ohw dus het vliegwiel statement klopt niet dan?Nicoscub schreef:Ow was nog niet helemaal wakker, maar nee je verbruik word minder als je niet continu vol gas geeft.ildert schreef:het is een vraag van eric over jouw eigen statement, dus je bent het niet met jezelf eens?Nicoscub schreef:ben ik het niet mee eens, denk dat het eerder aan je rechterhand ligtEric schreef:Daardoor gaat het verbruik omhoog?Nicoscub schreef:Oh en hij is niet eens vervroegd
110 cc YX semi onder C70
-
- The 4T-MSB is my life!
- Berichten: 1347
- Lid geworden op: 05 feb 2007 18:40
- Bezit: ss50,cd50,cb50,cb50,cb50,cy50,xl50,ss50
- Locatie: dongen
Re: 110 cc YX semi onder C70
grote klappen, snel thuis
Re: 110 cc YX semi onder C70
Het wordt wel erg verwarrend nu. Maar ik denk dat door een vervroegende ontsteking je verbruik juist omlaag gaat. Want je motorblok krijgt er een hoger rendement door.
Je krijgt er alleen ook meer vermogen door, waardoor je harder kunt rijden, waardoor je aan het einde van het verhaal misschien toch een hoger verbruik per kilometer krijgt.
Je krijgt er alleen ook meer vermogen door, waardoor je harder kunt rijden, waardoor je aan het einde van het verhaal misschien toch een hoger verbruik per kilometer krijgt.
-
- bamilover
- Berichten: 1795
- Lid geworden op: 18 dec 2010 12:37
- Bezit: Honda c90 p.i.p.
Honda c50lac
Honda c90 OT
Honda z50j2 p.i.p. - Locatie: Zoetermeer
- Contacteer:
Re: 110 cc YX semi onder C70
HJ jij verwoord het beter dan ik, wat ik bedoelde was dus ook dat als je een ver vroegen de ontsteking erop heb zitten dat je dan zuiniger kan rijden dan zonder vervroegende ontsteking.Jurrien schreef:Het wordt wel erg verwarrend nu. Maar ik denk dat door een vervroegende ontsteking je verbruik juist omlaag gaat. Want je motorblok krijgt er een hoger rendement door.
Je krijgt er alleen ook meer vermogen door, waardoor je harder kunt rijden, waardoor je aan het einde van het verhaal misschien toch een hoger verbruik per kilometer krijgt.
Als je het koud hebt, ga dan in de hoek staan............. Daar is het 90°
https://www.nicovanstrien.nl
https://www.nicovanstrien.nl
-
- Moderator
- Berichten: 1259
- Lid geworden op: 16 jan 2007 20:27
- Bezit: .
ZB50 (2x)
Z50A
CD50
Monster S4 - Locatie: Bussum
- Contacteer:
Re: 110 cc YX semi onder C70
Over verwarring gesproken...
http://www.ktm.nl/" onclick="window.open(this.href);return false;
-
- moppersmurf
- Berichten: 8903
- Lid geworden op: 28 jan 2007 21:51
- Bezit: paar brommers
- Locatie: neede gelderland
Re: 110 cc YX semi onder C70
onze forum hippy al gepromoveerd tot hj
ik praat niet alleen maar poep
bami = bami. troep = troep.
bami = bami. troep = troep.
- gerbrandicus
- Astrealover
- Berichten: 1976
- Lid geworden op: 27 jan 2007 21:18
- Locatie: Gorinchem
Re: 110 cc YX semi onder C70
Nico zegt toch ook gewoon dat hij vervroegend nog zuiniger zou zijn, dus jullie letten allemaal niet op:
Nicoscub schreef:Kan je toch beter een 70cc hebben, de mijne rijdt makkelijk 1:50 als ik op topsnelheid rij en als ik zo rond de 60km/pu rij dan is hij nog zuiniger.
Oh en hij is niet eens vervroegd
-
- Moderator
- Berichten: 1259
- Lid geworden op: 16 jan 2007 20:27
- Bezit: .
