SS50 naar Motorkent.
SS50 naar Motorkent.
Hey
Ik weet dat hier veel topics over zijn , maar geen 1 kon me echt precies helpen
Zoals jullie weten rijdt ik op die ' indian look' leger honda .
Maar sinds ik me motor rbwijs heb , nooit meer op gereden
Nu is mijn vraag
Wat is echt verplicht als ik hem voor motor laat keuren.
Remmen : voor zit een originele Schijf met CB200 schijfremklauw , als het moet kan het stoppies maken
achter remt gewoon erg goed , kitaco remblokjes volgens mij.
Motorblok : Orion 125 cc pitbike blok ( zit ook op die pitbikes met kenteken)
Frame : gewoon goed recht / geen roest / versteving aan onderkant bij rempedaal.
Banden , tja noppen , maar dit zal ik veranderen naar M45 Michelin TT (naar de keuring gaan die er weer gauw van af.)
Verlichting moet een EU keur hebben , Dat moet ik nog veranderen .
Maar zijn er nog dingen waar ik op moet letten , fram nummer begint met 25xxxxxx
Misschien een spiegel / of iets anders , mis ik nog iets ?
MVg , Eelco
Ik weet dat hier veel topics over zijn , maar geen 1 kon me echt precies helpen
Zoals jullie weten rijdt ik op die ' indian look' leger honda .
Maar sinds ik me motor rbwijs heb , nooit meer op gereden
Nu is mijn vraag
Wat is echt verplicht als ik hem voor motor laat keuren.
Remmen : voor zit een originele Schijf met CB200 schijfremklauw , als het moet kan het stoppies maken
achter remt gewoon erg goed , kitaco remblokjes volgens mij.
Motorblok : Orion 125 cc pitbike blok ( zit ook op die pitbikes met kenteken)
Frame : gewoon goed recht / geen roest / versteving aan onderkant bij rempedaal.
Banden , tja noppen , maar dit zal ik veranderen naar M45 Michelin TT (naar de keuring gaan die er weer gauw van af.)
Verlichting moet een EU keur hebben , Dat moet ik nog veranderen .
Maar zijn er nog dingen waar ik op moet letten , fram nummer begint met 25xxxxxx
Misschien een spiegel / of iets anders , mis ik nog iets ?
MVg , Eelco
dnepr k650 , ural m72 , suzuki sv650 , honda ss50 , armstrong mt500
-
- 4T-MSB regular
- Berichten: 418
- Lid geworden op: 18 mar 2011 18:34
- Bezit: Een heuze bami monkey
- Locatie: lelystad
Re: SS50 naar Motorkent.
Ik heb laatst gebeld voor minn monkey naar de rdw om ye kijken wat ik moest doen om hem op motor kenteken te krijgen. staat nu op brom.
Weet niet of die van jou op brom kenteken staat nu.
Als hij op brom staat word het lastig.
Moet je namelijk aan kunnen tonen dat je frame geschikt is als motor.
De hele keuring vor motor doorlopen en 700 euro aftikken.
Ik kreeg als tip, koop een motorframe met kenteken en schroef alles over.
Makkelikkste weg.
Weet niet of die van jou op brom kenteken staat nu.
Als hij op brom staat word het lastig.
Moet je namelijk aan kunnen tonen dat je frame geschikt is als motor.
De hele keuring vor motor doorlopen en 700 euro aftikken.
Ik kreeg als tip, koop een motorframe met kenteken en schroef alles over.
Makkelikkste weg.
On the first day god created the 2 stroke engine, on the second day he was pissed bij the sound off the 2 stroke and created the 4 stroke engine. just perfect
-
- Frequent 4T-MSB visitor
- Berichten: 182
- Lid geworden op: 28 jan 2007 00:11
- Locatie: randstad
Re: SS50 naar Motorkent.
Groot licht en dimlicht met goed lichtbeeld
Claxon
Spiegel
Remlicht
Achterlicht
Achterretroreflector (vaak al in je achterlichtunit )
Kentekenplaatverlichting
Normaal uitlaatgeluid
En verder alles technisch in orde , banden zijn gewoon goed
E of NL keur heb je niet mee te maken .
Technische gegevens motorblok helpt ook wel mee .
Je hebt al een brommerkenteken dus kost het omkeuren nog geen 100 euro .
