Klassieker verzekering

Hier kun je praten over je honda.
roger_50cc
Frequent 4T-MSB visitor
Berichten: 31
Lid geworden op: 23 mei 2019 21:38
Bezit: nog geen

Re: Klassieker verzekering

Bericht door roger_50cc »

Top!
Dank voor het navragen en het plaatsen van de reactie. Ik heb zònder vaste bestuurder. Daarom betaal ik meer dan 63 euro voor 4 brommers, maar in ruil daarvoor mogen er wel meerdere tegelijk de weg op, dus ook samen rijden. Exact wat ik dacht en doe dus. 👍🏻
Laatst gewijzigd door roger_50cc op 23 dec 2022 22:19, 1 keer totaal gewijzigd.

Gebruikersavatar
lil
The 4T-MSB is my life!
Berichten: 1902
Lid geworden op: 27 dec 2019 17:58
Bezit: oa.
c50 presscub injectie 2008 (2x)
c50 presscub 2005
c50 business 1996
c50 economy 1981
c70 passport 1975
c110 sportscub frans 1968?
apollo hmc 303 1972?
lely senior duo 1959?
dan nog een vaag bami crossding met een honda-achtig 50cc BBS-tuning blok.
en een sloop bami pitbike met een 124cc loncin.
Locatie: zuidholland

Re: Klassieker verzekering

Bericht door lil »

cor schreef: 23 dec 2022 17:46 Hier de uitleg van vetera Beste heer Fokkes,

Bedankt voor uw bericht. goed om te horen dat u deze vraag stelt voor om zo de onduidelijkheid weg te nemen.

Bij Vetera hebben we de mogelijkheid om voertuigen (in dit geval bromfietsen) te verzekeren op een verzamelpolis. Hierin hebben we twee soorten polissen.

1. Verzamelpolis mét vaste bestuurder. Wanneer men voor deze polis kiest, geldt er één vaste WA premie welke afhankelijk is van het aantal bestuurders. Wanneer we van 1 bestuurder uitgaan, is het mogelijk om voor €63 per jaar, 15 brommers te verzekeren. De premie wordt per 15 stuks gerekend.
Een dergelijke polis biedt enkel dekking voor de op het polisblad vermelde bestuurders. Het is dus niet mogelijk om met meerdere personen te rijden wanneer iemand een polis heeft met 1 vaste bestuurder. Er kunnen maximaal 3 vaste bestuurders worden aangeschreven op een polis.

2. Verzamelpolis zonder vaste bestuurder. Wanneer men een polis heeft zonder vaste bestuurder, staan ook al deze brommers op hetzelfde polisblad. De premie wordt hier echter gerekend over het aantal bromfietsen en is niet afhankelijk van het aantal bestuurders. Je betaalt dus een premie per voertuig, het voordeel hiervan is dat er meerdere mensen mogen rijden op de brommers. Het eerste voertuig kost €39 en naarmate er meer bijkomen wordt de premie per stuk wel lager.

Het is dus niet mogelijk om brommers uit te lenen wanneer deze zijn verzekerd op een polis mét vaste bestuurders. Enkel de geregistreerde bestuurders hebben dekking op de voertuigen.
ah, ok dan, goed om te weten. fijn dat je het effe uitgezocht hebt, niemand denkt eraan om het die gasten gewoon effe te vragen, slim, scheelt weer een hoop gezwam van mensen die hun polis maar half herinneren. :)
Hoedt u voor iedereen die zich expert wil noemen, zij willen meer lijken dan wat ze zijn.
Expert is geen beschermde titel, iedere kluns kan zich expert noemen, het betekent niets.
Denk zelf na, en oordeel slechts na ampele overwegingen.

cor
4T-MSB addict
Berichten: 686
Lid geworden op: 28 jan 2007 01:25
Bezit: Ss50z , cb50, chaly en monkey
Locatie: emmen

Re: Klassieker verzekering

Bericht door cor »

Graag gedaan. Wat me wel opvalt is dat ze naar mijn idee best wel goedkoop zijn en dat een vezamepolis met vaste bestuurders niet duur is. Zeker niet al je er meer dan 3 hebt.

