Waarde van brommer na opknappen?

Hier kun je praten over je honda.
puntenslijper
4T-MSB beginner
Berichten: 17
Lid geworden op: 17 jan 2011 22:23

Waarde van brommer na opknappen?

Bericht door puntenslijper »

Hallo :roll:

Zoals in andere topics van mij gezegd ben ik mijn brommer aan het opknappen.
En ik heb alles ff op een rijtje gezet wat ik er aan wil doen (voornamelijk optisch) en kwam hier op een bedrag van 350 euro uit. (dan heb ik wel een redelijk vet ding :twisted: )

Afijn, 350 euro is te doen.. Maar ik vroeg me af hoe het zat met de prijs die ik ervoor terug krijg?
Ik heb voor de brommer 1200 euro betaald (teveel) en er bleken genoeg mankementen die ik allemaal professioneel heb laten oplossen. wat op een bedrag van 500 euro kwam ong.
Dus ik heb nu 1700 euro uitgegeven. 350 erbij is 2050 euro.

Vind ik een flink bedrag, en nou weet ik natuurlijk dat ik geen 2050 voor mijn brommer terug krijg! bij lange na niet, maar stel mijn brommer zou er gelikt uitzien met meerdere verbeterde onderdelen (denk aan: handvaten rem/koppeling hendels, stuurtje, streetfight voorlamp, ducati kontje, voetsteuntjes, schakel poke, digitale km teller, goed gespoten velgen, kwaliteit ketting en een goede achterveer) Wat zou ik er ong voor terug kunnen krijgen als ik hem verkoop?

Alvast bedankt

FJC
Frequent 4T-MSB visitor
Berichten: 223
Lid geworden op: 09 okt 2010 17:13
Bezit: Honda SS50
Locatie: Spannum

Re: Waarde van brommer na opknappen?

Bericht door FJC »

Om wat voor brommer gaat het?
Don't mess with the SS

puntenslijper
4T-MSB beginner
Berichten: 17
Lid geworden op: 17 jan 2011 22:23

Re: Waarde van brommer na opknappen?

Bericht door puntenslijper »

Sorry
Skyteam PBR
voor de rest standaard 50cc nooit een andere cilinder gehad en standaard carb en luchtfilter (komt misschien powerfilter onder)
km stand is rond de 3000

niek is ik
4T-MSB heilige
Berichten: 5195
Lid geworden op: 28 jan 2007 12:11
Bezit: wat je bezit is onderweg naar anderen.
Locatie: Nijmegen

Re: Waarde van brommer na opknappen?

Bericht door niek is ik »

denk dat je met 1000 euro heeeel hard in je handjes mag wrijven...
Gaat het niet zoals het moet, dan moet het maar zoals het gaat!
Roxanne schreef:Donder lomp jaaahh

puntenslijper
4T-MSB beginner
Berichten: 17
Lid geworden op: 17 jan 2011 22:23

Re: Waarde van brommer na opknappen?

Bericht door puntenslijper »

Wat bedoel je met heel hard in mijn handjes wrijven? ken het gezegde niet

butt head
moppersmurf
Berichten: 8904
Lid geworden op: 28 jan 2007 21:51
Bezit: paar brommers
Locatie: neede gelderland

Re: Waarde van brommer na opknappen?

Bericht door butt head »

als je maar 1 ding in je oren knoopt het is moeilijk om het bedrag er voor te krijgen wat je er in gestoken hebt

als je 1000 euro voor een imi ding krijgt mag je inderdaad in je handen klappen

mijn ss is ook zoon verhaal. een wrak gekocht voor een uitlaat en 100 euro. nu zit er ongeveer 4500 euro in sinds ik hem heb. als ik hem nu te koop zet zal ik er 1500 voor krijgen met een beetje mazzel. om even een voorbeeld te geven wat je op zo iets kan verliezen.

als je mazzel hebt en een lelijke brommer koopt voor een paar 100 euro hem op doet poetsen eventueel wat nette onderdelen er op te zetten dat je een paar honderd euro winst kan maken
Wat bedoel je met heel hard in mijn handjes wrijven? ken het gezegde niet
dat wil zeggen dat je een goed bedrag voor hebt gekregen
ik praat niet alleen maar poep


bami = bami. troep = troep.

Dirk dax
Frequent 4T-MSB visitor
Berichten: 99
Lid geworden op: 19 nov 2009 15:06
Bezit: Bami Dax lowrider
Locatie: Zuilen

Re: Waarde van brommer na opknappen?

Bericht door Dirk dax »

Om te beginnen is 1200 euro echt veel te veel voor een PBR, in welke staat dan ook.

Maar maak hem zoals je wilt, en je zult er wel plezier van hebben.

Het grootste gedeelte van je geld ben je zowizo kwijt.
Eric schreef:Ik kan hier misschien inhoudelijk op reageren, maar dan kan ik net zo goed tegen de hond gaan praten.

Saik0
The 4T-MSB is my life!
Berichten: 1856
Lid geworden op: 17 mei 2009 20:37
Bezit: Mooi lulverhaal over 50 honda's die ik nooit gehad heb.
Locatie: Amsterdam

Re: Waarde van brommer na opknappen?

