Pagina 1 van 2

Nieuw lid zkt eerste (snor-)brommer

Geplaatst: 09 aug 2015 16:40
door cypher156
Hoi,
Ik ben Sjoerd, 19 lentes jong, uit hengelo,

Ik heb een aantal vragen mbt de aankoop van een eerste (snor)brommer.
Ik zoek een sportieve brommer die er 'alternatief' uitziet.
Dus geen crosser, retro of stads-brommer.
Ik dacht eerst aan een tomos, maar aangezien de bouw kwaliteit daarvan is afgenomen de laatste jaren heb ik daar toch maar van afgezien.

Nu wil ik sowieso het volgende:
4-Takt,
Voetgeschakeld,
Geschikt voor 2 personen,
Geschikt voor evt. Toeren,
Geschikt voor dagelijks woon- school/werk verkeer.

Ik heb mijn oog laten vallen op 3 verschillende brommers:
1. De Honda CB50J
2. De Honda SS50
3. De AGM CafeRacer 50

De agm is een chinees, dus dat is minder(alhoewel agm wel een van de betere leveranciers is.), maar ik vind het model geweldig(alhoewel het niet écht een caferacer is).

En de 2 honda's omdat ze (een beetje) gelijken met de agm.

Ik zou graag willen weten waar ik op moet letten bij het aanschaffen van een 2e hands honda.
En of jullie evt modellen weten die lijken op (een van) deze 3 prachtige brommers.

(Daarnaast las ik dat er honda-rijders in hengelo en omstreken wonen. Zou een (of meerdere) van jullie mij "onder de vleugels willen nemen"?)

Groeten,
Sjoerd.

Re: Nieuw lid zkt eerste (snor-)brommer

Geplaatst: 09 aug 2015 21:01
door apae01
Waarom snor? De honda's die je noemt martel je behoorlijk als ze nooit harder dan 30 mogen.

Re: Nieuw lid zkt eerste (snor-)brommer

Geplaatst: 09 aug 2015 21:24
door cypher156
apae01 schreef:Waarom snor? De honda's die je noemt martel je behoorlijk als ze nooit harder dan 30 mogen.
Ik zat idd zelf te denken aan 45+ :P
Heb eigenlijk mijn zinnen gezet op de SS50
Wil em vanaf een frame opbouwen naar een mooi ding, maar heb geen idee waar ik mee moet beginnen.
Sowieso bij het frame natuurlijk (ha ha)

Re: Nieuw lid zkt eerste (snor-)brommer

Geplaatst: 09 aug 2015 22:18
door Kaaskabouter
Tsja, wat is je budget? En heb je liever een turn-key brommer of een project?

Re: Nieuw lid zkt eerste (snor-)brommer

Geplaatst: 09 aug 2015 22:32
door cypher156
Kaaskabouter schreef:Tsja, wat is je budget? En heb je liever een turn-key brommer of een project?
Hmm een project lijkt me leuk, ik heb er (nog) geen ervaring mee, maar al doende leert men.
Ik heb op het moment een budget van ~2100.
Maar ik kan er later altijd extra instoppen.

Wat zou jou advies zijn?

Edit:
Op internet heb ik div. Brommers gevonden met prijzen die uiteenlopen van €800.- tot €3000+

Re: Nieuw lid zkt eerste (snor-)brommer

Geplaatst: 09 aug 2015 22:36
door Mathijs0001
Ik kan je een ss50 rolling frame project aanbieden... als jij die gene was die bood heb je een mailtje

Re: Nieuw lid zkt eerste (snor-)brommer

Geplaatst: 09 aug 2015 22:40
door cypher156
Mathijs0001 schreef:Ik kan je een ss50 rolling frame project aanbieden... als jij die gene was die bood heb je een mailtje
Klopt, ik heb meteen teruggemaild ;)
Mathijs, sorry trouwens. Martijn lijkt erop, niet goed gelezen tis een beetje laat :P

Re: Nieuw lid zkt eerste (snor-)brommer

Geplaatst: 10 aug 2015 19:24
door chaly-dude
Als je 2100 te besteden hebt, koop een brommer van 1600 met (misschien) klein beetje werk.
Dan kun je leren terwijl je ook nog eens kunt rijden. Extra leuk!

