Brommer uit vietnam halen.

Hier kun je praten over je honda.
Plaats reactie
Blootkonijn
4T-MSB regular
Berichten: 302
Lid geworden op: 03 jan 2010 21:09
Bezit: Honda CD50
Honda C50
Locatie: Ommen

Brommer uit vietnam halen.

Bericht door Blootkonijn »

Heej hallo,,

ik ga van het zomer een aardige tijd in vietnam zitten, en was van plan om daar een brommer te kopen en dan te laten verschepen naar nederland :?
heeft iemand enig ervaring hiermee?!?!!

Groeten!!
Matig uw kinderen, denk om mijn snelheid!

Ronaldo
4T-MSB addict
Berichten: 846
Lid geworden op: 20 sep 2009 15:18
Bezit: Honda CY 50 _ 82cc
Honda Motra CT50
Honda VF1000R sc16
Immitatie Honda dax 150cc Daytona
Honda NSS300 Forza
Yamaha XV700 Virago
Suzuki AN650 Burgman
BMW e21 Alpina
Locatie: Omgeving Den Haag

Re: Brommer uit vietnam halen.

Bericht door Ronaldo »

Zal dan maar op zoek gaan naar een transportbedrijf en dat ding (zou ik er meer dan 1 doen) met de boot laten verschepen.

john
4T-MSB zombie
Berichten: 3342
Lid geworden op: 27 jan 2007 23:50
Bezit: gorilla white special
ATC70
woody c50
Locatie: keukenhof city

Re: Brommer uit vietnam halen.

Bericht door john »

vergeet er geen papieren bij te kopen..
en dan hier door een officieel bedrijf te laten vertalen.
Driving an ATC.... You can crash.. this won't happen any time, but can happen at any time...

florens
Frequent 4T-MSB visitor
Berichten: 83
Lid geworden op: 26 feb 2008 19:25
Locatie: Den Hoorn, ZH

Re: Brommer uit vietnam halen.

Bericht door florens »

Mijn ervaring is, dat het moeilijk is daar gebruikte fietsen voor verscheping te vinden. Als je ze al vindt, zijn ze opgereden: het zijn daar immers de moderne werkpaarden. Het enige dat mij in Hanoi goed gelukt is, is het vinden van onderdelen. Alleen moet je hier wel weten, of je te maken hebt met Japans of Chinees etc.. In Hanoi is er ten oosten van Pho Hue een hele wijk met onderdelen ter hoogte van de straat Nguyễn Công Trứ. Nieuw is een ander verhaal: er zijn voldoende Honda-dealers te vinden, die de nieuwste fietsen verkopen.
'zou ff een oproepje op marktplaats zetten voor een kleppen deksletje, moeten er genoeg liggen bij de verschillende prikkers denk ik....'

Blootkonijn
4T-MSB regular
Berichten: 302
Lid geworden op: 03 jan 2010 21:09
Bezit: Honda CD50
Honda C50
Locatie: Ommen

Re: Brommer uit vietnam halen.

Bericht door Blootkonijn »

uhm okok,, mischien laat ik ook gewoon alleen een motorblokej verzenden en onderdelen inderdaad, hele brommer word een stuk ingewikkelder.
noujah bedankt voor de info.

8-)
Matig uw kinderen, denk om mijn snelheid!

Fast Eddie
Frequent 4T-MSB visitor
Berichten: 26
Lid geworden op: 18 jul 2010 14:30
Locatie: Buriram

Re: Brommer uit vietnam halen.

Bericht door Fast Eddie »

Gebruikte brommers/motorfietsen zijn idd in dit soort landen vaak opgereden. Begin daar niet aan. In Vietnam en ook Thailand (waar ik een aantal maanden per jaar doorbreng ) worden de Honda's niet gebruikt om ff lekker te toeren als het mooi weer is, maar om bv balen rijst op te vervoeren of met 3 of 4 peronen op de buddy van A naar B te komen.
Wil je ergens een gebruikt exemplaar kopen dan is mijn ervaring dat nergens papieren bijzitten, dus dat geeft problemen op het moment dat je deze wil gaan exporteren naar NL
Wil je een nieuwe bromfiets/motorfiets naar NL halen bedenk dan wel dat je uiteindelijk een hoop centen kwijt bent buiten de aanschaf om zoals: verschepen/verzekering/transport van-vanaf haven, RDW keuring wat betreft toelatingseisen en de permanente eisen etc.

Blootkonijn
4T-MSB regular
Berichten: 302
Lid geworden op: 03 jan 2010 21:09
Bezit: Honda CD50
Honda C50
Locatie: Ommen

Re: Brommer uit vietnam halen.

