Bij welke type Honda horen deze onderdelen? (GERUILD)

Hier kun je praten over je honda.
butt head
moppersmurf
Berichten: 8903
Lid geworden op: 28 jan 2007 21:51
Bezit: paar brommers
Locatie: neede gelderland

Re: Bij welke type Honda horen deze onderdelen?

Bericht door butt head »

6v toeren telles zijn er wel een paar. zundapp heeft ze in iedergeval. moet je wel op letten dat je er een hebt voor een 4 magneten vliegwiel.
je moet ook je electra dusdanig goed voor elkaar hebben dat hij geen idioote piek spaningen geeft daar kunnnen de telles niet tegen.

mechanische tellers werken veel mooier. dat heb ik nu ook met een telles van een honda cb400 of zo. enkel geeft je telles je toeren niet correkt aan.
door dat de aandrijving en teller niet de over brenging hebben die op elkaar zijn afgestemt.
mijn ss loopt nu de het toeren gebied van de teller uit. 12.000 toeren voor bij dus. hij stopt bij de nul weer zoon beetje naald wil niet verder.
teller kabel komt van een mbx of zo.
ik praat niet alleen maar poep


bami = bami. troep = troep.

niek is ik
4T-MSB heilige
Berichten: 5195
Lid geworden op: 28 jan 2007 12:11
Bezit: wat je bezit is onderweg naar anderen.
Locatie: Nijmegen

Re: Bij welke type Honda horen deze onderdelen?

Bericht door niek is ik »

dus dan werkt mechanisch mooier? :lol:
Gaat het niet zoals het moet, dan moet het maar zoals het gaat!
Roxanne schreef:Donder lomp jaaahh

butt head
moppersmurf
Berichten: 8903
Lid geworden op: 28 jan 2007 21:51
Bezit: paar brommers
Locatie: neede gelderland

Re: Bij welke type Honda horen deze onderdelen?

Bericht door butt head »

ja niek het werkt mooier.

vaak de brommets met een 6v punten ontstekingen van tegen woordig hebben een spannings regelaar nodig. een electronische toerenteller ala zundapp moeten voor de spanings regelaar aan gesloten worden en het leuke is die kunnen niet goed tegen een piek spaning dus je toeren teller zal binnen 1000km dood zijn door piekspanignen. daarom werk zoon meganische teller mooier. moet je wel de goede over bernging er in hebben.... dat word voor mij nog even knutselen en zoeken naar een teller met de juiste overbrenging. zoon takiwaki teller word het in iedergeval niet veelste klein zijn die dingen
ik praat niet alleen maar poep


bami = bami. troep = troep.

Mandarijn
4T-MSB regular
Berichten: 459
Lid geworden op: 19 nov 2008 20:52
Locatie: soest

Re: Bij welke type Honda horen deze onderdelen?

Bericht door Mandarijn »

ik heb een 12 volt punten ontsteking (omgebouwd met tomos lichtspoel) en een electronishe 12v toeren teller en dat werkt erg mooi.
voor zo ver ik weet is het toerental ook goed.
"Horsepower loves the absense of weight"

Plaats reactie