Keuringsvragen (lees eerst de openingspost!!!)

Hier kun je praten over je honda.
Ape100
Frequent 4T-MSB visitor
Berichten: 44
Lid geworden op: 29 okt 2018 14:29
Bezit: Honda Ape

Re: Keuringsvragen (lees eerst de openingspost!!!)

Bericht door Ape100 »

Jeroen Swaeb schreef: 25 feb 2019 01:20 Hoi Kevin ik heb hetzelfde probleem.
Met 50cc ben er ook niet wijzer op geworden.
Ten eerste ja ik heb geen inschrijving of er is geen gva van te krijgen of coc.
Gorky heeft gezegd je best Nederland laat keuren.
Ook je via oldtimer federatie een bouwjaar attest kan aanvragen. Maar heb gehoord je laat keuren dan fiche 705 douane moet dan verzekering.
Maar hoop ik met nl keuring hem verzekerd krijg.
Hey Jeroen ,

Ja op laatste als ik alle papieren opstuurde naar div en homologatie zijde ze opeens ja sorry ge kunt hem niet inschrijven zonder kenteken . miljaar ik alle moeite voor niks gedaan kosten gemaakt die uiteindelijk op niks uitdraaiede .

Ape100
Frequent 4T-MSB visitor
Berichten: 44
Lid geworden op: 29 okt 2018 14:29
Bezit: Honda Ape

Re: Keuringsvragen (lees eerst de openingspost!!!)

Bericht door Ape100 »

Ik ben vandaag bij fourstrokebarn geweest en heb mijn apeje achtergelaten voor te keuren , Kjell zegt mij nu dat dit 3maanden kan duren vooraleer ze hem keuren ! dit kan toch afspraak of ben ik hierin mis . kan dit echt zolang duren ?

Zoomer
4T-MSB beginner
Berichten: 1
Lid geworden op: 09 mar 2019 17:49
Bezit: Honda Zoomer (2x)

Re: Keuringsvragen (lees eerst de openingspost!!!)

Bericht door Zoomer »

Beste 4-taktleden,

Als eigenaar van drie Honda Zoomers ben ik een buitenbeentje hier of zelfs ongewenste vreemdeling ;) maar mijn ervaringen met het invoeren en op kenteken zetten van de Zoomers uit Duitsland is misschien interessant voor sommigen, en daarbij zijn hier wellicht mensen die vergelijkbare ervaringen met de RDW hebben meegemaakt en misschien tips hebben.

Om kort te gaan: begin verleden jaar twee Zoomers met Erstzulassung 2011 (vanwege die i-d-i-o-te milieuzone in mijn woonplaats Amsterdam) in Duitsland gekocht, met CVO en originele aankoopfactuur in Amsterdam aangeboden ter keuring, NL kenteken 2011 gekregen. Eind verleden jaar nog een mooie Zoomer 2011 opgehaald, aangeboden ter keuring en ... datum eerste toelating 2006 vanuit het VIN toegekend. Accepteren de aankoopfactuur niet als bewijs, en mag er dus niet mee rijden :x
Bezwaar gemaakt bij RDW, hoorzitting gehad, beroep me daarbij op redelijkheid en billijkheid (ik ben maar een onnozele burger), en 14 weken later krijg ik de uitspraak dat ze drie keer een fout hebben gemaakt maar dat het gelijkheidsbeginsel niet zo ver strekt dat ze nog een fout gaan maken.

Voordat ik naar de rechter stap: zijn hier mensen die met dit bijltje hebben gehakt? De ellende zit hem in dat bromfietsen in Duitsland niet officieel worden toegelaten, en de NL wet voorziet daar gewoon niet in. Ik vraag me af wat er gebeurt als ik een nieuwe brommer vanuit Duitsland zou invoeren, dan zullen ze toch ook de datum van de aankoopnota overnemen?

Tips van ervaringsdeskundigen worden zeer op prijs gesteld!

Miko, Amsterdam

Gebruikersavatar
nielspbr
Mr Kockengen
Berichten: 16194
Lid geworden op: 02 mar 2009 17:50
Bezit: Een apenfamilie en een bamibal.
Locatie: Kockengen

Re: Keuringsvragen (lees eerst de openingspost!!!)

Bericht door nielspbr »

@ape100, Aangezien jouw ape in de categorie 2006-2016 valt en geen europese goedkeur heeft kan deze maar op 1 plaats gekeurd worden en dat is in Lelystad. En daar is helaas 3 maanden wachttijd.

ps. Ik heb hem vanmiddag zien staan, je staat dwars voor de mijne ;)

Ape100
Frequent 4T-MSB visitor
Berichten: 44
Lid geworden op: 29 okt 2018 14:29
Bezit: Honda Ape

Re: Keuringsvragen (lees eerst de openingspost!!!)