Gebruikersavatar
lil
The 4T-MSB is my life!
Berichten: 1902
Lid geworden op: 27 dec 2019 17:58
Bezit: oa.
c50 presscub injectie 2008 (2x)
c50 presscub 2005
c50 business 1996
c50 economy 1981
c70 passport 1975
c110 sportscub frans 1968?
apollo hmc 303 1972?
lely senior duo 1959?
dan nog een vaag bami crossding met een honda-achtig 50cc BBS-tuning blok.
en een sloop bami pitbike met een 124cc loncin.
Locatie: zuidholland

Re: Klassieker verzekering

Bericht door lil »

ja het was de goedkoopste die ik destijds heb kunnen vinden, en dat zal nu nog wel zo zijn denk ik.
Hoedt u voor iedereen die zich expert wil noemen, zij willen meer lijken dan wat ze zijn.
Expert is geen beschermde titel, iedere kluns kan zich expert noemen, het betekent niets.
Denk zelf na, en oordeel slechts na ampele overwegingen.

Guggenheimer
Frequent 4T-MSB visitor
Berichten: 112
Lid geworden op: 16 jul 2023 15:04
Bezit: Honda TS50 (c320s 1969)\
Honda C50
Honda Vision 2 50cc
Honda Vision 2 70cc
Locatie: Blaricum

Re: Klassieker verzekering

Bericht door Guggenheimer »

Net een leuk gesprek gehad met Vetera. Kom rond de €50 uit nu als hobby brommer. Maar mijn kids mogen er niet op rijden. Maar dat is misschien ook wel beter. Generatie die geen band kan plakken..... ;)

stoterstangen90
Vierkantofiel
Berichten: 5166
Lid geworden op: 16 jan 2007 22:17
Bezit: Morris Ital
Locatie: Zaagcity

Re: Klassieker verzekering

Bericht door stoterstangen90 »

Dan moet je ze dat leren
Afbeelding

MrSinga
4T-MSB zombie
Berichten: 2525
Lid geworden op: 28 jan 2007 22:19
Bezit: Vaillante;
MSX125
ST70
Z50A K3
En een berg projectjes
Locatie: Santa-Cruz, Belgium

Re: Klassieker verzekering

Bericht door MrSinga »

stoterstangen90 schreef: 25 jul 2023 22:06 Dan moet je ze dat leren
Nee. Leren ineens te vervangen. Bij wielen uit 2 delen moet de boel toch uiteen

stoterstangen90
Vierkantofiel
Berichten: 5166
Lid geworden op: 16 jan 2007 22:17
Bezit: Morris Ital
Locatie: Zaagcity

Re: Klassieker verzekering

Bericht door stoterstangen90 »

MrSinga schreef: 26 jul 2023 05:23
stoterstangen90 schreef: 25 jul 2023 22:06 Dan moet je ze dat leren
Nee. Leren ineens te vervangen. Bij wielen uit 2 delen moet de boel toch uiteen
Ik zie de opmerking wat algemener. Zelfs een fietsband kunnen ze niet plakken. Ookwel een uitroep om technische onbenulligheid aan te geven.
Afbeelding

Gebruikersavatar
Jurrien
chaly's angel
Berichten: 5862
Lid geworden op: 28 jan 2007 12:51
Locatie: Willieoort

Re: Klassieker verzekering

Bericht door Jurrien »

Wanneer moet je dat gaan aanleren? De mijne is anderhalf en kan ook nog steeds geen band plakken
www.jurrienmaakt.nl
NIX schreef: 20 sep 2023 08:46Wat de hippie zegt. Ben het helemaal met hem eens.

stoterstangen90
Vierkantofiel
Berichten: 5166
Lid geworden op: 16 jan 2007 22:17
Bezit: Morris Ital
Locatie: Zaagcity

Re: Klassieker verzekering

Bericht door stoterstangen90 »

Jurrien schreef: 26 jul 2023 08:35 Wanneer moet je dat gaan aanleren? De mijne is anderhalf en kan ook nog steeds geen band plakken
Je bent nog net op tijd denk ik. Maar met jouw genen verwacht ik dat het niet lang zal duren voordat je kind het zichzelf heeft aangeleerd. Even daarna gaat het een Chaly restaureren.
Afbeelding

