motomonkeys utrecht betrouwbaar?

Hier kun je praten over je honda.
dicky
Frequent 4T-MSB visitor
Berichten: 38
Lid geworden op: 04 aug 2014 10:07
Bezit: mt5

motomonkeys utrecht betrouwbaar?

Bericht door dicky »

Beste forummers,

Ik ben op zoek naar een zongshen blok ,en nu kwam ik motomonkeys uit utrecht tegen met een zeer goedkope prijs voor een zongshen 50cc blok. het betreft een actie van 395 euro voor 245 euro?? dit is zeer goedkoop en zeer sterk afgeprijst want bij andere winkels kost hetzelfde blok 75 euro duurder.. ik vroeg mij dus af of er mensen zijn met ervaringen die hun zongshen blok bij motomonkeys hebben gekocht?

butt head
moppersmurf
Berichten: 8898
Lid geworden op: 28 jan 2007 21:51
Bezit: paar brommers
Locatie: neede gelderland

Re: motomonkeys utrecht betrouwbaar?

Bericht door butt head »

en op ebay kan je een 50cc bamiblok voor 199 kopen.



bami is bami. troep is troep.
ik praat niet alleen maar poep


bami = bami. troep = troep.

dicky
Frequent 4T-MSB visitor
Berichten: 38
Lid geworden op: 04 aug 2014 10:07
Bezit: mt5

Re: motomonkeys utrecht betrouwbaar?

Bericht door dicky »

niet alleen op ebay. zag nog meerdere winkels. maar tussen bami en bami speciaal zit toch wel verschil?

ik zoek dus een compleet bami blok met cdi,spruitstuk en carburateur, bij motomonkeys 245 euro?

bij fredsbike 325 euro? voor hetzelfde blok .ik vroeg mij dus af waarom er zo'n groot prijsverschil in zit en ben benieuwd naar ervaringen van mensen die beide blokken hebben.

dicky
Frequent 4T-MSB visitor
Berichten: 38
Lid geworden op: 04 aug 2014 10:07
Bezit: mt5

Re: motomonkeys utrecht betrouwbaar?

Bericht door dicky »

en ik had nog een vraag. is een 125cc blok met cilinder langer dan een 50cc blok? en hoeveel cm scheelt dat?

Mano
Krasser
Berichten: 2729
Lid geworden op: 16 jul 2010 22:51
Bezit: CD50
Locatie: Zuilen

Re: motomonkeys utrecht betrouwbaar?

Bericht door Mano »

Ik heb er eenpaar jaar geleden een 50cc blokje gekocht, werkt perfect, aardige gast en prima service
RobHonda schreef:er zit best een verschil tussen een ss en een cb blok

Afbeelding

Gebruikersavatar
nielspbr
Mr Kockengen
Berichten: 16162
Lid geworden op: 02 mar 2009 17:50
Bezit: Een apenfamilie en een bamibal.
Locatie: Kockengen

Re: motomonkeys utrecht betrouwbaar?

Bericht door nielspbr »

dicky schreef:en ik had nog een vraag. is een 125cc blok met cilinder langer dan een 50cc blok? en hoeveel cm scheelt dat?
15mm cilinderlengte, hoeveel de kop langer is weet ik niet uit mijn hoofd.

dicky
Frequent 4T-MSB visitor
Berichten: 38
Lid geworden op: 04 aug 2014 10:07
Bezit: mt5

Re: motomonkeys utrecht betrouwbaar?

Bericht door dicky »

dus het scheelt wel een paar cm dus?

dat is mooi want ik wil het blok onder mijn tomos snorfiets bouwen. en ik had al gezien dat er iemand hetzelfde had gedaan maar dan met een 110cc blok en hij moest zijn voorspatbord een stuk afzagen omdat de cilinderkop anders net raakte. als ik er dus een 50cc blok onder bouw dan is het waarschijnlijk in lengte een paar cm korter dan een 110cc blok en raakt de cilinderkop het voorspatbord waarschijnlijk dan niet.. verder zou ik willen weten hoe hard zo'n 50cc blokje loopt??

ik wil er normaal mee gaan rijden want heb mijn tomos op blauw kenteken staan. en dan is 45km per uur wel hard zat en een mooie snelheid.

Gebruikersavatar
nielspbr
Mr Kockengen
Berichten: 16162
Lid geworden op: 02 mar 2009 17:50
Bezit: Een apenfamilie en een bamibal.
Locatie: Kockengen

Re: motomonkeys utrecht betrouwbaar?

Bericht door nielspbr »

Een open 50cc skyteam loopt iets van 65.
(mijn honda baja op die schattige dikke noppenbandjes loopt vrolijk tegen de 60, vaak zijn de chinese blokjes standaard nog een tikje sneller.)

dicky
Frequent 4T-MSB visitor
Berichten: 38
Lid geworden op: 04 aug 2014 10:07
Bezit: mt5

Re: motomonkeys utrecht betrouwbaar?

