Keuringsvragen (lees eerst de openingspost!!!)

Hier kun je praten over je honda.
Alexander Korenhof
Frequent 4T-MSB visitor
Berichten: 129
Lid geworden op: 19 apr 2013 20:24
Bezit: 3 x PC50
1 X PF50

Re: Keuringsvragen (lees eerst de openingspost!!!)

Bericht door Alexander Korenhof »

YES het is gelukt!

2 dezelfde veren van de carburateur in elkaar zetten ( 9 mm breed . lengte circa 50 mm dikte draad circa 0,8 m)
gashendel inwendig behandeld in de anti -roest ( HG ) en verder met fijn schuur papier alles glad gemaakt.
stuurgedeelte ook helemaal met een keukensponsje glad maken.

dan in de siliconen gel (treadmill lubricant- T-lube van merk Tenturi ----bedoelt voor loopbanden in de gym ).

hoop dat ik hier ook anderen mee help!

john
4T-MSB zombie
Berichten: 3342
Lid geworden op: 27 jan 2007 23:50
Bezit: gorilla white special
ATC70
woody c50
Locatie: keukenhof city

Re: Keuringsvragen (lees eerst de openingspost!!!)

Bericht door john »

TOP site die RDW site...

Ik kan dus nergens de practische eisen vinden voor een trike keuring. De practische dingen zoals welke verlichting is verplicht (1 achterlicht of 2 etc) en reflectoren (2x driehoek achterop? is dat nodig bij een klassieker?) etc.

https://www.rdw.nl/zakelijk/branches/be ... ke-of-quad

kan iemand mij in deze regels en pagina jungle helpen te vinden?
Driving an ATC.... You can crash.. this won't happen any time, but can happen at any time...

Gebruikersavatar
lil
The 4T-MSB is my life!
Berichten: 1914
Lid geworden op: 27 dec 2019 17:58
Bezit: oa.
c50 presscub injectie 2008 (2x)
c50 presscub 2005
c50 business 1996
c50 economy 1981
c70 passport 1975
c110 sportscub frans 1968?
apollo hmc 303 1972?
lely senior duo 1959?
dan nog een vaag bami crossding met een honda-achtig 50cc BBS-tuning blok.
en een sloop bami pitbike met een 124cc loncin.
Locatie: zuidholland

Re: Keuringsvragen (lees eerst de openingspost!!!)

Bericht door lil »

daarvoor moet je bij de wetgever zijn, niet bij de rdw, dat is slechts een keuringsinstantie.

de wetten veranderen constant, daar is geen peil op te trekken.
dit is de wet zoals die nu geldt vanaf 21 januari; https://wetten.overheid.nl/BWBR0025798/2021-01-21

art. 5.5.0 voor driewielige motorrijtuigen, en art. 5.6.0 voor bromfietsen, zowel 2, als meer wielig. veel succes ermee
Hoedt u voor iedereen die zich expert wil noemen, zij willen meer lijken dan wat ze zijn.
Expert is geen beschermde titel, iedere kluns kan zich expert noemen, het betekent niets.
Denk zelf na, en oordeel slechts na ampele overwegingen.

Ben C50
4T-MSB addict
Berichten: 933
Lid geworden op: 06 aug 2012 21:12
Bezit: C50 TT
Bakbrommer met C50 OT
Peda Chip

Re: Keuringsvragen (lees eerst de openingspost!!!)

Bericht door Ben C50 »

Moet je niet de wet volgen zoals die gold in het bouwjaar van je voertuig?

Gebruikersavatar
nielspbr
Mr Kockengen
Berichten: 16198
Lid geworden op: 02 mar 2009 17:50
Bezit: Een apenfamilie en een bamibal.
Locatie: Kockengen

Re: Keuringsvragen (lees eerst de openingspost!!!)

Bericht door nielspbr »

Ben C50 schreef: 22 feb 2021 18:21 Moet je niet de wet volgen zoals die gold in het bouwjaar van je voertuig?
In ieder geval niet als je gele plaatjes, witte achterspatborden of trapinrichtingen bedoelt.

Een atc70 is nooit een wegvoertuig geweest. (Geen verlichting, geen voorrem, geen vering. Het is een driewieler met brandstofmotor. En ze zijn ook vrij vlot uit productie gegaan wegens instabiliteit. Vandaar dat je nu alleen nog maar quads ziet.)

john
4T-MSB zombie
Berichten: 3342
Lid geworden op: 27 jan 2007 23:50
Bezit: gorilla white special
ATC70
woody c50
Locatie: keukenhof city

Re: Keuringsvragen (lees eerst de openingspost!!!)

Bericht door john »

nielspbr schreef: 22 feb 2021 19:25
Ben C50 schreef: 22 feb 2021 18:21 Moet je niet de wet volgen zoals die gold in het bouwjaar van je voertuig?
In ieder geval niet als je gele plaatjes, witte achterspatborden of trapinrichtingen bedoelt.

