Bepalen bouwjaar C50

Hier kun je praten over je honda.
Rene77
4T-MSB regular
Berichten: 464
Lid geworden op: 31 aug 2011 22:38
Bezit: SS50
CB500 '76
CB750 DOHC '82
SMC Super 50
Locatie: Capelle aan den IJssel

Bepalen bouwjaar C50

Bericht door Rene77 »

Vanmorgen heb ik met Suzanne gebeld bij Honda Nederland om te achterhalen uit welk jaar mijn Honda is. Eea ivm het gebrek aan papieren. Honda Nederland kon niets vinden over mijn C50, ook in de search kan ik niets vinden over iets wat mij aan een bouwjaar kan helpen. Uit alle documentatie en een telefoontje met de RDW is het mij duidelijk dat zonder bouwjaar(verklaring) er weinig te keuren zal vallen. Alle hulp is dus gewenst !

Ik weet wel dat het een NL C50 is vanwege de typegoedkeuring B1123. En aan de hand van het framenummer C50-L0070** zou hij van '71 of '72 moeten zijn.

Foto's (framenummer zit nog vol verf maar is goed leesbaar)
Bijlagen
DSC04932.JPG
DSC04933.JPG
Matig kontje (Engels model volgens mij)
Matig kontje (Engels model volgens mij)
DSC04935.JPG
DSC04939.JPG
A hard-on doesn't count as personal growth !
Want a new computer/phone? scratch here ▒▒▒▒▒▒▒▒▒ with a sharp object

Eric
zoomerlover
Berichten: 3242
Lid geworden op: 20 dec 2011 00:15
Bezit: Een corsa 1.0 12V

Re: Bepalen bouwjaar C50

Bericht door Eric »

Als het een echte Nl is, moet je gewoon gaan keuren en heb je voor de rest niets nodig. Type nr is ergens ingeslagen of staat op een op plaatje aan het frame, aan de kant van de koppeling.
Heeft iemand nog een C4.0SE blok van en Opel liggen? Dus niet de C3.0SE!!!

Rene77
4T-MSB regular
Berichten: 464
Lid geworden op: 31 aug 2011 22:38
Bezit: SS50
CB500 '76
CB750 DOHC '82
SMC Super 50
Locatie: Capelle aan den IJssel

Re: Bepalen bouwjaar C50

Bericht door Rene77 »

Eric schreef:Als het een echte Nl is, moet je gewoon gaan keuren en heb je voor de rest niets nodig. Type nr is ergens ingeslagen of staat op een op plaatje aan het frame, aan de kant van de koppeling.
Maar hoe toon ik dan aan dat het 1. Een echte NL is ? Type goedkeur zit gepopt namelijk en wordt daarom volgens mij niet zondermeer geaccepteerd. 2. De RDW heeft geen gegevens van de bromfiets en dus moet er bepaald worden uit welk bouwjaar hij is.
Vanmiddag zei iemand van de technische afdelign van de RDW dat het voor een keurig van belang is het bouwjaar te achterhalen. Hierbij is een overzicht met een lijst van serienummers en bouwjaren ook al voldoende. Liefs natuurlijk een bouwjaarverklaring van Honda maar dat zit er niet in......
A hard-on doesn't count as personal growth !
Want a new computer/phone? scratch here ▒▒▒▒▒▒▒▒▒ with a sharp object

Daan
4T-MSB regular
Berichten: 469
Lid geworden op: 29 jan 2007 10:54
Bezit: 2,5 C50-H
Citroën GSA
Locatie: Utrecht

Re: Bepalen bouwjaar C50

Bericht door Daan »

Tja... hoeveel bewijs heb je nodig dat het een echte Nederlandse is? :roll: Behalve de kleur en het ververste achterkantje heeft hij echt alle kenmerken van een NL cee, je ziet zelfs dat het bevestigingssteuntje van het rekje verbogen is om te laten passen op zo'n achterlichtsteun. En kijk eens hoe 'keurig' het knipperlicht past op die bobbel van het frame... :lol: Lijstje met kenmerken ken je wel denk, anders som ik ze graag voor je op :wink:
Die lijst van serienummers en bouwjaren staat in dit topic: http://www.4takt.net/viewtopic.php?f=38&t=15169 (linkje bovenaan in de beginpost)

Meer is er gewoon niet bekend volgens mij, kan me niet voorstellen dat ze gaan vragen om informatie die nooit heeft bestaan.

trouwens..
Rene77 schreef:Type goedkeur zit gepopt namelijk en wordt daarom volgens mij niet zondermeer geaccepteerd.
Bron???
Lijkt me heel raar als ze dat niet accepteren. Feit dat een bankbiljet vervalst kan worden wil ook niet zeggen dat alle bankbiljetten, ongeacht echtheid, per definitie niet meer geaccepteerd worden. Dat zou echt gekkenwerk zijn
Net pindakaas gegeten dus.

