Inbeslagname boven de 65km/h?!

Hier kun je praten over je honda.
leon
Frequent 4T-MSB visitor
Berichten: 180
Lid geworden op: 11 aug 2010 10:59
Bezit: Ss50 '74
C70 '70
Yamaha XT500 '81
Benelli Tornado '71
HD WLC '43
HD FXD '02
Locatie: Dalfsen

Inbeslagname boven de 65km/h?!

Bericht door leon »

http://www.tehardgereden.nl/rollenbanktest.html

Een vriend kwam ermee dat als je met meer dan 65km/h wordt gepakt, dat dan je brommer inbeslag wordt genomen.
ik dus even nachecken, en verdomt, het klopt ook nog!

Dacht het toch pas boven de 80km/h was?

schwantz34
4T-MSB addict
Berichten: 716
Lid geworden op: 08 nov 2009 12:05
Bezit: Honda SS50, Honda CB72 "61, Aprilia RSV 1000R
Locatie: Baarn

Re: Inbeslagname boven de 65km/h?!

Bericht door schwantz34 »

he?
rond de 65 kunnen toch alleen de papieren in beslag genomen worden?

Dit staat bij boetes op rollerbank.nl:

Snelheid max. 45 km/h
te snel 00 t/m 10 km/u 00 t/m 10 km/u --- 40,00
te snel 11 t/m 15 km/u 11 t/m 15 km/u --- 60,00
te snel 16 t/m 20 km/u 16 t/m 20 km/u --- 90,00
te snel 21 t/m 25 km/u 21 t/m 25 km/u --- 140,00
te snel 26 t/m 30 km/u 26 t/m 30 km/u --- 210,00
meer dan 30 km/u 30 km/u en harder --- inbeslag

Edo
slagschroevendraaier elite
Berichten: 2625
Lid geworden op: 14 feb 2008 16:20
Bezit: Honda Chaly, GB500
Locatie: Alphen a/d Rijn

Re: Inbeslagname boven de 65km/h?!

Bericht door Edo »

leon schreef:http://www.tehardgereden.nl/rollenbanktest.html

Een vriend kwam ermee dat als je met meer dan 65km/h wordt gepakt, dat dan je brommer inbeslag wordt genomen.
ik dus even nachecken, en verdomt, het klopt ook nog!

Dacht het toch pas boven de 80km/h was?
Wel kritisch zijn op je bronnen, op die website staat het verhaal over kW's en omrekentabellen. Dat deden ze ergens rond de oorlog, tegenwoordig gaat het allemaal anders.

Ik durf je het precieze getal niet te geven, maar boven een bepaalde snelheid worden je papieren ingenomen, en je krijgt een strafpunt. Je brommer moet dan in orde gemaakt en worden gecontroleerd bij een RDW vestiging (tell me if i'm wrong). Dan krijg je je papieren terug en kun je op de bekeuring wachten. Bij een drietal strafpunten wordt de bromfiets zelf in beslag genomen en bepaald de officier van justitie (tell me if i'm wrong) wat er met je bromfiets gebeurd.

Roxanne
The 4T-MSB is my life!
Berichten: 1133
Lid geworden op: 21 mei 2008 17:27
Bezit: Honda c50.
Locatie: Hazerswoude Rijndijk

Re: Inbeslagname boven de 65km/h?!

Bericht door Roxanne »

Edo schreef:
leon schreef:http://www.tehardgereden.nl/rollenbanktest.html

Een vriend kwam ermee dat als je met meer dan 65km/h wordt gepakt, dat dan je brommer inbeslag wordt genomen.
ik dus even nachecken, en verdomt, het klopt ook nog!

Dacht het toch pas boven de 80km/h was?
Wel kritisch zijn op je bronnen, op die website staat het verhaal over kW's en omrekentabellen. Dat deden ze ergens rond de oorlog, tegenwoordig gaat het allemaal anders.

Ik durf je het precieze getal niet te geven, maar boven een bepaalde snelheid worden je papieren ingenomen, en je krijgt een strafpunt. Je brommer moet dan in orde gemaakt en worden gecontroleerd bij een RDW vestiging (tell me if i'm wrong). Dan krijg je je papieren terug en kun je op de bekeuring wachten. Bij een drietal strafpunten wordt de bromfiets zelf in beslag genomen en bepaald de officier van justitie (tell me if i'm wrong) wat er met je bromfiets gebeurd.



Vaak gaat je bromfiets dan de pers in.
Tuut tuut ik ben het Ctje van Rox.

Online
NIX
chaly addict
Berichten: 18901
Lid geworden op: 27 jan 2007 21:21
Bezit: Een hamer
Locatie: Milsbeek

Re: Inbeslagname boven de 65km/h?!