Re: Nieuw lid zkt eerste (snor-)brommer

Geplaatst: 10 aug 2015 19:30
door cypher156
chaly-dude schreef:Als je 2100 te besteden hebt, koop een brommer van 1600 met (misschien) klein beetje werk.
Dan kun je leren terwijl je ook nog eens kunt rijden. Extra leuk!
Zeker leuk, maar ik heb mn rijbewijs nogniet, richting de winter pas..
Dus ik heb nu nog tijd om er mee bezig te gaan.
dus het liefste een Rolling Frame om aan te klussen

Re: Nieuw lid zkt eerste (snor-)brommer

Geplaatst: 10 aug 2015 20:18
door butt head
0 tot 800 = over het algemeen een restauratie object.
800 tot 1200 = gebruikt brommertje.
1200 tot 1800 = een nette brommer.
1800 tot 3000+ = een hele nette brommer.


ik zou dus goed kijken wat je wil.
maar ik zou zeggen zoek iets wat rond de 1200 zit. dan heb je nog ongeveer 1000,- te besteden om hem naar je zin te zetten.


persoonlijk zou ik het af raden om er een snorfiets van te maken. gewoon lekker een brommer van maken een kokosnoot op je kop zit je ook nog is beter als je op je giegel gaat.

Re: Nieuw lid zkt eerste (snor-)brommer

Geplaatst: 10 aug 2015 20:35
door cypher156
butt head schreef:0 tot 800 = over het algemeen een restauratie object.
800 tot 1200 = gebruikt brommertje.
1200 tot 1800 = een nette brommer.
1800 tot 3000+ = een hele nette brommer.


ik zou dus goed kijken wat je wil.
maar ik zou zeggen zoek iets wat rond de 1200 zit. dan heb je nog ongeveer 1000,- te besteden om hem naar je zin te zetten.


persoonlijk zou ik het af raden om er een snorfiets van te maken. gewoon lekker een brommer van maken een kokosnoot op je kop zit je ook nog is beter als je op je giegel gaat.
ben je aan restauratie-objecten over het algemeen meer geld kwijt voor je m helemaal goed hebt, of ligt de prijs ongeveer gelijk?

Re: Nieuw lid zkt eerste (snor-)brommer

Geplaatst: 10 aug 2015 20:38
door butt head
cypher156 schreef:
butt head schreef:0 tot 800 = over het algemeen een restauratie object.
800 tot 1200 = gebruikt brommertje.
1200 tot 1800 = een nette brommer.
1800 tot 3000+ = een hele nette brommer.


ik zou dus goed kijken wat je wil.
maar ik zou zeggen zoek iets wat rond de 1200 zit. dan heb je nog ongeveer 1000,- te besteden om hem naar je zin te zetten.


persoonlijk zou ik het af raden om er een snorfiets van te maken. gewoon lekker een brommer van maken een kokosnoot op je kop zit je ook nog is beter als je op je giegel gaat.
ben je aan restauratie-objecten over het algemeen meer geld kwijt voor je m helemaal goed hebt, of ligt de prijs ongeveer gelijk?
afhankelijk hoe je het wil doen.

ik ben met mijn ss toen over de 2200,- aan restauratie en reviseren heen gegaan. dat is exclusief aanschaf van de brommer.

Re: Nieuw lid zkt eerste (snor-)brommer

Geplaatst: 10 aug 2015 20:41
door cypher156
butt head schreef:
cypher156 schreef:
butt head schreef:0 tot 800 = over het algemeen een restauratie object.
...
ben je aan restauratie-objecten over het algemeen meer geld kwijt voor je m helemaal goed hebt, of ligt de prijs ongeveer gelijk?
afhankelijk hoe je het wil doen.

ik ben met mijn ss toen over de 2200,- aan restauratie en reviseren heen gegaan. dat is exclusief aanschaf van de brommer.
Heb je dan alles door originele onderdelen vervangen, of ook immi/namaak gebruikt?
Zoals je onderschrift al zegt heb je vast geen bami-blok genomen? :P

Re: Nieuw lid zkt eerste (snor-)brommer

Geplaatst: 10 aug 2015 21:28
door butt head
cypher156 schreef:
butt head schreef:
cypher156 schreef:
butt head schreef:0 tot 800 = over het algemeen een restauratie object.
...
ben je aan restauratie-objecten over het algemeen meer geld kwijt voor je m helemaal goed hebt, of ligt de prijs ongeveer gelijk?
afhankelijk hoe je het wil doen.

ik ben met mijn ss toen over de 2200,- aan restauratie en reviseren heen gegaan. dat is exclusief aanschaf van de brommer.
Heb je dan alles door originele onderdelen vervangen, of ook immi/namaak gebruikt?
Zoals je onderschrift al zegt heb je vast geen bami-blok genomen? :P

veel origineel gebruikt en veel nieuw imi.

Re: Nieuw lid zkt eerste (snor-)brommer

Geplaatst: 10 aug 2015 21:30
door apae01
Zoals je onderschrift al zegt heb je vast geen bami-blok genomen?
Dan zou het geen restauratie zijn he?
Je mag er van uitgaan, dat een projectbrommer opknappen duurder uitpakt dan een complete die je in dezelfde eindstaat koopt.
Voordeel is dat je weet wat je hebt na het opknappen, dat je de brommer goed leert kennen, en dat je 'm naar eigen smaak kunt doen.