Keuringsvragen (lees eerst de openingspost!!!)

Hier kun je praten over je honda.
Goldie
4T-MSB regular
Berichten: 313
Lid geworden op: 31 okt 2010 19:49
Bezit: .
'70 Z90A mad max
'72 ori motodax schuurvondst
'76 dirty harry in tuning
Locatie: Ergens tussen TX en HHW

Re: Keuringsvragen (lees eerst de openingspost!!!)

Bericht door Goldie »

Je hebt geen balhoofdplaatje of een ander plaatje ergens zitten blijkbaar. Bij mijn z50a konden ze het nummer slecht zien en vonden ze het extra bewijs van het plaatje goed genoeg

Succes

Gebruikersavatar
gerbrandicus
Astrealover
Berichten: 1976
Lid geworden op: 27 jan 2007 21:18
Locatie: Gorinchem

Re: Keuringsvragen (lees eerst de openingspost!!!)

Bericht door gerbrandicus »

Dat is helaas geen Honda nr, is er later ingetikt. Het CD50- en het keurmerk zijn wel ori Honda.
Een oplettende keurmeester zou hier moeilijk over moeten doen. Maar wie weet tref je een niet oplettende.... wonderen bestaan.

4-takt Willem
4T-MSB beginner
Berichten: 16
Lid geworden op: 06 mei 2019 17:16
Bezit: CD-50

Re: Keuringsvragen (lees eerst de openingspost!!!)

Bericht door 4-takt Willem »

Hmmm, vreemd, en ook erg vervelend. Er zit geen plaatje bij het balhoofd. Ook geen sporen daarvan. Zijn die plaatjes er makkelijk af te halen zonder dat dat te zien is? En is het niet raar dat het CD-50- en keurmerk boven het blok worden ingeslagen als daar geen framenummer staat? Of was dat gebruikelijk om wel te doen?

Ik heb deze brommer meer dan 30 jaar geleden gekocht. Hij staat inmiddels zo'n 25 jaar ongebruikt in de box. Ik wil hem nu verkopen wegens ruimte gebrek maar dit soort gedoe gaat het niet makkelijker maken.

Online
Gebruikersavatar
wim V8
Kill me please, I'm trapped here!
Berichten: 3999
Lid geworden op: 30 aug 2013 17:43
Bezit: Honda CB50 '73 (daily)
Honda CD 50 project(compl.in parts)
Honda GiorCub chill 4bak scooter :-)
Piaggio Ciao '70 (under restoration)
Piaggio Bravo '73(as new) Daily
Piaggio Boxer1.'69(need restoration)
VeloFrejus '50 Jolly motore a rullo.
Demm Turismo quatro tempi '59
Fiat 1100R '68 (summer daily)
Locatie: Castricum

Re: Keuringsvragen (lees eerst de openingspost!!!)

Bericht door wim V8 »

Ik vind de rest van de nummers er plotseling ook dubieus uit zien
Zo is een nl keurmerk(het rondje met nl er in) in één klap met 1 matrijs gemaakt, hier staat het nl niet eens in het midden.
Dat kan al niet.
Het lijkt wel of ze er boven eerst een te klein rondje hebben geslagen(of is er altijd zo'n klein rondje bij?), waar het nl niet in paste.

Het maakt een keurmeester waarschijnlijk niet uit of de brommer 40 jaar of 1 maand in bezit is, als deze twijfels ontstaan.
Jammer want als je hem pas had kon je misschien nog handjeklap :evil: doen met de vorige eigenaar.

Heb je nog de oude verzekeringsbewijzen? Daar staat ook het framenummer op, en je naam. Welk nummer staat daar op?
Neem dat zeker mee.


Afbeelding

Gr. Wim.
Een oude brommer is alleen leuk als sleutelen uw hobby is.

Link naar mijn Honda's:
viewtopic.php?f=15&t=26869

4-takt Willem
4T-MSB beginner
Berichten: 16
Lid geworden op: 06 mei 2019 17:16
Bezit: CD-50

Re: Keuringsvragen (lees eerst de openingspost!!!)

