Keuringsvragen (lees eerst de openingspost!!!)

Hier kun je praten over je honda.
MrSinga
4T-MSB zombie
Berichten: 2525
Lid geworden op: 28 jan 2007 22:19
Bezit: Vaillante;
MSX125
ST70
Z50A K3
En een berg projectjes
Locatie: Santa-Cruz, Belgium

Re: Keuringsvragen (lees eerst de openingspost!!!)

Bericht door MrSinga »

nielspbr schreef: 24 jan 2020 21:42 Belg.
In NL is het keuren van een 2008 ape niet goedkoop maar in belgie valt JDM blijkbaar heel erg slecht al heeft ie al in Lelystad een NL kenteken gekregen.
Als de Ape in NL een keuring heeft ondergaan en echt als moto werd ingeschreven en verzekerd. Dus papieren op naam van een NL’er, moet het normaal kunnen. Feit dat ie gededouaneerd is en je vignet 705 hebt gekregen zou het al moeten in orde zijn. Of douane heeft niet alles correct over genomen van de NL papieren (waar hij ook een pvg nummer moet gekregen hebben anders kan hij daar niet op de baan) of je hebt iemand die haantje de voorste is bij de DIV.

JeroenM
Frequent 4T-MSB visitor
Berichten: 53
Lid geworden op: 27 mei 2020 09:50
Bezit: C50

Re: Keuringsvragen (lees eerst de openingspost!!!)

Bericht door JeroenM »

Wil mijn C50 als motor laten keuren. Mijn OT blok is gaar (versnellingsbak,koppeling, krukas, cilinderkop etc), wil dit blok een keer reviseren in de toekomst. Heb een Lifan semi blok 90cc gekocht ter overbrugging. Vraag me nu alleen af of het keuren moeilijker gaat met een imitatie blok. Lees verschillende verhalen op het forum en op andere sites. Zou dit lukken (Ik ga naar RDW Zwolle) of kan ik toch beter wachten tot ik het Honda blok op orde heb? Dan moet ik even wachten (ook met ombouwen naar 12volt). Iemand hier ervaring mee?
Laatst gewijzigd door JeroenM op 26 jul 2020 20:14, 1 keer totaal gewijzigd.

Gebruikersavatar
lil
The 4T-MSB is my life!
Berichten: 1902
Lid geworden op: 27 dec 2019 17:58
Bezit: oa.
c50 presscub injectie 2008 (2x)
c50 presscub 2005
c50 business 1996
c50 economy 1981
c70 passport 1975
c110 sportscub frans 1968?
apollo hmc 303 1972?
lely senior duo 1959?
dan nog een vaag bami crossding met een honda-achtig 50cc BBS-tuning blok.
en een sloop bami pitbike met een 124cc loncin.
Locatie: zuidholland

Re: Keuringsvragen (lees eerst de openingspost!!!)

Bericht door lil »

kan je doen natuurlijk, maar als je daarna er een ander blok op zet moet je officieel het ding opnieuw laten keuren.(wat niemand doet natuurlijk) maar, ja het kan.

ik zou aanraden om lekker met je 90cc lifan te blijven rijden, als je toch voor motor gaat.(of iets met nog meer cc's)
Hoedt u voor iedereen die zich expert wil noemen, zij willen meer lijken dan wat ze zijn.
Expert is geen beschermde titel, iedere kluns kan zich expert noemen, het betekent niets.
Denk zelf na, en oordeel slechts na ampele overwegingen.

Gebruikersavatar
nielspbr
Mr Kockengen
Berichten: 16193
Lid geworden op: 02 mar 2009 17:50
Bezit: Een apenfamilie en een bamibal.
Locatie: Kockengen

Re: Keuringsvragen (lees eerst de openingspost!!!)

Bericht door nielspbr »

Zorg dat je een aankoopbewijs en basisgegevens van dat blok bij je hebt.

Laatst op fb waren er een paar waar moeilijk werd gedaan in amsterdam en nieuwegein?

Gebruikersavatar
lil
The 4T-MSB is my life!
Berichten: 1902
Lid geworden op: 27 dec 2019 17:58
Bezit: oa.
c50 presscub injectie 2008 (2x)
c50 presscub 2005
c50 business 1996
c50 economy 1981
c70 passport 1975
c110 sportscub frans 1968?
apollo hmc 303 1972?
lely senior duo 1959?
dan nog een vaag bami crossding met een honda-achtig 50cc BBS-tuning blok.
en een sloop bami pitbike met een 124cc loncin.
Locatie: zuidholland

Re: Keuringsvragen (lees eerst de openingspost!!!)

