honda AT blokjes vraagje + kleine voorstelling

Hier kun je praten over je honda.
tjeefke
Frequent 4T-MSB visitor
Berichten: 98
Lid geworden op: 08 jul 2013 21:49
Bezit: ‘88 NT dax, 2 stuks
‘71 CD50
‘06 DX90
'72 Chaly, 124cc
Locatie: Deinze, België

honda AT blokjes vraagje + kleine voorstelling

Bericht door tjeefke »

Hallo iedereen,

Even snel voorstellen:

Ik ben Jeffrey, bijnaam "Tjeefke", en ik ben afkomstig uit België waar ik al meer dan 7 jaar bezig ben met deze kleine honda monsters :lol:

Ik heb pas sinds kort dit forum ontdekt, en ik vind het echt superinteressant :)

Zelf heb ik een honda NT dax van 1988, een honda j2 motomonkey en een zeer klein monkey'tje in opbouw. Maar hierover later meer nieuws 8-)

Nu genoeg over mijzelf, want ik heb een vraag.

In België, meer bepaald op Daxboard, heb ik al tevergeefs gezocht naar een honda automatisch schakelblokje (at). Bijkbaar zijn er weinig of geen te vinden bij ons.

Is dat hier een "bekender" fenomeen? En stel dat mij iemand hiermee kan helpen om eentje te bekomen, alvorens al bedankt.

Mvg,

Tjeefke

ciebie
4T-MSB zombie
Berichten: 2430
Lid geworden op: 16 jan 2009 16:24
Bezit: Honda CB50J, Honda C50 lange termijn project, C70 nog langer termijn project
Locatie: Soest

Re: honda AT blokjes vraagje + kleine voorstelling

Bericht door ciebie »

op marktplaats staat er eentje;)

tjeefke
Frequent 4T-MSB visitor
Berichten: 98
Lid geworden op: 08 jul 2013 21:49
Bezit: ‘88 NT dax, 2 stuks
‘71 CD50
‘06 DX90
'72 Chaly, 124cc
Locatie: Deinze, België

Re: honda AT blokjes vraagje + kleine voorstelling

Bericht door tjeefke »

hey, thanks man.

Ik had nog geen account op marktplaats, dus heb ik dat snel even gedaan en die man gecontacteerd ;)

bedankt!!!

nog andere tips zijn welkom;)

grtz

butt head
moppersmurf
Berichten: 8904
Lid geworden op: 28 jan 2007 21:51
Bezit: paar brommers
Locatie: neede gelderland

Re: honda AT blokjes vraagje + kleine voorstelling

Bericht door butt head »

dit blok heb ik een tijdje terug gereviseerd en toen verkocht. daar staan op het forum nog een hoop foto's van.
http://link.marktplaats.nl/694628740



dit is een foto van het blok van hier boven toen hij nog van mij was. maar dit is een ander blok als op de foto staat.
http://link.marktplaats.nl/695019670
ik praat niet alleen maar poep


bami = bami. troep = troep.

tjeefke
Frequent 4T-MSB visitor
Berichten: 98
Lid geworden op: 08 jul 2013 21:49
Bezit: ‘88 NT dax, 2 stuks
‘71 CD50
‘06 DX90
'72 Chaly, 124cc
Locatie: Deinze, België

Re: honda AT blokjes vraagje + kleine voorstelling

Bericht door tjeefke »

butt head schreef:dit blok heb ik een tijdje terug gereviseerd en toen verkocht. daar staan op het forum nog een hoop foto's van.
http://link.marktplaats.nl/694628740



dit is een foto van het blok van hier boven toen hij nog van mij was. maar dit is een ander blok als op de foto staat.
http://link.marktplaats.nl/695019670
ik heb dit onderste blok net gekocht, en zondag wordt het persoonlijk geleverd. die mens komt het brengen van utrecht naar gent (deinze) :shock:

dus dit is nog jouw blok geweest, butthead? of is het een voorbeeldfoto?

butt head
moppersmurf
Berichten: 8904
Lid geworden op: 28 jan 2007 21:51
Bezit: paar brommers
Locatie: neede gelderland

