Skyteam T-Rex

Hier kun je praten over je honda.
LangKreng
4T-MSB beginner
Berichten: 5
Lid geworden op: 14 mar 2011 13:45
Locatie: Amsterdam

Skyteam T-Rex

Bericht door LangKreng »

Hallo menschen,

Ben nieuw hier, dus ik zal me eerst eens ff voorstellen.
LangKreng hier, Willem in het echt. Waarom LangKreng... nou ik ben lang en... naja wijst voor zich!
Woonachtig in amsterdam, ben 32 jaren jong en heb al veeeel te lang geen 4takkie meer gehad... Dusss.
(vroegah een Cee en een SS50 gereden... had ik noooit moeten verkopen, dom dom dom)

Ik zag de Skyteam T-Rex op deze site: http://www.js4taktspecials.nl en vroeg mij af of er mensen zijn die al ervaringen hebben met dat type. Het ding ziet er lomp en onbenullig uit, en dat past wel bij me!

Verder kon ik in de faq's geen bevredigend antwoord vinden op de vraag: Is zo'n Skyteam blokje een beetje betrouwbaar?
Ik heb wel een hoop gelezen over boutjes, moertjes en tapeinden enzovoort, maar das niet zo'n probleem.
Het gaat in mijn geval om een 49cc-tje wat tzt wel eens zou kunnen groeien naar 70cc ofzoiets.
Ik ben niet van plan er gekke dingen mee te gaan doen, maar wil wel een bedrijfszeker brommertje hebben.

Dus resumé: Is een skyteam de investering waard of kan ik beter iets meer uitgeven en een echte honda gaan zoeken?

Hoop dat jullie me iets wijzer kunnen maken!
Alvast bedankt, plofkoppen!
" 's avonds een man, 's ochtends lekker uitslapen "

toerieteller
4T-MSB addict
Berichten: 586
Lid geworden op: 28 jan 2007 08:58
Bezit: ss50 c50 cd50 c310a
Locatie: amsterdam

Re: Skyteam T-Rex

Bericht door toerieteller »

leuk dat je de oude liefde weer opzoekt!!
ik weet zelf niet zo heel veel van de t-rex, maar dax6 heeft er eentje, een tijdje bereden.
en ik zie zelf af en toe een havenwerker, met zoeen bami gebakje naar het werk rijden.
skyteam blokken zijn niet erbarmelijk slecht, zoals noname blokken dat af en toe zijn, maar zelfs noname houd het soms verbazingwekkend lang uit(mijn 70cc noname rag ik al 20.000km af en rijd nog steeds als de dag dat ik het blok kocht voor 100 euro op ebay].
ik zou niet moeilijk doen als je de poen hebt voor een skyteam, een ori honda kan altijd nog, maar dat zal dan een cy50 worden denk ik, als je in de trex style verder wilt.
sucses met je aankoop!!
Afbeelding cdi for life! Afbeelding

Gebruikersavatar
nielspbr
Mr Kockengen
Berichten: 16275
Lid geworden op: 02 mar 2009 17:50
Bezit: Een apenfamilie en een bamibal.
Locatie: Kockengen

Re: Skyteam T-Rex

Bericht door nielspbr »

suzuki RV90 yuri ;)

De enige die ik hier ken met een t-rex is DAX6. (een 125cc versie)
Sommigen hier hebben er wel eens op die van hem gereden tijdens een van zijn ritten. (foto's op hondavereniging.nl.)

Lejon
The 4T-MSB is my life!
Berichten: 1383
Lid geworden op: 24 jan 2009 12:55
Bezit: Honda ss50zk3 "78 "Black Betty" - Op de eeuwige jachtvelden
Skyteam Dax "05 "Lisa" - Geruild
Honda CD50H "Lola" - Geruild
Honda ss50m "75 "Elianne" - Geruild
Honda st50g "72 - Verkocht
Jincheng J1 "98 - Nu in bezit
Locatie: Leimuiden

Re: Skyteam T-Rex

Bericht door Lejon »

Verhalen die ik heb gehoord van Dax6 is dat het heel comfortabel zit en erg lekker rijdt.
"Most motorcycle problems are caused by the nut that connects the handlebars to the saddle"

Sissemie
4T-MSB regular
Berichten: 253
Lid geworden op: 18 jun 2009 18:39
Bezit: CB50j
Locatie: De Meern, Utrecht

Re: Skyteam T-Rex

Bericht door Sissemie »

Ik heb op de T-rex van Herman (DAX6) gereden, en ik moet zeggen, het is zo leuk!
Hier een impressie:
Afbeelding
Nouja, ik heb dan op de 125cc versie gereden. Monster van een machine, lekker mee raggen door de sneeuw, terrein, niets is te gek, enorm stabiel. Herman heeft 'm getest. En zijn eerste 5000km zijn prima doorgekomen met die T-rex, met enkel nieuwe olie, af en toe klepjes en ketting stellen. Echt een mannenspeeltje! :lol:

LangKreng
4T-MSB beginner
Berichten: 5
Lid geworden op: 14 mar 2011 13:45
Locatie: Amsterdam

Re: Skyteam T-Rex

Bericht door LangKreng »

Mwahahaa dat ziet er goed uit. Ik ga even een proefritje maken komend weekend!
Weet iemand of er ook wat styling/tuning spul te krijgen is? Langer brugje/vorkje ofzo?
" 's avonds een man, 's ochtends lekker uitslapen "

Gebruikersavatar
nielspbr
Mr Kockengen
Berichten: 16275
Lid geworden op: 02 mar 2009 17:50
Bezit: Een apenfamilie en een bamibal.
Locatie: Kockengen

Re: Skyteam T-Rex

Bericht door nielspbr »

Achtervork en T-stuk zijn veel breder daar zijn denk ik niet veel opties.
Voorvorkpoten en remmerij zal (denk ik) wel uitwisselbaar zijn aan de rest van de chinezen.

