Verlichting skyteam dax kapot

Hier kun je praten over je honda.
Gebruikersavatar
nielspbr
Mr Kockengen
Berichten: 16193
Lid geworden op: 02 mar 2009 17:50
Bezit: Een apenfamilie en een bamibal.
Locatie: Kockengen

Re: Verlichting skyteam dax kapot

Bericht door nielspbr »

Er zijn 2 oranje draden, die in de buurt van de lichtblauwe is idd voor het knipperlicht. Deze is bleekoranje.(vind het altijd een beetje een poederkleur net als die blauwe...)
De andere oranje is echter een geschakelde plus, rood via contactslot naar oranje. Die gaat onder andere naar het neutraallampje.

MrSinga
4T-MSB zombie
Berichten: 2525
Lid geworden op: 28 jan 2007 22:19
Bezit: Vaillante;
MSX125
ST70
Z50A K3
En een berg projectjes
Locatie: Santa-Cruz, Belgium

Re: Verlichting skyteam dax kapot

Bericht door MrSinga »

lil schreef: 15 dec 2021 17:23 oranje is een van de knipperlichtkanten, lichtblauw is de andere kant. (bij honda iig)

spanning is doorgaans geel, maar die zie je geloof ik niet in de koplamp, die word verdeeld in andere kleuren draden, hetzij in contactslot, hetzij in de schakelaars op het linker handvat. over het algemeen gaat die als wit en blauw naar de koplamp. (als zijnde groot en dim licht)


(waarom de bami's de kleurcodes niet na-apen en de rest wel is mij een raadsel. what gives?... o en kijk ook even in de FAQ, daar staat ook wel het een en ander)
Maar china is knipper lichtgroen en zwart meestal. Bij oudere was het zwart en paars

Geel komt toe uit kabelboom en wordt door rechterbediening met bruin/wit naar linkerbediening gebracht. En jah, daar wordt het dan roos en geel/wit

Voordeel: geen andere oranje meer in het spel.

Maxime
4T-MSB beginner
Berichten: 9
Lid geworden op: 30 mei 2021 09:12
Bezit: Zhenhua dax

Re: Verlichting skyteam dax kapot

Bericht door Maxime »

Ik heb het probleem dus gevonden. Het was heel eenvoudig. Toen ik mijn oude kabelboom aan het vervangen was, heb ik gelukkig van alles foto’s en filmpjes gemaakt. Wanneer ik dit aan het herbekijken was toen zag ik dat er een massakabel (zwart/wit) terugkeerde aar mijn batterij. Degene die men kabelboom opnieuw heeft vernieuwd had dit dus gewoon aan m’n kader gehangen en daardoor denk ik dat de kring niet gesloten was. Zal het misschien in het vervolg toch beter zelf doen. :)

Bedankt voor alle hulp alleszins!!

Gebruikersavatar
nielspbr
Mr Kockengen
Berichten: 16193
Lid geworden op: 02 mar 2009 17:50
Bezit: Een apenfamilie en een bamibal.
Locatie: Kockengen

Re: Verlichting skyteam dax kapot

Bericht door nielspbr »

Tja, als de accu niet is aangesloten...

Fijn dat je het hebt gevonden.

jelleantonissen
4T-MSB beginner
Berichten: 1
Lid geworden op: 15 jun 2022 16:17
Bezit: Skyteam, Replica Dax

Re: Verlichting skyteam dax kapot

Bericht door jelleantonissen »

heb zelf ook last van dit probleem, nieuwe spanningsregelaar besteld...
zou alleen niet weten waar deze zit, kan iemand me helpen met een foto waar de spanningsregelaar zit.
Heb een euro 4 skyteam met injectie

Gebruikersavatar
nielspbr
Mr Kockengen
Berichten: 16193
Lid geworden op: 02 mar 2009 17:50
Bezit: Een apenfamilie en een bamibal.
Locatie: Kockengen

Re: Verlichting skyteam dax kapot

Bericht door nielspbr »

volg de rode draden vanaf de accu, eentje gaat naar het contactslot, eentje naar het startrelais en eentje naar de gelijkrichter/spanningsregelaar.

Gebruikersavatar
CheapUrbanBitches
4T-MSB regular
Berichten: 393
Lid geworden op: 08 feb 2022 15:51
Bezit: Bak bami

Re: Verlichting skyteam dax kapot

Bericht door CheapUrbanBitches »

Zal vast onder je zadel ergens zitten, 't is wel een aparte spanningsregelaar met 6 draden verdeeld over 2 stekkers, 2 boutgaten, afwijkend van de carburator versies. Heeft de vorm van de spanningsregelaar van een SMC of Hanway met zwevende spoel ontsteking.

Zoek naar een kastje met ribbels (koelribben), kan ook onder je tank aan het frame vast zitten, maar bij de oudere versies direct onder je zadel zichtbaar achter de accu.
'It never hurts to help.'

Plaats reactie