Hondas van voor 1972

Hier kun je praten over je honda.
Gebruikersavatar
ReezYard
4T-MSB addict
Berichten: 687
Lid geworden op: 27 jan 2007 22:23
Locatie: Cheese Town (N-H).
Contacteer:

Re: Hondas van voor 1972

Bericht door ReezYard »

ml03zl schreef:Ah, wordt het weer zo'n topic....
Verklaar je 'ns nader!
Groet, ennuh...... gas zit rechts!

Afbeelding

stoterstangen90
Vierkantofiel
Berichten: 5166
Lid geworden op: 16 jan 2007 22:17
Bezit: Morris Ital
Locatie: Zaagcity

Re: Hondas van voor 1972

Bericht door stoterstangen90 »

ReezYard schreef:
ml03zl schreef:Ah, wordt het weer zo'n topic....
Verklaar je 'ns nader!
Met de verbannering van MCC loopt dat zo'n vaart niet meer.
Afbeelding

ml03zl
Moderator
Berichten: 1259
Lid geworden op: 16 jan 2007 20:27
Bezit: .
ZB50 (2x)
Z50A
CD50
Monster S4
Locatie: Bussum
Contacteer:

Re: Hondas van voor 1972

Bericht door ml03zl »

ReezYard schreef:
ml03zl schreef:Ah, wordt het weer zo'n topic....
Verklaar je 'ns nader!
Zo'n topic waarin mcc (of Anton, Mirjam, Barry, etc..) een vraag stelt, om vervolgens iedereen die zo vriendelijk is te antwoorden te corrigeren. Puur ter meerdere glorie van de heer mcc.

Overigens is mcc (of een van z'n accounts) niet gebanned, hij is uit zichzelf verdwenen maar hij zal ongetwijfeld binnenkort een nieuw account aanmaken. Don't worry, je herkent 'm snel genoeg.
http://www.ktm.nl/" onclick="window.open(this.href);return false;

Gebruikersavatar
ReezYard
4T-MSB addict
Berichten: 687
Lid geworden op: 27 jan 2007 22:23
Locatie: Cheese Town (N-H).
Contacteer:

Re: Hondas van voor 1972

Bericht door ReezYard »

ml03zl schreef:
ReezYard schreef:
ml03zl schreef:Ah, wordt het weer zo'n topic....
Verklaar je 'ns nader!
Zo'n topic waarin mcc (of Anton, Mirjam, Barry, etc..) een vraag stelt, om vervolgens iedereen die zo vriendelijk is te antwoorden te corrigeren. Puur ter meerdere glorie van de heer mcc.

Overigens is mcc (of een van z'n accounts) niet gebanned, hij is uit zichzelf verdwenen maar hij zal ongetwijfeld binnenkort een nieuw account aanmaken. Don't worry, je herkent 'm snel genoeg.
Als 'n forumlid het niet eens is met 'n ander forumlid en hem corrigeert/verbetert, wordt dat dus niet geapprecieerd? Ook al is de correctie terecht?
Hoe kwalificeer je dan al die flauwe opmerkingen waarmee sommige forumleden menen te moeten reageren op serieuze - soms wat ongelukkig geformuleerde - vragen van anderen c.q. newbie's?
Groet, ennuh...... gas zit rechts!

Afbeelding

NIX
chaly addict
Berichten: 18829
Lid geworden op: 27 jan 2007 21:21
Bezit: Een hamer
Locatie: Milsbeek

Re: Hondas van voor 1972

Bericht door NIX »

Mcc is een ander geval, Richard. Of ken je hem? Die heeft het in de helft van de gevallen goed en in de andere helft simpelweg niet, maar duldt geen tegenspraak en lokt steeds discussie over niets uit.

Los daarvan is het hier altijd een vrij liberale boel geweest en dat is goed. Verder is er een uitgebreide FAQ waar bijna alles in staat en iemand mag daar best even eerst in kijken, tenslotte hebben mensen de moeite genomen het daar allemaal netjes uit te tikken. Een beetje dikke huid kan geen kwaad en als iemand de boter eruit braadt dan krijgt ie dat echt wel te horen. Dat gebeurt meestal netjes onder 4 ogen, tenzij de persoon zelf moord en brand gilt, dan gaat het openbaar.
Stel je kleppen en kijk eerst even in de FAQ.