Bericht door dicky »

Oke bedankt dan is 50cc wel voldoende voor op een snorfiets dus..

Maar kan ik dat blok gerust kopen bij Motormonkeys? en ik had ze al een mail gestuurd over het blok maar ze reageren niet. zijn ze met vakantie ofzo? vind de prijs van 245 euro wel erg goedkoop voor een blok met alles erbij. maar als anderen zeggen dat het een zeer goed blok is en geen enkel verschil maakt met het zongshen blok van fredsbike in Brugge die 75 euro duurder is dan wil ik het wel kopen

Gebruikersavatar
nielspbr
Mr Kockengen
Berichten: 16162
Lid geworden op: 02 mar 2009 17:50
Bezit: Een apenfamilie en een bamibal.
Locatie: Kockengen

Re: motomonkeys utrecht betrouwbaar?

Bericht door nielspbr »

Motomonkeys is één persoon, niemand die hem waarneemt als hij op vakantie is.
(Ik heb daar in het verleden wel eens een blokje vandaan gehaald.)

dicky
Frequent 4T-MSB visitor
Berichten: 38
Lid geworden op: 04 aug 2014 10:07
Bezit: mt5

Re: motomonkeys utrecht betrouwbaar?

Bericht door dicky »

nielspbr schreef:Motomonkeys is één persoon, niemand die hem waarneemt als hij op vakantie is.
(Ik heb daar in het verleden wel eens een blokje vandaan gehaald.)
welk blokje heb je daar gekocht? en reed dat goed? vertel er eens wat meer over...

Gebruikersavatar
nielspbr
Mr Kockengen
Berichten: 16162
Lid geworden op: 02 mar 2009 17:50
Bezit: Een apenfamilie en een bamibal.
Locatie: Kockengen

Re: motomonkeys utrecht betrouwbaar?

Bericht door nielspbr »

Dat is lang geleden, 2007, was een vroege yx140. Liep goed, volgens mij in 2010 verkocht. Loopt waarschijnlijk nog steeds maar dat moet je aan hells ezel vragen. Dat blok zit volgens mij nog steeds onder haar door NIX opgebouwde monkey.

Ik weet dat de kicktandwielen een keer kapot zijn geweest voordat het blok onder haar monkey kwam. Maar daar had de oude yx140 wel vaker last van.

NIX
chaly addict
Berichten: 18806
Lid geworden op: 27 jan 2007 21:21
Bezit: Een hamer
Locatie: Milsbeek

Re: motomonkeys utrecht betrouwbaar?

Bericht door NIX »

Dat komt door het terugpetsen. Een lange pukkel en vervroegende CDI en juist afgestelde carb lost dat grotendeels op. Blokje gaat nog steeds als een brandweer.

Motomonkeys is een dozenschuiver, net als Nemeco, Brink en nog een paar. De winst die de ondernemer maakt, bepaalt ie zelf. Daarom is de een duurder dan de ander. Ik hoor nooit klachten over hem, maar garanderen kunnen wij hier niets. Dat kunnen ze zelf amper, omdat ze ook maar door verkopen wat ze aangeleverd krijgen. Dezelfde fabriek levert zelfs verschillende kwaliteit, gewoon omdat hun normen anders zijn dan de Japanse. Soms heb je echt een superblok, soms gewoon waar voor je geld. Meer is er niet over te zeggen, alle zelfbedachte theorie is leuk, maar heeft met feiten niets van doen.
Stel je kleppen en kijk eerst even in de FAQ.

dicky
Frequent 4T-MSB visitor
Berichten: 38
Lid geworden op: 04 aug 2014 10:07
Bezit: mt5

Re: motomonkeys utrecht betrouwbaar?

Bericht door dicky »

Ik had idd al een beetje gekeken op verschillende website's en de prijzen lopen nogal uiteen. waarbij motomonkeys de goedkoopste blijft. bij brinkmotoren hebben ze ook Lfan blokken 50cc voor 199 euro maar tijdelijk uitverkocht. is een lifan blok ook net zo goed als een zongchen ?

en verder twijfel ik nu tussen een 50 en 70cc blok. maar ik zou eerst wel eens willen weten welk snelheidsverschil en hoeveel koppel verschil er tussen deze 2 blokken zit, het is voor op mijn tomos snorfiets en wil hem maar max 50km per uur laten lopen, absuluut niet harder.. maar ik wil ook wel weer snel kunnen optrekken

Gebruikersavatar
nielspbr
Mr Kockengen
Berichten: 16162
Lid geworden op: 02 mar 2009 17:50
Bezit: Een apenfamilie en een bamibal.
Locatie: Kockengen

Re: motomonkeys utrecht betrouwbaar?

Bericht door nielspbr »

Absoluut niet harder dan 50kmh, dan is een 50cc chinees echt meer dan voldoende.

Gesloten