Skyteam Urban

Hier kun je praten over je honda.
Gebruikersavatar
fs1tom
4T-MSB addict
Berichten: 656
Lid geworden op: 29 jan 2007 18:38
Bezit: Bamimotorgorilla
Locatie: Achterhoek
Contacteer:

Re: Skyteam Urban

Bericht door fs1tom »

Monkeymonster schreef:Onbegrijpelijk dat Honda dit laat gebeuren, zo je eigen merk verkwanselen. Net als dat ze met de Dax, Monkey (incluis de iconische Z50 A), C-50, Dream, Ape e.d. gedaan hebben.
Als hardcore Honda fanaat durf je hier toch ook niet op te gaan zitten alleen om bij aanschaf een paar centen over te houden.
Ik kan mij daar als originaliteitsfreak vreselijk boos over maken, of zit ik hier dan op het verkeerde forum?
Vespa (om maar een voorbeeld te noemen) zal dit nooit toelaten en spannen zelfs een kortgeding aan als blijkt dat Chinese replica's op een tweewielerbeurs geshowd worden;

http://www.drive.com.au/bike-news/vespa ... 2xhvf.html


Kortom, de shredder in met al die Chinese troep en binnen de HVN alleen het originele spul toelaten, maar dat zal tegen dovemansoren gericht zijn ......
He ouwe nare chagrijn, praat eens wat minder peop.
Netheid is voor de dommen, het genie beheerst de chaos

Nicoscub
bamilover
Berichten: 1795
Lid geworden op: 18 dec 2010 12:37
Bezit: Honda c90 p.i.p.
Honda c50lac
Honda c90 OT
Honda z50j2 p.i.p.
Locatie: Zoetermeer
Contacteer:

Re: Skyteam Urban

Bericht door Nicoscub »

fs1tom schreef:
Monkeymonster schreef:Onbegrijpelijk dat Honda dit laat gebeuren, zo je eigen merk verkwanselen. Net als dat ze met de Dax, Monkey (incluis de iconische Z50 A), C-50, Dream, Ape e.d. gedaan hebben.
Als hardcore Honda fanaat durf je hier toch ook niet op te gaan zitten alleen om bij aanschaf een paar centen over te houden.
Ik kan mij daar als originaliteitsfreak vreselijk boos over maken, of zit ik hier dan op het verkeerde forum?
Vespa (om maar een voorbeeld te noemen) zal dit nooit toelaten en spannen zelfs een kortgeding aan als blijkt dat Chinese replica's op een tweewielerbeurs geshowd worden;

http://www.drive.com.au/bike-news/vespa ... 2xhvf.html


Kortom, de shredder in met al die Chinese troep en binnen de HVN alleen het originele spul toelaten, maar dat zal tegen dovemansoren gericht zijn ......
He ouwe nare chagrijn, praat eens wat minder peop.
Ja dat en wat de neuk
Als je het koud hebt, ga dan in de hoek staan............. Daar is het 90°
https://www.nicovanstrien.nl
Afbeelding

Monkeymonster
Frequent 4T-MSB visitor
Berichten: 74
Lid geworden op: 18 jun 2011 20:16
Bezit: 2018 Honda Super Cub 50
2019 Honda Super Cub 125
2021 Honda Monkey 125
Locatie: Soest

Re: Skyteam Urban

Bericht door Monkeymonster »

Nicoscub schreef:
Monkeymonster schreef:
ciebie schreef:Als die chinese troep er niet was reed niemand meer op Honda's.
Die moet je mij eens uitleggen plaatsgenoot.
Als al die Chinese replica's er niet waren geweest was Honda niet bijzonder geweest en ook minder gewild ;-)
Ik vrees hier een generatiekloofje te hebben zegt de 40 jarige.
Ze waren juist bijzonder en super gewild als ze (in mijn tijd :wink: ) mooi origineel waren, Chinese troep was er überhaupt nog niet.
Nu ben je een paria als je voor de real deal gaat heb ik het idee.