ZB50 (2x)
Z50A
CD50
Monster S4 - Locatie: Bussum
- Contacteer:
Re: 110 cc YX semi onder C70
Hij begon inderdaad goed, de verwarring kwam pas later.gerbrandicus schreef:Nico zegt toch ook gewoon dat hij vervroegend nog zuiniger zou zijn, dus jullie letten allemaal niet op:
Nicoscub schreef:Kan je toch beter een 70cc hebben, de mijne rijdt makkelijk 1:50 als ik op topsnelheid rij en als ik zo rond de 60km/pu rij dan is hij nog zuiniger.
Oh en hij is niet eens vervroegd
http://www.ktm.nl/" onclick="window.open(this.href);return false;
-
- bamilover
- Berichten: 1795
- Lid geworden op: 18 dec 2010 12:37
- Bezit: Honda c90 p.i.p.
Honda c50lac
Honda c90 OT
Honda z50j2 p.i.p. - Locatie: Zoetermeer
- Contacteer:
Re: 110 cc YX semi onder C70
Uhm ja.ml03zl schreef:Hij begon inderdaad goed, de verwarring kwam pas later.gerbrandicus schreef:Nico zegt toch ook gewoon dat hij vervroegend nog zuiniger zou zijn, dus jullie letten allemaal niet op:
Nicoscub schreef:Kan je toch beter een 70cc hebben, de mijne rijdt makkelijk 1:50 als ik op topsnelheid rij en als ik zo rond de 60km/pu rij dan is hij nog zuiniger.
Oh en hij is niet eens vervroegd
Als je het koud hebt, ga dan in de hoek staan............. Daar is het 90°
https://www.nicovanstrien.nl
https://www.nicovanstrien.nl
-
- bamilover
- Berichten: 1795
- Lid geworden op: 18 dec 2010 12:37
- Bezit: Honda c90 p.i.p.
Honda c50lac
Honda c90 OT
Honda z50j2 p.i.p. - Locatie: Zoetermeer
- Contacteer:
Re: 110 cc YX semi onder C70
@NIX: Een sorry is wel op z'n plaatsNicoscub schreef:HJ jij verwoord het beter dan ik, wat ik bedoelde was dus ook dat als je een ver vroegen de ontsteking erop heb zitten dat je dan zuiniger kan rijden dan zonder vervroegende ontsteking.Jurrien schreef:Het wordt wel erg verwarrend nu. Maar ik denk dat door een vervroegende ontsteking je verbruik juist omlaag gaat. Want je motorblok krijgt er een hoger rendement door.
Je krijgt er alleen ook meer vermogen door, waardoor je harder kunt rijden, waardoor je aan het einde van het verhaal misschien toch een hoger verbruik per kilometer krijgt.
ps: ben inmiddels wakker
Als je het koud hebt, ga dan in de hoek staan............. Daar is het 90°
https://www.nicovanstrien.nl
https://www.nicovanstrien.nl
-
- Vierkantofiel
- Berichten: 5169
- Lid geworden op: 16 jan 2007 22:17
- Bezit: Morris Ital
- Locatie: Zaagcity
Re: 110 cc YX semi onder C70
welterusten.
-
- bamilover
- Berichten: 1795
- Lid geworden op: 18 dec 2010 12:37
- Bezit: Honda c90 p.i.p.
Honda c50lac
Honda c90 OT
Honda z50j2 p.i.p. - Locatie: Zoetermeer
- Contacteer:
Re: 110 cc YX semi onder C70
Ja dank je ga zo, morgen om 5uur gaat de wekker weerstoterstangen90 schreef:welterusten.
Als je het koud hebt, ga dan in de hoek staan............. Daar is het 90°
https://www.nicovanstrien.nl
https://www.nicovanstrien.nl
Re: 110 cc YX semi onder C70
Nouja bedanktNicoscub schreef:@NIX: Een sorry is wel op z'n plaatsNicoscub schreef:HJ jij verwoord het beter dan ik, wat ik bedoelde was dus ook dat als je een ver vroegen de ontsteking erop heb zitten dat je dan zuiniger kan rijden dan zonder vervroegende ontsteking.Jurrien schreef:Het wordt wel erg verwarrend nu. Maar ik denk dat door een vervroegende ontsteking je verbruik juist omlaag gaat. Want je motorblok krijgt er een hoger rendement door.