Een atc70 is nooit een wegvoertuig geweest. (Geen verlichting, geen voorrem, geen vering. Het is een driewieler met brandstofmotor. En ze zijn ook vrij vlot uit productie gegaan wegens instabiliteit. Vandaar dat je nu alleen nog maar quads ziet.)
vering gaat via je dikke banden is het idee, de praktijk wijst anders uit :D .En ze zijn van 1973 tot 1985 gemaakt ook niet heel kort is. de trikes die je nu ziet hebben overigens vaak 2 voorwielen ipv 2 achterwielen.

Bedankt voor de info LIL! dit zocht ik
Driving an ATC.... You can crash.. this won't happen any time, but can happen at any time...

NIX
chaly addict
Berichten: 18833
Lid geworden op: 27 jan 2007 21:21
Bezit: Een hamer
Locatie: Milsbeek

Re: Keuringsvragen (lees eerst de openingspost!!!)

Bericht door NIX »

john schreef: 22 feb 2021 11:20 TOP site die RDW site...

Ik kan dus nergens de practische eisen vinden voor een trike keuring. De practische dingen zoals welke verlichting is verplicht (1 achterlicht of 2 etc) en reflectoren (2x driehoek achterop? is dat nodig bij een klassieker?) etc.

https://www.rdw.nl/zakelijk/branches/be ... ke-of-quad

kan iemand mij in deze regels en pagina jungle helpen te vinden?
viewtopic.php?f=55&t=22773

viewtopic.php?f=55&t=21295
Stel je kleppen en kijk eerst even in de FAQ.

john
4T-MSB zombie
Berichten: 3342
Lid geworden op: 27 jan 2007 23:50
Bezit: gorilla white special
ATC70
woody c50
Locatie: keukenhof city

Re: Keuringsvragen (lees eerst de openingspost!!!)

Bericht door john »

NIX schreef: 01 mar 2021 14:35
john schreef: 22 feb 2021 11:20 TOP site die RDW site...

Ik kan dus nergens de practische eisen vinden voor een trike keuring. De practische dingen zoals welke verlichting is verplicht (1 achterlicht of 2 etc) en reflectoren (2x driehoek achterop? is dat nodig bij een klassieker?) etc.

https://www.rdw.nl/zakelijk/branches/be ... ke-of-quad

kan iemand mij in deze regels en pagina jungle helpen te vinden?
viewtopic.php?f=55&t=22773

viewtopic.php?f=55&t=21295
ja en ik heb dus 5.5 nodig en niet 5.4 en 5.6
Driving an ATC.... You can crash.. this won't happen any time, but can happen at any time...

NIX
chaly addict
Berichten: 18833
Lid geworden op: 27 jan 2007 21:21
Bezit: Een hamer
Locatie: Milsbeek

Re: Keuringsvragen (lees eerst de openingspost!!!)

Bericht door NIX »

Stel je kleppen en kijk eerst even in de FAQ.

Gebruikersavatar
lil
The 4T-MSB is my life!
Berichten: 1914
Lid geworden op: 27 dec 2019 17:58
Bezit: oa.
c50 presscub injectie 2008 (2x)
c50 presscub 2005
c50 business 1996
c50 economy 1981
c70 passport 1975
c110 sportscub frans 1968?
apollo hmc 303 1972?
lely senior duo 1959?
dan nog een vaag bami crossding met een honda-achtig 50cc BBS-tuning blok.
en een sloop bami pitbike met een 124cc loncin.
Locatie: zuidholland

Re: Keuringsvragen (lees eerst de openingspost!!!)

Bericht door lil »

um... john, hou er rekening mee dat er voor die atc's geen typegoedkeur bestaat, het is goed mogelijk dat je hem gewoon helemaal nooit gekeurd gaat krijgen. vraag daar eerst eens naar bij de rdw, voordat je je een hoop werk op de hals haalt.
Hoedt u voor iedereen die zich expert wil noemen, zij willen meer lijken dan wat ze zijn.
Expert is geen beschermde titel, iedere kluns kan zich expert noemen, het betekent niets.
Denk zelf na, en oordeel slechts na ampele overwegingen.

Gebruikersavatar
nielspbr
Mr Kockengen
Berichten: 16198
Lid geworden op: 02 mar 2009 17:50
Bezit: Een apenfamilie en een bamibal.
Locatie: Kockengen

Re: Keuringsvragen (lees eerst de openingspost!!!)

Bericht door nielspbr »

john schreef: 01 mar 2021 13:24
nielspbr schreef: 22 feb 2021 19:25
Ben C50 schreef: 22 feb 2021 18:21 Moet je niet de wet volgen zoals die gold in het bouwjaar van je voertuig?
In ieder geval niet als je gele plaatjes, witte achterspatborden of trapinrichtingen bedoelt.

