motra

Hier kun je praten over je honda.
Thijskron
4T-MSB regular
Berichten: 294
Lid geworden op: 01 jul 2014 12:35
Bezit: ss50 cafe racer, zelfbouw atc70, xl50 (to be crosser), bakbrommer
Locatie: het altijd zonnige Bennekom

motra

Bericht door Thijskron »

Ik heb het idee om te sparen voor een motra maar heeft iemand enig idee hoeveel een motra ongeveer kost en waar ik op moet letten als ik er een zou gaan bekijken?
(Het zal nog wel even duren voor ik het geld bij elkaar heb :wink: )
Vind je het niet mooi, maak het dan mooi.

butt head
moppersmurf
Berichten: 8904
Lid geworden op: 28 jan 2007 21:51
Bezit: paar brommers
Locatie: neede gelderland

Re: motra

Bericht door butt head »

reken op 2500 en meer


let er op dat hij compleet is
let er op dat het voortandwiel nieuw is die is niet meer leverbaar, laten maken kan is niet goedkoop kan ik zeggen.
ik praat niet alleen maar poep


bami = bami. troep = troep.

stoterstangen90
Vierkantofiel
Berichten: 5187
Lid geworden op: 16 jan 2007 22:17
Bezit: Morris Ital
Locatie: Zaagcity

Re: motra

Bericht door stoterstangen90 »

Die van mij heb ik 1500 euro voor betaald. Maar is inmiddels 9 jaar geleden, toen waren ze nog niet zo populair.

Inmiddels is het Chaly 2.0.
Afbeelding

Thijskron
4T-MSB regular
Berichten: 294
Lid geworden op: 01 jul 2014 12:35
Bezit: ss50 cafe racer, zelfbouw atc70, xl50 (to be crosser), bakbrommer
Locatie: het altijd zonnige Bennekom

Re: motra

Bericht door Thijskron »

Dan zal ik inderdaad nog even moeten sparen maar ik denk\hoop dat het de komende zomer wel moet lukken.
en dat tandwiel kan ik (denk ik) icm iemand met een draaibank wel repareren als het moet maar het is een ding om op te letten.
Ik denk wel dat ik de jongste persoon met een motra zou zijn in Nederland.(ik ben 17)
Vind je het niet mooi, maak het dan mooi.

Gebruikersavatar
gerbrandicus
Astrealover
Berichten: 1977
Lid geworden op: 27 jan 2007 21:18
Locatie: Gorinchem

Re: motra

Bericht door gerbrandicus »

Ik heb vanmiddag op twee Motra's gereden, allebei gingen ze in lage gearing 45, ideaal voor de rollenbank :mrgreen:

Het voortandwiel is te doen, zo blijkt. De mijne was zo gefixd. Je hebt een draaibank nodig, een handig persoon en een lasapparaat om het af te lassen. Gelukkig heb ik die in mijn omgeving. Velgen zijn meestal roestig van binnen, soms zelfs doorgerot. Zadeldekje is lastig te krijgen maar is er wel (Japan). Zorg vooral dat hij compleet is, alles is lastig te vinden. Zorg dat de originele vlotterbak erop zit, alleen daarop kan de speciale knop voor de benzinekraan. Spatborden zonder scheuren. De voor en achterrekjes zijn altijd roestig en het achterrekje kan doorgerot zijn. De benzinemeter in de tank is specifiek Motra en dus lastig. De uitlaat en het hitteschild kunnen nogal eens roestig zijn. Kettingscherm idem. Middenbok release kabel is lastig. Zijstandaard was denk ik een optie, maar wel een hele fijne, en lastig te vinden als hij er niet op zit.
Motorisch zou ik me niet druk over maken. De high/low bak gaat denk ik niet snel stuk en de rest van het blok is weinig interessants. Zorg iig dat alles wat met de h/l te maken heeft compleet en in goede staat is. Dus ook carterdeksel, uitgaande as en linker middencarter.

Thijskron
4T-MSB regular
Berichten: 294
Lid geworden op: 01 jul 2014 12:35
Bezit: ss50 cafe racer, zelfbouw atc70, xl50 (to be crosser), bakbrommer
Locatie: het altijd zonnige Bennekom

Re: motra

Bericht door Thijskron »

bedankt, Het zal nog wel een klus worden om er een te vinden maar ik moet eerst zien te sparen en daar ben ik nooit echt goed in geweest :roll:
Vervolgens zal ik mijn moeder moeten overtuigen want die vindt het allemaal maar duur (dat is ook wel zo). maar de motra zou voor mij ideaal zijn want hij is (net als ik) lomp :wink:
Vind je het niet mooi, maak het dan mooi.

Gebruikersavatar
gerbrandicus
Astrealover
Berichten: 1977
Lid geworden op: 27 jan 2007 21:18
Locatie: Gorinchem

Re: motra

Bericht door gerbrandicus »

Ik weet er één te koop, maar die zal wel weg zijn tegen de tijd dat je de fondsen bij elkaar hebt.