Bericht door NIX »

You're wrong. Het is 'bepaalt'.
Stel je kleppen en kijk eerst even in de FAQ.

lupomob
4T-MSB regular
Berichten: 418
Lid geworden op: 18 mar 2011 18:34
Bezit: Een heuze bami monkey
Locatie: lelystad

Re: Inbeslagname boven de 65km/h?!

Bericht door lupomob »

Ik zou me er niet zo druk om maken.

Zelfs vroeger(lees 15 jaar geleden) gingen die verhalen al in de ronde dat ze je brommer in de pers gooien bij zoveel km te hard.

Ging eens met de citta(snorfiets) op de rollenbank en die reed toch tegen de 100 op de auto teller(ja das van voor de tomtom)
Een dikke bon rijker mocht ik hem zo weer meenemen, zonder problemen.

Een gesprekje hier met een motoragent leerde me dat er op dit moment een lik op stuk beleid geld.
Boete krijg je zo ie zo.
Bij een puntenrijbewijs kost het je een punt.
Als toetje halen de ''niet'' originele snelle onderdelen van het voertuig.

Bij 3 x gepakt te worden met een grote overschrijding van het maximale toegestane kilometrage ga je idd naar de officier van justitie.
Deze gaat je vertellen dat het echt niet kan en zou eventueel kunnen overwegen om je brommer in beslag te laten nemen.
Eindigd hij niet in de schredder, maar word gewoon weer verkocht.

Je moet het aardig bont maken hoor wil je brommer in beslag worden genomen.
Er zit trouwens ook nog een dik verschil in of je word gepakt terwijl je veel te hard rijdt of veel te hard gaat op de rollerbank.
Veel te hard rijden en staande worden gehouden ben je de sjaak, veel te hard bij de roller en lachend weglopen met een relatief kleine boete.

Las laatst iets van gemeten 72 op de roller met de brommer kost slechts iets van 45 euro.
On the first day god created the 2 stroke engine, on the second day he was pissed bij the sound off the 2 stroke and created the 4 stroke engine. just perfect

schwantz34
4T-MSB addict
Berichten: 716
Lid geworden op: 08 nov 2009 12:05
Bezit: Honda SS50, Honda CB72 "61, Aprilia RSV 1000R
Locatie: Baarn

Re: Inbeslagname boven de 65km/h?!

Bericht door schwantz34 »

maar 45 euro!
Chill, dan hoef ik niet meer zo bang te zijn voor de rollerbank met me 70 km/u op de brommer teller (moet je wel flink gas geven)

ml03zl
Moderator
Berichten: 1259
Lid geworden op: 16 jan 2007 20:27
Bezit: .
ZB50 (2x)
Z50A
CD50
Monster S4
Locatie: Bussum
Contacteer:

Re: Inbeslagname boven de 65km/h?!

Bericht door ml03zl »

Ik denk dat veel afhing van waar je "vroeger" woonde, want in de regio Utrecht waren ze niet zo soepel. Een boete had je zo te pakken en als ze het vermoeden hadden dat je meer dan 50cc had was je je brommer gelijk een paar weken kwijt. Als je geluk had kreeg je 'm dan gestript terug, als je pech had hadden ze ontdekt dat je C50 een C70 was of dat je geen typegoedkeur had, en ging het via de rechter. Zo zijn echt wel een hoop mensen hun brommer kwijtgeraakt.
http://www.ktm.nl/" onclick="window.open(this.href);return false;

Gebruikersavatar
nielspbr
Mr Kockengen
Berichten: 16275
Lid geworden op: 02 mar 2009 17:50
Bezit: Een apenfamilie en een bamibal.
Locatie: Kockengen

Re: Inbeslagname boven de 65km/h?!

Bericht door nielspbr »

Bureau Paardenveld, berucht onder de utregse brommerrijders. (Gelukkig in 6 jaar tijd nooit met de MB op de rollenbank terechtgekomen)

ml03zl
Moderator
Berichten: 1259
Lid geworden op: 16 jan 2007 20:27
Bezit: .
ZB50 (2x)
Z50A
CD50
Monster S4
Locatie: Bussum
Contacteer:

Re: Inbeslagname boven de 65km/h?!

Bericht door ml03zl »

schwantz34 schreef:maar 45 euro!
Chill, dan hoef ik niet meer zo bang te zijn voor de rollerbank met me 70 km/u op de brommer teller (moet je wel flink gas geven)
Reken jezelf niet rijk: http://www.om.nl/onderwerpen/boetes/?bo ... 115#keuzes

Zou dus eerder uitgaan van 110 - 160 euro, en dat is dan ex 6 euro administratiekosten.
http://www.ktm.nl/" onclick="window.open(this.href);return false;

Edo
slagschroevendraaier elite
Berichten: 2625
Lid geworden op: 14 feb 2008 16:20
Bezit: Honda Chaly, GB500
Locatie: Alphen a/d Rijn

Re: Inbeslagname boven de 65km/h?!

