Waardecheck Skyteam Dax

Hier kun je praten over je honda.
Plaats reactie
MJB
4T-MSB regular
Berichten: 282
Lid geworden op: 28 jan 2007 02:04
Locatie: Amsterdam

Waardecheck Skyteam Dax

Bericht door MJB »

Ha allemaal,

Flinke tijd geleden dat ik hier actief was, door studie en dergelijke ben ik een beetje uit het Honda 4-takt wereldje geraakt. Wel heb ik nog altijd m'n witte Dax bij m'n ouders in de garage staan (in Amsterdam kan ik 'm niet kwijt). Helaas rij ik er daardoor niet enorm vaak meer op, maar verkopen stond eigenlijk nooit op de planning. Maar nu ik met m'n motorrijbewijs bezig ben en straks toch op de motor wil overstappen overweeg ik wel 'n verkoop. Ik vraag me alleen af wat zoiets inmiddels ongeveer waard is. Dit is dus geen verkooptopic, en ik weet ook niet of dit soort topics toegestaan zijn, dat kan ik nergens vinden.

Zoals ik al zei ben ik niet echt meer thuis in het wereldje. Prijzen van Skyteam Daxen zijn niet bijzonder hoog merk ik al wel, maar die van mij is ook niet helemaal standaard meer. Ik dacht ik vraag hier even of jullie een grove schatting kunnen maken van wat zoiets tegenwoordig waard is. Natuurlijk geldt wel 'wat de gek ervoor geeft', maar een indicatie zou mooi zijn. Bij een echt laag bedrag laat ik 'm wel lekker staan.

Dax is uit 2006 en heeft 8.800 km gereden (niet met het huidige blok). De belangrijkste aanpassingen van enige waarde zijn:
- Dubbele Over met carbon dempers
- Zoncheng 70cc blok (heeft er zo'n 3.000 km op zitten, loopt perfect)
- Daytona Showa achterveren (toen ik ze kocht volgens mij na een setje Öhlins zo ongeveer de beste veren)
- 8 gaats velgen (geen A-merk)
- Michelin S1 banden met nog altijd veel profiel

Afbeelding

Gebruikersavatar
nielspbr
Mr Kockengen
Berichten: 16163
Lid geworden op: 02 mar 2009 17:50
Bezit: Een apenfamilie en een bamibal.
Locatie: Kockengen

Re: Waardecheck Skyteam Dax

Bericht door nielspbr »

*In jouw geval zou ik in ieder geval de uitlaat apart verkopen. en er een (2e hands) standaard uitlaat opslingeren. Los krijg je er meer geld voor en je kan op de dax weer een duo meenemen(steuntjes)*

MJB
4T-MSB regular
Berichten: 282
Lid geworden op: 28 jan 2007 02:04
Locatie: Amsterdam

Re: Waardecheck Skyteam Dax

Bericht door MJB »

Het leek me juist handiger om het geheel zo te houden dan de waardevolle onderdelen los te verkopen. Anders blijft er maar een vrij standaard Dax over en lijkt het me een stuk moeilijker (en daardoor voor veel minder) te verkopen :(

Gebruikersavatar
nielspbr
Mr Kockengen
Berichten: 16163
Lid geworden op: 02 mar 2009 17:50
Bezit: Een apenfamilie en een bamibal.
Locatie: Kockengen

Re: Waardecheck Skyteam Dax

Bericht door nielspbr »

Een bami dax blijft een bami dax, wat er ook aanhangt. (werkt bij auto's net zo, bij verkoop/inruil krijg je het geld van extra delen niet terug)

butt head
moppersmurf
Berichten: 8898
Lid geworden op: 28 jan 2007 21:51
Bezit: paar brommers
Locatie: neede gelderland

Re: Waardecheck Skyteam Dax

Bericht door butt head »

tegenwoordig is het toch al een waardeloze tijd om iets te verkopen. 90% van de tijd krijg je mensen zonder geld of een maand er mee zitten te leuren en uit eindelijk toch af haken.

in het slechtste geval zonder die over uitlaat 400,-
als het mee zit met de over uitlaat 850,-
ik praat niet alleen maar poep


bami = bami. troep = troep.

Stoel
4T-MSB regular
Berichten: 400
Lid geworden op: 03 jul 2011 10:19
Bezit: Veel roest op drie wielen
Locatie: Amsterdam

Re: Waardecheck Skyteam Dax

Bericht door Stoel »

Ik zou die uitlaat op het Daxboard aanbieden, in België wordt daar meer aan uitgegeven.
Misschien zelfs de veren ook los.
En dan de dax met de standaard parts verkopen.

Rutger
4T-MSB beginner
Berichten: 6
Lid geworden op: 27 dec 2009 15:49
Locatie: Amsterdam

Re: Waardecheck Skyteam Dax

Bericht door Rutger »

Voor 10 tientjes kom ik 'm vanavond nog ophalen!

Plaats reactie