Bouwjaar moet wel VOOR 1998 zijn anders strengere regels .
Claxon
Spiegel
Remlicht
Achterlicht
Achterretroreflector (vaak al in je achterlichtunit )
Kentekenplaatverlichting
Normaal uitlaatgeluid
En verder alles technisch in orde , banden zijn gewoon goed
E of NL keur heb je niet mee te maken .
Technische gegevens motorblok helpt ook wel mee .
Je hebt al een brommerkenteken dus kost het omkeuren nog geen 100 euro .
Bouwjaar moet wel VOOR 1998 zijn anders strengere regels .
cb125s 1978
SS50M 1973
SS50M 1973
Re: SS50 naar Motorkent.
Bedankt voor snelle informatie
Hij staat inderdaad op brommer kenteken.
Ik zal hem NOOIT verkopen , maar 700 euro vind ik teveel =).
Ik hoorde dat het rond de 400 euro zat ( die keuring + plaat ).
Dacht dat een SS50 frame wel als motorframe te gebruiken is.
Nergens roest of iets anders .
Mvg, Eelco
Edit , Rond de 100 euro zou geweldig zijn.
Ik zal hem deze winter uitmekaar halen
Alles even ont-roesten / goed maken
Misschien hydraulishe rem voor.
En alles speling vrij monteren.
Hij staat inderdaad op brommer kenteken.
Ik zal hem NOOIT verkopen , maar 700 euro vind ik teveel =).
Ik hoorde dat het rond de 400 euro zat ( die keuring + plaat ).
Dacht dat een SS50 frame wel als motorframe te gebruiken is.
Nergens roest of iets anders .
Mvg, Eelco
Edit , Rond de 100 euro zou geweldig zijn.
Ik zal hem deze winter uitmekaar halen
Alles even ont-roesten / goed maken
Misschien hydraulishe rem voor.
En alles speling vrij monteren.
dnepr k650 , ural m72 , suzuki sv650 , honda ss50 , armstrong mt500
- nielspbr
- Mr Kockengen
- Berichten: 16275
- Lid geworden op: 02 mar 2009 17:50
- Bezit: Een apenfamilie en een bamibal.
- Locatie: Kockengen
Re: SS50 naar Motorkent.
Dat komt omdat jij een brommer hebt van 1998 of nieuwer, lees de post van brommerhobby maar eens.lupomob schreef:Ik heb laatst gebeld voor minn monkey naar de rdw om ye kijken wat ik moest doen om hem op motor kenteken te krijgen. staat nu op brom.
Weet niet of die van jou op brom kenteken staat nu.
Als hij op brom staat word het lastig.
Moet je namelijk aan kunnen tonen dat je frame geschikt is als motor.
De hele keuring vor motor doorlopen en 700 euro aftikken.
Ik kreeg als tip, koop een motorframe met kenteken en schroef alles over.
Makkelikkste weg.
*Ik ben bij mijn baja bezorgd over het lichtbeeld, er zit geen metalen schelpje onder de dimlichtdraad. Daardoor loopt het lichtbeeld aan de rechterkant niet omhoog.*
-
- 4T-MSB regular
- Berichten: 418
- Lid geworden op: 18 mar 2011 18:34
- Bezit: Een heuze bami monkey
- Locatie: lelystad
Re: SS50 naar Motorkent.
Dat vanaf 1998 wist ik idd niet.
Van geen kenteken naar kenteken kost idd geen drol. nou ja rond de 100 euro idd.
Van brom naar motor dus de hoofdprijs
Van geen kenteken naar kenteken kost idd geen drol. nou ja rond de 100 euro idd.
Van brom naar motor dus de hoofdprijs
On the first day god created the 2 stroke engine, on the second day he was pissed bij the sound off the 2 stroke and created the 4 stroke engine. just perfect
-
- 4T-MSB heilige
- Berichten: 4576
- Lid geworden op: 29 jan 2007 19:21
- Bezit: Honda ST50-G
Honda SS50Z K3
Honda CB77 Superhawk - Locatie: Ommen.
Re: SS50 naar Motorkent.
Daar hebben ze bij Coos een keer heel moeilijk over gedaan..nielspbr schreef:Dat komt omdat jij een brommer hebt van 1998 of nieuwer, lees de post van brommerhobby maar eens.lupomob schreef:Ik heb laatst gebeld voor minn monkey naar de rdw om ye kijken wat ik moest doen om hem op motor kenteken te krijgen. staat nu op brom.