Bericht door Edo »

@Lupomob

Je krijgt geen punt op je puntenRIJBEWIJS, bij te hard op de rollenbank. Dat je brommer te hard KAN betekend niet dat je te hard RIJDT.

Een punt krijg je voor andere vergrijpen (ongeval veroorzaken, meer als 30 km/h te hard rijden, etc.)

Het "punt" waar ik op doelde is een regeling voor bromfietsen die stelselmatig opgevoerd blijken te zijn. Je krijgt dan een "punt" wegens het (teveel) overschrijden van de constructiesnelheid. Of dat punt op je naam of op je kenteken komt te staan durf ik niet te zeggen.

ml03zl
Moderator
Berichten: 1259
Lid geworden op: 16 jan 2007 20:27
Bezit: .
ZB50 (2x)
Z50A
CD50
Monster S4
Locatie: Bussum
Contacteer:

Re: Inbeslagname boven de 65km/h?!

Bericht door ml03zl »

Edo schreef:@Lupomob

Je krijgt geen punt op je puntenRIJBEWIJS, bij te hard op de rollenbank. Dat je brommer te hard KAN betekend niet dat je te hard RIJDT.

Een punt krijg je voor andere vergrijpen (ongeval veroorzaken, meer als 30 km/h te hard rijden, etc.)

Het "punt" waar ik op doelde is een regeling voor bromfietsen die stelselmatig opgevoerd blijken te zijn. Je krijgt dan een "punt" wegens het (teveel) overschrijden van de constructiesnelheid. Of dat punt op je naam of op je kenteken komt te staan durf ik niet te zeggen.
Gaat op naam. De eerste twee keer meer dan 15 km/h te snel krijg je een brief, de derde keer wordt direct de brommer in beslag genomen.
http://www.ktm.nl/" onclick="window.open(this.href);return false;

schwantz34
4T-MSB addict
Berichten: 716
Lid geworden op: 08 nov 2009 12:05
Bezit: Honda SS50, Honda CB72 "61, Aprilia RSV 1000R
Locatie: Baarn

Re: Inbeslagname boven de 65km/h?!

Bericht door schwantz34 »

ml03zl schreef:
schwantz34 schreef:maar 45 euro!
Chill, dan hoef ik niet meer zo bang te zijn voor de rollerbank met me 70 km/u op de brommer teller (moet je wel flink gas geven)
Reken jezelf niet rijk: http://www.om.nl/onderwerpen/boetes/?bo ... 115#keuzes

Zou dus eerder uitgaan van 110 - 160 euro, en dat is dan ex 6 euro administratiekosten.
yup, het was ook niet serieus bedoeld.
had zelf ook in me hoofd dat het vele malen meer was.

Had ook ergens gehoord, dat je op de rollerbank vanaf 55 km/u pas een boette krijgt.
Dus dat je zegmaar 55 km/u mag lopen op de rollerbank voor er boettes in de rondte vliegen.

Amazon62
Frequent 4T-MSB visitor
Berichten: 38
Lid geworden op: 24 apr 2011 21:05
Locatie: Utrecht

Re: Inbeslagname boven de 65km/h?!

Bericht door Amazon62 »

Tegenwoordig mag je brommer niet meer in beslag genomen of gedemonteerd worden.. Ik heb toevallig net een C70 op C50 kenteken gekocht van een motoragent (!) en na mijn vraag wat het risico was om hier mee te rijden, vertelde hij mij dat. Bovendien zijn ze een stuk soepeler met oldtimer brommertjes, dan met die schreeuwerige scooters. Maar daar kun je niet vanuit gaan natuurlijk.

Magnadomo
Frequent 4T-MSB visitor
Berichten: 248
Lid geworden op: 03 mei 2009 11:15
Bezit: Honda CB50J, Kymco Activ 50
Locatie: Almelo

Re: Inbeslagname boven de 65km/h?!

Bericht door Magnadomo »

Heb bij een uitzending van wegmisbruikers vorig jaar uitleg gehoord dat als je brommer op de rollerbank sneller dan 60kmh rijd je een bekeuring krijgt en een vermelding bij het kenteken.
Of wanneer men bij een snelheids meting op de weg meer meten dan 60 kmh
Dit kan tot 3 x daarna dus bij de vierde maal ben je je kostbare bezit kwijt.
Bij 58 kmh op de rollerbank mogen ze geen bekeuring geven.
Dit werd bij Wegmisbruikers verteld.
Its a ridgie didge Honda CB50

Plaats reactie