Thijskron
4T-MSB regular
Berichten: 294
Lid geworden op: 01 jul 2014 12:35
Bezit: ss50 cafe racer, zelfbouw atc70, xl50 (to be crosser), bakbrommer
Locatie: het altijd zonnige Bennekom

Re: motra

Bericht door Thijskron »

dat verwacht ik ook :x maar het zal de laatste niet zijn. Maar het sparen wordt het lastigste. eigenlijk heb ik sinds mij 12e altijd wel een project onder handen gehad dus ik ben een beetje verwend op dat gebied.
Vind je het niet mooi, maak het dan mooi.

hotroddax
4T-MSB addict
Berichten: 701
Lid geworden op: 28 jan 2007 11:29
Bezit: Skyteam DX
C50
CT90
ST50
CRF50
ATC110
CB77
Locatie: Haarlem

Re: motra

Bericht door hotroddax »

Er staan er even aantal te koop bij de viertaktschuur en even aantalmbij daxshopmim belgie. Niet heel lasting te vinden dus.
ja dit is dus het broertje van bart.

diedekaas
Frequent 4T-MSB visitor
Berichten: 139
Lid geworden op: 27 mei 2014 19:54
Bezit: SS
Locatie: Utrecht

Re: motra

Bericht door diedekaas »

Bij de viertaktschuur is er nog één, maar die zal wel snel weg zijn. Ze gaan als warme broodjes over de toonbank.

Ronaldo
4T-MSB addict
Berichten: 846
Lid geworden op: 20 sep 2009 15:18
Bezit: Honda CY 50 _ 82cc
Honda Motra CT50
Honda VF1000R sc16
Immitatie Honda dax 150cc Daytona
Honda NSS300 Forza
Yamaha XV700 Virago
Suzuki AN650 Burgman
BMW e21 Alpina
Locatie: Omgeving Den Haag

Re: motra

Bericht door Ronaldo »

gerbrandicus schreef:Ik heb vanmiddag op twee Motra's gereden, allebei gingen ze in lage gearing 45, ideaal voor de rollenbank :mrgreen:

Het voortandwiel is te doen, zo blijkt. De mijne was zo gefixd. Je hebt een draaibank nodig, een handig persoon en een lasapparaat om het af te lassen. Gelukkig heb ik die in mijn omgeving. Velgen zijn meestal roestig van binnen, soms zelfs doorgerot. Zadeldekje is lastig te krijgen maar is er wel (Japan). Zorg vooral dat hij compleet is, alles is lastig te vinden. Zorg dat de originele vlotterbak erop zit, alleen daarop kan de speciale knop voor de benzinekraan. Spatborden zonder scheuren. De voor en achterrekjes zijn altijd roestig en het achterrekje kan doorgerot zijn. De benzinemeter in de tank is specifiek Motra en dus lastig. De uitlaat en het hitteschild kunnen nogal eens roestig zijn. Kettingscherm idem. Middenbok release kabel is lastig. Zijstandaard was denk ik een optie, maar wel een hele fijne, en lastig te vinden als hij er niet op zit.
Motorisch zou ik me niet druk over maken. De high/low bak gaat denk ik niet snel stuk en de rest van het blok is weinig interessants. Zorg iig dat alles wat met de h/l te maken heeft compleet en in goede staat is. Dus ook carterdeksel, uitgaande as en linker middencarter.
Heb je het tandwiel er dan afgesneden/geslepen en een ander tandwiel op de 'holle as' gelast?

Ik heb tot op heden, ben er ook niet druk mee bezig geweest, niemand kunnen vinden die dat gekke tandwiel kan/wil reproduceren.

Gebruikersavatar
gerbrandicus
Astrealover
Berichten: 1977
Lid geworden op: 27 jan 2007 21:18
Locatie: Gorinchem

Re: motra

Bericht door gerbrandicus »

Klaas, een maatje van me heeft het tandwiel eraf gedraaid en toen een ander tandwiel van binnen uitgedraaid en dan erop geperst, paar puntlasjes erop en toen heeft Kjell (van de viertaktschuur) het op zijn werk rondom aan twee kanten afgelast en netjes afgewerkt. Ik kan eens vragen of ze trek hebben in nog zo'n klusje en wat het zou kosten?

Gebruikersavatar
nielspbr
Mr Kockengen
Berichten: 16275
Lid geworden op: 02 mar 2009 17:50
Bezit: Een apenfamilie en een bamibal.
Locatie: Kockengen

Re: motra

Bericht door nielspbr »

Ik heb zo het idee dat er dan opeens een batterij nederlandse motra bezitters in de rij staan.

Thijskron
4T-MSB regular
Berichten: 294
Lid geworden op: 01 jul 2014 12:35
Bezit: ss50 cafe racer, zelfbouw atc70, xl50 (to be crosser), bakbrommer
Locatie: het altijd zonnige Bennekom

Re: motra

Bericht door Thijskron »

Maar ''die hele batterij'' aan motra bezitters is nou ook niet direct zo enorm groot.
Vind je het niet mooi, maak het dan mooi.

butt head
moppersmurf
Berichten: 8904
Lid geworden op: 28 jan 2007 21:51
Bezit: paar brommers
Locatie: neede gelderland

Re: motra

Bericht door butt head »

over het algemeen als er een stapeltje motra's binnen komen zijn ze ook met een half jaartje allemaal vertrokken
ik praat niet alleen maar poep


bami = bami. troep = troep.

Plaats reactie