Een atc70 is nooit een wegvoertuig geweest. (Geen verlichting, geen voorrem, geen vering. Het is een driewieler met brandstofmotor. En ze zijn ook vrij vlot uit productie gegaan wegens instabiliteit. Vandaar dat je nu alleen nog maar quads ziet.)
vering gaat via je dikke banden is het idee, de praktijk wijst anders uit :D .En ze zijn van 1973 tot 1985 gemaakt ook niet heel kort is. de trikes die je nu ziet hebben overigens vaak 2 voorwielen ipv 2 achterwielen.

Bedankt voor de info LIL! dit zocht ik
Daarom hoort er ook maar erg weinig lucht in de banden en hoort dat ding niet op de weg thuis door het gezwabber van die lagedruk banden.

Brommert
4T-MSB addict
Berichten: 802
Lid geworden op: 28 jan 2007 15:10
Bezit: OT C90 (Daytona 150)
Moto Guzzi V7
Locatie: Tilburg

Re: Keuringsvragen (lees eerst de openingspost!!!)

Bericht door Brommert »

lil schreef: 01 mar 2021 17:18 um... john, hou er rekening mee dat er voor die atc's geen typegoedkeur bestaat, het is goed mogelijk dat je hem gewoon helemaal nooit gekeurd gaat krijgen. vraag daar eerst eens naar bij de rdw, voordat je je een hoop werk op de hals haalt.
Er zijn wat atc’s met kenteken, of zijn er in ieder geval wel geweest. Of dat brommer of motor was weet ik niet meer, ze zijn hier op het forum jaren geleden wel eens voorbij gekomen. En ze zijn ook te vinden in het RDW kenteken register. Dus het is mogelijk een kenteken op zo’n ding te krijgen.

Voor zover ik weet is (bijna) alles van voor 1998 keurbaar, als het maar aan de permanente eisen voldoet.
Ducktape is like The Force... it has a Light side and a Dark side, and keeps the universe together!

Afbeelding

Goldie
4T-MSB regular
Berichten: 313
Lid geworden op: 31 okt 2010 19:49
Bezit: .
'70 Z90A mad max
'72 ori motodax schuurvondst
'76 dirty harry in tuning
Locatie: Ergens tussen TX en HHW

Re: Keuringsvragen (lees eerst de openingspost!!!)

Bericht door Goldie »

Als je met een knappe machine komt, met leesbaar nummer, bouwjaar bewijs vanaf internet en goede verlichting ben ik er ook niet zo bang voor. In Heerenveen geloven ze het allemaal wel.

Gebruikersavatar
nielspbr
Mr Kockengen
Berichten: 16198
Lid geworden op: 02 mar 2009 17:50
Bezit: Een apenfamilie en een bamibal.
Locatie: Kockengen

Re: Keuringsvragen (lees eerst de openingspost!!!)

Bericht door nielspbr »

nielspbr schreef: 01 mar 2021 18:37
john schreef: 01 mar 2021 13:24
nielspbr schreef: 22 feb 2021 19:25
Ben C50 schreef: 22 feb 2021 18:21 Moet je niet de wet volgen zoals die gold in het bouwjaar van je voertuig?
In ieder geval niet als je gele plaatjes, witte achterspatborden of trapinrichtingen bedoelt.

Een atc70 is nooit een wegvoertuig geweest. (Geen verlichting, geen voorrem, geen vering. Het is een driewieler met brandstofmotor. En ze zijn ook vrij vlot uit productie gegaan wegens instabiliteit. Vandaar dat je nu alleen nog maar quads ziet.)
vering gaat via je dikke banden is het idee, de praktijk wijst anders uit :D .En ze zijn van 1973 tot 1985 gemaakt ook niet heel kort is. de trikes die je nu ziet hebben overigens vaak 2 voorwielen ipv 2 achterwielen.

Bedankt voor de info LIL! dit zocht ik
Daarom hoort er ook maar erg weinig lucht in de banden en hoort dat ding niet op de weg thuis door het gezwabber van die lagedruk banden.
Wat motivatie

john
4T-MSB zombie
Berichten: 3342
Lid geworden op: 27 jan 2007 23:50
Bezit: gorilla white special
ATC70
woody c50
Locatie: keukenhof city

Re: Keuringsvragen (lees eerst de openingspost!!!)

Bericht door john »

Goldie schreef: 01 mar 2021 22:23 Als je met een knappe machine komt, met leesbaar nummer, bouwjaar bewijs vanaf internet en goede verlichting ben ik er ook niet zo bang voor. In Heerenveen geloven ze het allemaal wel.
en een voor rem. :D

atc70 zelf is nooit op kenteken gekeurd (NOG). 125 en hoger wel.
Zoals je zegt het is prima te doen. als je maar aan de eisen voldoet.

[img]
Daarom hoort er ook maar erg weinig lucht in de banden en hoort dat ding niet op de weg thuis door het gezwabber van die lagedruk banden.
[/]

vergeet niet dat het ook geen differentieel heeft dus ook slecht stuurt.. Juist omdat het niet op de weg hoort lijkt t mij top! ik bedoel. je moet toch naar de crossbaan kunnen rijden en terug.
Driving an ATC.... You can crash.. this won't happen any time, but can happen at any time...

Plaats reactie