Re: honda AT blokjes vraagje + kleine voorstelling

Bericht door butt head »

tjeefke schreef:
butt head schreef:dit blok heb ik een tijdje terug gereviseerd en toen verkocht. daar staan op het forum nog een hoop foto's van.
http://link.marktplaats.nl/694628740



dit is een foto van het blok van hier boven toen hij nog van mij was. maar dit is een ander blok als op de foto staat.
http://link.marktplaats.nl/695019670
ik heb dit onderste blok net gekocht, en zondag wordt het persoonlijk geleverd. die mens komt het brengen van utrecht naar gent (deinze) :shock:

dus dit is nog jouw blok geweest, butthead? of is het een voorbeeldfoto?
het onderste blok is niet van mij geweest de foto heeft die kerel wel van mij gejat.

ik hoop dat je wat foto's van het werkelijke blok hebt gekregen.
niet dat ze zondag bij je op de stoep staan en ze komen met een blok dat rijp is voor de sloop.
ik praat niet alleen maar poep


bami = bami. troep = troep.

tjeefke
Frequent 4T-MSB visitor
Berichten: 98
Lid geworden op: 08 jul 2013 21:49
Bezit: ‘88 NT dax, 2 stuks
‘71 CD50
‘06 DX90
'72 Chaly, 124cc
Locatie: Deinze, België

Re: honda AT blokjes vraagje + kleine voorstelling

Bericht door tjeefke »

butt head schreef:
tjeefke schreef:
butt head schreef:dit blok heb ik een tijdje terug gereviseerd en toen verkocht. daar staan op het forum nog een hoop foto's van.
http://link.marktplaats.nl/694628740



dit is een foto van het blok van hier boven toen hij nog van mij was. maar dit is een ander blok als op de foto staat.
http://link.marktplaats.nl/695019670
ik heb dit onderste blok net gekocht, en zondag wordt het persoonlijk geleverd. die mens komt het brengen van utrecht naar gent (deinze) :shock:

dus dit is nog jouw blok geweest, butthead? of is het een voorbeeldfoto?
het onderste blok is niet van mij geweest de foto heeft die kerel wel van mij gejat.

ik hoop dat je wat foto's van het werkelijke blok hebt gekregen.
niet dat ze zondag bij je op de stoep staan en ze komen met een blok dat rijp is voor de sloop.
was dus idd rip-off..
heb nu een ander blok gevonden bij de viertaktschuur. eerlijke kerel, die kjell. komt dik in orde, ik voel het ;)

Henk Veen
4T-MSB regular
Berichten: 405
Lid geworden op: 28 jan 2007 09:09
Bezit: C50c C50dv Novio
Locatie: Veenendaal

Re: honda AT blokjes vraagje + kleine voorstelling

Bericht door Henk Veen »

tjeefke schreef:In België, meer bepaald op Daxboard, heb ik al tevergeefs gezocht naar een honda automatisch schakelblokje (at). Bijkbaar zijn er weinig of geen te vinden bij ons.

Is dat hier een "bekender" fenomeen?Mvg,

Tjeefke
De AT's zijn bij mijn weten alleen in Engeland geleverd (C50LAC en C50LAE). Het zijn complexe blokken, waarvan veel slijtage onderdelen niet meer leverbaar zijn. Dus weet waar je aan begint!

ceedee
4T-MSB addict
Berichten: 603
Lid geworden op: 28 jan 2007 09:55
Locatie: zeist

Re: honda AT blokjes vraagje + kleine voorstelling

Bericht door ceedee »

AT blokken gaan naar mijn ervaring rond de 30.000 km mee, dan moet je dingen gaan vervangen in het schakelgedeelte, gevoelige onderdelen zijn de koppelingschoentjes ,de veertjes en dat grote zwarte plastic ronde onderdeel met die hapjes eruit.
Een "gewoon" blok gaat veel langer mee en alles is makkelijk te verkrijgen.
Tip: Houd je ketting op spanning ,wij hadden laatst een ketting die eraf vloog, ketting sloeg gemeen vast tussen brug en kettingkast. Na het er opnieuw opleggen ,deed de bak raar, geratel en niet meer vooruit willen ,bleek dat het tandwiel aan de binnenkant van de uitgaande as wat kapotte tanden had. Bij een donor blok bleek hetzelfde euvel. Dus ook geen sterk onderdeel.

