Keuringsvragen (lees eerst de openingspost!!!)
- wim V8
- 4T-MSB heilige
- Berichten: 4283
- Lid geworden op: 30 aug 2013 17:43
- Bezit: Honda S90
Honda GiorCub '99 4bak c50 scooter :-)
NSU Prima D '57 2T scooter.
Piaggio Ciao '70 (under restoration)
Piaggio Boxer1.'72(as found)
VeloFrejus '50 Jolly motore a rullo.
Demm Turismo quatro tempi '59
Fiat 1100R '68 (summer daily) - Locatie: Castricum
Re: Keuringsvragen (lees eerst de openingspost!!!)
Ik denk dat de man van inslag een twee bedoelde
Kijk er maar eens goed naar.
(enne, het topic kan best nog wat langer)
Gr. Wim.
Kijk er maar eens goed naar.
(enne, het topic kan best nog wat langer)
Gr. Wim.
Een oude brommer is alleen leuk als sleutelen uw hobby is.
Link naar mijn Honda's:
viewtopic.php?f=15&t=26869
Link naar mijn Honda's:
viewtopic.php?f=15&t=26869
- nielspbr
- Mr Kockengen
- Berichten: 16465
- Lid geworden op: 02 mar 2009 17:50
- Bezit: Een apenfamilie en een bamibal.
- Locatie: Kockengen
Re: Keuringsvragen (lees eerst de openingspost!!!)
Nee, de slagletter 2 loopt meer met een boogje haaks naar de horizontale poot toe. Vergelijk maar met de eerdere tweeën. Je ziet hier duidelijk de scherpe hoek van slagletter 3.
En je fotosjop maakt dat eigenlijk alleen duidelijker.
-
- Frequent 4T-MSB visitor
- Berichten: 73
- Lid geworden op: 27 okt 2015 08:33
- Bezit: Honda ST50G ('74)
Honda Kick 'N Go
Honda ST70G ('76)
BMW 320i cabrio ('98)
Kia Ceed SW ('19) - Locatie: omgeving Breda
-
- 4T-MSB addict
- Berichten: 686
- Lid geworden op: 28 jan 2007 01:25
- Bezit: Ss50z , cb50, chaly en monkey
- Locatie: emmen
Re: Keuringsvragen (lees eerst de openingspost!!!)
Als ik een honda chaly verander van kleur voordat ik deze laat keuren voor een kenteken geeft dat dan problemen?
- wim V8
- 4T-MSB heilige
- Berichten: 4283
- Lid geworden op: 30 aug 2013 17:43
- Bezit: Honda S90
Honda GiorCub '99 4bak c50 scooter :-)
NSU Prima D '57 2T scooter.
Piaggio Ciao '70 (under restoration)
Piaggio Boxer1.'72(as found)
VeloFrejus '50 Jolly motore a rullo.
Demm Turismo quatro tempi '59
Fiat 1100R '68 (summer daily) - Locatie: Castricum
Re: Keuringsvragen (lees eerst de openingspost!!!)
Nee hoor.
Zelf ga ik wel altijd het liefst met een brommer in zo origineel mogelijke staat er naar toe.
Gr. Wim.
Zelf ga ik wel altijd het liefst met een brommer in zo origineel mogelijke staat er naar toe.
Gr. Wim.
Een oude brommer is alleen leuk als sleutelen uw hobby is.
Link naar mijn Honda's:
viewtopic.php?f=15&t=26869
Link naar mijn Honda's:
viewtopic.php?f=15&t=26869
-
- 4T-MSB addict
- Berichten: 686
- Lid geworden op: 28 jan 2007 01:25
- Bezit: Ss50z , cb50, chaly en monkey
- Locatie: emmen
Re: Keuringsvragen (lees eerst de openingspost!!!)
Oké, bedankt
-
Onlinelil
- 4T-MSB zombie
- Berichten: 2270
- Lid geworden op: 27 dec 2019 17:58
- Bezit: teveel
- Locatie: zuidholland
Re: Keuringsvragen (lees eerst de openingspost!!!)
ik geloof dat van een motor de kleur niet eens op het kenteken vermeld word, dat is alleen met auto's zo.
