Pagina 1 van 2

Motorsport uitlaat? (CY50) WIL JE ER EEN? PB me dan

Geplaatst: 14 nov 2011 15:27
door ~Thijs~
Iemand ervaring met die pijp?

Kan iemand wat vertellen over het geluid en of het de prestaties (al is het 5km/h) verbetert tov een ori CY50 uitlaat?

Kan maar 1 filmpje ervan vinden en die zit dan op een 80cc met open filter, dus ik kon het geluid niet echt vergelijken...

Of weet iemand nog een andere aftermarket pijp voor een CY50?

Bvd

Re: Motorsport uitlaat? (CY50)

Geplaatst: 14 nov 2011 15:52
door nielspbr
Een moto(r)sport is eigenlijk altijd een opvallend geluid. (ook op 50cc)

Re: Motorsport uitlaat? (CY50)

Geplaatst: 14 nov 2011 16:00
door ~Thijs~
Maar maakt die bergen met herrie, of klinkt ie gewoon wat doffer zegmaar (hou ik wel van, maar moet niet een puist met herrie zijn, mede voor de pliesie)

Re: Motorsport uitlaat? (CY50)

Geplaatst: 14 nov 2011 16:21
door NIX
Motosport kleingat maakt behoorlijk herrie, grootgat takkeherrie.

Re: Motorsport uitlaat? (CY50)

Geplaatst: 14 nov 2011 16:27
door ~Thijs~
http://mototrade.gr/osCommerce/product_ ... cts_id=226

Is dit een groot gat of een klein gat?

Re: Motorsport uitlaat? (CY50)

Geplaatst: 14 nov 2011 16:47
door hypercub
Het geluid is vrij beschaafd, netjes gedempt en de pliesie zal het niet erg vinden. Snelheidswinst is minimaal.
Om er een echte bulderpijp van te maken zal je toch aan de demper werk hebben.
De uitlaat is niet te vergelijken met de motorsport van de liggende cylinders.
Voor verdere aftermarket pijpen zal je al gauw bij de japanse tuningmerken moeten kijken naar een uitlaat die op de (HONDA) ape past. Prijzen daarvan liggen al gauw rond de 2 à 3 honderd euro, maarja dat kosten ze voor de liggende cylinders ook. Enige alternatief wat een beetje betaalbaar is is bij http://www.nrc-motors.de een bocht kopen en daar een mooie demper bij zoeken van bv de motorsloop.

Re: Motorsport uitlaat? (CY50)

Geplaatst: 14 nov 2011 20:30
door ~Thijs~
Nee dat is juist prima, ik wil geen bulderpaip, alleen iets meer herrie.

Snelheidswinst minimaal, waar moet ik dan aan denken?

En krijg ik met die pijpen van een ape van 300 euro een betere snelheidswinst?

Want ik ga er van uit dat de motosport pijp wel helemaal open is en niet van alle kanten vol met buisjes zoals de std CY50 uitlaat?

Re: Motorsport uitlaat? (CY50)

Geplaatst: 14 nov 2011 20:32
door FJC
het is geen 2 takt he :wink:
je zult wel een snelheidswinst hebben, maar veel zal het nooit zijn

Re: Motorsport uitlaat? (CY50)

Geplaatst: 14 nov 2011 20:43
door ~Thijs~
Nee ik weet het, maar ik weet niet in hoeverre er onderling in die pijpen verschil zit, misschien iets met diameters ofzo.

Re: Motorsport uitlaat? (CY50)

Geplaatst: 14 nov 2011 21:23
door hypercub
De snelheidswinst zal tussen de 2 en 5 km/u zijn.
Dit is geen open paip, er zitten duidelijk schotten in.
De duurdere paipen leveren zonder verdere tuningsmaatregelen (dikkere carb+uitgeboord spruitstuk, vervroegend vliegwiel, snellere nokkenas, bergaf, boze schoonmoeder achter je aan en kroeg in zicht) ook maar 2 tot 5 km/u extra op.
Ze hebben wel een duidelijk mooiere sound.

Re: Motorsport uitlaat? (CY50)

Geplaatst: 14 nov 2011 21:35
door ~Thijs~
Oke duidelijk, bedankt voor de antwoorden!

Op welke snelheidswinst moet ik rekenen met deze pijp en als ik die dingen int vliegwiel vastzet?

En eventueel nog een XR80 nokkenstok?

Re: Motorsport uitlaat? (CY50)

Geplaatst: 14 nov 2011 22:03
door niek is ik
wat mijn geheel standaard XL50 deed met een VVV, een ori pijp waar de begrenzingen uit waren en een 2 tanden groter voortandwiel was 75km/h op het rechte stuk.
Dus met standaard nok en standaard carb.


Persoonlijk zie ik de VVV als de beste methode om hem wat vlotter te krijgen.
Van alleen een snelle nok of dikke carb gaat ie niet fijner rijden vind ik, wel sneller.

Re: Motorsport uitlaat? (CY50)

Geplaatst: 14 nov 2011 22:09
door ~Thijs~
Ik weet inderdaad dat je aardig moet inleveren onderin met een andere nokkenstok.

Maar is er echt een verschil te merken met een VVV? En wat kosten die dingen?

Re: Motorsport uitlaat? (CY50)

Geplaatst: 14 nov 2011 22:12
door hypercub
Een xr80 nokkenstok raad ik je af, je blok heeft dan helemaal geen fut meer tot 8/9000rpm, daarna begint het pas iets te worden, veel te hoogtoerig en ongeschikt voor dagelijks gebruik.
Wat tegenwoordig als snelle nokkenstok verkocht wordt door de diverse firma`s is een kopie van de xr80 nokkenstok, niet doen dus, beter bestel je bij http://www.cmsnl.com deze:
http://www.cmsnl.com/honda-cb50j-austri ... t/E02.html. Da`s de originele snelle 49 cc nokkenas (wel wat duurder dan de xr80 nok).
Met je originele carb en spruitstuk en de motosport pijp en je vliegwiel binnenwerk geblokkeerd zal je zo`n 2 tot 10 km/u extra halen, zoals ik al eerder schreef. dat is echt zo`n beetje het maximum, bovenstaande i.c.m. de snelle nok zal je 55-60 kunnen halen. da`s dan wind mee en wind tegen, gemiddeld.
Ikzelf haal met de CY met 62cc, XL75 uitlaat, vervroegend vliegwiel, 20mm carb en standaard nokkenas zo`n 65, wind mee en wind tegen gemiddeld (gem. snelheid heb je meer aan dan aan pieksnelheid). Harder rijden wordt alleen maar afgestraft door de pliesie.

Re: Motorsport uitlaat? (CY50)

Geplaatst: 14 nov 2011 22:21
door NIX
Apart, dat rokende monster van mij gaat met 50cc, een 20mm, vvv, een onduidelijke nok en een onbegrensde pijp zo naar de 75 en als je wat tijd hebt 80. Achter me is dan wel iedereen dood, boos of ziek. En een beetje vies.