Bericht door Blootkonijn »

maar ik neem aan dat de reserve onderdelen een stuk goedkoper zijn dan hier toch?
zoals spatborden enzo?
Matig uw kinderen, denk om mijn snelheid!

Fast Eddie
Frequent 4T-MSB visitor
Berichten: 26
Lid geworden op: 18 jul 2010 14:30
Locatie: Buriram

Re: Brommer uit vietnam halen.

Bericht door Fast Eddie »

Reserve onderdelen zijn idd voor een prikkie te krijgen. Echter zal je deze moeten zoeken bij de
“sleutelgarages “ Helaas zijn deze onderdelen vaak niet best meer . De motorbike winkels zoals er in Azië velen zijn verkopen heel veel onderdelen/ gadgets en met name voor de Honda Wave en de intussen populaire scootermodellen zoals de Honda Scoopy en Yamaho Vino. Dit soort zaken gaan met de trend mee en zitten niet te wachten tot dat er af en toe iemand iets nodig heeft voor een oude fiets. Op Ebay zijn nog wel een aantal winkels gevestigd in Vietnam/ Thailand te vinden waar je nog voldoende ( nieuw ) spul voor je oude bromfiets kunt krijgen. Het grappige van deze winkels in dat de eigenaar vaak een Europeaan is. Aziaten zien simpelweg ( op een paar uitzonderingen na ) de motor/bromfiets als een noodzakelijk iets zien en ze rijden erop door tot deze op de draad toe versleten is.
Maar om je even een indruk te geven: Heb zelf een nieuwe Honda Wave 125 cc in 2006 gekocht voor 625 euro + 2 helmen gratis, overigens zonder ECE goedkeuring.

XL50deSeauje
The 4T-MSB is my life!
Berichten: 1225
Lid geworden op: 28 jan 2007 16:33
Bezit: CF70SS50MSS50XL50CT50JZB50Z50GSS50ZK1
Locatie: Nâluk
Contacteer:

Re: Brommer uit vietnam halen.

Bericht door XL50deSeauje »

Iemand een idee wat er in china een beetje te koop is? Ik ga binnenkort naar Wenling, hoop ook wel iets aan blokjes en ellende te kunnen scoren. Vervoer is voor mij geen probleem gelukkig....
Helm op de buddy, voorwiel naar rechts, tas bij het voorwiel.
De RZN

NIX
chaly addict
Berichten: 18901
Lid geworden op: 27 jan 2007 21:21
Bezit: Een hamer
Locatie: Milsbeek

Re: Brommer uit vietnam halen.

Bericht door NIX »

Bamiblokje, tofublokjes, ginsengblokjes, tijgerbalsemblokjes, Vetsinblokjes etc...
Stel je kleppen en kijk eerst even in de FAQ.

Camiel
4T-MSB addict
Berichten: 871
Lid geworden op: 28 jan 2007 12:26
Bezit: SS50
Locatie: Tilburg

Re: Brommer uit vietnam halen.

Bericht door Camiel »

Honda SS50 125cc 49cc

toerieteller
4T-MSB addict
Berichten: 586
Lid geworden op: 28 jan 2007 08:58
Bezit: ss50 c50 cd50 c310a
Locatie: amsterdam

Re: Brommer uit vietnam halen.

Bericht door toerieteller »

XL50deSeauje schreef:Iemand een idee wat er in china een beetje te koop is? Ik ga binnenkort naar Wenling, hoop ook wel iets aan blokjes en ellende te kunnen scoren. Vervoer is voor mij geen probleem gelukkig....
doe mij maar een ape en een z50a....
http://www.atv-dirtbike.com/show_imgnews.asp?id=1238
en een aanhanger
http://www.atv-dirtbike.com/show_imgnews.asp?id=1558
een supercub 110
http://www.atv-dirtbike.com/show_imgnews.asp?id=1649
en een cub 100
http://www.atv-dirtbike.com/show_imgnews.asp?id=1539
en natuurlijk een dikke 2t zommer. :lol: :mrgreen: :lol:
Afbeelding
Afbeelding cdi for life! Afbeelding

Gebruikersavatar
nielspbr
Mr Kockengen
Berichten: 16275
Lid geworden op: 02 mar 2009 17:50
Bezit: Een apenfamilie en een bamibal.
Locatie: Kockengen

Re: Brommer uit vietnam halen.

Bericht door nielspbr »

Is die super cub 110 niet gewoon een smc100?

Plaats reactie