Rene77
4T-MSB regular
Berichten: 464
Lid geworden op: 31 aug 2011 22:38
Bezit: SS50
CB500 '76
CB750 DOHC '82
SMC Super 50
Locatie: Capelle aan den IJssel

Re: Bepalen bouwjaar C50

Bericht door Rene77 »

Daan schreef:Tja... hoeveel bewijs heb je nodig dat het een echte Nederlandse is? :roll: Behalve de kleur en het ververste achterkantje heeft hij echt alle kenmerken van een NL cee, je ziet zelfs dat het bevestigingssteuntje van het rekje verbogen is om te laten passen op zo'n achterlichtsteun. En kijk eens hoe 'keurig' het knipperlicht past op die bobbel van het frame... :lol: Lijstje met kenmerken ken je wel denk, anders som ik ze graag voor je op :wink:
Die lijst van serienummers en bouwjaren staat in dit topic: http://www.4takt.net/viewtopic.php?f=38&t=15169 (linkje bovenaan in de beginpost)

Meer is er gewoon niet bekend volgens mij, kan me niet voorstellen dat ze gaan vragen om informatie die nooit heeft bestaan.

trouwens..
Rene77 schreef:Type goedkeur zit gepopt namelijk en wordt daarom volgens mij niet zondermeer geaccepteerd.
Bron???
Lijkt me heel raar als ze dat niet accepteren. Feit dat een bankbiljet vervalst kan worden wil ook niet zeggen dat alle bankbiljetten, ongeacht echtheid, per definitie niet meer geaccepteerd worden. Dat zou echt gekkenwerk zijn
Zelf ben ik wel overtuigd, nu de RDW nog. Die lijst heb ik intussen gevonden en ga dit maar eens aandragen bij de RDW samen met de typegoedkeurig en kijken wat zij hierover hebben te melden. Diezelfde RDW had ik vanmiddag aan de lijn en de technische afdeling vertelde dat een typegoedkeur plaatje niet zo heel spannend is en dat er "bewijs" zal moeten komen van het bouwjaar...... We zien wel.
Vanavond toch maar alvast het stuurtje gespoten :mrgreen:
A hard-on doesn't count as personal growth !
Want a new computer/phone? scratch here ▒▒▒▒▒▒▒▒▒ with a sharp object

Eric
zoomerlover
Berichten: 3242
Lid geworden op: 20 dec 2011 00:15
Bezit: Een corsa 1.0 12V

Re: Bepalen bouwjaar C50

Bericht door Eric »

Raar allemaal. Ik heb een ss gekeurd (met nl frame) en ben er gewoon heen gegaan zonder papieren of wat dan ook. Dit is al wat langer geleden en de regels zijn alleen maar soepeler geworden.
Heeft iemand nog een C4.0SE blok van en Opel liggen? Dus niet de C3.0SE!!!

NIX
chaly addict
Berichten: 18901
Lid geworden op: 27 jan 2007 21:21
Bezit: Een hamer
Locatie: Milsbeek

Re: Bepalen bouwjaar C50

Bericht door NIX »

Ongeveer het bouwjaar aantonen is het enige wat belangrijk is.

Of het een NL is of niet boeit echt nul.
Stel je kleppen en kijk eerst even in de FAQ.

Eric
zoomerlover
Berichten: 3242
Lid geworden op: 20 dec 2011 00:15
Bezit: Een corsa 1.0 12V

Re: Bepalen bouwjaar C50

Bericht door Eric »

Misschien staat het ook op de veld als deze nog de originele zijn.
Heeft iemand nog een C4.0SE blok van en Opel liggen? Dus niet de C3.0SE!!!

Rene77
4T-MSB regular
Berichten: 464
Lid geworden op: 31 aug 2011 22:38
Bezit: SS50
CB500 '76
CB750 DOHC '82
SMC Super 50
Locatie: Capelle aan den IJssel

Re: Bepalen bouwjaar C50

Bericht door Rene77 »

NIX schreef:Of het een NL is of niet boeit echt nul.
Ja meneer NIX dat weet ik ... maar ik vind ook wel leuk om te weten of dit nou een echte Nederlandsche bromfiets is. Kortom ik vind wel leuk om wat historie te achterhalen als het beschikbaar is :?
Eric schreef:Misschien staat het ook op de veld als deze nog de originele zijn.
Oei ... da's een goeie. Had ik nog even niet bij stil gestaan. Ik ga eens checken.
A hard-on doesn't count as personal growth !
Want a new computer/phone? scratch here ▒▒▒▒▒▒▒▒▒ with a sharp object

justinvos
4T-MSB addict
Berichten: 618
Lid geworden op: 10 feb 2010 19:27
Bezit: Honda C50-H (1971)
Honda CD50-H (1972)
Honda C50 (1981)
Stuk schoot dat volgend jaar weer een nette C50-H moet worden. x2
Locatie: Bunnik

Re: Bepalen bouwjaar C50

Bericht door justinvos »

Nette C!

