Keuringsvragen (lees eerst de openingspost!!!)

Hier kun je praten over je honda.
4-takt Willem
4T-MSB beginner
Berichten: 16
Lid geworden op: 06 mei 2019 17:16
Bezit: CD-50

Re: Keuringsvragen (lees eerst de openingspost!!!)

Bericht door 4-takt Willem »

stoterstangen90 schreef: 27 mei 2019 14:03 Ik sluit dit cijfertype toch niet geheel uit als Honda. Wellicht verschil in Belgische en Japanse aanmaak?
Ik hoop dat je gelijk hebt!

Ik heb het zwarte beugeltje lostgemaakt om de plek goed te bekijken. Met wat voor lichtval dan ook, er is geen enkele onregelmatigheid te zien.

Als er een origineel framenummer achter dat CD en NL keurmerk had gestaan wat is weggehaald, zou je daar dan helemaal geen sporen van zien zitten? Is het echt mogelijk om de 6 cijfers van een framenummer weg te frezen en de 'CD50-' te laten staan, zonder dat je daar ook maar iets van ziet? Het gaat toch om minimaal een halve milimeter staal die je moet weghalen.

Gebruikersavatar
wim V8
Kill me please, I'm trapped here!
Berichten: 3955
Lid geworden op: 30 aug 2013 17:43
Bezit: Honda CB50 '73 (daily)
Honda CD 50 project(compl.in parts)
Honda GiorCub chill 4bak scooter :-)
Piaggio Ciao '70 (under restoration)
Piaggio Bravo '73(as new) Daily
Piaggio Boxer1.'69(need restoration)
VeloFrejus '50 Jolly motore a rullo.
Demm Turismo quatro tempi '59
Fiat 1100R '68 (summer daily)
Locatie: Castricum

Re: Keuringsvragen (lees eerst de openingspost!!!)

Bericht door wim V8 »

pfff....zoek nou maar gewoon een ander frame.
Dit is eindeloos gedoe op niets af.
Bijna iedereen weet dat.

Gr. Wim.
Een oude brommer is alleen leuk als sleutelen uw hobby is.

Link naar mijn Honda's:
viewtopic.php?f=15&t=26869

Torque
4T-MSB beginner
Berichten: 14
Lid geworden op: 07 nov 2017 11:22

Re: Keuringsvragen (lees eerst de openingspost!!!)

Bericht door Torque »

Wat is de maximale snelheid voor keuring? Is het echt hard max 45km/h of mag het een onsje meer zijn? Dinsdag naar de RDW met een Z50 en ik heb de inlaat al kleiner gemaakt (6mm) en ring op de gasschuif maar gaat nog steeds 50 (verder ori) Als ik de gasschuif nog verder begrenz voelt de slag een beetje onrealistisch...

NIX
chaly addict
Berichten: 18807
Lid geworden op: 27 jan 2007 21:21
Bezit: Een hamer
Locatie: Milsbeek

Re: Keuringsvragen (lees eerst de openingspost!!!)

Bericht door NIX »

viewtopic.php?f=55&t=21295

Snelheid
Artikel 5.6.8
Bromfietsen die blijkens het kentekenbewijs of het kentekenregister een maximumconstructiesnelheid van meer dan 25 km/h tot en met 45 km/h hebben, moeten bij voortduring aan deze snelheid, vermeerderd met 5 km/h, voldoen.
Bromfietsen die blijkens het kentekenbewijs of het kentekenregister een maximumconstructiesnelheid van niet meer dan 25 km/h hebben, moeten bij voortduring aan deze snelheid, vermeerderd met 4 km/h, voldoen.
Bromfietsen mogen niet zijn voorzien van een voorziening met het kennelijke doel de controle op de in het eerste en tweede lid vermelde maximumconstructiesnelheid te bemoeilijken of te beïnvloeden.

Ofwel: Hier geldt echt een constructiesnelheid en inschakelbare begrenzers zijn verboden. Voor de keuring krijg je ook nog eens 5km kado voor de mogelijke afwijking van hun testbank.
Stel je kleppen en kijk eerst even in de FAQ.

Torque
4T-MSB beginner
Berichten: 14
Lid geworden op: 07 nov 2017 11:22

Re: Keuringsvragen (lees eerst de openingspost!!!)

