Pagina 1 van 3

SMC SUPERCUP 100.

Geplaatst: 17 feb 2014 21:55
door wim V8
Al twee jaar rij ik nu alweer op een smc Super 100, nieuw gekocht in 2012 bij Scooterspot in Amsterdam en maar eens een topic bijhouden over m.
Kenteken: 04-MB-NZ
Dus even in t kort met foto's van toen tot nu,

In '12 zoals ie uit de showroom kwam:
Afbeelding

Zadel en rek gekocht:
Afbeelding

Oldschool knippers gemonteerd:
Afbeelding
Afbeelding


Ander pijpje erop:
Afbeelding

Re: SUPER 100

Geplaatst: 17 feb 2014 22:50
door Soop
mooi pijpje, wat is dat voor 1? Bevalt de brommer/motor een beetje?
Misschien is dit wat voor je, een besloten facebook groep:
https://www.facebook.com/groups/Super50/

Re: SUPER 100

Geplaatst: 17 feb 2014 23:12
door wim V8
Even opgezocht, die pijp is een Kitaco Cabton for Cub 90
bij Monkey Bike (Engeland) vandaan, voor 215,- in huis.

De brommer(motor) bevalt prima, helemaal niets mis met zo'n repro,
top van 85km en pas 2200km gereden, alleen met mooi weer.

Ik heb geen facebook, dus. Maar zal eens kijken wat dat precies is.



Gr. Wim.

Re: SUPER 100

Geplaatst: 18 feb 2014 16:22
door gerbrandicus
Met 2200 km op de klok mag er natuurlijk ook nog niets aan mankeren.

Deze chicks zijn naar Mongolië gereden op twee SMC's, uiteindelijk wel gered lees ik, maar toch best wat motorisch gezeik:

http://enyatopbox.blogspot.co.uk/2012/1 ... bikes.html

Re: SUPER 100

Geplaatst: 18 feb 2014 20:33
door kikkeraap
gerbrandicus schreef:Met 2200 km op de klok mag er natuurlijk ook nog niets aan mankeren.

Deze chicks zijn naar Mongolië gereden op twee SMC's, uiteindelijk wel gered lees ik, maar toch best wat motorisch gezeik:

http://enyatopbox.blogspot.co.uk/2012/1 ... bikes.html
Volgens min komen ze niet van smc, maar van een andere UK leverancier. Kijk maar naar Het logo op de fiets (misschien dezelfde fabriek?).

Re: SUPER 100

Geplaatst: 18 feb 2014 20:37
door ciebie
kikkeraap schreef:
gerbrandicus schreef:Met 2200 km op de klok mag er natuurlijk ook nog niets aan mankeren.

Deze chicks zijn naar Mongolië gereden op twee SMC's, uiteindelijk wel gered lees ik, maar toch best wat motorisch gezeik:

http://enyatopbox.blogspot.co.uk/2012/1 ... bikes.html
Volgens min komen ze niet van smc, maar van een andere UK leverancier. Kijk maar naar Het logo op de fiets (misschien dezelfde fabriek?).
Opel, Vauxhall.. ander plakkertje er op

Re: SUPER 100

Geplaatst: 19 feb 2014 12:57
door Nicoscub
Dit zijn de boosdoeners en ik heb al eens over de kwaliteit van deze gelezen en dat ze niet geweldig zijn, ik heb eigenlijk nog nooit echt slechte dingen over de SMC's gehoord ......
http://www.ridersmotorcycles.co.uk/scri ... oduct=1746

Re: SUPER 100

Geplaatst: 19 feb 2014 15:33
door gerbrandicus
Zou me verbazen als dat niet dezelfde fietsen zijn. Het is echt niet dat die Chinezen die dingen speciaal voor dat Amsterdamse bedrijfje maken :lol:

Re: SUPER 100

Geplaatst: 19 feb 2014 15:40
door stoterstangen90
echt niet?

Re: SUPER 100

Geplaatst: 19 feb 2014 16:13
door nielspbr
Voor een klein bedragje plakken ze er zo een andere badge of gietstuk op, kijk maar naar de chinese motorblokken.

Re: SUPER 100

Geplaatst: 19 feb 2014 17:00
door wim V8
Het is natuurlijk allemaal hetzelfde spul en het komt alle uit één fabriek,
http://www.motobuys.com/bms-bi-metro-xlt-110.html
de basis is constant hetzelfde. In alle landen rijden allerlei modellen die alleen verschillen in plastic delen en carters en ander klein spul, maar ook grotere veranderingen die je aan de fabriek opgeeft kosten voor een opdrachtgever heel weinig, gelukkig, daarom kunnen wij er goedkoop op rijden. De motorblokken zijn gewoon goed van kwaliteit, maar komen heel "ruw" van de band en gaan direct onder het frame. Honda werkte vroeger alles veel fijner af(duurder) en liet de blokken na produktie langer draaien, er werd al een beginnetje gemaakt met inlopen zeg maar, maar alles is gewoon hetzelfde nagemaakt onder licentie, honda heeft deze concepten allemaal verkocht toen ze er zelf klaar mee waren, net als fiat naar lada, renault naar zastava(nu is dat denk ik dacia) enz. De grootste fout die met chinablokken gemaakt wordt is bij nieuwkoop de "slechte chinese olie" eruit laten lopen en goede kwaliteit erin. Echter nu laat je de inloopolie af fabriek eruit lopen en inloopolie is altijd van slechte kwaliteit omdat de motor in moet slijten en met olie van goede kwaliteit slijten de delen niet op elkaar in. Alleen met "slechte inloopolie" mag je de motor absoluut niet belasten, en dat is heeel belangrijk! Na 500km is het verstandig om de inloopolie al te verversen voor nieuwe inloopachtige mindere kwaliteit olie, bijv. een sae 30monogr. met een SC of SD kwaliteit, dan weer inrijden tot een 1000-1500km, olie er weer uit en dan een goede kwaliteit erin. Een andere fout die heel vaak gemaakt wordt is gewoon lekker doorrijden met de eerste inloopolie waardoor er al heel wat chinascooters en brommers/motoren in elkaar lopen, het bigend eruit loopt, zuigers kantelen en blokken staan te rammelen. En ze zijn zo slecht wordt er dan gezegd terwijl het aan jezelf legt(uitzonderingen daargelaten).

Gr. Wim.

Re: SUPER 100

Geplaatst: 19 feb 2014 22:22
door wim V8
Voorrekje en een klein achterlichtje gemonteerd en Supercubstickers.
Afbeelding


Achterrek laten poedercoaten en achterlichtje gespoten en oude plaat gemonteerd.
Afbeelding


Zoals het er vroeger uit zou zien,
Afbeelding

Re: SUPER 100

Geplaatst: 14 mar 2014 21:25
door wim V8
Laatst opsmuk: Balhoofdkapje rood gespoten, en stadslichtje gekocht en gemonteerd.
Verbruik ook eens gemeten 1:35 gemiddeld.

Gr. Wim.

Afbeelding

Re: SUPER 100

Geplaatst: 14 mar 2014 21:49
door NIX
Je knipperglas linksvoor is kaduuk

Re: SUPER 100

Geplaatst: 14 mar 2014 21:51
door Nicoscub
NIX schreef:Je knipperglas linksvoor is kaduuk
Sterker nog hij is verdwenen :shock: