Keuringsvragen (lees eerst de openingspost!!!)

Hier kun je praten over je honda.
Online
Gebruikersavatar
wim V8
Kill me please, I'm trapped here!
Berichten: 3999
Lid geworden op: 30 aug 2013 17:43
Bezit: Honda CB50 '73 (daily)
Honda CD 50 project(compl.in parts)
Honda GiorCub chill 4bak scooter :-)
Piaggio Ciao '70 (under restoration)
Piaggio Bravo '73(as new) Daily
Piaggio Boxer1.'69(need restoration)
VeloFrejus '50 Jolly motore a rullo.
Demm Turismo quatro tempi '59
Fiat 1100R '68 (summer daily)
Locatie: Castricum

Re: Keuringsvragen (lees eerst de openingspost!!!)

Bericht door wim V8 »

Ik denk dat de man van inslag een twee bedoelde :?
Kijk er maar eens goed naar.

(enne, het topic kan best nog wat langer)


Afbeelding


Afbeelding


Gr. Wim.
Een oude brommer is alleen leuk als sleutelen uw hobby is.

Link naar mijn Honda's:
viewtopic.php?f=15&t=26869

Gebruikersavatar
nielspbr
Mr Kockengen
Berichten: 16193
Lid geworden op: 02 mar 2009 17:50
Bezit: Een apenfamilie en een bamibal.
Locatie: Kockengen

Re: Keuringsvragen (lees eerst de openingspost!!!)

Bericht door nielspbr »

wim V8 schreef: 07 jan 2021 10:33 Ik denk dat de man van inslag een twee bedoelde :?
Kijk er maar eens goed naar.

(enne, het topic kan best nog wat langer)


Afbeelding


Afbeelding


Gr. Wim.
Nee, de slagletter 2 loopt meer met een boogje haaks naar de horizontale poot toe. Vergelijk maar met de eerdere tweeën. Je ziet hier duidelijk de scherpe hoek van slagletter 3.

En je fotosjop maakt dat eigenlijk alleen duidelijker.

5T-3F-4N
Frequent 4T-MSB visitor
Berichten: 73
Lid geworden op: 27 okt 2015 08:33
Bezit: Honda ST50G ('74)
Honda Kick 'N Go
Honda ST70G ('76)
BMW 320i cabrio ('98)
Kia Ceed SW ('19)
Locatie: omgeving Breda

Re: Keuringsvragen (lees eerst de openingspost!!!)

Bericht door 5T-3F-4N »

4-takt Willem schreef: 06 jan 2021 07:52 Dus na 30 jaar in de box weer een CD-50 op de weg!
Mooie uitkomst!
Beware of the dax

cor
4T-MSB addict
Berichten: 686
Lid geworden op: 28 jan 2007 01:25
Bezit: Ss50z , cb50, chaly en monkey
Locatie: emmen

Re: Keuringsvragen (lees eerst de openingspost!!!)

Bericht door cor »

Als ik een honda chaly verander van kleur voordat ik deze laat keuren voor een kenteken geeft dat dan problemen?

Online
Gebruikersavatar
wim V8
Kill me please, I'm trapped here!
Berichten: 3999
Lid geworden op: 30 aug 2013 17:43
Bezit: Honda CB50 '73 (daily)
Honda CD 50 project(compl.in parts)
Honda GiorCub chill 4bak scooter :-)
Piaggio Ciao '70 (under restoration)
Piaggio Bravo '73(as new) Daily
Piaggio Boxer1.'69(need restoration)
VeloFrejus '50 Jolly motore a rullo.
Demm Turismo quatro tempi '59
Fiat 1100R '68 (summer daily)
Locatie: Castricum

Re: Keuringsvragen (lees eerst de openingspost!!!)

Bericht door wim V8 »

Nee hoor.

Zelf ga ik wel altijd het liefst met een brommer in zo origineel mogelijke staat er naar toe.

Gr. Wim.
Een oude brommer is alleen leuk als sleutelen uw hobby is.

Link naar mijn Honda's:
viewtopic.php?f=15&t=26869

cor
4T-MSB addict
Berichten: 686
Lid geworden op: 28 jan 2007 01:25
Bezit: Ss50z , cb50, chaly en monkey
Locatie: emmen

Re: Keuringsvragen (lees eerst de openingspost!!!)

Bericht door cor »

Oké, bedankt

Gebruikersavatar
lil
The 4T-MSB is my life!
Berichten: 1902
Lid geworden op: 27 dec 2019 17:58
Bezit: oa.
c50 presscub injectie 2008 (2x)
c50 presscub 2005
c50 business 1996
c50 economy 1981
c70 passport 1975
c110 sportscub frans 1968?
apollo hmc 303 1972?
lely senior duo 1959?
dan nog een vaag bami crossding met een honda-achtig 50cc BBS-tuning blok.
en een sloop bami pitbike met een 124cc loncin.
Locatie: zuidholland

Re: Keuringsvragen (lees eerst de openingspost!!!)

Bericht door lil »

ik geloof dat van een motor de kleur niet eens op het kenteken vermeld word, dat is alleen met auto's zo.
Hoedt u voor iedereen die zich expert wil noemen, zij willen meer lijken dan wat ze zijn.
Expert is geen beschermde titel, iedere kluns kan zich expert noemen, het betekent niets.
Denk zelf na, en oordeel slechts na ampele overwegingen.

Davo
4T-MSB beginner
Berichten: 6
Lid geworden op: 11 aug 2020 16:46
Bezit: C50

Re: Keuringsvragen (lees eerst de openingspost!!!)

Bericht door Davo »

Ik heb even geleden een Honda c50 gekocht zonder kenteken. Er staat geen framenummer op, maar wel een Nederlands invoernummer NLb1123.