Gebruikersavatar
nielspbr
Mr Kockengen
Berichten: 16162
Lid geworden op: 02 mar 2009 17:50
Bezit: Een apenfamilie en een bamibal.
Locatie: Kockengen

Re: Skyteam Urban

Bericht door nielspbr »

Laten we zeggen dat de helft van de actieve honda's met liggende cilinder niet meer rijd als je er nu ter plekke de chinese troep af zou halen.

Nicoscub
bamilover
Berichten: 1795
Lid geworden op: 18 dec 2010 12:37
Bezit: Honda c90 p.i.p.
Honda c50lac
Honda c90 OT
Honda z50j2 p.i.p.
Locatie: Zoetermeer
Contacteer:

Re: Skyteam Urban

Bericht door Nicoscub »

nielspbr schreef:Laten we zeggen dat de helft van de actieve honda's met liggende cilinder niet meer rijd als je er nu ter plekke de chinese troep af zou halen.
maar niet in de mijne hoor :lol:
Als je het koud hebt, ga dan in de hoek staan............. Daar is het 90°
https://www.nicovanstrien.nl
Afbeelding

Kippenverver
4T-MSB heilige
Berichten: 4576
Lid geworden op: 29 jan 2007 19:21
Bezit: Honda ST50-G
Honda SS50Z K3
Honda CB77 Superhawk
Locatie: Ommen.

Re: Skyteam Urban

Bericht door Kippenverver »

Monkeymonster schreef:Onbegrijpelijk dat Honda dit laat gebeuren, zo je eigen merk verkwanselen. Net als dat ze met de Dax, Monkey (incluis de iconische Z50 A), C-50, Dream, Ape e.d. gedaan hebben.
Als hardcore Honda fanaat durf je hier toch ook niet op te gaan zitten alleen om bij aanschaf een paar centen over te houden.
Ik kan mij daar als originaliteitsfreak vreselijk boos over maken, of zit ik hier dan op het verkeerde forum?
Vespa (om maar een voorbeeld te noemen) zal dit nooit toelaten en spannen zelfs een kortgeding aan als blijkt dat Chinese replica's op een tweewielerbeurs geshowd worden;

http://www.drive.com.au/bike-news/vespa ... 2xhvf.html


Kortom, de shredder in met al die Chinese troep en binnen de HVN alleen het originele spul toelaten, maar dat zal tegen dovemansoren gericht zijn ......
Je kunt wel een kortgeding aanspannen tegen die Chinezen, maar zij hebben overal schijt aan. Je moet dan voor een Chinese rechter je zaak hard gaan maken. Bij Top gear hebben ze het ooit gehad over een Chinese BMW X5 (onuitspreekbare naam natuurlijk) waarop BMW ze voor de rechter heeft gesleept en vervolgens naar huis gestuurd werd met het verhaal dat hij helemaal niet op de BMW leek. En dat terwijl het een exacte kopie was..

Bottom-line dus, je kunt er volgens mij niet zo veel aan doen.
Ga heen en vereenvoudig u!

Gebruikersavatar
fs1tom
4T-MSB addict
Berichten: 656
Lid geworden op: 29 jan 2007 18:38
Bezit: Bamimotorgorilla
Locatie: Achterhoek
Contacteer:

Re: Skyteam Urban

Bericht door fs1tom »

Je moet het ook zo bekijken, zonder die bamibrommers was er ook maar weinig aanwas, en sterft het uiteindelijk langzaam dood. En zeg nou zelf, naar een meeting met alleen maar verzuurde 40 plussers gaat niemand :shock:
Netheid is voor de dommen, het genie beheerst de chaos

Nicoscub
bamilover
Berichten: 1795
Lid geworden op: 18 dec 2010 12:37
Bezit: Honda c90 p.i.p.
Honda c50lac
Honda c90 OT
Honda z50j2 p.i.p.
Locatie: Zoetermeer
Contacteer:

Re: Skyteam Urban

Bericht door Nicoscub »

fs1tom schreef:Je moet het ook zo bekijken, zonder die bamibrommers was er ook maar weinig aanwas, en sterft het uiteindelijk langzaam dood. En zeg nou zelf, naar een meeting met alleen maar verzuurde 40 plussers gaat niemand :shock:
Ik denk dat je zonder die 40+ers geen meeting zou hebben :D
Als je het koud hebt, ga dan in de hoek staan............. Daar is het 90°
https://www.nicovanstrien.nl
Afbeelding

KiP
postslet
Berichten: 2376
Lid geworden op: 10 jan 2008 22:23
Locatie: Winterswijk

Re: Skyteam Urban

Bericht door KiP »

Monkeymonster schreef:
Nicoscub schreef:
Monkeymonster schreef:
ciebie schreef:Als die chinese troep er niet was reed niemand meer op Honda's.
Die moet je mij eens uitleggen plaatsgenoot.
Als al die Chinese replica's er niet waren geweest was Honda niet bijzonder geweest en ook minder gewild ;-)
Ik vrees hier een generatiekloofje te hebben zegt de 40 jarige.
Ze waren juist bijzonder en super gewild als ze (in mijn tijd :wink: ) mooi origineel waren, Chinese troep was er überhaupt nog niet.
Nu ben je een paria als je voor de real deal gaat heb ik het idee.
geen generatie kloof maar inkomens kloof, stel je bent 16 en wilt dax rijden nu heb je een krantenwijk of vakkenvul baantje
en moet 1000 plus euro betalen
of je koopt voor nog geen 500 euro een bamihok slaat door en koopt ooit een echte honda.....
Afbeelding

Nicoscub
bamilover
Berichten: 1795
Lid geworden op: 18 dec 2010 12:37
Bezit: Honda c90 p.i.p.
Honda c50lac
Honda c90 OT
Honda z50j2 p.i.p.
Locatie: Zoetermeer
Contacteer:

Re: Skyteam Urban

Bericht door Nicoscub »

Ach ik denk dat de mierenneukers gewoon de bami onderdelen en brommers moeten accepteren.
En kloof of geen kloof een Honda Dax gaat net zoals een Skyteam Dax een keer kapot en dan worden ze weer opgelapt door een rijke stinkerd of een arme sloeber, de mierenneukers doen het met NOS Honda onderdelen en een klein beetje bami (ze zullen het nooit toegeven) en de ander doet het helemaal met bami onderdelen.
Een Honda blijft altijd een beetje meer geld waard dan een bami brommer en zo hebben we weer onderschijt.
Als je het koud hebt, ga dan in de hoek staan............. Daar is het 90°
https://www.nicovanstrien.nl
Afbeelding

Hulshoofd
Frequent 4T-MSB visitor
Berichten: 145
Lid geworden op: 10 jun 2007 19:18
Bezit: Honda CD50H 1972
Honda C310A 1963 (rood) in opbouw
Honda C310A 1964 (blauw) in opbouw
Locatie: Bleiswijk

Re: Skyteam Urban

Bericht door Hulshoofd »

Ik rijd al sinds mijn 18e orgineel honda, nu zal er inderdaad een pakking chinees zijn.... de rest is orgineel
Alles kan stuk!!

Gebruikersavatar
fs1tom
4T-MSB addict
Berichten: 656
Lid geworden op: 29 jan 2007 18:38
Bezit: Bamimotorgorilla
Locatie: Achterhoek
Contacteer:

Re: Skyteam Urban

Bericht door fs1tom »