MrSinga
4T-MSB zombie
Berichten: 2525
Lid geworden op: 28 jan 2007 22:19
Bezit: Vaillante;
MSX125
ST70
Z50A K3
En een berg projectjes
Locatie: Santa-Cruz, Belgium

Re: Klassieker verzekering

Bericht door MrSinga »

Jurrien schreef: 26 jul 2023 08:35 Wanneer moet je dat gaan aanleren? De mijne is anderhalf en kan ook nog steeds geen band plakken
M’n oudste dochter wordt er 10 eind jaar. Ik heb haar leren vervangen :mrgreen: nuja dat moest ze leren als ze een crosser wou.
Jongste dochter bijna 7 kan wel al koppeling vervangen van onze motortjes. Nu voor haar nog een betaalbare atc70/trx70 scoren.
En jah de kleinsten 4j die heeft geen interesse in de broms nog, wel in mijn Lego :lol:

Zolang ze niet mee gaan in het EV verhaal is het me allemaal best

Gebruikersavatar
Jurrien
chaly's angel
Berichten: 5862
Lid geworden op: 28 jan 2007 12:51
Locatie: Willieoort

Re: Klassieker verzekering

Bericht door Jurrien »

:mrgreen:
www.jurrienmaakt.nl
NIX schreef: 20 sep 2023 08:46Wat de hippie zegt. Ben het helemaal met hem eens.

Gebruikersavatar
lil
The 4T-MSB is my life!
Berichten: 1902
Lid geworden op: 27 dec 2019 17:58
Bezit: oa.
c50 presscub injectie 2008 (2x)
c50 presscub 2005
c50 business 1996
c50 economy 1981
c70 passport 1975
c110 sportscub frans 1968?
apollo hmc 303 1972?
lely senior duo 1959?
dan nog een vaag bami crossding met een honda-achtig 50cc BBS-tuning blok.
en een sloop bami pitbike met een 124cc loncin.
Locatie: zuidholland

Re: Klassieker verzekering

Bericht door lil »

MrSinga schreef: 26 jul 2023 05:23
stoterstangen90 schreef: 25 jul 2023 22:06 Dan moet je ze dat leren
Nee. Leren ineens te vervangen. Bij wielen uit 2 delen moet de boel toch uiteen
en wat nou als je een echt end gaat rijden, heb je dan een complete reserve binnenband bij je? en wat als die na 100 meter ook lek gaat? zal je net zien, pech komt nooit alleen. en dan sta je. in the middle of nowhere, helemaal zielig, hopeloos verloren en hulpbehoevend.
maar gelukkig had je je smartfoon nog. HA! alleen... net toevallig die dag vergeten op te laden, plus de hele tijd kwistig de navigatie app gebruikt, en de batterij geeft er net de brui aan op het moment dat je het ding pakt om je pa maar weer es te bellen.

doosje bandenplak, never leave without it, kleine moeite
Hoedt u voor iedereen die zich expert wil noemen, zij willen meer lijken dan wat ze zijn.
Expert is geen beschermde titel, iedere kluns kan zich expert noemen, het betekent niets.
Denk zelf na, en oordeel slechts na ampele overwegingen.

roger_50cc
Frequent 4T-MSB visitor
Berichten: 31
Lid geworden op: 23 mei 2019 21:38
Bezit: nog geen

Re: Klassieker verzekering

Bericht door roger_50cc »

Binnenband mee en plakkers. Zeker als je ver gaat. Lullig om door een lekke band min of meer definitief te stranden toch?

hypercub
The 4T-MSB is my life!
Berichten: 1815
Lid geworden op: 28 jan 2007 09:22
Bezit: CY50 R&P
Locatie: Knastaksel, `s zomers in knoesterveen

Re: Klassieker verzekering

Bericht door hypercub »

ik nam altijd èn een plaksetje èn een nieuwe binnenband mee (en een voetpomp). Binnenband verwisselen is bij de cy een eitje ivm deelbare velgen, dus tijd zat om gelijk even bij de lekke binnenband het lek op te sporen en te plakken.
Life is too short for lousy coffee.

Plaats reactie