motor nou lopen?
In dit geval vast een bamiklep die aan het verbranden is. Ding loopt ook niet mooi rond, hij detoneert een beetje op een veel te vroeg tijdstip.
Stel je kleppen en kijk eerst even in de FAQ.
-
- The 4T-MSB is my life!
- Berichten: 1383
- Lid geworden op: 24 jan 2009 12:55
- Bezit: Honda ss50zk3 "78 "Black Betty" - Op de eeuwige jachtvelden
Skyteam Dax "05 "Lisa" - Geruild
Honda CD50H "Lola" - Geruild
Honda ss50m "75 "Elianne" - Geruild
Honda st50g "72 - Verkocht
Jincheng J1 "98 - Nu in bezit - Locatie: Leimuiden
Re: Hoe kan deze motor nou lopen?
Je hebt ook nog 90cc 50 kop misschien is dat hem wel. Maar dan heb je echt een zieke compressie. Verder lijkt het mij inderdaad onmogelijk om diesel met een carburateur in te spuiten
"Most motorcycle problems are caused by the nut that connects the handlebars to the saddle"
Re: Hoe kan deze motor nou lopen?
Met een veel te rijk mengsel en slechte ontsteking gaan auto's ook nadieselen. Vaak genoeg gehad met low budget wagens op vakantie waar het 35 graden was.
Buick Centurion 7.5L
Honda CB 50J
Honda CB 50J
-
- 4T-MSB addict
- Berichten: 531
- Lid geworden op: 28 jan 2007 13:47
- Bezit: ss50
c320s - Locatie: Utrecht
Re: Hoe kan deze motor nou lopen?
Vroeger met een 2CV4 ( eend ) in Yougoslavie meegemaakt. Na verkeerde, maar enige voorradige benzine getankt te hebben, een na dieselende motor. Als de deuren al op slot waren liep de motor nog, onregelmatig,maar hij liep.
h2o op ss50
Met een aanlopende voorrem ga je niet minder hard op de rollerbank.
Met een aanlopende voorrem ga je niet minder hard op de rollerbank.
-
- slagschroevendraaier elite
- Berichten: 2625
- Lid geworden op: 14 feb 2008 16:20
- Bezit: Honda Chaly, GB500
- Locatie: Alphen a/d Rijn
Re: Hoe kan deze motor nou lopen?
Waarschijnlijk ergens een gloeiend onderdeel die een vlamfront veroorzaakt. De bovengenoemde verbrandende klep zou dus best kunnen Diesel denk ik sowieso niet; je zou met benzine eerder een compressieverbranding krijgen (ipv ignition) dan met diesel. Diesel heeft overigens een compressie van 1:15 ongeveer nodig om spontaan te ontbranden mits de diesel goed verneveld is en denk niet dat een 88cc-50 kop hier aan komt.
Maar dan blijft voor mij nog de vraag; welke mongool trekt bij draaiende motor zijn bougiedop eraf om te kijken of de motor blijft lopen.
Maar dan blijft voor mij nog de vraag; welke mongool trekt bij draaiende motor zijn bougiedop eraf om te kijken of de motor blijft lopen.
Re: Hoe kan deze motor nou lopen?
Zulke dingen ontdek je bij het afzetten van het contact. De bougiedop er af halen is dan mooi voor het filmpje.Edo schreef:Maar dan blijft voor mij nog de vraag; welke mongool trekt bij draaiende motor zijn bougiedop eraf om te kijken of de motor blijft lopen.
-
- slagschroevendraaier elite
- Berichten: 2625
- Lid geworden op: 14 feb 2008 16:20
- Bezit: Honda Chaly, GB500
- Locatie: Alphen a/d Rijn
Re: Hoe kan deze motor nou lopen?
Hmm, klinkt wel logisch ja.
- gerbrandicus
- Astrealover
- Berichten: 1976
- Lid geworden op: 27 jan 2007 21:18
- Locatie: Gorinchem
Re: Hoe kan deze motor nou lopen?
Ook weleens gehad met mijn eerste SS. Compressie was normaal, geen idee wat het nou was, lang geleden.
-
- The 4T-MSB is my life!
- Berichten: 1155
- Lid geworden op: 24 jan 2007 19:49
- Bezit: Honda ss50m 1967
Honda ss50m 1966
Honda st50
Honda cf50 - Locatie: Vaassen;einde der beschaving
Re: Hoe kan deze motor nou lopen?
Ook kun je dieselen zonder diesel in spuiting; in de vorige eeuw had je de LOhmann diesel; dit was een hulpmotor voor onder de trapas.gerbrandicus schreef:Ook weleens gehad met mijn eerste SS. Compressie was normaal, geen idee wat het nou was, lang geleden.
Ding had geen bougie en liep op een mengsel van petroleum en diesel..
Om hem aan de gang te krijgen gebruik je net als bij model (diesel) motortjes een variabele cilinder vulling en dus druk; bij lohmann verdraaide men de cilinder waardoor de druk in de cilinder hoger werd en hij spontaan begon te lopen (althans de theorie)
Bij model motortjes heb je een contra zuiger die je tegen de andere cilinder indraait totdat je de druk bereikt waarop spontaan de methanol begint te branden en de motor dus begint te lopen..
In dit geval zal verschrikkelijk veel kool in de motor wel zijn best doen het vuurtje aan de gang te houden; extreem veel kool is hogere compressie+ kool gaat gloeien als de motor heeft is..
Ga je met het gebakje uit het filmpje even een honda dag rijden doet hij het erna niet omdat alles schoongebrand is..
Ik zie dat het een uitlaat is met katalysator; deze verbrand eventueel de olie die door de uitlaat komt dor bv verrotte klepgeleiders cq verrotte cilinder zuigerveren zodat je niet ziet dat het een olieboot is..
Dit voorkomt dat je op topsnelheid het ding in de 1 trapt en daardoor het wegdek gaat beschadigen....
http://h5speedje.blogspot.com/
Ik weet dat lezen moeilijk is maar neem er dan de tijd voor.....
http://h5speedje.blogspot.com/
Ik weet dat lezen moeilijk is maar neem er dan de tijd voor.....
-
- 4T-MSB heilige
- Berichten: 5195
- Lid geworden op: 28 jan 2007 12:11
- Bezit: wat je bezit is onderweg naar anderen.
- Locatie: Nijmegen
Re: Hoe kan deze motor nou lopen?
leuk detail aan de lohman diesel blokjes, om hem op gang te krijgen zetten ze vaak eerst een tijdje de vlam er op
Hebben hier thuis zo'n blokje los gehad, en je verdraait inderdaad de gehele cilinderbus, zodoende kan je je gehele compressie veranderen.
Ook werd verteld dat het in der tijd niet zo zeer diesel was waar ze op liepen, maar meer een ''alles-verbrander'' net wat uitkwam scheen er in gegooit te worden...
Hebben hier thuis zo'n blokje los gehad, en je verdraait inderdaad de gehele cilinderbus, zodoende kan je je gehele compressie veranderen.
Ook werd verteld dat het in der tijd niet zo zeer diesel was waar ze op liepen, maar meer een ''alles-verbrander'' net wat uitkwam scheen er in gegooit te worden...
Gaat het niet zoals het moet, dan moet het maar zoals het gaat!
Roxanne schreef:Donder lomp jaaahh