Heeft iemand een idee hoe het kan dat dat nummer er wel in staat, maar het framenummer niet?

Online
Gebruikersavatar
wim V8
Kill me please, I'm trapped here!
Berichten: 3999
Lid geworden op: 30 aug 2013 17:43
Bezit: Honda CB50 '73 (daily)
Honda CD 50 project(compl.in parts)
Honda GiorCub chill 4bak scooter :-)
Piaggio Ciao '70 (under restoration)
Piaggio Bravo '73(as new) Daily
Piaggio Boxer1.'69(need restoration)
VeloFrejus '50 Jolly motore a rullo.
Demm Turismo quatro tempi '59
Fiat 1100R '68 (summer daily)
Locatie: Castricum

Re: Keuringsvragen (lees eerst de openingspost!!!)

Bericht door wim V8 »

Het framenummer staat ingeslagen boven je blok.
Aan de linkerzijde.
Dat nl nummer is een goedkeuring nummer voor bromfietsen.

Als er ooit aan het frame is geschilderd of gespoten kan het nummer onder de verf zijn verdwenen.

Gr. Wim.
Een oude brommer is alleen leuk als sleutelen uw hobby is.

Link naar mijn Honda's:
viewtopic.php?f=15&t=26869

Davo
4T-MSB beginner
Berichten: 6
Lid geworden op: 11 aug 2020 16:46
Bezit: C50

Re: Keuringsvragen (lees eerst de openingspost!!!)

Bericht door Davo »

Bedankt voor je reactie Wim. Het framenummer is niet terug te vinden, ik zou het vreemd vinden als dat overgespoten is, ik zou verwachten dat ik het NL-nummer dan ook niet meer zou kunnen zien

Online
Gebruikersavatar
wim V8
Kill me please, I'm trapped here!
Berichten: 3999
Lid geworden op: 30 aug 2013 17:43
Bezit: Honda CB50 '73 (daily)
Honda CD 50 project(compl.in parts)
Honda GiorCub chill 4bak scooter :-)
Piaggio Ciao '70 (under restoration)
Piaggio Bravo '73(as new) Daily
Piaggio Boxer1.'69(need restoration)
VeloFrejus '50 Jolly motore a rullo.
Demm Turismo quatro tempi '59
Fiat 1100R '68 (summer daily)
Locatie: Castricum

Re: Keuringsvragen (lees eerst de openingspost!!!)

Bericht door wim V8 »

Tja, dat kan je zelf t beste beoordelen.

Gr. Wim.
Een oude brommer is alleen leuk als sleutelen uw hobby is.

Link naar mijn Honda's:
viewtopic.php?f=15&t=26869

Alexander Korenhof
Frequent 4T-MSB visitor
Berichten: 129
Lid geworden op: 19 apr 2013 20:24
Bezit: 3 x PC50
1 X PF50

Re: Keuringsvragen (lees eerst de openingspost!!!)

Bericht door Alexander Korenhof »

5 feb gaat mijn 2de PC-50 naar de keuring.
Het is het oude type. Waar de gaskabel word bedient in het stuur zelf.
Dit systeem gaat heel soepel , en de veer in de carburateur trekt de gasrondsel-schijfje netjes terug als je hem loslaat.
Maar als ik het handvat erop doe, dan blijgt het gas hangen. ( ook met kruipolie )
Is dit een afkeur punt?

Is de oplossing door een sterkere veer in de carb te zetten? en zo ja, welke veer heb ik nodig?

Afbeelding

Gebruikersavatar
SeeWhy50
4T-MSB regular
Berichten: 268
Lid geworden op: 21 feb 2020 00:01
Bezit: CY50 (1978)
Bezat: XR75, P50 en TS50
Locatie: Omgeving Den Haag

Re: Keuringsvragen (lees eerst de openingspost!!!)

Bericht door SeeWhy50 »

Gaat het beter als je het handvat een klein stukje terug schuift?
Groeten,

Danny


Niet zeuren, de aarde is plat, en daar houden we het voorlopig op. Ga je over de rand dan val je er vanaf.

Alexander Korenhof
Frequent 4T-MSB visitor
Berichten: 129
Lid geworden op: 19 apr 2013 20:24
Bezit: 3 x PC50
1 X PF50

Re: Keuringsvragen (lees eerst de openingspost!!!)

Bericht door Alexander Korenhof »

Thx voor het meedenken
geprobeerd, maar nee

Weer alles losgehaald. nu met lagervet alles ingesmeerd.
Gashendel zonder de gaskabel draait los.
Gaskabel heeft ook geen knikken oid. mechaniek schiet mooi terug als je hem loslaat.

Had nog een langere veer liggen met op het oog dezelfde dikte staaldraad en dezelfde 'spoed' va de veer.
maar nog steeds hetzelfde liedje.

denk toch echt dat ik een sterkere veer nodig heb.
Of ik moet even tijdelijk een gashendel van een noof erop zetten om de keuring door te komen

Alexander Korenhof
Frequent 4T-MSB visitor
Berichten: 129
Lid geworden op: 19 apr 2013 20:24
Bezit: 3 x PC50
1 X PF50

Re: Keuringsvragen (lees eerst de openingspost!!!)

Bericht door Alexander Korenhof »

YES het is gelukt!

2 dezelfde veren van de carburateur in elkaar zetten ( 9 mm breed . lengte circa 50 mm dikte draad circa 0,8 m)
gashendel inwendig in de anti -roest ( HG ) en verder met fijn schuur papier .
stuurgedeelte ook helemaal met een keukensponsje glad maken.

dan in de siliconen gel ( bedoelt voor loopbanden in de gym ).

hoop dat ik hier ook anderen mee help!

Plaats reactie