(Het zal nog wel even duren voor ik het geld bij elkaar heb
![Wink :wink:](./images/smilies/apple_icon_e_wink.png)
Heb je het tandwiel er dan afgesneden/geslepen en een ander tandwiel op de 'holle as' gelast?gerbrandicus schreef:Ik heb vanmiddag op twee Motra's gereden, allebei gingen ze in lage gearing 45, ideaal voor de rollenbank![]()
Het voortandwiel is te doen, zo blijkt. De mijne was zo gefixd. Je hebt een draaibank nodig, een handig persoon en een lasapparaat om het af te lassen. Gelukkig heb ik die in mijn omgeving. Velgen zijn meestal roestig van binnen, soms zelfs doorgerot. Zadeldekje is lastig te krijgen maar is er wel (Japan). Zorg vooral dat hij compleet is, alles is lastig te vinden. Zorg dat de originele vlotterbak erop zit, alleen daarop kan de speciale knop voor de benzinekraan. Spatborden zonder scheuren. De voor en achterrekjes zijn altijd roestig en het achterrekje kan doorgerot zijn. De benzinemeter in de tank is specifiek Motra en dus lastig. De uitlaat en het hitteschild kunnen nogal eens roestig zijn. Kettingscherm idem. Middenbok release kabel is lastig. Zijstandaard was denk ik een optie, maar wel een hele fijne, en lastig te vinden als hij er niet op zit.
Motorisch zou ik me niet druk over maken. De high/low bak gaat denk ik niet snel stuk en de rest van het blok is weinig interessants. Zorg iig dat alles wat met de h/l te maken heeft compleet en in goede staat is. Dus ook carterdeksel, uitgaande as en linker middencarter.