Motorisch en electrisch is het in ieder geval wel identiek.

(Een ding moet je toegeven, de chinezen houden wel vast aan het bouwpakket principe ;) )

Ronaldo
4T-MSB addict
Berichten: 846
Lid geworden op: 20 sep 2009 15:18
Bezit: Honda CY 50 _ 82cc
Honda Motra CT50
Honda VF1000R sc16
Immitatie Honda dax 150cc Daytona
Honda NSS300 Forza
Yamaha XV700 Virago
Suzuki AN650 Burgman
BMW e21 Alpina
Locatie: Omgeving Den Haag

Re: Skyteam T-Rex

Bericht door Ronaldo »

De tandwiel-as uit het blok is anders (lees - langer). De rest van het blok is hetzelfde.
Ik ging destijds ook voor zo'n ding, maar heb toch voor een dax-model gekozen daar je daarvoor tig x meer mogelijkheden heb qua aftermarket spullen.

LangKreng
4T-MSB beginner
Berichten: 5
Lid geworden op: 14 mar 2011 13:45
Locatie: Amsterdam

Re: Skyteam T-Rex

Bericht door LangKreng »

Ja, een Dax is miss ook nog wel wat.
Maar ik ben ruim twee meter lang... Vraag me nu af of dat wel een beetje gaat passen.
Maagoe kheb net een afspraak gemaakt bij js4taktspecials om te rijden met de T-Rex, en meteen ook een ritje met de immi Cee van SMC.
Ook daar hoor ik vele tegenstrijdige berichten over, dus ik ga het zelf maar 'ns bekijke.
Ik wil rije!
" 's avonds een man, 's ochtends lekker uitslapen "

Gebruikersavatar
nielspbr
Mr Kockengen
Berichten: 16275
Lid geworden op: 02 mar 2009 17:50
Bezit: Een apenfamilie en een bamibal.
Locatie: Kockengen

Re: Skyteam T-Rex

Bericht door nielspbr »

Groot gelijk. *kijkt naar buiten vanuit het kantoor*

Camiel
4T-MSB addict
Berichten: 871
Lid geworden op: 28 jan 2007 12:26
Bezit: SS50
Locatie: Tilburg

Re: Skyteam T-Rex

Bericht door Camiel »

Groot gelijk!

*staart naar z'n pc monitor met leipe wiskunde sommen van het 1e studiejaar als 3ejaars*
Honda SS50 125cc 49cc

john
4T-MSB zombie
Berichten: 3342
Lid geworden op: 27 jan 2007 23:50
Bezit: gorilla white special
ATC70
woody c50
Locatie: keukenhof city

Re: Skyteam T-Rex

Bericht door john »

Ronaldo schreef:De tandwiel-as uit het blok is anders (lees - langer). De rest van het blok is hetzelfde.
Ik ging destijds ook voor zo'n ding, maar heb toch voor een dax-model gekozen daar je daarvoor tig x meer mogelijkheden heb qua aftermarket spullen.
maar dat is een ideaal altanatief voor een offset tandwiel! dan kan je gewoon normale tandwielen voor gebruiken op je hele brede monkey/dax :D
Driving an ATC.... You can crash.. this won't happen any time, but can happen at any time...

NIX
chaly addict
Berichten: 18901
Lid geworden op: 27 jan 2007 21:21
Bezit: Een hamer
Locatie: Milsbeek

Re: Skyteam T-Rex

Bericht door NIX »

En genieten van een setje uberlelijke electrostartcarters waarin de lange uitgaande as in gelagerd zit ala knight.
Stel je kleppen en kijk eerst even in de FAQ.

Guuzz
Frequent 4T-MSB visitor
Berichten: 232
Lid geworden op: 07 dec 2009 16:45
Locatie: Tegelen

Re: Skyteam T-Rex

Bericht door Guuzz »

Het Orakel van Milfsbeek heeft wederom gesproken! :D
NIX schreef:Het is echt een nobudgetschijthuis. Vreselijk.

john
4T-MSB zombie
Berichten: 3342
Lid geworden op: 27 jan 2007 23:50
Bezit: gorilla white special
ATC70
woody c50
Locatie: keukenhof city

Re: Skyteam T-Rex

Bericht door john »

NIX schreef:En genieten van een setje uberlelijke electrostartcarters waarin de lange uitgaande as in gelagerd zit ala knight.
de cd90 carters zijn ook volledig gelagerd. misschien passen ze daarin?
Driving an ATC.... You can crash.. this won't happen any time, but can happen at any time...

Plaats reactie