Werkbank bovenblad

Hier kun je praten over je honda.
Sjaak
Frequent 4T-MSB visitor
Berichten: 152
Lid geworden op: 01 okt 2010 16:43
Bezit: C310S
Locatie: Amersfoort

Werkbank bovenblad

Bericht door Sjaak »

Hallo mannen, ik weet niet of deze vraag hier thuis hoort maar goed... Ik heb sinds enkele maande een nieuwe stenen schuur achter mijn huis gekregen, leuk zullen jullie zeggen. Ik heb die met OSB platen betimmerd en er achter geisoleerd aan de binnenkant en er gelijk een stevige werkbank 285(l) x60(br)br X90(h) in gemaakt maar nu zoek ik nog een dik werkblad. Heeft iemand een idee wat ik daarop kan maken wat ook een beetje olie vast is want ik ga verder aan mijn C310S werken. Ik wil er ook mijn spoelbakje opzetten en dan klieder je nog wel eens :lol: Ook mijn Heuer bankschroef moet erop komen en mijn boorstandaard, graag wat advies over de opstelling en het soort blad, heb al gekeken naar 18 mm betonflex maar dat is rete duur. :(
Met een kleine hamer kun je geen grote klappen geven, met een grote hamer wel kleine klappen.

Skiller
4T-MSB regular
Berichten: 405
Lid geworden op: 30 jan 2007 20:40
Bezit: Nog in opbouw:
Honda SS50Z K1-AR
Honda CR750
Locatie: Hoogeveen

Re: Werkbank bovenblad

Bericht door Skiller »

Ik heb zelf een 60mm gelamineerd beuken blad maar een willekeurig keukenblad werkt ook echt heerlijk. (was mijn voorganger)
In de bouwmarkt kun je 40mm beuken timmerpaneel/keukenblad halen, dit zal vast ook stevig genoeg zijn en hout werkt heerlijk zeker als het goed gelakt is.

NIX
chaly addict
Berichten: 18901
Lid geworden op: 27 jan 2007 21:21
Bezit: Een hamer
Locatie: Milsbeek

Re: Werkbank bovenblad

Bericht door NIX »

En voor cheapie pak je 2 platen bouwplaat multiplex op elkaar. Kun je ook aardig op beuken.
Stel je kleppen en kijk eerst even in de FAQ.

Gebruikersavatar
robertsp
The 4T-MSB is my life!
Berichten: 1950
Lid geworden op: 13 apr 2011 09:03
Bezit: C50, CD50, Amigo
Locatie: Zoetermeer
Contacteer:

Re: Werkbank bovenblad

Bericht door robertsp »

Skiller schreef: ... en hout werkt heerlijk zeker als het goed gelakt is.
Lijkt mij juist minder. Neemt het geen olie meer op.
Sloten en replica sleutels Sleutels verkrijgbaar bij verschillende 4takt boeren.

Skiller
4T-MSB regular
Berichten: 405
Lid geworden op: 30 jan 2007 20:40
Bezit: Nog in opbouw:
Honda SS50Z K1-AR
Honda CR750
Locatie: Hoogeveen

Re: Werkbank bovenblad

Bericht door Skiller »

Is voor mij een voordeel, mijn eerste keukenblad veegde ook heerlijk schoon.
RVS was voor sommige delen waaraan ik sleutelde teveel beschadigend maar maakt ook heerlijk schoon.

Eric
zoomerlover
Berichten: 3242
Lid geworden op: 20 dec 2011 00:15
Bezit: Een corsa 1.0 12V

Re: Werkbank bovenblad

Bericht door Eric »

Ik heb ook van die goedkope keukenbladen van de Gamma als werkblad.
Heeft iemand nog een C4.0SE blok van en Opel liggen? Dus niet de C3.0SE!!!

Edo
slagschroevendraaier elite
Berichten: 2625
Lid geworden op: 14 feb 2008 16:20
Bezit: Honda Chaly, GB500
Locatie: Alphen a/d Rijn

Re: Werkbank bovenblad

Bericht door Edo »

Ik heb een 18mm MDF bovenblad met daar onder 10-duims dakbinten. Werkt prima en slurpt alle olie mooi op :)

ciebie
4T-MSB zombie
Berichten: 2430
Lid geworden op: 16 jan 2009 16:24
Bezit: Honda CB50J, Honda C50 lange termijn project, C70 nog langer termijn project
Locatie: Soest

Re: Werkbank bovenblad

Bericht door ciebie »

Een oude massieve houten deur, zonder raam uiteraard!