Gebruikersavatar
ReezYard
4T-MSB addict
Berichten: 687
Lid geworden op: 27 jan 2007 22:23
Locatie: Cheese Town (N-H).
Contacteer:

Re: Hondas van voor 1972

Bericht door ReezYard »

NIX schreef:Mcc is een ander geval, Richard. Of ken je hem? Die heeft het in de helft van de gevallen goed en in de andere helft simpelweg niet, maar duldt geen tegenspraak en lokt steeds discussie over niets uit.

Los daarvan is het hier altijd een vrij liberale boel geweest en dat is goed. Verder is er een uitgebreide FAQ waar bijna alles in staat en iemand mag daar best even eerst in kijken, tenslotte hebben mensen de moeite genomen het daar allemaal netjes uit te tikken. Een beetje dikke huid kan geen kwaad en als iemand de boter eruit braadt dan krijgt ie dat echt wel te horen. Dat gebeurt meestal netjes onder 4 ogen, tenzij de persoon zelf moord en brand gilt, dan gaat het openbaar.
Of ik MCC ken of niet ken doet m.i. niets ter zake, Nix! Ik heb 'm in ieder geval (nog) niet kunnen betrappen op 'n onvertogen woord.
Wat z'n 'zinloze' discussies betreft het volgende. Er zijn forumleden die dat doorzien en er zijn er die daar met open ogen intrappen.
De eerste categorie houdt zich verstandig buiten de discussie, de laatste categorie - en ik citeer je - gilt moord en brand of speelt op de man!

In deze thread is Ml03zl m.i. voorbarig geweest met z'n tendentieuze opmerking. Het verloop van de thread is immers heel interessant gebleken!
Is ie geen fan van MCC, of vindt ie het onderwerp niet interessant genoeg ...... hij mag het zelf zeggen!
Groet, ennuh...... gas zit rechts!

Afbeelding

NIX
chaly addict
Berichten: 18829
Lid geworden op: 27 jan 2007 21:21
Bezit: Een hamer
Locatie: Milsbeek

Re: Hondas van voor 1972

Bericht door NIX »

Nou, er zijn tal van topics waar Mcc flink de bocht uitvloog, kan ik je verklappen en dat deed ie met zijn vorige alter ego's ook al. Dat ie zich hier een soort koest houdt betekent niet dat de opmerking van ML voorbarig of tendentieus was. Dat zou het wel zijn als dit topic op zichzelf stond.

Hier weer een topic waar hij er compleet naast zit, maar het verkondigt als een feit. viewtopic.php?f=9&t=30061&hilit=mcc

Hier begint ie weer een topic om te rellen: viewtopic.php?f=9&t=29865&hilit=mcc

Hier overtreft ie zichzelf ook weer: viewtopic.php?f=9&t=8391&hilit=mcc

Ik kan nog wel even doorgaan. Feit is dat ie elke keer met stelligheid dingen beweert die simpelweg niet kloppen of oproept iets aan te tonen en dat alleen maar afwijst. Dat zorgt echt voor een vervelender sfeer dan dat hij een keer gecorrigeerd wordt of vooraf gewaarschuwd. Ik zeg er verder niets meer over.
Stel je kleppen en kijk eerst even in de FAQ.

Gebruikersavatar
ReezYard
4T-MSB addict
Berichten: 687
Lid geworden op: 27 jan 2007 22:23
Locatie: Cheese Town (N-H).
Contacteer:

Re: Hondas van voor 1972

Bericht door ReezYard »

Hartelijk dank voor je bewijsmateriaal, Nix!
Ik moet je echter zeggen dat ik geen onvertogen woord van MCC heb kunnen ontdekken.
Hooguit verkondigt hij 'n mening waar jij, Ml03zl en anderen (en soms ik) het niet mee eens zijn. So be it!
Heeft ie jullie daardoor beledigd, pijn gedaan, of ..... is ie op jullie (te) lange tenen gaan staan?

Je vertelt even hier voor blij te dat het forum 'n liberaal platform is.
Dus kom op .... als 'n mening niet de jouwe is, of niet bevalt negeer dat gewoon.
Doen ze in het parlement bij Wilders ook als ie weer 'ns de meest vreselijke dingen uitkraamt.

Apropos, ken jij Ml03zl?
Groet, ennuh...... gas zit rechts!