Bericht door Saik0 »

Is ook nog een verschil of je uit belgie of NL komt natuurlijk wat die prijzen betreft. Denk dat je in belgie nog wel aardig wegkomt met een pbr waar je allemaal pimp meuk op gooit, maar in NL mag je wel ontzettend veel mazzel hebben als je m voor zoveel geld nog kwijt kan.
In het verleden behaalde resultaten bieden geen garantie voor de toekomst.
john schreef: 03 mei 2019 10:59 zonder vering gaat je rug naar de tering.

Gebruikersavatar
nielspbr
Mr Kockengen
Berichten: 16275
Lid geworden op: 02 mar 2009 17:50
Bezit: Een apenfamilie en een bamibal.
Locatie: Kockengen

Re: Waarde van brommer na opknappen?

Bericht door nielspbr »

Zelfs in belgie niet, of hij moet compleet verchroomd zijn. (liefst door mossu natuurlijk)

butt head
moppersmurf
Berichten: 8904
Lid geworden op: 28 jan 2007 21:51
Bezit: paar brommers
Locatie: neede gelderland

Re: Waarde van brommer na opknappen?

Bericht door butt head »

Saik0 schreef:Is ook nog een verschil of je uit belgie of NL komt natuurlijk wat die prijzen betreft. Denk dat je in belgie nog wel aardig wegkomt met een pbr waar je allemaal pimp meuk op gooit, maar in NL mag je wel ontzettend veel mazzel hebben als je m voor zoveel geld nog kwijt kan.
er stond een tijdje terug in belgie een pbr met een bijna leeg gekochte catalogus aan onderdelen voor 3000 euro. als je de onderdelen los zou kopen ben je ver over de 6000 heen gegaan
ik praat niet alleen maar poep


bami = bami. troep = troep.

puntenslijper
4T-MSB beginner
Berichten: 17
Lid geworden op: 17 jan 2011 22:23

Re: Waarde van brommer na opknappen?

Bericht door puntenslijper »

Super reacties hier! thanks ik weet genoeg.

Edo
slagschroevendraaier elite
Berichten: 2625
Lid geworden op: 14 feb 2008 16:20
Bezit: Honda Chaly, GB500
Locatie: Alphen a/d Rijn

Re: Waarde van brommer na opknappen?

Bericht door Edo »

Ik heb ook altijd het idee dat we allemaal met een hobby bezig zijn; en een hobby moet geld kosten om het een hobby te laten zijn.

Ik denk dat iedereen hier met een klassiek bromfietsje die er meer dan 5k kilometers op rijdt per jaar dat soort bedragen in zijn brommer heeft zitten. Er is altijd wel IETS om te vervangen en ach, het is hobby dus waarom niet.

Bij een PBR heb je natuurlijk het nadeel dat er niets klassieks/nostalgisch aan is en dat je ze nieuw voor een prikkie koopt. Het levert dus nooit geld op.

Gebruikersavatar
Jurrien
chaly's angel
Berichten: 5871
Lid geworden op: 28 jan 2007 12:51
Locatie: Willieoort

Re: Waarde van brommer na opknappen?

Bericht door Jurrien »

Waarom proberen jullie (butthead en Edo) hem te overtuigen van het feit dat hij er geen geld op gaat verdienen terwijl hij dit zo duidelijk in z'n openingspost zet?
puntenslijper schreef:Vind ik een flink bedrag, en nou weet ik natuurlijk dat ik geen 2050 voor mijn brommer terug krijg! bij lange na niet
www.jurrienmaakt.nl
NIX schreef: 20 sep 2023 08:46Wat de hippie zegt. Ben het helemaal met hem eens.

Gebruikersavatar
nielspbr
Mr Kockengen
Berichten: 16275
Lid geworden op: 02 mar 2009 17:50
Bezit: Een apenfamilie en een bamibal.
Locatie: Kockengen

Re: Waarde van brommer na opknappen?

Bericht door nielspbr »

Meer dat je je investeringen nooit helemaal terug gaat zien. (zeker omdat een pbr niet een fiets is die japans, niet meer te koop of zeldzaam is.)

Edo
slagschroevendraaier elite
Berichten: 2625
Lid geworden op: 14 feb 2008 16:20
Bezit: Honda Chaly, GB500
Locatie: Alphen a/d Rijn

Re: Waarde van brommer na opknappen?

Bericht door Edo »

Jurrien schreef:Waarom proberen jullie (butthead en Edo) hem te overtuigen van het feit dat hij er geen geld op gaat verdienen terwijl hij dit zo duidelijk in z'n openingspost zet?
puntenslijper schreef:Vind ik een flink bedrag, en nou weet ik natuurlijk dat ik geen 2050 voor mijn brommer terug krijg! bij lange na niet
Ik wilde hem juist uitleggen dat mensen hier op dit forum (de meeste) met een hobby bezig zijn en die mag geld kosten. Zie je de titel van dit topic? Antwoord: de waarde ligt op de helft van het bedrag wat hij noemt als "erin gestopt".

Plaats reactie