50cc met een 20 mm is heel lastig af te stellen
gewoon een 12mm monteren en dan rij je 60-65
snelheid
-
- 4T-MSB regular
- Berichten: 390
- Lid geworden op: 29 jul 2011 09:08
- Bezit: ss50
- Locatie: zeist
Re: snelheid
Incompetente droeftoeters.
Re: snelheid
Ja jeuzes wat wil je nou, zoek dat eerst maar eens uit. Alles kan, Honda heeft origineel 19mm op 50cc geleverd dus die 20mm is vast ook wel af te stellen. 12mm op 70cc is ook af te stellen.
Ik denk zelfs dat 20mm op 50cc een iets hogere topsnelheid heeft dan 12mm op 70cc.
Maar 20mm+50cc wordt een toerenmonster en 12mm+70cc rijdt wat relaxter. Die laatste zal dan ook mijn keus zijn.
Ik denk zelfs dat 20mm op 50cc een iets hogere topsnelheid heeft dan 12mm op 70cc.
Maar 20mm+50cc wordt een toerenmonster en 12mm+70cc rijdt wat relaxter. Die laatste zal dan ook mijn keus zijn.
-
- Frequent 4T-MSB visitor
- Berichten: 167
- Lid geworden op: 03 okt 2010 19:01
- Bezit: Honda SS50M (Deluxe)
Honda Z50GZ "Gorilla"
Honda Z50J1 "Monkey" - Locatie: Nabij Amsterdam
Re: snelheid
12 mm op 70cc is prima af te stellen. En het rijd zeer lekker!
-
- 4T-MSB regular
- Berichten: 405
- Lid geworden op: 30 jan 2007 20:40
- Bezit: Nog in opbouw:
Honda SS50Z K1-AR
Honda CR750 - Locatie: Hoogeveen
Re: snelheid
Als je gewoon 65 wilt rijden kan dat met 70cc en een 10/12mm carb en heel lichte vertanding 11/45 of nog lichter.
Persoonlijk vind ik dat veel gedoe als je een 50cc cilinder met 12mm carb neemt en alles standaard hebt kan je dat ook rijden en loop je uit naar 70 als alles perfect is.
Persoonlijk vind ik dat veel gedoe als je een 50cc cilinder met 12mm carb neemt en alles standaard hebt kan je dat ook rijden en loop je uit naar 70 als alles perfect is.
-
- 4T-MSB addict
- Berichten: 593
- Lid geworden op: 29 jul 2012 12:10
- Bezit: Honda Cd50 '72
- Locatie: Hoorn
Re: snelheid
Ik weet niet wat je onder veel gedoe verstaat...
Maar alleen een carb wisselen en afstellen is naar mijn idee minder werk dan cilinder wisselen en een andere carb monteren en dan afstellen.
Met de 70cc heb je natuurlijk wel een leuker koppel dan met de 50 cc.
Wacht even de ervaringen van Mano af en kijk dan wat je doet.
Bij mij gaat ie met de 50cc en carb van 16mm(? kon alleen de plunjer knap meten 17mm) net over de 70 heen op de teller...
Heb er ook een tandwielsetje van R-design in de bak zitten.(kleiner verschil tussen 3e en 4e versnelling.
Deze cilinder ga ik binnenkort laten uithonen omdat er een plekje in zit en dan zal ie wel iets beter lopen.
Maar de 70cc er op zetten die ik al heb liggen met een kleine carb speelt ook nog steeds door mijn hoofd....
De fiets hoeft van mij ook niet boven de 70 uit te komen maar een beetje meer koppel is natuurlijk wel lekker.
Dat zou voor mij het overwegen zijn om de 70 er op te zetten.
Groetjes Ilja
Maar alleen een carb wisselen en afstellen is naar mijn idee minder werk dan cilinder wisselen en een andere carb monteren en dan afstellen.
Met de 70cc heb je natuurlijk wel een leuker koppel dan met de 50 cc.
Wacht even de ervaringen van Mano af en kijk dan wat je doet.
Bij mij gaat ie met de 50cc en carb van 16mm(? kon alleen de plunjer knap meten 17mm) net over de 70 heen op de teller...
Heb er ook een tandwielsetje van R-design in de bak zitten.(kleiner verschil tussen 3e en 4e versnelling.
Deze cilinder ga ik binnenkort laten uithonen omdat er een plekje in zit en dan zal ie wel iets beter lopen.
Maar de 70cc er op zetten die ik al heb liggen met een kleine carb speelt ook nog steeds door mijn hoofd....
De fiets hoeft van mij ook niet boven de 70 uit te komen maar een beetje meer koppel is natuurlijk wel lekker.
Dat zou voor mij het overwegen zijn om de 70 er op te zetten.
Groetjes Ilja
-
- 4T-MSB regular
- Berichten: 461
- Lid geworden op: 08 apr 2012 20:31
- Bezit: SS50Z
- Locatie: Zwolle
Re: snelheid
Ik rij nu met een 50cc en 20 mm keihin carb loopt rond 65 harder moet je niet willen anders maakt die moeilijk veel touren. Ik denk er over om met 70cc met zo n 16 mm carb te gaan rijden. Rijd rond de 75 gok ik tandwielen nog iets Aanpassen en ze rijdt heerlijk