Advies omtrent aanschaf Honda ZB

Hier kun je praten over je honda.
Plaats reactie
LawShadow
4T-MSB beginner
Berichten: 17
Lid geworden op: 17 mei 2015 02:05

Advies omtrent aanschaf Honda ZB

Bericht door LawShadow »

Beste mensen,

Gaarne jullie feedback recht to recht aan no nonsense.

Ik had zelf een Honda ZB NL versie zo een 16 jaar geleden was er dol op alleen kon er niet lang van genieten wat wil je anders in Amsterdam West waar als je een ZB had je DE MAN was. Ik had wel een box maar ja als ze eenmaal binnen zijn hebben ze alle rust en tijd om je sloten te kraken en je zb meenemen ogen loeren op je waar je woont etc. Ik heb er maar 3 maanden van genoten en toen maar verkocht met winst kon gewoon niet slapen....

Nu wil ik er 1 aanschaffen omdat ik toch een zwak heb voor deze kleine bike waar ik toch heel erg van genoten heb, waar ik nu woon is er geen box dus mn oog valt op een brommer/fiets stalling en fiets winkel in 1 dus dr zijn ALTIJD winkel mensen aanwezig sinds het ook een winkel is plus cameras alleen ze gaan dicht om 20:00 uur dus ik kan hem niet gebruiken na deze tijdstip hem op straat stallen is geen optie no way. Dr zijn 24 uurs stallingen waar ik terecht kan maar de veiligheid hmmm weet ik niet zo, iemand mischien feedback over brommer stallingen die je 24 uur per dag kan gebruiken en de veiligheid? Zover ik weet heeft het electronisch sloten en regulier slot, muur ankers en 24 uur cameras. Maar dit kost ook 30 eur in de maand...

Smerig he...dat mensen niet van andermans spullen kunnen afblijven waar iemand hard voor heeft gewerkt/gespaard het maakt het moeilijk om te genieten triest eigenlijk...

Mn hart zegt JA maar mn verstand zegt NEE en ik weet wat twijfel meestal betekent een nee.... zit er al 2 weken mee is toch een investering en wil hem 2x per week gebruiken puur voor plezier (want daarvoor zijn ze gemaakt).

Doen of niet doen dat is de vraag...?

Wat is jullie advies en aub geen middle path answers...

Alvast dank

Gebruikersavatar
wim V8
Kill me please, I'm trapped here!
Berichten: 3955
Lid geworden op: 30 aug 2013 17:43
Bezit: Honda CB50 '73 (daily)
Honda CD 50 project(compl.in parts)
Honda GiorCub chill 4bak scooter :-)
Piaggio Ciao '70 (under restoration)
Piaggio Bravo '73(as new) Daily
Piaggio Boxer1.'69(need restoration)
VeloFrejus '50 Jolly motore a rullo.
Demm Turismo quatro tempi '59
Fiat 1100R '68 (summer daily)
Locatie: Castricum

Re: Advies omtrent aanschaf Honda ZB

Bericht door wim V8 »

Je woont dus nog in A'dam, kan je m misschien in je hal kwijt of ergens achter de voordeur? Heb je misschien een kennis vlakbij op loopafstand met een schuur of box? waar ie mag staan? Als ie buiten moet staan! niet kopen! Die fiets/brommer stalling/winkel is een aardige optie, maar na 20:00 uur niet meer terug stallen is lastig, vooral met zomerse avonden als je wat later wegblijft of nog weg gaat.

Gr. Wim.
Een oude brommer is alleen leuk als sleutelen uw hobby is.

Link naar mijn Honda's:
viewtopic.php?f=15&t=26869

LawShadow
4T-MSB beginner
Berichten: 17
Lid geworden op: 17 mei 2015 02:05

Re: Advies omtrent aanschaf Honda ZB

Bericht door LawShadow »

wim V8 schreef:Je woont dus nog in A'dam, kan je m misschien in je hal kwijt of ergens achter de voordeur? Heb je misschien een kennis vlakbij op loopafstand met een schuur of box? waar ie mag staan? Als ie buiten moet staan! niet kopen! Die fiets/brommer stalling/winkel is een aardige optie, maar na 20:00 uur niet meer terug stallen is lastig, vooral met zomerse avonden als je wat later wegblijft of nog weg gaat.

