Pagina 1 van 3

Hondas van voor 1972

Geplaatst: 25 mei 2015 10:50
door mcc
hallo allen, kan iemand zo uitgebreid mogelijk vertellen over Hondas in NL voor 1972? In de Roy Bacon book komen de NL modellen niet voor.
Mijn vragen zijn, bouwjaar en kleuren van de volgende modellen.
C320 A en S, C310 A en S, TS50 en TS50DX.

Daasnaast ook de vraag of de C100 en C110 ooit in NL als motor zijn geleverd en

als laatste vraag, in 1972 werd de SS in 4 kleuren geleverd, Goud, Blauw metalic, Groen metallic en Paars metallic. Die paarse heb ik tot nu nergens gezien. Heeft iemand ooit gezien?

Alvast bedankt.

Re: Hondas van voor 1972

Geplaatst: 25 mei 2015 11:32
door Hulshoofd
B3023 vanaf 1963 C310A
B5004 vanaf 1965 C320A/C310LA
B6004 vanaf 1966 C320S(3) type I en TT50
B6019 vanaf maart 1966 C310S type I en C311E
B9016 vanaf aug. 1969 TS50 en C321A en S

C100 en C110 is volgens mij alleen als brommer geleverd in NL (tussen 1958 en 1966)

Re: Hondas van voor 1972

Geplaatst: 25 mei 2015 12:07
door mcc
ah, thanks.
Welke is TT50? Dat model met hoekig lange tank die grijs metalic gespoten is?
Ik mis in je opsomming de TS50DX, is denk ik laatste model met c320 achtig blok, met losse snelheidmeter wat op de SS speedo lijkt maar dan zonder neutraal lampje.

Volgens mij kan geen C100 en C110 in NL als brommer geleverd zijn. Zij hebben immers geen trappers. Wat ik tot nu ben tegengekomen hebben motor kenteken.
Mvg

Re: Hondas van voor 1972

Geplaatst: 25 mei 2015 13:01
door zollie
Een originele groen of paars metallic SS50? Ik denk t niet...

Heb je t dan over de Z-k1 bromfiets?

Re: Hondas van voor 1972

Geplaatst: 25 mei 2015 15:19
door mcc
Yep in 1972 bij Motor Mercuur in Den Haag. De SS waren net nieuw en heb ik een goudgele gekocht.

De CD50 was er in Candy Red en Candy blue.
De C50 in Grijs en Groen.

Re: Hondas van voor 1972

Geplaatst: 25 mei 2015 15:26
door ml03zl
Ah, wordt het weer zo'n topic....

Re: Hondas van voor 1972

Geplaatst: 25 mei 2015 15:30
door mcc
Verder was er in 1972 te koop, PS50 (fl 799)in candy red of candy blue, PC50(fl 699), Amigo met of zonder achtervering(fl 545,- en fl 599,-), idem Novio(fl 575,- en fl675,-).
DAX (fl 1399,-)candy red op motor kenteken en CB100(fl 1799,-) candy red en Candy blue.

Re: Hondas van voor 1972

Geplaatst: 25 mei 2015 17:18
door zollie
Kleuren C en CD die je noemt kloppen. En voor de SS50Zk1 geldt: geleverd in blauw en goud. Geen paars of groen.

En op je vraag of de C100 en C110 als motor zijn geleverd heb je geantwoord dat dat inderdaad zo is...

Re: Hondas van voor 1972

Geplaatst: 26 mei 2015 15:58
door wieb
mcc schreef:hallo allen, kan iemand zo uitgebreid mogelijk vertellen over Hondas in NL voor 1972? In de Roy Bacon book komen de NL modellen niet voor.
Mijn vragen zijn, bouwjaar en kleuren van de volgende modellen.
C320 A en S, C310 A en S, TS50 en TS50DX.

Daasnaast ook de vraag of de C100 en C110 ooit in NL als motor zijn geleverd en

als laatste vraag, in 1972 werd de SS in 4 kleuren geleverd, Goud, Blauw metalic, Groen metallic en Paars metallic. Die paarse heb ik tot nu nergens gezien. Heeft iemand ooit gezien?

Alvast bedankt.
Verhalen daarover zijn te vinden in 4stroke magazine en bromfiets en misschien ook wel in het motorrijwiel. Er is vast wel iemand die weet waar dit te vinden is.
C110 en C 100 zijn hier als motorrijwiel verkocht . Waarvan folder van een Nederlandse dealer. Vermogen en snelheid van deze 50cc's waren te hoog om als bromfiets geaccepteerde te worden. Je zou denken Belgische folder maar de afgebeelde Nederlands munten geven aan dat het om een Nederlandse folder gaat.
Afbeelding

Afbeelding

Re: Hondas van voor 1972

Geplaatst: 26 mei 2015 20:10
door butt head
wieb schreef:
mcc schreef:Daasnaast ook de vraag of de C100 en C110 ooit in NL als motor zijn geleverd en
Verhalen daarover zijn te vinden in 4stroke magazine en bromfiets en misschien ook wel in het motorrijwiel. Er is vast wel iemand die weet waar dit te vinden is.
C110 en C 100 zijn hier als motorrijwiel verkocht . Waarvan folder van een Nederlandse dealer. Vermogen en snelheid van deze 50cc's waren te hoog om als bromfiets geaccepteerde te worden. Je zou denken Belgische folder maar de afgebeelde Nederlands munten geven aan dat het om een Nederlandse folder gaat.
Afbeelding

Afbeelding

wat wieb zegt klopt vrij wel helemaal enkel was er nog 1 ding waar door het onmogelijk was om deze modellen als bromfietste gebruiken.

de cz100, c100, c110. st50. (z50M?) modellen zijn ook gewoon in Nederland geleverd echter hadden deze nog 1 nadeel waarom ze in Nederland niet mogelijk waren als bromfiets. met een bromfiets in die tijd moest je ook kunnen fietsen, dat kon niet met deze modellen waardoor ze eigenlijk alleen mogelijk waren om als motorfiets legaal te gebruiken.

Re: Hondas van voor 1972

Geplaatst: 26 mei 2015 21:14
door mcc
Wat leuk, echte ooude folders. Thanks.

Kan iemand bevestigen of de S90 ook ooit is geimprteerd. In 1972 in elk geval niet, toen werd alleen de cb100 en DAx als kleine motorfietjes verkocht.
Mvg

Re: Hondas van voor 1972

Geplaatst: 27 mei 2015 02:09
door zollie

Re: Hondas van voor 1972

Geplaatst: 27 mei 2015 14:21
door gerbrandicus
De S90 is eind jaren '60 origineel in Nederland geleverd. Ik heb meerdere ori NL geleverde S90's gezien met nog echte ouderwetse kentekenpapieren :-)

Re: Hondas van voor 1972

Geplaatst: 28 mei 2015 20:20
door mcc
Aha. s90 was dus ook in NL ingevoerd. Leuk om te weten.

Re: Hondas van voor 1972

Geplaatst: 21 aug 2015 18:09
door DAX11
zollie schreef:Kleuren C en CD die je noemt kloppen. En voor de SS50Zk1 geldt: geleverd in blauw en goud. Geen paars of groen.

En op je vraag of de C100 en C110 als motor zijn geleverd heb je geantwoord dat dat inderdaad zo is...
ik heb zelf ook nog nooit een originele paarse k1 gezien maar op deze folder staat er wel degelijk eentje? of zie ik nu verkeerd?

Afbeelding