SS50 Verzekering

Hier kun je praten over je honda.
Plaats reactie
milanbjornild
4T-MSB beginner
Berichten: 12
Lid geworden op: 28 jun 2014 13:55
Bezit: In de maak: Honda SS50Z K1

SS50 Verzekering

Bericht door milanbjornild »

Hi iedereen!

Binnenkort is mijn Honda SS50 projectje klaar en dan is de tijd aangebroken om het over verzekeringen te hebben. Ik heb er helaas echt "zero" verstand van. :oops:
Daarom deze post hier. Ik zou graag een goedkope verzekering af willen sluiten die wel erg betrouwbaar is. Ik ga mijn SS gebruiken voor dagelijkse ritjes naar school en andere plekken in Amsterdam.
Ik ben 16 jaar oud (dus een beginner). Ook hoorde ik dat je een duurdere verzekering hebt als beginner brommer rijder dan wanneer je al een paar jaar zonder ongelukken rijdt.
Hopelijk kunnen jullie mij helpen!

Super bedankt voor alle hulp!

Groetjes, Milan

thijsm
Frequent 4T-MSB visitor
Berichten: 119
Lid geworden op: 10 okt 2011 12:55
Bezit: gehad:
pbr, ss50, c50, dax,
chaly, monkey
in bezit
monkey pbr motor
Locatie: bennekom

Re: SS50 Verzekering

Bericht door thijsm »

Hallo milan,

Verzekering zal nooit heel goedkoop zijn op je 16de dit omdat je 16 bent en ook nog een schakel rijd dan val je snel in de groep waar vaker ongelukken mee gebeuren.
mijn advies is als je ssje helemaal mooi is geworden gewoon naar een willekeurige website te gaan van een verzekerings boer en daar even te kijken.
als je wa doet is die alleen verzekerd als jij tegen iemand op knalt en krijg hij het vergoed jou brommer kun je afschrijven krijg je niks voor.
als je wa+ doet is je brommer ook verzekerd tegen brand en diefstal vaak maar als je dan slim bent laat je hem taxeren door een bedrijf wat erkent word door de verzekeraar. hierdoor houd je een hogere waarde over als die bv gejat word.

mijn eigen c was toen ik 16 was getaxeerd op 1300 euro dit betekende dat ongeacht wat er gebeurde ik 1300 euro kreeg ipv een dag waarde van net 150 euro ofzo iets.

om het kort samen te vatten vraag even rond bedenk of je wa of wa+ wilt en of je hem laat taxeren.
opa zei altijd als het niet lukt pak je gewoon een grotere hamer

milanbjornild
4T-MSB beginner
Berichten: 12
Lid geworden op: 28 jun 2014 13:55
Bezit: In de maak: Honda SS50Z K1

Re: SS50 Verzekering

Bericht door milanbjornild »

Dankjewel voor je reactie, erg informatief!

Helaas wel stom dat ik wat meer moet betalen als 16 jarige, weet jij ook hoeveel ongeveer? Hoorde ergens een keer 100 euro per jaar? Klopt dat?
Ik zal zeker even kijken of ik em kan laten taxeren maar is een allrisk verzekering niet het zelfde? Je hele brommer is dan verzekerd toch?

Alvast bedankt!

NIX
chaly addict
Berichten: 18835
Lid geworden op: 27 jan 2007 21:21
Bezit: Een hamer
Locatie: Milsbeek

Re: SS50 Verzekering

Bericht door NIX »

Wildschut verzekeringen bellen en je HVN lidnummer doorgeven. En gewoon nergens tegenaan botsen.
Stel je kleppen en kijk eerst even in de FAQ.

Gebruikersavatar
nielspbr
Mr Kockengen
Berichten: 16198
Lid geworden op: 02 mar 2009 17:50
Bezit: Een apenfamilie en een bamibal.
Locatie: Kockengen

Re: SS50 Verzekering

Bericht door nielspbr »

milanbjornild schreef:Dankjewel voor je reactie, erg informatief!

Helaas wel stom dat ik wat meer moet betalen als 16 jarige, weet jij ook hoeveel ongeveer? Hoorde ergens een keer 100 euro per jaar? Klopt dat?
Ik zal zeker even kijken of ik em kan laten taxeren maar is een allrisk verzekering niet het zelfde? Je hele brommer is dan verzekerd toch?

Alvast bedankt!
Sterker, hangt zelfs af van waar je woont.

ciebie
4T-MSB zombie
Berichten: 2430
Lid geworden op: 16 jan 2009 16:24
Bezit: Honda CB50J, Honda C50 lange termijn project, C70 nog langer termijn project
Locatie: Soest

Re: SS50 Verzekering

Bericht door ciebie »

nielspbr schreef:
milanbjornild schreef:Dankjewel voor je reactie, erg informatief!

Helaas wel stom dat ik wat meer moet betalen als 16 jarige, weet jij ook hoeveel ongeveer? Hoorde ergens een keer 100 euro per jaar? Klopt dat?
Ik zal zeker even kijken of ik em kan laten taxeren maar is een allrisk verzekering niet het zelfde? Je hele brommer is dan verzekerd toch?

Alvast bedankt!
Sterker, hangt zelfs af van waar je woont.
Amsterdam werkt niet in je voordeel in dat geval.

milanbjornild
4T-MSB beginner
Berichten: 12
Lid geworden op: 28 jun 2014 13:55
Bezit: In de maak: Honda SS50Z K1

Re: SS50 Verzekering

Bericht door milanbjornild »

Weten jullie ongeveer een bedrag voor een wa? Ookal zit ik wel te denken aan een wa+... als die toch te duur is dan toch maar die wa.

storzvogel
4T-MSB regular
Berichten: 290
Lid geworden op: 06 mei 2013 21:31
Bezit: CY50 1978
HD DuoGilde 1961
HD StreetBob 2010
HD Eigenbouw Coppertone
MotoGuzzi Falcone 1970
GoGo Scooter 1954

Re: SS50 Verzekering

Bericht door storzvogel »

ik heb een verzekering geregeld voor Rosa (17) en betaal nu iets van € 260,--

milanbjornild
4T-MSB beginner
Berichten: 12
Lid geworden op: 28 jun 2014 13:55
Bezit: In de maak: Honda SS50Z K1

Re: SS50 Verzekering

Bericht door milanbjornild »

Wat voor verzekering was dat? Welk verzekeringsmaatschappij?


Dank voor alle hulp tot nu toe allemaal!!

Gebruikersavatar
robertsp
The 4T-MSB is my life!
Berichten: 1950
Lid geworden op: 13 apr 2011 09:03
Bezit: C50, CD50, Amigo
Locatie: Zoetermeer
Contacteer:

Re: SS50 Verzekering

Bericht door robertsp »

Ik zit bij Unive, daar waren 2 brommers goedkoper dan 1 brommer bij de anwb (unigarant dacht ik?).
Volgens de website heb je daar dierct 50% no-claim korting. Ik heb dan wel netjes m'n primaire vervoer als normaal verzekerd en de ander als oldtimer.
Sloten en replica sleutels Sleutels verkrijgbaar bij verschillende 4takt boeren.

Plaats reactie