Bericht door 4-takt Willem »

Ik kan mezelf wel voor de kop slaan. Ik ben onlangs verhuisd en vlak voor de verhuizing heb ik veel zooi weggegooid. Vermoedelijk ook het laatste verzekeringsbewijs wat ik nog wel jarenlang bewaard had :evil: Ik moet nog even goed mijn spullen doorzoeken maar ik vrees dat ik hem niet meer heb. Alleen het laatste verzekeringplaatje zit er nog op. Heb ik daar nog iets aan? Is er nog ergens terug te vinden dat hij op mijn naam stond? Ik weet niet eens meer bij welke maatschappij ik hem had verzekerd. Ik kan me vaag herinneren dat het een bank was.

Overigens stond op dat verzekeringsbewijs gewoon dit nummer. Dat werd toen niet gecontroleerd. Je ging naar een verzekeraar, gaf alles op en dat werd klakkeloos overgenomen.
Laatst gewijzigd door 4-takt Willem op 23 mei 2019 21:11, 2 keer totaal gewijzigd.

Gebruikersavatar
nielspbr
Mr Kockengen
Berichten: 16193
Lid geworden op: 02 mar 2009 17:50
Bezit: Een apenfamilie en een bamibal.
Locatie: Kockengen

Re: Keuringsvragen (lees eerst de openingspost!!!)

Bericht door nielspbr »

Het is in ieder geval een drie. Die werknemer heeft zeker een zware avond gehad voor hij de mal vulde.

Online
Gebruikersavatar
wim V8
Kill me please, I'm trapped here!
Berichten: 3999
Lid geworden op: 30 aug 2013 17:43
Bezit: Honda CB50 '73 (daily)
Honda CD 50 project(compl.in parts)
Honda GiorCub chill 4bak scooter :-)
Piaggio Ciao '70 (under restoration)
Piaggio Bravo '73(as new) Daily
Piaggio Boxer1.'69(need restoration)
VeloFrejus '50 Jolly motore a rullo.
Demm Turismo quatro tempi '59
Fiat 1100R '68 (summer daily)
Locatie: Castricum

Re: Keuringsvragen (lees eerst de openingspost!!!)

Bericht door wim V8 »

Verzekeringsplaatje kan je weggooien, heb je niets aan.

Gewoon deze gaan ophalen, klaar ben je.

https://fourstrokebarn.com/product/fram ... nly-nr-28/

Ben je weer net zover als je was, alleen zijn er geen discussies meer.

Gr. Wim.
Een oude brommer is alleen leuk als sleutelen uw hobby is.

Link naar mijn Honda's:
viewtopic.php?f=15&t=26869

4-takt Willem
4T-MSB beginner
Berichten: 16
Lid geworden op: 06 mei 2019 17:16
Bezit: CD-50

Re: Keuringsvragen (lees eerst de openingspost!!!)

Bericht door 4-takt Willem »

gerbrandicus schreef: 22 mei 2019 22:31 Een oplettende keurmeester zou hier moeilijk over moeten doen.
En waar zou dat precies op neerkomen, 'moelijk doen' ?

ceedee
4T-MSB addict
Berichten: 602
Lid geworden op: 28 jan 2007 09:55
Locatie: zeist

Re: Keuringsvragen (lees eerst de openingspost!!!)

Bericht door ceedee »

4-takt Willem schreef: 23 mei 2019 12:20 Ik kan mezelf wel voor de kop slaan. Ik ben onlangs verhuisd en vlak voor de verhuizing heb ik veel zooi weggegooid. Vermoedelijk ook het laatste verzekeringsbewijs wat ik nog wel jarenlang bewaard had :evil: Ik moet nog even goed mijn spullen doorzoeken maar ik vrees dat ik hem niet meer heb. Alleen het laatste verzekeringplaatje zit er nog op. Heb ik daar nog iets aan? Is er nog ergens terug te vinden dat hij op mijn naam stond? Ik weet niet eens meer bij welke maatschappij ik hem had verzekerd. Ik kan me vaag herinneren dat het een bank was.

Overigens stond op dat verzekeringsbewijs gewoon dit nummer. Dat werd toen niet gecontroleerd. Je ging naar een verzekeraar, gaf alles op en dat werd klakkeloos overgenomen.
Je hoeft jezelf niets te verwijten, dat verz. bewijs maakt je verhaal echt niet sterker,
Ik betwijfel zelfs of je met dit nummer door een schouwing heen gekomen was.