Bericht door Torque »

Thanks! De website van het RDW is echt een draak om iets te vinden... manmanman
En 5 bonus dan komt het wel goed denk ik :)

4-takt Willem
4T-MSB beginner
Berichten: 16
Lid geworden op: 06 mei 2019 17:16
Bezit: CD-50

Re: Keuringsvragen (lees eerst de openingspost!!!)

Bericht door 4-takt Willem »

wim V8 schreef: 31 mei 2019 09:23 pfff....zoek nou maar gewoon een ander frame.
Dit is eindeloos gedoe op niets af.
Bijna iedereen weet dat.

Gr. Wim.
Is het raar dat ik nog even wat vragen stel voordat ik me er bij neerleg dat dit frame op de schroothoop kan? Temeer omdat er hier ook nog mensen zijn die niet uitsluiten dat het misschien toch een Honda nummer kan zijn?

Ik ga geen ander frame zoeken. Dertig jaar geleden zou ik dat nog wel doen maar inmiddels heb ik daar geen zin, geen tijd en geen ruimte meer voor. Vroeger had ik er overigens ook geen ruimte voor maar toen vond ik het nog leuk dat er maandenlang een Honda midden in mijn kamer stond te prijken. Zoals ik al zei, ik wil deze brommer verkopen en ik heb geen behoefte aan een nieuw, tijdrovend project.

Nogmaals: ik zie geen enkel spoor van een weggevijld framenummer dus ik herhaal mijn vraag: Is het echt mogelijk om de 6 cijfers van een framenummer weg te halen en de 'CD50-' te laten staan, zonder dat je daar ook maar iets van ziet?

NIX
chaly addict
Berichten: 18807
Lid geworden op: 27 jan 2007 21:21
Bezit: Een hamer
Locatie: Milsbeek

Re: Keuringsvragen (lees eerst de openingspost!!!)

Bericht door NIX »

Ik zou met dit frame langs een keurstation gaan en een keurmeester even te pakken krijgen voor advies. Neem plaatjes mee van andere nummers. Dit kan zomaar een vervangings of werkelijk een ori frame zijn. Een nummer kan handmatig verkeerd ingeslagen zijn. Ik zie zo vaak iets scheef staan, de ene kant dieper dan de andere of zelfs het vierkant van de stempel eromheem (deels) in het metaal afgedrukt. Een keer omgekeerd kan dus ook. Laat hun het zeggen.
Stel je kleppen en kijk eerst even in de FAQ.

stoterstangen90
Vierkantofiel
Berichten: 5159
Lid geworden op: 16 jan 2007 22:17
Bezit: Morris Ital
Locatie: Zaagcity

Re: Keuringsvragen (lees eerst de openingspost!!!)

Bericht door stoterstangen90 »

Wat Nix zegt
Afbeelding

4-takt Willem
4T-MSB beginner
Berichten: 16
Lid geworden op: 06 mei 2019 17:16
Bezit: CD-50

Re: Keuringsvragen (lees eerst de openingspost!!!)

Bericht door 4-takt Willem »

NIX schreef: 03 jun 2019 21:08 Ik zou met dit frame langs een keurstation gaan en een keurmeester even te pakken krijgen voor advies.
Bedankt voor de tip, ik denk dat ik dat dan maar ga doen. Het zal nog wel even duren maar ik laat hier weten hoe dat is gegaan. Ik heb trouwens ook nog een mailtje naar Honda Europa gestuurd met de foto van mijn framenummer. Wellicht levert dat nog iets op.

Torque
4T-MSB beginner
Berichten: 14
Lid geworden op: 07 nov 2017 11:22

Re: Keuringsvragen (lees eerst de openingspost!!!)

Bericht door Torque »

NIX schreef: 03 jun 2019 08:06
Ofwel: Hier geldt echt een constructiesnelheid en inschakelbare begrenzers zijn verboden. Voor de keuring krijg je ook nog eens 5km kado voor de mogelijke afwijking van hun testbank.
Even mijn ervaring qua keuring. Ik had alleen een rekening van aankoop en ik had wat lijstjes met framenummers en specs meegenomen dat was voldoende. Frame, bloknummer en kilometers zijn genoteerd. Bouwjaar is 1996 geworden ondanks dat het toch echt een 95 is maar ik vond het wel best.
Toen moest ik de brommer starten en even de verlichting gecheckt. Hij heeft nog even aan het voorwiel gedraaid voor de vorm denk ik.
En dat was het kenteken komt in de bus en bedankt, 20 minuten waarvan 15 wachten op computer dingen en 180 euro minder op de bank.