Bericht door Ape100 »

stoterstangen90 schreef: 04 mar 2019 11:13 Gerbrandicus is een lid van dit forum. Stuur hem eens een PB
Heb hem enkele maanden gecontacteerd en vorige week via de forum . heb helaas nog geen response gehad

Ape100
Frequent 4T-MSB visitor
Berichten: 44
Lid geworden op: 29 okt 2018 14:29
Bezit: Honda Ape

Re: Keuringsvragen (lees eerst de openingspost!!!)

Bericht door Ape100 »

nielspbr schreef: 09 mar 2019 21:37 @ape100, Aangezien jouw ape in de categorie 2006-2016 valt en geen europese goedkeur heeft kan deze maar op 1 plaats gekeurd worden en dat is in Lelystad. En daar is helaas 3 maanden wachttijd.

ps. Ik heb hem vanmiddag zien staan, je staat dwars voor de mijne ;)
Kga hem nie drie maanden daar laten staan ik wil tuffen , waar ik woon kan het weinig kwaad alleen zonder verzekering rondrijden nooit nie goed . Niels jik hebt een injectie en welk bouwjaar is hem

Gebruikersavatar
nielspbr
Mr Kockengen
Berichten: 16194
Lid geworden op: 02 mar 2009 17:50
Bezit: Een apenfamilie en een bamibal.
Locatie: Kockengen

Re: Keuringsvragen (lees eerst de openingspost!!!)

Bericht door nielspbr »

Ape100 schreef: 11 mar 2019 09:49
nielspbr schreef: 09 mar 2019 21:37 @ape100, Aangezien jouw ape in de categorie 2006-2016 valt en geen europese goedkeur heeft kan deze maar op 1 plaats gekeurd worden en dat is in Lelystad. En daar is helaas 3 maanden wachttijd.

ps. Ik heb hem vanmiddag zien staan, je staat dwars voor de mijne ;)
Kga hem nie drie maanden daar laten staan ik wil tuffen , waar ik woon kan het weinig kwaad alleen zonder verzekering rondrijden nooit nie goed . Niels jik hebt een injectie en welk bouwjaar is hem
Ape 100 type D en de ape 100 van die bouwjaren hebben geen injectie, wel een secundair luchtsysteem en een katalysator verder heeft ie gewoon een carburateur. De mijne is bouwjaar 2014.(modeljaar 2009)

Alleen de nieuwere ape 50 (+ type d) heeft injectie:
HONDA APE50 (FI) (AC16-1600001-)
HONDA APE50-TypeD (FI) (AC18 all models)

MotoCT
Frequent 4T-MSB visitor
Berichten: 39
Lid geworden op: 18 jun 2008 21:36
Bezit: CT-70
Z50A-K2
ZB-50
SS-50
C-50
ST-50
M900 dark :)

Re: Keuringsvragen (lees eerst de openingspost!!!)

Bericht door MotoCT »

Hoi,

Ik ga morgen ( woensdag 27e ) m'n ST-50 148*** als brommer laten keuren bij de RDW Nieuwegein. Heb wel wat ervaring daar met motoren en in 2001 mijn CT-70 zonder enige papieren er gekeurd.
Anyway:
Ik heb een betriebserlaubnis met framenummer duidelijk erop, maar bouwjaar is beetje vaag. Lijkt 1973 met 1971 of 1976 erdoor.

1. Moet ik m'n Betriebserlaubnis inleveren bij goedkeuring? Ik wil em liever houden. :)
2. Ik kan m'n frame nummer nergens in lijsten op het web vinden, ook mijn oude boeken staat dit nummer net niet in. Het meest waarschijnlijke is 1973.

Ik heb geen verkoop verklaring.
Brommer is in oude, goede staat, alles werkt. Geen knippers en spiegel.
Iemand tip?

Ik kan evt natuurlijk een foto van de betriebserlaubnis tonen daar en deze in de map doen.

Gr, Adriaan .

MotoCT
Frequent 4T-MSB visitor
Berichten: 39
Lid geworden op: 18 jun 2008 21:36
Bezit: CT-70
Z50A-K2
ZB-50
SS-50
C-50
ST-50
M900 dark :)

Re: Keuringsvragen (lees eerst de openingspost!!!)

Bericht door MotoCT »

Hoi,

Daxje is ondertussen GOEDgekeurd. :)

Duitse betriebserlaubnis mag je dus houden en hoeft niet ingeleverd te worden.
Ik had een kleurenkopie van de betriebserlaubnis gemaakt maar keurmeester vroeg naar het origineel met de opmerking dat ik hem toch wel mocht houden. Hij zei: je hebt em toch wel bij je, geef nou maar even.. :D
Kleurenkopie hield hij wel in het dossier. Bouwjaar bleef een "best guess" met 1973.