Gebruikersavatar
gerbrandicus
Astrealover
Berichten: 1976
Lid geworden op: 27 jan 2007 21:18
Locatie: Gorinchem

Re: Keuringsvragen (lees eerst de openingspost!!!)

Bericht door gerbrandicus »

Moeilijk doen: Inbeslagname lijkt me onwaarschijnlijk, maar wat er wel zal gebeuren weet ik niet. In het beste geval krijg je gewoon geen kenteken.

Het NL keur is gewoon helemaal origineel. Zo staat het in elke CD en SS. Dat werd nl niet door Honda gedaan, maar door de Honda importeur in NL. Dat was wat minder strak.

Verzekeringsbewijs of plaatje heb je idd niets aan. Daar is nu juist het kenteken voor ingevoerd, omdat er vroeger van alles werd gedaan wat niet door de beugel kon.

4-takt Willem
4T-MSB beginner
Berichten: 16
Lid geworden op: 06 mei 2019 17:16
Bezit: CD-50

Re: Keuringsvragen (lees eerst de openingspost!!!)

Bericht door 4-takt Willem »

En waar baseer je precies op dat het een later ingetikt framenummer is? Kan het niet zijn dat het inderdaad door een werknemer met een zware avond komt, zoals nielspbr aangaf?

Gebruikersavatar
gerbrandicus
Astrealover
Berichten: 1976
Lid geworden op: 27 jan 2007 21:18
Locatie: Gorinchem

Re: Keuringsvragen (lees eerst de openingspost!!!)

Bericht door gerbrandicus »

Het zijn geen Honda cijfers. Honda cijfers hebben een unieke vormgeving. Bekijk maar eens wat andere VIN's. Misschien kan iemand hier wat voorbeelden posten. Ik moet wel zeggen dat ze erg in de buurt komen, dit zijn al geen standaard slagletters. Als die 3 goed zou staan zou ik de gok wel durven nemen.
Hier een voorbeeld van een Honda nr: Afbeelding

4-takt Willem
4T-MSB beginner
Berichten: 16
Lid geworden op: 06 mei 2019 17:16
Bezit: CD-50

Re: Keuringsvragen (lees eerst de openingspost!!!)

Bericht door 4-takt Willem »

Ik heb flink zitten Googelen op plaatjes van framenummers. Moeilijk te vinden (van CD-50 heb ik niks gevonden) maar wel van een aantal andere typen. Mijn conclusie: er zijn meerdere lettertypen die gebruikt worden door Honda. Het lettertype van jouw (gerbrandicus) plaatje hierboven komt inderdaad wel het meeste voor.
Ik zou het zeer interessant vinden om wat Nederlandse CD-50 nummers te zien.

Bovenaan het meest voorkomende lettertype: let op de bijzondere 9, en op de openingetjes bv boven en beneden bij de 0.
Afbeelding
Afbeelding
Afbeelding
Afbeelding
Afbeelding
Afbeelding

Gebruikersavatar
gerbrandicus
Astrealover
Berichten: 1976
Lid geworden op: 27 jan 2007 21:18
Locatie: Gorinchem

Re: Keuringsvragen (lees eerst de openingspost!!!)

Bericht door gerbrandicus »

De nr's van die oude types (incl die CB50>C320) kun je negeren, die zijn idd anders. En die derde foto is geen framenummer, maar iets van een mal nr of productie batch ofzo, niemand weet het. Alleen dat bovenste C50 nr heeft een nr met de nieuwer type cijfers zoals die in jouw CD horen.
Volgens mij werden de cijfers gefreesd, en niet ingeslagen.

stoterstangen90
Vierkantofiel
Berichten: 5166
Lid geworden op: 16 jan 2007 22:17
Bezit: Morris Ital
Locatie: Zaagcity

Re: Keuringsvragen (lees eerst de openingspost!!!)

Bericht door stoterstangen90 »

Ik sluit dit cijfertype toch niet geheel uit als Honda. Wellicht verschil in Belgische en Japanse aanmaak?
Afbeelding

Plaats reactie