Weet niet of die van jou op brom kenteken staat nu.
Als hij op brom staat word het lastig.
Moet je namelijk aan kunnen tonen dat je frame geschikt is als motor.
De hele keuring vor motor doorlopen en 700 euro aftikken.
Ik kreeg als tip, koop een motorframe met kenteken en schroef alles over.
Makkelikkste weg.
*Ik ben bij mijn baja bezorgd over het lichtbeeld, er zit geen metalen schelpje onder de dimlichtdraad. Daardoor loopt het lichtbeeld aan de rechterkant niet omhoog.*
Ga heen en vereenvoudig u!
- nielspbr
- Mr Kockengen
- Berichten: 16275
- Lid geworden op: 02 mar 2009 17:50
- Bezit: Een apenfamilie en een bamibal.
- Locatie: Kockengen
Re: SS50 naar Motorkent.
Tekst wat aangepastlupomob schreef:Dat vanaf 1998 wist ik idd niet.
Van geen kenteken naar kenteken kost circa 200 eur in totaal.
Van brom ouder dan 1998 naar motor rond de 100 euro.
Van brom nieuwer dan 1997 naar motor dus de hoofdprijs
@Joost: bouwjaar of lichtbeeld?
-
- Frequent 4T-MSB visitor
- Berichten: 182
- Lid geworden op: 28 jan 2007 00:11
- Locatie: randstad
Re: SS50 naar Motorkent.
Kan daar niet gewoon een ander bolletje in dan , rechte lijn is ook goed ..
cb125s 1978
SS50M 1973
SS50M 1973
-
- chaly addict
- Berichten: 18901
- Lid geworden op: 27 jan 2007 21:21
- Bezit: Een hamer
- Locatie: Milsbeek
Re: SS50 naar Motorkent.
Ander bolletje of een andere reflector waar een goed bolletje in past monteren. Mijn brouwsels zijn steeds op lichtbeeld gecontroleerd als ze voor motoplaat gingen.
En echt, elke keer dat gelul van: ik heb gehoord... Het is hier al 100x goed uitgelegd. Echt waar. SS kan allemaal probleemloos op motoplaat. eigenlijk alle echte Honda. Alleen bami is meestal te jong en wordt of duur, of ingewikkeld.
En echt, elke keer dat gelul van: ik heb gehoord... Het is hier al 100x goed uitgelegd. Echt waar. SS kan allemaal probleemloos op motoplaat. eigenlijk alle echte Honda. Alleen bami is meestal te jong en wordt of duur, of ingewikkeld.
Stel je kleppen en kijk eerst even in de FAQ.
Re: SS50 naar Motorkent.
Ok bedankt NIX / iedereen.
Hij gaat uitmekaar , en weer Goed inmekaar.
Met goede verlichting en alles =)
Deze kan close
Hij gaat uitmekaar , en weer Goed inmekaar.
Met goede verlichting en alles =)
Deze kan close
dnepr k650 , ural m72 , suzuki sv650 , honda ss50 , armstrong mt500
- nielspbr
- Mr Kockengen
- Berichten: 16275
- Lid geworden op: 02 mar 2009 17:50
- Bezit: Een apenfamilie en een bamibal.
- Locatie: Kockengen
Re: SS50 naar Motorkent.
Dat is goed nieuws, ik heb momenteel 2x een rechte lijn.brommerhobby schreef:Kan daar niet gewoon een ander bolletje in dan , rechte lijn is ook goed ..
-
- 4T-MSB addict
- Berichten: 689
- Lid geworden op: 19 mar 2010 00:10
- Bezit: 2 verbrande SS`jes en een verbrand Ceetje
- Locatie: Zwolle en omgeving Utrecht
Re: SS50 naar Motorkent.
knippers zijn dacht ik ook verplicht op een motor
-
- 4T-MSB addict
- Berichten: 689
- Lid geworden op: 19 mar 2010 00:10
- Bezit: 2 verbrande SS`jes en een verbrand Ceetje
- Locatie: Zwolle en omgeving Utrecht
Re: SS50 naar Motorkent.
Ok weet ik dat ook weer,Eric schreef:Alleen vanaf een bepaald bj.