Verder liep het ding keurig 53km/u (mag 55) op de rollenbank, dus ook goed,
Ook vroeg hij wel 3x of ik wel een bromfiets kenteken wilde ipv motor, want origineel staat een duitse ST-50 uit 1973 met 70km/u in de papieren, dus is dan motorfiets.
Ik heb em liever als brommer.EN hij ging ook niet harder.. Omkeuren kan altijd nog.

Nou, hop de vlag kan uit. :D :D

Hopelijk heeft iemand hier wat aan.

Cheers !

Adriaan.

August
4T-MSB regular
Berichten: 286
Lid geworden op: 28 jan 2007 16:01
Locatie: Memmingen

Re: Keuringsvragen (lees eerst de openingspost!!!)

Bericht door August »

Fijn Adriaan!
NIX schreef:heb nog een verlengde pukkel op een imi vliegwiel liggen. Moet ik alleen nog een SS bij bouwen.

Ape100
Frequent 4T-MSB visitor
Berichten: 44
Lid geworden op: 29 okt 2018 14:29
Bezit: Honda Ape

Re: Keuringsvragen (lees eerst de openingspost!!!)

Bericht door Ape100 »

Mijn Ape is woensdag ook goedgekeurd na een herkeuring splitpen van rem ontbrak . Ben nu wel blij dat hij eindelijk een kenteken heeft . Nu terug naar belgie importeren !!hopelijk doen ze nu niet moeilijk meer en kan ik nog deze zomer rond tuffen .

Gebruikersavatar
nielspbr
Mr Kockengen
Berichten: 16194
Lid geworden op: 02 mar 2009 17:50
Bezit: Een apenfamilie en een bamibal.
Locatie: Kockengen

Re: Keuringsvragen (lees eerst de openingspost!!!)

Bericht door nielspbr »

Ape100 schreef: 04 mei 2019 18:50 Mijn Ape is woensdag ook goedgekeurd na een herkeuring splitpen van rem ontbrak . Ben nu wel blij dat hij eindelijk een kenteken heeft . Nu terug naar belgie importeren !!hopelijk doen ze nu niet moeilijk meer en kan ik nog deze zomer rond tuffen .
Gefeliciteerd, nu succes gewenst bij de toelating.
(Ik had het vanmiddag al gehoord, bij mij hangt er sinds vorige week een plaat achterop.)

madass
4T-MSB regular
Berichten: 386
Lid geworden op: 14 jun 2008 21:52
Bezit: Skyteam cobra
Locatie: Hoorn

Re: Keuringsvragen (lees eerst de openingspost!!!)

Bericht door madass »

Ff snelle vraag na alle poespas heb ik dan de papier voor de kenteken keuring .. alles werkt qa verlichting en alles is goed . Steld de keuring wat voor? Is de 1e keer namelijk . Normaal keurde ik auto's
Hop hop gas dr op :twisted:
Skyteam cobra building

4-takt Willem
4T-MSB beginner
Berichten: 16
Lid geworden op: 06 mei 2019 17:16
Bezit: CD-50

Re: Keuringsvragen (lees eerst de openingspost!!!)

Bericht door 4-takt Willem »

Hallo,
Een van de cijfers van mijn framenummer (het laatste cijfer) staat op zijn kop. Is dat raar? het zijn wel gewoon 6 cijfers en aan het nummer te zien komt ie uit 1971 of 1972. Gaat de RDW hier moeilijk over doen?
Afbeelding

Gebruikersavatar
wim V8
4T-MSB heilige
Berichten: 4000
Lid geworden op: 30 aug 2013 17:43
Bezit: Honda CB50 '73 (daily)
Honda CD 50 project(compl.in parts)
Honda GiorCub chill 4bak scooter :-)
Piaggio Ciao '70 (under restoration)
Piaggio Bravo '73(as new) Daily
Piaggio Boxer1.'69(need restoration)
VeloFrejus '50 Jolly motore a rullo.
Demm Turismo quatro tempi '59
Fiat 1100R '68 (summer daily)
Locatie: Castricum

Re: Keuringsvragen (lees eerst de openingspost!!!)

Bericht door wim V8 »

Het is heel raar ja inderdaad.
Maar moest het een 3 zijn of een 2 of zelfs een 5.
Eigenlijk is het bijna een spiegelbeeld van de 2 ervoor.
Ze staan ook redelijk scheef.
Iets wat zeker nooit kan omdat alle cijfers altijd tegelijk in een mal gaan en een machine ze in één keer er in drukt.
Maar ja, ga maar gewoon heen, je hoort het vanzelf wat ze er mee willen.
Op een forum roept het zoveel antwoorden en of suggesties op, en aan het eind sta je toch bij de rdw want er moet toch een plaat op.

Gr. Wim.
Een oude brommer is alleen leuk als sleutelen uw hobby is.

Link naar mijn Honda's:
viewtopic.php?f=15&t=26869

Plaats reactie