Je krijgt er alleen ook meer vermogen door, waardoor je harder kunt rijden, waardoor je aan het einde van het verhaal misschien toch een hoger verbruik per kilometer krijgt.
ps: ben inmiddels wakker
-
- Frequent 4T-MSB visitor
- Berichten: 30
- Lid geworden op: 15 jan 2014 08:50
- Bezit: Honda C70 1982
Bezat:
Honda CBR 600
Suzuki GSX 600
Yamaha FJ 1100
Honda CB 550
Tomos 4L
Puch maxi
Tomos A3 - Locatie: Utrecht
Re: 110 cc YX semi onder C70
Update
Inmiddels 1940 km gereden deze zomer vanaf montage YX110 cc blok en geen enkel probleem gehad.
1x aantrappen en lopen en nog steeds 80-90 km/u (ligt een beetje hoe de wind waait)
Bij 300 km inloop olie vervangen en na 1500 weer + 2x kleppen gesteld.
Ketting 1x gesteld en af en toe gesmeerd
Ik denk dat 60 % van deze kilometers over de snelweg is geweest, voluit dus.
Vaak ook met duopassagier.
Verbruik blijf voluit 1:26
Kortom tot nu toe een prima blok , nauwelijks olieverbruik en betrouwbaar.
Inmiddels 1940 km gereden deze zomer vanaf montage YX110 cc blok en geen enkel probleem gehad.
1x aantrappen en lopen en nog steeds 80-90 km/u (ligt een beetje hoe de wind waait)
Bij 300 km inloop olie vervangen en na 1500 weer + 2x kleppen gesteld.
Ketting 1x gesteld en af en toe gesmeerd
Ik denk dat 60 % van deze kilometers over de snelweg is geweest, voluit dus.
Vaak ook met duopassagier.
Verbruik blijf voluit 1:26
Kortom tot nu toe een prima blok , nauwelijks olieverbruik en betrouwbaar.
-
- 4T-MSB addict
- Berichten: 701
- Lid geworden op: 28 jan 2007 11:29
- Bezit: Skyteam DX
C50
CT90
ST50
CRF50
ATC110
CB77 - Locatie: Haarlem
Re: 110 cc YX semi onder C70
op zich niks gek dat een blok het nog goed doet na 2000 km.
Ik ben zelf pas verbaast als het langer als 10000 km meegaat.
Ik ben nu zelf op ong 4500 km met mijn daytona 190.
Rijd ook nog steeds super, 1 kick en lopen.
Begint wel een heel klein beetje olie te verbruiken naar mijn idee. maar zolang het een heel klein beetje is is het niet erg.
enige nadeel is dat ik gister kickstarter nummer 4 heb besteld. heb al 3 verschillende kickstarters er door heen gejaagd met dat blok.
Ik ben zelf pas verbaast als het langer als 10000 km meegaat.
Ik ben nu zelf op ong 4500 km met mijn daytona 190.
Rijd ook nog steeds super, 1 kick en lopen.
Begint wel een heel klein beetje olie te verbruiken naar mijn idee. maar zolang het een heel klein beetje is is het niet erg.
enige nadeel is dat ik gister kickstarter nummer 4 heb besteld. heb al 3 verschillende kickstarters er door heen gejaagd met dat blok.
ja dit is dus het broertje van bart.
- nielspbr
- Mr Kockengen
- Berichten: 16198
- Lid geworden op: 02 mar 2009 17:50
- Bezit: Een apenfamilie en een bamibal.
- Locatie: Kockengen
Re: 110 cc YX semi onder C70
Alex, Volgens manual zou je om de 500 km zuiger en veren moeten inspecteren