honda ape

Hier kun je praten over je honda.
Plaats reactie
andre
4T-MSB beginner
Berichten: 9
Lid geworden op: 28 mei 2010 09:32

honda ape

Bericht door andre »

hee

Ik kan een org honda ape kopen , hoeveel zou zoiets mogen kosten , of kan je beter een cloon kopen voor 850 euro ?

b v d

Gebruikersavatar
nielspbr
Mr Kockengen
Berichten: 16275
Lid geworden op: 02 mar 2009 17:50
Bezit: Een apenfamilie en een bamibal.
Locatie: Kockengen

Re: honda ape

Bericht door nielspbr »

Hangt natuurlijk ook van de leeftijd en de kilometerstand af. Kenteken, nl?


(Ik zou voor de honda gaan, bij die staande cilinder blokken kun je haast niets(chinees/japans) uitwisselen zoals je met monkeys en daxen wel kan. Voor de japanner zijn ook meer tuningmogelijkheden als je ooit die kant op mocht willen.)

Kippenverver
4T-MSB heilige
Berichten: 4576
Lid geworden op: 29 jan 2007 19:21
Bezit: Honda ST50-G
Honda SS50Z K3
Honda CB77 Superhawk
Locatie: Ommen.

Re: honda ape

Bericht door Kippenverver »

Sowieso rijd zo'n ding wel heel erg goed, de Chinese imitaties zijn niet heel slecht, maar met een echte Honda heb je meer mogelijkheden (brommer, motor)
Ga heen en vereenvoudig u!

Gebruikersavatar
gerbrandicus
Astrealover
Berichten: 1977
Lid geworden op: 27 jan 2007 21:18
Locatie: Gorinchem

Re: honda ape

Bericht door gerbrandicus »

Ik denk dat zoiets richting de 1500 waard is. Indien in nette staat en met brommerkenteken.
Ik zou er niet over peinzen om die imi rommel aan te schaffen. Alles is net ff minder, zou me enorm gaan storen. En natuurlijk roest het keihard, trilt alles los, lampjes gaan stuk en vervangings/tuningonderdelen is moeilijk met dat afwijkende imi blok. Voor de orgi is ontzettend veel mooi spul te krijgen.
Origineel zal ook vrijwel geen afschrijving hebben, omdat ze heel zeldzaam en begeerlijk zijn en waarschijnlijk blijven.

Joelouz
4T-MSB regular
Berichten: 317
Lid geworden op: 04 jul 2010 14:44

Re: honda ape

Bericht door Joelouz »

ik rij op een immi ape, en ben er zelf heel tevreden over. en met roesten heb ik geen last van, hoewel ik hem wel altijd droog in een schuur heb staan. ik weet niet hoe het gaat als je hem vaak buiten in de open lucht/regen hebt staan. er zijn idd wel heel weinig "tuning" onderdelen te krijgen, tenzij je zelf vrij creatief bent dan kom je een heel eind. motorisch vond ik hem zelf niet echt heel fijn, zit een irritante fluit toon in bij de 50cc versie klapt een beetje in de bak van zn 1 naar 2 op hogere toeren, en loopt en trekt wat minder hard dan een monkey, gorilla etc.. ik heb dan nu een 200cc lifan eronder en dat rijd echt super, schakelt heel soepel en heeft veel koppel. er is overegens nu wel een 70cc kit verkrijgbaar voor de 50cc versie.
Ape 200 ccm
Civic EJ9 Silverstone ´98
Crx Vtec EE8 '91

yannick4strokee
Frequent 4T-MSB visitor
Berichten: 60
Lid geworden op: 30 dec 2010 20:54
Bezit: Honda ST70
Honda C70M
Honda Varadero
Honda CBR250R
Locatie: Antwerpen[BE]

Re: honda ape

Bericht door yannick4strokee »

Een honda ape is echt een aanrader
de chinees een afrader
een ape heb je hier in belgië in 50 en 125cc varieert tussen de 800-1350 euro (hangt ervanaf waar je hem koopt)..
Maar dan een echte Honda ape, dat zie je niet veel rijden!
hier toch niet, en kan je echt knap en fine tjoenen.
Er staat in België een tekoop voor 3600 euro..dus dat is wel veel, maar heb voor de rest nog GEEN andere Honda Ape tekoop zien staan..