Hoedt u voor iedereen die zich expert wil noemen, zij willen meer lijken dan wat ze zijn.
Expert is geen beschermde titel, iedere kluns kan zich expert noemen, het betekent niets.
Denk zelf na, en oordeel slechts na ampele overwegingen.
Expert is geen beschermde titel, iedere kluns kan zich expert noemen, het betekent niets.
Denk zelf na, en oordeel slechts na ampele overwegingen.
Re: Keuringsvragen (lees eerst de openingspost!!!)
Ik heb even geleden een Honda c50 gekocht zonder kenteken. Er staat geen framenummer op, maar wel een Nederlands invoernummer NLb1123.
Heeft iemand een idee hoe het kan dat dat nummer er wel in staat, maar het framenummer niet?
Heeft iemand een idee hoe het kan dat dat nummer er wel in staat, maar het framenummer niet?
- wim V8
- 4T-MSB heilige
- Berichten: 4283
- Lid geworden op: 30 aug 2013 17:43
- Bezit: Honda S90
Honda GiorCub '99 4bak c50 scooter :-)
NSU Prima D '57 2T scooter.
Piaggio Ciao '70 (under restoration)
Piaggio Boxer1.'72(as found)
VeloFrejus '50 Jolly motore a rullo.
Demm Turismo quatro tempi '59
Fiat 1100R '68 (summer daily) - Locatie: Castricum
Re: Keuringsvragen (lees eerst de openingspost!!!)
Het framenummer staat ingeslagen boven je blok.
Aan de linkerzijde.
Dat nl nummer is een goedkeuring nummer voor bromfietsen.
Als er ooit aan het frame is geschilderd of gespoten kan het nummer onder de verf zijn verdwenen.
Gr. Wim.
Aan de linkerzijde.
Dat nl nummer is een goedkeuring nummer voor bromfietsen.
Als er ooit aan het frame is geschilderd of gespoten kan het nummer onder de verf zijn verdwenen.
Gr. Wim.
Een oude brommer is alleen leuk als sleutelen uw hobby is.
Link naar mijn Honda's:
viewtopic.php?f=15&t=26869
Link naar mijn Honda's:
viewtopic.php?f=15&t=26869
Re: Keuringsvragen (lees eerst de openingspost!!!)
Bedankt voor je reactie Wim. Het framenummer is niet terug te vinden, ik zou het vreemd vinden als dat overgespoten is, ik zou verwachten dat ik het NL-nummer dan ook niet meer zou kunnen zien
- wim V8
- 4T-MSB heilige
- Berichten: 4283
- Lid geworden op: 30 aug 2013 17:43
- Bezit: Honda S90
Honda GiorCub '99 4bak c50 scooter :-)
NSU Prima D '57 2T scooter.
Piaggio Ciao '70 (under restoration)
Piaggio Boxer1.'72(as found)
VeloFrejus '50 Jolly motore a rullo.
Demm Turismo quatro tempi '59
Fiat 1100R '68 (summer daily) - Locatie: Castricum
Re: Keuringsvragen (lees eerst de openingspost!!!)
Tja, dat kan je zelf t beste beoordelen.
Gr. Wim.
Gr. Wim.
Een oude brommer is alleen leuk als sleutelen uw hobby is.
Link naar mijn Honda's:
viewtopic.php?f=15&t=26869
Link naar mijn Honda's:
viewtopic.php?f=15&t=26869
-
- Frequent 4T-MSB visitor
- Berichten: 130
- Lid geworden op: 19 apr 2013 20:24
- Bezit: 3 x PC50
1 X PF50
Re: Keuringsvragen (lees eerst de openingspost!!!)
5 feb gaat mijn 2de PC-50 naar de keuring.
Het is het oude type. Waar de gaskabel word bedient in het stuur zelf.