Gebruikersavatar
nielspbr
Mr Kockengen
Berichten: 16275
Lid geworden op: 02 mar 2009 17:50
Bezit: Een apenfamilie en een bamibal.
Locatie: Kockengen

Re: Werkbank bovenblad

Bericht door nielspbr »

Edo schreef:Ik heb een 18mm MDF bovenblad met daar onder 10-duims dakbinten. Werkt prima en slurpt alle olie mooi op :)
Mdf valt uit elkaar als het nat word. Ik heb een inklapbare werkbank met stalen blad, die moet alleen nog een keer de schuur in...

Voor een zelfbouw zou ik voor een goedkopie aanrechtblad gaan. (met een paar balkjes eronder)

carel
4T-MSB addict
Berichten: 531
Lid geworden op: 28 jan 2007 13:47
Bezit: ss50
c320s
Locatie: Utrecht

Re: Werkbank bovenblad

Bericht door carel »

2 lagen 18 mm underlayment op elkaar geschroefd, als deklaag zeil geplakt. Dit is makkelijk schoon te maken met een lap of iets dergelijks.
h2o op ss50

Met een aanlopende voorrem ga je niet minder hard op de rollerbank.

Sjaak
Frequent 4T-MSB visitor
Berichten: 152
Lid geworden op: 01 okt 2010 16:43
Bezit: C310S
Locatie: Amersfoort

Re: Werkbank bovenblad

Bericht door Sjaak »

nielspbr schreef:
Edo schreef:Ik heb een 18mm MDF bovenblad met daar onder 10-duims dakbinten. Werkt prima en slurpt alle olie mooi op :)
Mdf valt uit elkaar als het nat word. Ik heb een inklapbare werkbank met stalen blad, die moet alleen nog een keer de schuur in...

Voor een zelfbouw zou ik voor een goedkopie aanrechtblad gaan. (met een paar balkjes eronder)
Dank mannen voor de adviezen, het onderstel is er al dat bestaat uit een dikke balk langs de muur en aan de voorkant, en 2 extra dikke poten voor onder de bankschroef, die 2 poten heb ik vast gezet op het beton met hoekprofiel dat waait niet zo gauw weg. :lol:
Tussen de voor en achterbalk heb ik nog 2 verstevigingen gemaakt van hetzelfde materiaal als waar de poten van zijn.
Verder kreeg het advies van iemand dat Ikea 40-60 mm multiplex keukenbladen te kust en te keur heeft, hier in Amersfoort zit de grootste Ikea van Nederland zeggen ze dus dat moet lukken 8-) Die metalen plaat erop is ook wel een idee voor het echt vette werk. :D
Met een kleine hamer kun je geen grote klappen geven, met een grote hamer wel kleine klappen.

butt head
moppersmurf
Berichten: 8904
Lid geworden op: 28 jan 2007 21:51
Bezit: paar brommers
Locatie: neede gelderland

Re: Werkbank bovenblad

Bericht door butt head »

ik zou een dikke bouwmultiplex plaat op leggen daar een pot jachtlak op leeg smeren zo dat dat goed in het hout trekt.
als je portomonix het toe laat zou ik zelf er gelijk een ijzeren plaat overheen leggen waar de hoeken van omgevouwen zijn. voor het makkelijke schoon maken
ik praat niet alleen maar poep


bami = bami. troep = troep.

KiP
postslet
Berichten: 2438
Lid geworden op: 10 jan 2008 22:23
Locatie: Winterswijk

Re: Werkbank bovenblad

Bericht door KiP »

tot dat er butsen in staan en dergelijke.
ik vind edo's idee wel een mooie en als mdf compleet vernacheld is nieuwe plaat er op
Afbeelding
Jurrien schreef: 22 mar 2024 15:32 Houden zo. Iets van tweeëntwintig jaar moet je niet veranderen.

Edo
slagschroevendraaier elite
Berichten: 2625
Lid geworden op: 14 feb 2008 16:20
Bezit: Honda Chaly, GB500
Locatie: Alphen a/d Rijn

Re: Werkbank bovenblad

Bericht door Edo »

nielspbr schreef:
Edo schreef:Ik heb een 18mm MDF bovenblad met daar onder 10-duims dakbinten. Werkt prima en slurpt alle olie mooi op :)
Mdf valt uit elkaar als het nat word. Ik heb een inklapbare werkbank met stalen blad, die moet alleen nog een keer de schuur in...

Voor een zelfbouw zou ik voor een goedkopie aanrechtblad gaan. (met een paar balkjes eronder)
Hij vertelt net dat hij een stenen schuur heeft. Jij gaat er van uit dat daar geen dak op zit?

Gebruikersavatar
nielspbr
Mr Kockengen
Berichten: 16275
Lid geworden op: 02 mar 2009 17:50
Bezit: Een apenfamilie en een bamibal.
Locatie: Kockengen

Re: Werkbank bovenblad

Bericht door nielspbr »

Olie lost mdf ook op. (Om even op je eigen opmerking terug te komen)

Plaats reactie