madass
4T-MSB regular
Berichten: 386
Lid geworden op: 14 jun 2008 21:52
Bezit: Skyteam cobra
Locatie: Hoorn

Re: honda ape

Bericht door madass »

de orginele ape dus de echte honda ape heeft hier in nederland geen toelating

dus alleen de immi rijdt hie legaal rond

ik heb zelf een immi en ik heb niet echt problemen gehad ..behalve dat de accu ruk is als je de ape nieuw koopt
voor de rest rijdt de ape wel goed

tevens heb ik bij een andere ape 70 kit er op gezet en rijdt en trekt goed

dus als je een ape wilt .. maar toch net ech .. kan je ook een cb blok onder de immi ape hangen
Hop hop gas dr op :twisted:
Skyteam cobra building

Kippenverver
4T-MSB heilige
Berichten: 4576
Lid geworden op: 29 jan 2007 19:21
Bezit: Honda ST50-G
Honda SS50Z K3
Honda CB77 Superhawk
Locatie: Ommen.

Re: honda ape

Bericht door Kippenverver »

Dat hangt helemaal van het bouwjaar af, ik weet zo niet wanneer de ape in productie is gegaan, maar als hij van voor '98 zou zijn is er geen enkel probleem met keuren.
Ga heen en vereenvoudig u!

madass
4T-MSB regular
Berichten: 386
Lid geworden op: 14 jun 2008 21:52
Bezit: Skyteam cobra
Locatie: Hoorn

Re: honda ape

Bericht door madass »

zit helemaa geen goedkeuring op .. kijk naar foxbach .. die heeft het via engeland gedaan toen
Hop hop gas dr op :twisted:
Skyteam cobra building

Kippenverver
4T-MSB heilige
Berichten: 4576
Lid geworden op: 29 jan 2007 19:21
Bezit: Honda ST50-G
Honda SS50Z K3
Honda CB77 Superhawk
Locatie: Ommen.

Re: honda ape

Bericht door Kippenverver »

Wat voor goedkeuring bedoel je?
Ga heen en vereenvoudig u!

madass
4T-MSB regular
Berichten: 386
Lid geworden op: 14 jun 2008 21:52
Bezit: Skyteam cobra
Locatie: Hoorn

Re: honda ape

Bericht door madass »

goedkeuring zodat de ape op de weg mag ... anders had ik ook een echte ape gehad

als de ape niet in eurpa is gelevert krijg je hem heel moeilijk op kenteken dan moet de echte ape voor inviduele keuring ( had ik gelezen hier ergens op het forum )
Hop hop gas dr op :twisted:
Skyteam cobra building

Thomgun
4T-MSB addict
Berichten: 573
Lid geworden op: 27 jun 2010 10:01
Bezit: Honda C50 K1
Honda Z50A K2
Locatie: Hattem

Re: honda ape

Bericht door Thomgun »

madass schreef:goedkeuring zodat de ape op de weg mag ... anders had ik ook een echte ape gehad

als de ape niet in eurpa is gelevert krijg je hem heel moeilijk op kenteken dan moet de echte ape voor inviduele keuring ( had ik gelezen hier ergens op het forum )
Dat maakt volgens mij geen donder uit hoor!
NIX schreef:Dit systeem werkt echt briljant.
warnouts schreef:Ik wil een nieuwe uitlaat want mijn uitlaat maakt veel te weinig lawaai.

Kippenverver
4T-MSB heilige
Berichten: 4576
Lid geworden op: 29 jan 2007 19:21
Bezit: Honda ST50-G
Honda SS50Z K3
Honda CB77 Superhawk
Locatie: Ommen.

Re: honda ape

Bericht door Kippenverver »

Inderdaad, je gaat er vanuit dat wat hier geroepen word, de waarheid is. Vaak klopt dat ook wel, maar met zulke dingen zijn er maar heel weinig mensen die echt weten wat ze zeggen.

Dat een brommer nooit in Europa geleverd is maakt geen fluit uit, want ook een Japanse brommer met bouwjaarverklaring kun je gewoon keuren.
Ga heen en vereenvoudig u!

Gebruikersavatar
gerbrandicus
Astrealover
Berichten: 1977
Lid geworden op: 27 jan 2007 21:18
Locatie: Gorinchem

Re: honda ape

Bericht door gerbrandicus »

Helaas is dat wel waar jongens, Ape is van na 1998 dus dikke pech. Individueel keuren $$$$ of via een ander land.

Plaats reactie