Dit systeem gaat heel soepel , en de veer in de carburateur trekt de gasrondsel-schijfje netjes terug als je hem loslaat.
Maar als ik het handvat erop doe, dan blijgt het gas hangen. ( ook met kruipolie )
Is dit een afkeur punt?
Is de oplossing door een sterkere veer in de carb te zetten? en zo ja, welke veer heb ik nodig?
Het is het oude type. Waar de gaskabel word bedient in het stuur zelf.
Dit systeem gaat heel soepel , en de veer in de carburateur trekt de gasrondsel-schijfje netjes terug als je hem loslaat.
Maar als ik het handvat erop doe, dan blijgt het gas hangen. ( ook met kruipolie )
Is dit een afkeur punt?
Is de oplossing door een sterkere veer in de carb te zetten? en zo ja, welke veer heb ik nodig?
- SeeWhy50
- 4T-MSB regular
- Berichten: 282
- Lid geworden op: 21 feb 2020 00:01
- Bezit: CY50 (1978)
Bezat: XR75, P50 en TS50 - Locatie: Omgeving Den Haag
Re: Keuringsvragen (lees eerst de openingspost!!!)
Gaat het beter als je het handvat een klein stukje terug schuift?
Groeten,
Danny
Niet zeuren, de aarde is plat, en daar houden we het voorlopig op. Ga je over de rand dan val je er vanaf.
Danny
Niet zeuren, de aarde is plat, en daar houden we het voorlopig op. Ga je over de rand dan val je er vanaf.
-
- Frequent 4T-MSB visitor
- Berichten: 130
- Lid geworden op: 19 apr 2013 20:24
- Bezit: 3 x PC50
1 X PF50
Re: Keuringsvragen (lees eerst de openingspost!!!)
Thx voor het meedenken
geprobeerd, maar nee
Weer alles losgehaald. nu met lagervet alles ingesmeerd.
Gashendel zonder de gaskabel draait los.
Gaskabel heeft ook geen knikken oid. mechaniek schiet mooi terug als je hem loslaat.
Had nog een langere veer liggen met op het oog dezelfde dikte staaldraad en dezelfde 'spoed' va de veer.
maar nog steeds hetzelfde liedje.
denk toch echt dat ik een sterkere veer nodig heb.
Of ik moet even tijdelijk een gashendel van een noof erop zetten om de keuring door te komen
geprobeerd, maar nee
Weer alles losgehaald. nu met lagervet alles ingesmeerd.
Gashendel zonder de gaskabel draait los.
Gaskabel heeft ook geen knikken oid. mechaniek schiet mooi terug als je hem loslaat.
Had nog een langere veer liggen met op het oog dezelfde dikte staaldraad en dezelfde 'spoed' va de veer.
maar nog steeds hetzelfde liedje.
denk toch echt dat ik een sterkere veer nodig heb.
Of ik moet even tijdelijk een gashendel van een noof erop zetten om de keuring door te komen
-
- Frequent 4T-MSB visitor
- Berichten: 130
- Lid geworden op: 19 apr 2013 20:24
- Bezit: 3 x PC50
1 X PF50
Re: Keuringsvragen (lees eerst de openingspost!!!)
YES het is gelukt!
2 dezelfde veren van de carburateur in elkaar zetten ( 9 mm breed . lengte circa 50 mm dikte draad circa 0,8 m)
gashendel inwendig in de anti -roest ( HG ) en verder met fijn schuur papier .
stuurgedeelte ook helemaal met een keukensponsje glad maken.
dan in de siliconen gel ( bedoelt voor loopbanden in de gym ).
hoop dat ik hier ook anderen mee help!
2 dezelfde veren van de carburateur in elkaar zetten ( 9 mm breed . lengte circa 50 mm dikte draad circa 0,8 m)
gashendel inwendig in de anti -roest ( HG ) en verder met fijn schuur papier .
stuurgedeelte ook helemaal met een keukensponsje glad maken.
dan in de siliconen gel ( bedoelt voor loopbanden in de gym ).
hoop dat ik hier ook anderen mee help!