Gebruikersavatar
gerbrandicus
Astrealover
Berichten: 1977
Lid geworden op: 27 jan 2007 21:18
Locatie: Gorinchem

Re: honda AT blokjes vraagje + kleine voorstelling

Bericht door gerbrandicus »

Dat heb ik met een 4bak ook weleens gehad. Eén keer tijdens optrekken vloog hij eraf in zijn 3, krak, beide tandwielen van de 3 kapot. En één keer tijdens een burnout in zijn 1 :lol: , ook tandwielen stuk.
Geen enkele bak kan daar tegen. Gewoon de boel netjes bijhouden en niet lomp doen dus.

tjeefke
Frequent 4T-MSB visitor
Berichten: 98
Lid geworden op: 08 jul 2013 21:49
Bezit: ‘88 NT dax, 2 stuks
‘71 CD50
‘06 DX90
'72 Chaly, 124cc
Locatie: Deinze, België

Re: honda AT blokjes vraagje + kleine voorstelling

Bericht door tjeefke »

bedankt voor de reply's, jongens.

Ik ga er zeer normaal mee rijden, zelfs abnormaal traag, want het komt onder een mini-monkey, het zal dus té klein zijn om er stom mee te doen ;) :lol:

er komt ook maar een 12mm carbu op. het moet, en zal ook geen, krachtpatser worden.. het is gewoon de bedoeling om dit brommertje mee te nemen op reis, achterin de koffer van de wagen, en daar eens een klein ritje te maken ;)

ook zit er een homemade aangepast trekstart gedeelte op, dit natuurlijk gewoon voor de fun ;)

ook komt er een onderstel op met dubbele standaard, zodanig dat, waneer ik de motor start, de koppeling niets afziet doordat het wiel dan vrij kan draaien :)

fotootjes van de voorlopige vooruitgang, moet wel nog een spacer komen tussen de trekstart en het vliegwieldeksel. de "rondellen" ertussen zijn om de juiste dikte te bepalen.

Afbeelding

Afbeelding

Afbeelding

grtz

Gebruikersavatar
gerbrandicus
Astrealover
Berichten: 1977
Lid geworden op: 27 jan 2007 21:18
Locatie: Gorinchem

Re: honda AT blokjes vraagje + kleine voorstelling

Bericht door gerbrandicus »

Een AT blok met trekstarter en valstroom carb, dat is pas cool!

stoterstangen90
Vierkantofiel
Berichten: 5187
Lid geworden op: 16 jan 2007 22:17
Bezit: Morris Ital
Locatie: Zaagcity

Re: honda AT blokjes vraagje + kleine voorstelling

Bericht door stoterstangen90 »

Das Geniaal!
Afbeelding

apae01
4T-MSB addict
Berichten: 838
Lid geworden op: 03 apr 2007 22:24
Bezit: CB50, teveel P50's en auto's

Re: honda AT blokjes vraagje + kleine voorstelling

Bericht door apae01 »

Geweldig idee inderdaad! Benieuwd naar de minimonkey ook.
In the beginning there was nothing, which exploded.

tjeefke
Frequent 4T-MSB visitor
Berichten: 98
Lid geworden op: 08 jul 2013 21:49
Bezit: ‘88 NT dax, 2 stuks
‘71 CD50
‘06 DX90
'72 Chaly, 124cc
Locatie: Deinze, België

Re: honda AT blokjes vraagje + kleine voorstelling

Bericht door tjeefke »

bedankt jongens! foto's volgen, maar dit kan een tijdje duren, ik ben namelijk ook nog bezig met mijn 66' opel kadett b kiemen coupé, die was toe aan een motorrevisie ;)

zodra er drastische updates zijn, dan zie je het wel verschijnen ;)

grtz

Plaats reactie