Bericht door lil »

tja dit is natuurlijk een beetje belachelijk, alsof jij moet aantonen dat het blok niet gestolen is ofzo. omgekeerde bewijslast. je hoort onschuldig te zijn tot het tegendeel bewezen is, dus hun moeten bewijzen dat jouw blok gestolen is, en niet andersom. wellicht een proefproces waardig... maar accoord, dit is hoe het gaat.
Hoedt u voor iedereen die zich expert wil noemen, zij willen meer lijken dan wat ze zijn.
Expert is geen beschermde titel, iedere kluns kan zich expert noemen, het betekent niets.
Denk zelf na, en oordeel slechts na ampele overwegingen.

NIX
chaly addict
Berichten: 18829
Lid geworden op: 27 jan 2007 21:21
Bezit: Een hamer
Locatie: Milsbeek

Re: Keuringsvragen (lees eerst de openingspost!!!)

Bericht door NIX »

Aantonen ging altijd met een verkoopverklaring of een verklaring dat je het ding al 20 jaar op de plank hebt liggen oid. Nieuw was dat een keurmeester perse een framenummer wilde zien waar het blok onderuit zou komen. En dat is kul.
Stel je kleppen en kijk eerst even in de FAQ.

Gebruikersavatar
lil
The 4T-MSB is my life!
Berichten: 1902
Lid geworden op: 27 dec 2019 17:58
Bezit: oa.
c50 presscub injectie 2008 (2x)
c50 presscub 2005
c50 business 1996
c50 economy 1981
c70 passport 1975
c110 sportscub frans 1968?
apollo hmc 303 1972?
lely senior duo 1959?
dan nog een vaag bami crossding met een honda-achtig 50cc BBS-tuning blok.
en een sloop bami pitbike met een 124cc loncin.
Locatie: zuidholland

Re: Keuringsvragen (lees eerst de openingspost!!!)

Bericht door lil »

dat is iets wat ze sowieso zelf al weten, want ze registreren het motornummer met de brommer die ze keuren, en dat blijft voor eeuwig en altijd in hun systeem staan. dit slaat helemaal nergens op want dan zou je dus alleen blokken mogen gebruiken die ooit onder een ander frame hebben gehangen, terwijl je allerlei china blokken die nog nooit ergens onder hebben gehangen gewoon overal los en nieuw kan kopen. volkomen belachelijk, dit is gewoon keuringaanvragertje pesten.

kunnen we niet collectief de rdw hierop aanspreken? het lijkt me echt nodig...
Hoedt u voor iedereen die zich expert wil noemen, zij willen meer lijken dan wat ze zijn.
Expert is geen beschermde titel, iedere kluns kan zich expert noemen, het betekent niets.
Denk zelf na, en oordeel slechts na ampele overwegingen.

NIX
chaly addict
Berichten: 18829
Lid geworden op: 27 jan 2007 21:21
Bezit: Een hamer
Locatie: Milsbeek

Re: Keuringsvragen (lees eerst de openingspost!!!)

Bericht door NIX »

Nee, die redenatie gaat niet op want je kunt gewoon een nieuwkoop bon bij een bamiblok laten zien als je die zelf nieuw kocht. Maar soms zijn ze wel irritant. En niet alle brommers zijn geregistreerd. En ja na 10 jaar verdwijnen de aangiften.
Stel je kleppen en kijk eerst even in de FAQ.

JeroenM
Frequent 4T-MSB visitor
Berichten: 53
Lid geworden op: 27 mei 2020 09:50
Bezit: C50

Re: Keuringsvragen (lees eerst de openingspost!!!)

Bericht door JeroenM »

Keuren voor motorkenteken is gelukt! Geen vragen gekregen over het blok. Vind het alleen raar dat ik mijn kenteken en plaat pas krijg als de BPM aangifte verwerkt is bij de belastingdienst. Terwijl BPM totaal niet aan de orde is voor een brommer/motor ouder dan 25 jaar... Even geduld dan nog maar, hopen dat het nog even goed weer blijft 😆

NIX
chaly addict
Berichten: 18829
Lid geworden op: 27 jan 2007 21:21
Bezit: Een hamer
Locatie: Milsbeek

Re: Keuringsvragen (lees eerst de openingspost!!!)

Bericht door NIX »

Tja, de zogenaamde nul-aangifte. Het blijft een rigide belastingmachine. Procedure voor de aangifte verandert wel ieder jaar, maar helaas niet het inzicht voor de noodzaak ervan.
Stel je kleppen en kijk eerst even in de FAQ.