Afbeelding

NIX
chaly addict
Berichten: 18829
Lid geworden op: 27 jan 2007 21:21
Bezit: Een hamer
Locatie: Milsbeek

Re: Hondas van voor 1972

Bericht door NIX »

Yep.
Stel je kleppen en kijk eerst even in de FAQ.

ml03zl
Moderator
Berichten: 1259
Lid geworden op: 16 jan 2007 20:27
Bezit: .
ZB50 (2x)
Z50A
CD50
Monster S4
Locatie: Bussum
Contacteer:

Re: Hondas van voor 1972

Bericht door ml03zl »

Nou, deze thread is kennelijk zo interessant gebleken, dat het alleen nog maar gaat over een zinnetje van mij van 3 maanden geleden…

Maar goed, omdat u het zo vriendelijk ‘vraagt’. Anton, zoals hij zichzelf noemt, misdraagt zich hier (onder diverse aliassen) dermate dat ik oprecht kan zeggen dat ik geen fan van ‘m ben. Maar dat heb ik wel vaker bij mensen die hier alleen maar lijken te komen om te zeuren, zuigen of anderzijds de sfeer proberen te verzieken.

En of ik het onderwerp zelf interessant vind.. ach, ik weet toevallig dat hij naar de voor hem bekende weg vraagt, dus.. Wat ik veel vervelender vind is de stelligheid waarmee hij onzin verkondigd. De meeste kenners prikken er wel door heen, maar nieuwelingen (of iemand die hier toevallig komt) kunnen gaan denken dat er bijvoorbeeld een paarse SS K1 is geleverd. Misschien niet boeiend of wereldschokkend, maar dit forum is er om informatie te delen, niet om misinformatie te creëren.

Verder zijn de moderators hier behoorlijk tolerant, en moet dit forum voor iedereen toegankelijk zijn. Maar als u in de toekomst nogmaals de behoefte voelt om voor iemand op te komen, lees u dan eerst even in. Nix heeft al een klein voorzetje gegeven, maar zoek ook even op o.a de gebruikers “mirjam” en “berryabbink”. Nogmaals, een andere mening hebben is prima, een discussie? nog beter, maar Anton maakt zich hier onmogelijk, en hij is de enige user hier waar ik ooit een klacht over heb ontvangen.
http://www.ktm.nl/" onclick="window.open(this.href);return false;

Gebruikersavatar
ReezYard
4T-MSB addict
Berichten: 687
Lid geworden op: 27 jan 2007 22:23
Locatie: Cheese Town (N-H).
Contacteer:

Re: Hondas van voor 1972

Bericht door ReezYard »

Aah .... je vindt 't kennelijk jouw taak als moderator om nieuwelingen en passanten te beschermen tegen mis-informatie van derden!
Da's prima, zo'n paternalistische houding! Maar wees dan wel consequent door er ook voor te zorgen dat ze gevrijwaard worden
van allerlei badinerende opmerkingen als ze wat ongelukkige vragen stellen. Zullen we dat afspreken?

En dan - tenslotte - nog even terug naar m'n beginreactie, ik heb simpel gevraagd naar 'n toelichting op je zinnetje van
3 maanden geleden. Niet meer en niet minder!
Als resultaat krijg ik kribbige reacties. Heb ik dan toch op zere tenen getrapt?
Groet, ennuh...... gas zit rechts!

Afbeelding

NIX
chaly addict
Berichten: 18829
Lid geworden op: 27 jan 2007 21:21
Bezit: Een hamer
Locatie: Milsbeek

Re: Hondas van voor 1972

Bericht door NIX »

Nee, dat heeft Anton gedaan. Ondanks zijn correcte taalgebruik manifesteerde hij zich als een bloedblaar, ook al zie jij dat er niet meteen aan af. En niet 1x, maar onder zeker 4 alter ego's. Daarnaast is zijn foute info zeer storend en is hij daar meer dan eens netjes op aangesproken, zonder het gewenste resultaat. Nee, niet iedereen is hier even netjes, ik zeker niet, maar er zijn grenzen. Die heeft Anton steeds opgezocht en vervolgens overschreden. Je kunt mensen ook het bloed onder de nagels halen met supercorrect taalgebruik en wat aan de oppervlakte op beleefdheid lijkt. Iedere geërgerde reactie lijkt dan overtrokken, maar dat is omdat je de voorgeschiedenis mist.

Als een newbie een keer niet met alle egards wordt behandeld, dan is ML er op de achtergrond ook om iemand die werkelijk over de schreef gaat daarop te wijzen. Maar zoals ik eerder zei, er zijn zat newbies die zo verwend zijn dat ze menen hun vragen direct uitgebreid beantwoord te krijgen op basis van meestal zeer gebrekkige info, slecht omschreven symptomen of regelrecht onthouden info. De een is daar gevoeliger voor dan de ander en zal het en sneller herkennen, zich er sneller aan ergeren en daar soms sneller uiting aan geven. Ik ben altijd behulpzaam, maar als een probleem duidelijk in de FAQ omschreven staat, ben ik de eerste de luilak daar heen te schoppen.