Als het een echte NL c is, is deze sowieso kneiterhard geknepen.
Kijk maar eens naar het vliegwiel deze hoort begrensd te zijn, zal ongetwijfeld vastgezet zijn nu.
Ook je carb is begrenst. Er zit waarschijnlijk een extra lange gasschuif in.
EDIT: officieel zat er ook nog een hulsje over je luchtfilter, alleen deze zijn er ook allemaal uitgehaald, maar dit zat ook bij een NL c!
De Nederlandse C uit 71-74 hadden ook allemaal een trapperset. Deze heb je misschien eruit gehaad?
Als dat plaatje er nog op zit (typekaartje) is dat prima. Bij mij keek die rdw pipo ernaar, en zei: "mooi plaatje, en de popnageltes zien er oud uit, dus is helemaal goed!"
Je framenummer doet lijken op een 71, die van mij is ook C50-L007***
Als hij niet uit NL komt, maar uit de EU kunnen zij dat bij de rdw gewoon in hun systeem zien. Is een kwestie van nummer invoeren in het systeem. Als het een geimporteerde versie is, zal je toch echt een "papiertje" moeten regelen! Anders wordt hij niet geaccepteerd door die pipos van de rdw.
Succes!
"Je moet niet denken, denken moet je aan koeien overlaten!"

NIX
chaly addict
Berichten: 18901
Lid geworden op: 27 jan 2007 21:21
Bezit: Een hamer
Locatie: Milsbeek

Re: Bepalen bouwjaar C50

Bericht door NIX »

Vuistregel is: K is NL met popplaatje, L met een 0 aan het begin en soms en 1 hetzelfde, latere L's hebben een ingslagen typegoedkeur. Zijn allemaal geproduceerd in '71, maar vaak pas jaren later eindelijk eens verkocht.
Stel je kleppen en kijk eerst even in de FAQ.

Rene77
4T-MSB regular
Berichten: 464
Lid geworden op: 31 aug 2011 22:38
Bezit: SS50
CB500 '76
CB750 DOHC '82
SMC Super 50
Locatie: Capelle aan den IJssel

Re: Bepalen bouwjaar C50

Bericht door Rene77 »

Thnx voor alle info zover !!

Even off topic, de velgen zijn redelijk aangetast en zit er aan te denken om ze rood te laten coaten. Nu heb ik begrepen dat je chroom niet kunt laten stralen, maar moet dit om te coaten ?
A hard-on doesn't count as personal growth !
Want a new computer/phone? scratch here ▒▒▒▒▒▒▒▒▒ with a sharp object

Daan
4T-MSB regular
Berichten: 469
Lid geworden op: 29 jan 2007 10:54
Bezit: 2,5 C50-H
Citroën GSA
Locatie: Utrecht

Re: Bepalen bouwjaar C50

Bericht door Daan »

NIX schreef:Vuistregel is: K is NL met popplaatje, L met een 0 aan het begin en soms en 1 hetzelfde, latere L's hebben een ingslagen typegoedkeur. Zijn allemaal geproduceerd in '71, maar vaak pas jaren later eindelijk eens verkocht.
Weet iemand ook hoe dat met dat helmslot zit? Heb een L058... met helmslot en ingeslagen typegoedkeur en een L008... met plaatje en zonder helmslot, en tis me geloof ik ooit wel eens opgevallen dat die met ingeslagen nummer altijd een helmslot hebben en die met een plaatje niet... :roll:
Een scholier die zich verveelt zoekt rare dingen uit... :lol:
Net pindakaas gegeten dus.

justinvos
4T-MSB addict
Berichten: 618
Lid geworden op: 10 feb 2010 19:27
Bezit: Honda C50-H (1971)
Honda CD50-H (1972)
Honda C50 (1981)
Stuk schoot dat volgend jaar weer een nette C50-H moet worden. x2
Locatie: Bunnik

Re: Bepalen bouwjaar C50

Bericht door justinvos »

NIX schreef:Vuistregel is: K is NL met popplaatje, L met een 0 aan het begin en soms en 1 hetzelfde, latere L's hebben een ingslagen typegoedkeur. Zijn allemaal geproduceerd in '71, maar vaak pas jaren later eindelijk eens verkocht.
Klopt niet helemaal. Ik heb hier een L nummer MET popplaatje zonder typenummer in frame. Dus met een L kan je ook gewoon een popplaatje hebben ;)
"Je moet niet denken, denken moet je aan koeien overlaten!"

NIX
chaly addict
Berichten: 18901
Lid geworden op: 27 jan 2007 21:21
Bezit: Een hamer
Locatie: Milsbeek

Re: Bepalen bouwjaar C50

Bericht door NIX »

Volgens mij zeg ik dat ook. Vroege L's hadden een popplaatje.
Stel je kleppen en kijk eerst even in de FAQ.

Plaats reactie