4-takt Willem
4T-MSB beginner
Berichten: 16
Lid geworden op: 06 mei 2019 17:16
Bezit: CD-50

Re: Keuringsvragen (lees eerst de openingspost!!!)

Bericht door 4-takt Willem »

Afbeelding

Nog even terugkomen op mijn rare framenummer met het laatste getal op zijn kop, waarvan een enkeling zei dat ik het frame beter kon weggooien. Twee weken geleden eindelijk naar de RDW geweest. Ik moest namelijk de 70 cc die er nog opzat voor de zekerheid vervangen door een 49cc (dus hohnen, nieuwe zuigerveren, schroefdraad tappen voor carburateur etc) en nog wat andere dingetjes. En een paar proefritten om te kijken hoe het zat met de nieuwe snelheid (veels te hard).

Tijdens een telefoongesprek met de RDW hadden ze me aangeraden om meteen ook een identiteitsonderzoek aan te vragen zodat evt het framenummer opnieuw kon worden ingeslagen indien nodig.

Ik met een rugtas vol papieren naar de RDW. De correspondentie met Honda over het framenummer, een tablet met foto's van andere framenummers, foto's van mezelf 30 jaar geleden op de brommer (want ik had geen koopverklaring), pdf's van technische gegevens van CD-50, SS-50 (want er zit een SS blok onder), en gegevens over jaartallen.

Even kort verteld wat er aan de hand was, maar hij hoefde niks van mijn meegebrachte waar te zien. Even goed kijken met een lampje en een of andere vloeistof. Even later zegt ie: "ik vind het zonde om er een nieuw framenummer in te slaan, ze hebben een fout gemaakt en dat is uniek. We laten hem gewoon origineel". Hij zei nog wel dat ie geen sporen van vijlen of krassen had gevonden. Even aantrappen om te kijken of de verlichting het deed en dat was het. Geen rollerbank ofzo (dus voor niks die 49cc er op gezet...) :?

Op de terugweg meteen de gasschuifbegrenzer eruit gehaald (die had ik in mijn stuur gemaakt), en meteen weer verder met inrijden (ik gebruik de 'trap hem op zijn staart' methode). Hij loopt bijna 80.

Dus na 30 jaar in de box weer een CD-50 op de weg! Nog bedankt voor de adviezen hier!

PS: ik ben toch wel geneigd om, gezien het afwijkende lettertype, te denken dat het om een vervangingsframe gaat.

Goldie
4T-MSB regular
Berichten: 313
Lid geworden op: 31 okt 2010 19:49
Bezit: .
'70 Z90A mad max
'72 ori motodax schuurvondst
'76 dirty harry in tuning
Locatie: Ergens tussen TX en HHW

Re: Keuringsvragen (lees eerst de openingspost!!!)

Bericht door Goldie »

Top man, gefeliciteerd!!

Gebruikersavatar
nielspbr
Mr Kockengen
Berichten: 16193
Lid geworden op: 02 mar 2009 17:50
Bezit: Een apenfamilie en een bamibal.
Locatie: Kockengen

Re: Keuringsvragen (lees eerst de openingspost!!!)

Bericht door nielspbr »

Inderdaad uniek ja. Foutje bedankt.

Gebruikersavatar
wim V8
Kill me please, I'm trapped here!
Berichten: 3998
Lid geworden op: 30 aug 2013 17:43
Bezit: Honda CB50 '73 (daily)
Honda CD 50 project(compl.in parts)
Honda GiorCub chill 4bak scooter :-)
Piaggio Ciao '70 (under restoration)
Piaggio Bravo '73(as new) Daily
Piaggio Boxer1.'69(need restoration)
VeloFrejus '50 Jolly motore a rullo.
Demm Turismo quatro tempi '59
Fiat 1100R '68 (summer daily)
Locatie: Castricum

Re: Keuringsvragen (lees eerst de openingspost!!!)

Bericht door wim V8 »

En wat heeft ie van de omgedraaide 3 gemaakt?
Eén 2?

Én gefeliciteerd, prachtig.

Gr. Wim.
Een oude brommer is alleen leuk als sleutelen uw hobby is.

Link naar mijn Honda's:
viewtopic.php?f=15&t=26869

4-takt Willem
4T-MSB beginner
Berichten: 16
Lid geworden op: 06 mei 2019 17:16
Bezit: CD-50

Re: Keuringsvragen (lees eerst de openingspost!!!)

Bericht door 4-takt Willem »

De omgedraaide 3 is natuurlijk gewoon een 3. ;)

Plaats reactie