Gr. Wim.
Nee, geen kennis of vriend in de buurt die een box heeft.

Een ander optie is die 24 uurs brommer staling maar tja of die veilig zijn?? Weet ik niet vandaar de vraag of iemand feedback heeft met 24 uurs bromfiets stallingen. Ja die bewaakt door mensen fiets/brommer stalling is een grote plus maar tja na 20:00 niet meer je brommer stallen is zuur...en zeker met de zomer...
Ik moet echt de voordelen met de nadelen afwegen...

butt head
moppersmurf
Berichten: 8898
Lid geworden op: 28 jan 2007 21:51
Bezit: paar brommers
Locatie: neede gelderland

Re: Advies omtrent aanschaf Honda ZB

Bericht door butt head »

in zo'n fietsen stallen heb ik zo als ik het daar rond amsterdam ken ook geen goede verwachtingen bij, aangezien er te te veel mensen schijt hebben aan andermans spullen dus zo een fiets er tegen aan gooien.


ik zou zeggen doen als je hem in een eigen schuur/berging/box/hal kan plaatsen.

en niet doen als je hem ergens in een bewaakte fietsen stalling moet zetten. en al hele maal niet als je hem maar 1 of 2 keer in het jaar wil gebruiken. dan gaat het voor anderen te veel lijken op een vergeten voertuig waar je dus je zooi tegen aan kan gooien.
ik praat niet alleen maar poep


bami = bami. troep = troep.

stoterstangen90
Vierkantofiel
Berichten: 5159
Lid geworden op: 16 jan 2007 22:17
Bezit: Morris Ital
Locatie: Zaagcity

Re: Advies omtrent aanschaf Honda ZB

Bericht door stoterstangen90 »

Woonkamer.
Afbeelding

ml03zl
Moderator
Berichten: 1259
Lid geworden op: 16 jan 2007 20:27
Bezit: .
ZB50 (2x)
Z50A
CD50
Monster S4
Locatie: Bussum
Contacteer:

Re: Advies omtrent aanschaf Honda ZB

Bericht door ml03zl »

ZB's doen het inderdaad heel goed in de woonkamer.
http://www.ktm.nl/" onclick="window.open(this.href);return false;

Soop
4T-MSB addict
Berichten: 534
Lid geworden op: 09 aug 2013 18:48
Bezit: Honda CD50 '71
SMC super50 C50 imi (van de vrouw)
Scoopy OT
Transalp 600V
Locatie: Amsterdam
Contacteer:

Re: Advies omtrent aanschaf Honda ZB

Bericht door Soop »

Hangt een beetje af van in welke wijk je woont. Mijn CD staat gewoon voor de deur in amsterdam, en de CL van mijn buurjongen ook. Maar goed, die spreken de jattende doelgroep misschien minder aan dan een ZB.

Die stalling tot 20:00 is toch prima? Als je dan een keer later dat ding gebruikt staat ie een nachtje met een goed slot en muuranker voor de deur. Lijkt me prima.

En ook gedacht aan het kopen van een PBR? Waarbij het wat minder erg is als er een keer een kras op komt of gepikt wordt?

Gebruikersavatar
nielspbr
Mr Kockengen
Berichten: 16162
Lid geworden op: 02 mar 2009 17:50
Bezit: Een apenfamilie en een bamibal.
Locatie: Kockengen

Re: Advies omtrent aanschaf Honda ZB

Bericht door nielspbr »

Zoiets? http://www.shurgard.nl/opslagruimte-in- ... /Amsterdam
Kan er nu even niets over vinden maar ik heb ze ook wel eens over motoropslag gehoord, maar dat is een kwestie van informeren.

Plaats reactie