Honda C310
-
- chaly addict
- Berichten: 18831
- Lid geworden op: 27 jan 2007 21:21
- Bezit: Een hamer
- Locatie: Milsbeek
Re: Honda C310
Dat is een manier, ik zuig de kabels altijd vol motorolie. Dat smaakt ook beter.
Stel je kleppen en kijk eerst even in de FAQ.
Re: Honda C310
Ik heb de brommer vrijdag opgehaald. De verkoper had nog 2 originele instructieboekjes (c310a en c310s), een werkplaatshandboek en een onderdelenboek. Het zadel blijkt een exemplaar van Clasic Covers uit Veendam te zijn en is als nieuw. Vanmiddag de brommer gepoets en hij ziet er nu weer netjes uit.
Ik heb nog twee kleine vraagjes:
- welke bougie hoort er in. Er zit nu een NGK B7HS in, maar ik lees ook dat de B6HS gebruikt wordt.
- moet er halfsyntetische of minerale 10w40 in. Qua prijs is er weinig verschil
Ik heb nog twee kleine vraagjes:
- welke bougie hoort er in. Er zit nu een NGK B7HS in, maar ik lees ook dat de B6HS gebruikt wordt.
- moet er halfsyntetische of minerale 10w40 in. Qua prijs is er weinig verschil
Re: Honda C310
Tja, lelijke kleur...hij past qua kleur trouwens goed bij mijn andere brommersSjaak schreef:Maar goed dat smaken verschillen, ik vind rood afschuwelijk lelijk, en ik vind een A type niet zo'n 'mooi' blok hebben..gcge1 schreef:Mijn voorkeur gaat uit naar een echte jaren 60 brommer en ik vind deze kleurstelling erg mooi!Eric schreef:Eerlijk gezegd zou ik voor een c50 gaan. Die motoren zijn sterken en onderdelen zijn makkelijker. Alleen het frame van een c50 is een drama.
Dit is trouwens wel een mooie c310 zeg!!
-
- Vierkantofiel
- Berichten: 5166
- Lid geworden op: 16 jan 2007 22:17
- Bezit: Morris Ital
- Locatie: Zaagcity
Re: Honda C310
als je van de niet originele hondawingetjes afwil, ik mis ze nog op mijn PS50, waar ze wel ophoren.....
Maar een prachtige fiets.
Maar een prachtige fiets.
- nielspbr
- Mr Kockengen
- Berichten: 16193
- Lid geworden op: 02 mar 2009 17:50
- Bezit: Een apenfamilie en een bamibal.
- Locatie: Kockengen
Re: Honda C310
Netjes.
Met pijlstokontluchting.
Met pijlstokontluchting.
Re: Honda C310
Nog even op het forum gezocht. Kan dus 10w40 in als het maar voor een natte koppeling is. Mineraal of syntetisch maakt blijkbaar niet veel uitgcge1 schreef:
Ik heb nog twee kleine vraagjes:
- welke bougie hoort er in. Er zit nu een NGK B7HS in, maar ik lees ook dat de B6HS gebruikt wordt.
- moet er halfsyntetische of minerale 10w40 in. Qua prijs is er weinig verschil
Ik heb nog niks over het type bougie gevonden. Bij 2t is de NGK B7HS namelijk voor opgevoerde brommers (snelheid tot 80 km/uur)
-
- moppersmurf
- Berichten: 8903
- Lid geworden op: 28 jan 2007 21:51
- Bezit: paar brommers
- Locatie: neede gelderland
Re: Honda C310
doe er maar gewoon weer een 7 in daar rijden zo wat alle 4takt honda's op.
ik praat niet alleen maar poep
bami = bami. troep = troep.
bami = bami. troep = troep.
-
- 4T-MSB heilige
- Berichten: 4576
- Lid geworden op: 29 jan 2007 19:21
- Bezit: Honda ST50-G
Honda SS50Z K3
Honda CB77 Superhawk - Locatie: Ommen.
Re: Honda C310
Ik zou zelf niet voor minerale olie gaan, die kan niet zo goed tegen hoge temperaturen. Bovendien kun je minerale olie volgens mij niet overal krijgen, een half syntheet echter wel.gcge1 schreef:Nog even op het forum gezocht. Kan dus 10w40 in als het maar voor een natte koppeling is. Mineraal of syntetisch maakt blijkbaar niet veel uitgcge1 schreef:
Ik heb nog twee kleine vraagjes:
- welke bougie hoort er in. Er zit nu een NGK B7HS in, maar ik lees ook dat de B6HS gebruikt wordt.
- moet er halfsyntetische of minerale 10w40 in. Qua prijs is er weinig verschil
Ik heb nog niks over het type bougie gevonden. Bij 2t is de NGK B7HS namelijk voor opgevoerde brommers (snelheid tot 80 km/uur)
Volgens mij kun je er het beste gewoon die C7 laten zitten, als hij het er niet goed op doet kun je hem altijd nog vervangen.
Ga heen en vereenvoudig u!
Re: Honda C310
Er zit nu een NGK B7HS bougie in en geen C7. De BxHS bougies worden ook bij tweetakt brommers gebruikt:Kippenverver schreef:
Ik zou zelf niet voor minerale olie gaan, die kan niet zo goed tegen hoge temperaturen. Bovendien kun je minerale olie volgens mij niet overal krijgen, een half syntheet echter wel.
Volgens mij kun je er het beste gewoon die C7 laten zitten, als hij het er niet goed op doet kun je hem altijd nog vervangen.
B5HS = snorfiets
B6HS = originele brommer
B7HS = opgevoerd tot 75/80 km uur
B8HS = opgevoerd tot 95/100 km uur
B9HS = opgevoerd boven de 100 km uur
Bijzonderder dat deze ook bij 4 takt brommers gebruikt worden
- nielspbr
- Mr Kockengen
- Berichten: 16193
- Lid geworden op: 02 mar 2009 17:50
- Bezit: Een apenfamilie en een bamibal.
- Locatie: Kockengen
Re: Honda C310
B of C is alleen het draadtype wat in de kop zit, meer niet. B=14mm C=10mm
-
- moppersmurf
- Berichten: 8903
- Lid geworden op: 28 jan 2007 21:51
- Bezit: paar brommers
- Locatie: neede gelderland
Re: Honda C310
je hebt zeker het een c310A die hebben een andere bougie dan een C310S.gcge1 schreef:Er zit nu een NGK B7HS bougie in en geen C7. De BxHS bougies worden ook bij tweetakt brommers gebruikt:Kippenverver schreef:
Ik zou zelf niet voor minerale olie gaan, die kan niet zo goed tegen hoge temperaturen. Bovendien kun je minerale olie volgens mij niet overal krijgen, een half syntheet echter wel.
Volgens mij kun je er het beste gewoon die C7 laten zitten, als hij het er niet goed op doet kun je hem altijd nog vervangen.
B5HS = snorfiets
B6HS = originele brommer
B7HS = opgevoerd tot 75/80 km uur
B8HS = opgevoerd tot 95/100 km uur
B9HS = opgevoerd boven de 100 km uur
Bijzonderder dat deze ook bij 4 takt brommers gebruikt worden
de c310A heeft een rond klep kapje. en de c310S die heeft 2 ronde doppen.
C310A
C310S
ik praat niet alleen maar poep
bami = bami. troep = troep.
bami = bami. troep = troep.
Re: Honda C310
Het is inderdaad een C310A uit 1963
Re: Honda C310
Moet er een koperen ringetje tussen de olieaftapplug. Er zat er namelijk geen tussen, maar hij lekte niet.