KiP schreef:
Monkeymonster schreef:
Nicoscub schreef:
Monkeymonster schreef:
ciebie schreef:Als die chinese troep er niet was reed niemand meer op Honda's.
Die moet je mij eens uitleggen plaatsgenoot.
Als al die Chinese replica's er niet waren geweest was Honda niet bijzonder geweest en ook minder gewild ;-)
Ik vrees hier een generatiekloofje te hebben zegt de 40 jarige.
Ze waren juist bijzonder en super gewild als ze (in mijn tijd :wink: ) mooi origineel waren, Chinese troep was er überhaupt nog niet.
Nu ben je een paria als je voor de real deal gaat heb ik het idee.
geen generatie kloof maar inkomens kloof, stel je bent 16 en wilt dax rijden nu heb je een krantenwijk of vakkenvul baantje
en moet 1000 plus euro betalen
of je koopt voor nog geen 500 euro een bamihok slaat door en koopt ooit een echte honda.....
Denk dat ook dat een belangrijke rol speelt. Die motorbamibal van mij heeft me maar een paar honderd euro gekost, en ik beleef er niet minder plezier van omdat 'ie Chinees is. Ja, tuurlijk zou best een originele willen, maar met nog een FS1 (die wel voornamelijk uit Japans spul bestaat :P), een grote motor en een grote auto als hobby groeit het geld me niet op de rug :P
En voor de rest, als je eenmaal op een meeting of ritje bent interesseert het toch niet wat je rijdt (mij niet iig)
Netheid is voor de dommen, het genie beheerst de chaos

Ahuysken
4T-MSB beginner
Berichten: 1
Lid geworden op: 03 apr 2016 07:08
Bezit: Skyteam Urban 125 CC

Re: Skyteam Urban

Bericht door Ahuysken »

Niet aan beginnen aan deze motor. En ik praat uit ervaring.

Nog geen 6 maanden geleden vol enthousiasme een Skyteam Urban 125 CC aangeschaft. In eerste instantie een leuk ding. Reed best lekker en enorm veel bekijks. Eerste probleem ontstond met de tank. Er zal een trilling in. Het metalen pijpje voor de beluchting trilde tegen de metalen tank. Na onderzoek heeft men het pijpje een beetje verbogen en weg trilling. Enkele weken later kwam het weer terug. Dus zelf het pijpje weer een klein beetje terug geduwd. Gevolg; de tank scheurt en loopt helemaal leeg over een warm motorblok. Deze uiteindelijk gerepareerd omdat er nergens een tank te krijgen was. Toen de tank leegliep een bijzonder benauwd moment gehad. Alleen de gedachte al dat mijn nieuwe aankoop in vlammen op zou gaan.

Ook na een paar dagen vertoonden zich al de eerste scheuren in de spoiler onder de motor. Hierover al direct een klacht ingediend en garantie geclaimd. Mijn dealer waar ik hem gekocht had was inmiddels met zijn bedrijf gestopt. Contact gehad met Skyteam Queen Garden en Loef Bromfietsen uit Houten. Mijn dealer moest hem bij Loef halen van Queen Garden omdat dit de dealer is van NL. Ik mag dan ook verwachten dat in geval van garantie Loef dit ook op zich neemt. Het heeft mij meer dan 4 maanden gekost om een nieuwe spoiler te mogen ontvangen en dit ging niet zonder slag of stoot. Queen Garden liet helemaal niets horen en Loef, ach....... laat ik daar maar geen woorden meer aan vuilmaken die kan binnenkort een claim verwachten, met deze zaak ben ik klaar. Bah wat een slechte service en afwimpel politiek.

Gisteren 2 April had ik de spoiler gemonteerd en had het lumineuze idee om eens naar Loef in Houten te rijden. Een ritje van 60 kilometer over de binnenwegen. Wat leuk begon eindigde in een catastrofe. Na 40 kilometer stopte de motor er gewoon mee. Zonder reden! Gewoon dood. Wilde niet meer starten, helemaal niets meer. Dus 20 kilometer voor mijn doel letterlijk in the middle of knowhere gestrand tussen de weilanden en koeien.

Aangezien ik onderweg was naar Loef dacht ik hen te kunnen bellen met mijn hulpvraag. Als antwoordt; bent u geen lid van de ANWB, nee wij kunnen u niet helpen, u heeft de motor niet bij ons gekocht en nog meer van die klant onvriendelijke onzin. Hallo meneer Loef, degene van wie ik hem hem gekocht moest hem van Queen Garden bij U kopen en op het kenteken en registratie staat ook Loef. Ook op de mooie omlijsting van de kentekenplaat. Dus tja bij wie moet ik dan zijn.

He antwoord: niet bij ons dus!