En als iemand een keer lollig reageert, who cares?

Ik zei dat ik het laatste erover gezegd had, ik trap er dus toch weer in.
Stel je kleppen en kijk eerst even in de FAQ.

ml03zl
Moderator
Berichten: 1259
Lid geworden op: 16 jan 2007 20:27
Bezit: .
ZB50 (2x)
Z50A
CD50
Monster S4
Locatie: Bussum
Contacteer:

Re: Hondas van voor 1972

Bericht door ml03zl »

Ik sluit me helemaal aan bij de woorden van Nix, maar met een kleine aanvulling.

Het is namelijk de toon die de muziek maakt. U vraagt niet simpel iets… “Verklaar je 'ns nader!” komt door het gebruik van het uitroepteken best dwingend over. Vervolgens grijpt u onze antwoorden aan om nog wat frustraties aan te kaarten, en gaat u ons op een redelijk belerende manier wel even vertellen wat we fout doen en wat er in het vervolg anders moet. Dit alles weer met veel uitroeptekens. En als we na een paar antwoorden wat geïrriteerd overkomen, zijn wij het opeens die lange tenen hebben.. ach ja.

U heeft uw punt duidelijk gemaakt, wij hebben ons punt duidelijk gemaakt. We zullen het niet eens worden, jammer maar helaas. Zullen we het dan nu weer over Hondatjes gaan hebben?
http://www.ktm.nl/" onclick="window.open(this.href);return false;

Gebruikersavatar
ReezYard
4T-MSB addict
Berichten: 687
Lid geworden op: 27 jan 2007 22:23
Locatie: Cheese Town (N-H).
Contacteer:

Re: Hondas van voor 1972

Bericht door ReezYard »

Rest mij jullie te bedanken voor de interessante discussie n.a.v. een simpele en bondige vraag!
En dan nu op naar de pedicure voor de behandeling van zere tenen!
Cheers!
Groet, ennuh...... gas zit rechts!

Afbeelding

RVD
Frequent 4T-MSB visitor
Berichten: 36
Lid geworden op: 09 jul 2020 17:00
Bezit: C110 en SS50Z

Re: Hondas van voor 1972

Bericht door RVD »

wieb schreef: 26 mei 2015 15:58
mcc schreef:hallo allen, kan iemand zo uitgebreid mogelijk vertellen over Hondas in NL voor 1972? In de Roy Bacon book komen de NL modellen niet voor.
Mijn vragen zijn, bouwjaar en kleuren van de volgende modellen.
C320 A en S, C310 A en S, TS50 en TS50DX.

Daasnaast ook de vraag of de C100 en C110 ooit in NL als motor zijn geleverd en

als laatste vraag, in 1972 werd de SS in 4 kleuren geleverd, Goud, Blauw metalic, Groen metallic en Paars metallic. Die paarse heb ik tot nu nergens gezien. Heeft iemand ooit gezien?

Alvast bedankt.
Verhalen daarover zijn te vinden in 4stroke magazine en bromfiets en misschien ook wel in het motorrijwiel. Er is vast wel iemand die weet waar dit te vinden is.
C110 en C 100 zijn hier als motorrijwiel verkocht . Waarvan folder van een Nederlandse dealer. Vermogen en snelheid van deze 50cc's waren te hoog om als bromfiets geaccepteerde te worden. Je zou denken Belgische folder maar de afgebeelde Nederlands munten geven aan dat het om een Nederlandse folder gaat.
Afbeelding

Afbeelding

Hallo ik ben nieuw hier en ik weet niet of ik bij deze topic goed zit met mijn vraag?
Ik heb een Honda C110 uit 1963 (staat op de kabelboom) met een bloknummer P10746 maar geen frame nummer (op de normale linker plek) en ik weet dat dit en orginele nederlandse brommer/motor is omdat ik de eerste eigenaar heb gekend. het is een rode met alu knipperlichten boven op het stuur en achter de zelfde knipperlichten. het had ook een orginele nederlandse blauwe kentekenplaat (UZ-37-84)
Kan iemand mij iets meer vertellen over dit exemplaar.
Ik kan ook foto's sturen maar ik weet nog niet hoe ik dat doe.

Plaats reactie