MotoCT
Frequent 4T-MSB visitor
Berichten: 39
Lid geworden op: 18 jun 2008 21:36
Bezit: CT-70
Z50A-K2
ZB-50
SS-50
C-50
ST-50
M900 dark :)

Re: Keuringsvragen (lees eerst de openingspost!!!)

Bericht door MotoCT »

Gezocht: Bouwjaar voor een Dax AB23

Ik kan nergens een bouwjaar overzicht vinden voor Daxjes met framenummer AB23 ( de NT modellen ) :o

Ik heb nog een complete AB23 staan, en wil hier eigenlijk een NL brommer kenteken op.
AB23-200****

Heb ik voor keuring een land van herkomst nodig? Is wel handiger maar ook echt noodzakelijk? Ding is helemaal origineel, behalve de vierkante knippers missen.
Kan de RDW (gratis, per telefoon ofzo) kijken op basis van framenummer of er eerder een kenteken op zat?
Knipperlichten niet verplicht dacht ik te begrijpen uit de faq ( als van voor 1998.. )
Ik heb verkoop/ koop overeenkomst.

Thanks ! :D

Adriaan.

Gebruikersavatar
nielspbr
Mr Kockengen
Berichten: 16163
Lid geworden op: 02 mar 2009 17:50
Bezit: Een apenfamilie en een bamibal.
Locatie: Kockengen

Re: Keuringsvragen (lees eerst de openingspost!!!)

Bericht door nielspbr »

De ab23 is anders altijd met knippers geleverd. (die vierkante dingen)
Als bouwjaar vind ik 1988-1999, zijn in ieder geval in duitsland geleverd geweest.

bron oa. https://dax.fandom.com/de/wiki/Rahmennummern , https://nippon-classic.de/classic-bikes ... 1969-1999/

4-takt Willem
4T-MSB beginner
Berichten: 16
Lid geworden op: 06 mei 2019 17:16
Bezit: CD-50

Re: Keuringsvragen (lees eerst de openingspost!!!)

Bericht door 4-takt Willem »

4-takt Willem schreef: 04 jun 2019 19:38 Ik heb trouwens ook nog een mailtje naar Honda Europa gestuurd met de foto van mijn framenummer. Wellicht levert dat nog iets op.
Ik heb inmiddels een reactie van Honda ontvangen. Volgens hen is het, mede op basis van het lettertype, vrijwel zeker dat dit een origineel framenummer is. Het cijfer dat op zijn kop staat is volgens hen hoogstwaarschijnlijk een slordigheidsfout. :D

stoterstangen90
Vierkantofiel
Berichten: 5159
Lid geworden op: 16 jan 2007 22:17
Bezit: Morris Ital
Locatie: Zaagcity

Re: Keuringsvragen (lees eerst de openingspost!!!)

Bericht door stoterstangen90 »

4-takt Willem schreef: 17 jun 2019 22:04
4-takt Willem schreef: 04 jun 2019 19:38 Ik heb trouwens ook nog een mailtje naar Honda Europa gestuurd met de foto van mijn framenummer. Wellicht levert dat nog iets op.
Ik heb inmiddels een reactie van Honda ontvangen. Volgens hen is het, mede op basis van het lettertype, vrijwel zeker dat dit een origineel framenummer is. Het cijfer dat op zijn kop staat is volgens hen hoogstwaarschijnlijk een slordigheidsfout. :D
Meenemen die brief naar de RDW.
Afbeelding

Gebruikersavatar
gerbrandicus
Astrealover
Berichten: 1974
Lid geworden op: 27 jan 2007 21:18
Locatie: Gorinchem

Re: Keuringsvragen (lees eerst de openingspost!!!)

Bericht door gerbrandicus »

Die lui hebben geen verstand van dat oude spul. Is 100% geen ori nr, dat zien we allemaal. Maar boeie, idd gewoon doen wat SS90 zegt. Scheelt je een hoop gedoe!

Plaats reactie