Hierover ben ik naast de spoiler overigens al 4 maanden bezig geweest om wie mij gaat helpen indien ik garantie issues heb. Nooit een antwoord op gehad en de spoiler. Tja die werd uit coulance geleverd. Niet funny al met al. En Queen Garden? Daar heb ik helemaal niets meer van gehoord. Schande gewoon.

Na wat telefoontjes te hebben gedaan met steeds "0" of rekest een auto aangehouden met een motoraanhanger er achter. Helaas kon mijn motor er niet bij maar ik kreeg wel een telefoonnummer van Arie Molenaar Motors in IJsselstein. Ik had al een paar kilometer met de motor aan de hand gelopen en was het beu. Deze dealer kwam me halen. Gelukkig eindelijk hulp en ik had hem daar niet eens gekocht. He er bestaan toch zaken die ook service bieden.

Eenmaal daar aangekomen is de motor grondig geïnspecteerd. Hij vonkt niet meer. Helemaal niet meer? Reparatie was niet mogelijk direct. Dus toch nog maar een keer met Loef gebeld met de hoop op een oplossing. Het resultaat? Wederom nihil en dezelfde discussie. U heeft hem niet bij ons gekocht.

Inmiddels had ik al een rondje gelopen door de showroom en mijn oog viel op een andere motor. Wat als ik nou een leuke deal zou kunnen maken en het Skyteam Urban dilemma zou kunnen afsluiten.

Even snel rekenen:
Aanschaf Skyteam Urban 125 cc € 2.399,- inclusief aflevering en tenaamstelling
Gereden in totaal net 1200 kilometer
Ik kreeg er netto € 1.000,- voor terug dus hopla zo € 1.400,- in de sloot binnen 6 maanden tijd

En wat nu het mooie is. De motor is opgekocht door Loef bij deze dealer. Nou Loef Bromfietsen uit Houten, voor het geleden bedrag kunt u nog een claim tegemoet zien.

Dus mocht u denken een Skyteam motor aan te schaffen dan is mijn advies: niet doen!!!!!!!!

Het mag in eerste instantie allemaal er leuk er uit zien, en dat ziet ook. Maar als je ellende hebt waar moet je dan terecht. Wie kan je helpen aan onderdelen en dan nog niet te vergeten de service. Service, daarom koop je toch bij een erkend dealer? En de importeur Queen Garden uit Belgie. Weet je laat maar zitten. Hoe ik er over denk moge duidelijk zijn.

Begin niet aan deze Chinese rommel. Weet waar je het koopt en denk ook aan onderdelen. Weet waar je koopt en zorg er ook voor dat ze je kunnen helpen daar waar het verkocht wordt.

Het is uiteraard aan jou of je een Skyteam motor koopt maar weet waar je aan begint. Een ezel stoot zich geen 2e keer aan een steen!

mattijsvos
4T-MSB regular
Berichten: 390
Lid geworden op: 29 jul 2011 09:08
Bezit: ss50
Locatie: zeist

Re: Skyteam Urban

Bericht door mattijsvos »

goed verhaal
Incompetente droeftoeters.

Nicoscub
bamilover
Berichten: 1795
Lid geworden op: 18 dec 2010 12:37
Bezit: Honda c90 p.i.p.
Honda c50lac
Honda c90 OT
Honda z50j2 p.i.p.
Locatie: Zoetermeer
Contacteer:

Re: Skyteam Urban

Bericht door Nicoscub »

Tja mijn eerste was ook een sky(suck)team en ja loef en Queen Garden heb je helemaal niks aan als het om garantie gaat! En ik had hem bij loef gekocht. Bij mij zat er een scheur in het frame, uiteindelijk laten lassen voor een paar tientjes en de brommer weer in elkaar gezet en daarna verkocht voor een paar honderd euro, opzich wel plezier met dit brommertje gehad. Maar garantie Ho maar!
Als je het koud hebt, ga dan in de hoek staan............. Daar is het 90°
https://www.nicovanstrien.nl
Afbeelding

Plaats reactie