SS50E
-
- Frequent 4T-MSB visitor
- Berichten: 56
- Lid geworden op: 02 mei 2012 21:21
- Bezit: C50, SS50, CB50
SS50E
Hallo, Onlangs heb ik een ss50 (k0) gekocht, ook bekend als de ss50 1967.
Ik had een 5bak verwacht mr er zit een 4bak op.
De vermelding is SS50E. het is N1234N1234, dus doorschakelen naar beneden zoals een chaly mr dan met 4 vernellingen.
Dit type nog niet gehad. Betreft het hier omtrent de SS50E die oa. in Engeland verkocht werd en bijna idem is als een
CD50? Is dit een blokje van een bromfiets of motorversie en hoe snel reden die standaard ongeveer?
Is dit type vernellingsbak erg speciaal, misschien ook zeldzaam, want een CD50 heeft toch gewoon 1N234?
Werd deze versnellingsbak ook gebruikt in andere types SS50?
Alvast bedankt voor jullie reactie.
Ik had een 5bak verwacht mr er zit een 4bak op.
De vermelding is SS50E. het is N1234N1234, dus doorschakelen naar beneden zoals een chaly mr dan met 4 vernellingen.
Dit type nog niet gehad. Betreft het hier omtrent de SS50E die oa. in Engeland verkocht werd en bijna idem is als een
CD50? Is dit een blokje van een bromfiets of motorversie en hoe snel reden die standaard ongeveer?
Is dit type vernellingsbak erg speciaal, misschien ook zeldzaam, want een CD50 heeft toch gewoon 1N234?
Werd deze versnellingsbak ook gebruikt in andere types SS50?
Alvast bedankt voor jullie reactie.
-
- Frequent 4T-MSB visitor
- Berichten: 139
- Lid geworden op: 27 mei 2014 19:54
- Bezit: SS
- Locatie: Utrecht
Re: SS50E
Dit is een SS50 '67, veel in Vietnam geleverd:
Dit is een SS50E, een vroeg Engels model SS50, deze lijkt op de Nederlandse CD50:
De '67 heeft origineel een vijfbak met 1 naar beneden en de rest omhoog. SS50E heeft een vierbak waarvan de 1 naar beneden is en de rest omhoog. Is die van jou gerestaureerd?
Dit is een SS50E, een vroeg Engels model SS50, deze lijkt op de Nederlandse CD50:
De '67 heeft origineel een vijfbak met 1 naar beneden en de rest omhoog. SS50E heeft een vierbak waarvan de 1 naar beneden is en de rest omhoog. Is die van jou gerestaureerd?
-
- Frequent 4T-MSB visitor
- Berichten: 56
- Lid geworden op: 02 mei 2012 21:21
- Bezit: C50, SS50, CB50
Re: SS50E
Hoi, De brommer is inderdaad zoals de bovenste, het model dat je veel in Vietnam ziet. Maar de motor is een 4bak. Nu het straffe is dat hij geen 1 naar beneden en de rest omhoog heeft, maar 1234 naar beneden, dus neutraal 1234 neutraal 1234...
De teller is een driehoeksvorm met een 5 versnellingen, dat lijkt dus de originele, maar aan de motor kom ik niet aan uit.
Aan de bouten te zien is het blok nooit open geweest. Op de cilinderkop staat ook het cijfer 15, misschien zegt dat iets. heb ook een gewone k3 en daar staat het cijfer 18 op. Hij heeft ook een zwarte cilinder.
De teller is een driehoeksvorm met een 5 versnellingen, dat lijkt dus de originele, maar aan de motor kom ik niet aan uit.
Aan de bouten te zien is het blok nooit open geweest. Op de cilinderkop staat ook het cijfer 15, misschien zegt dat iets. heb ook een gewone k3 en daar staat het cijfer 18 op. Hij heeft ook een zwarte cilinder.
-
- Frequent 4T-MSB visitor
- Berichten: 139
- Lid geworden op: 27 mei 2014 19:54
- Bezit: SS
- Locatie: Utrecht
Re: SS50E
Daarom vraag ik ook of hij gerestaureerd is . Vaak worden deze brommers in Vietnam gerestaureerd met imitatie-onderdelen en wordt er een namaak Honda Wave-vierbak en stalen cilinder opgezet.
-
- Frequent 4T-MSB visitor
- Berichten: 56
- Lid geworden op: 02 mei 2012 21:21
- Bezit: C50, SS50, CB50
Re: SS50E
Ok, al bedankt voor de info. Kwa opdruk cilinder is het erg vaag. Je kan 8 cc lezen. Een cijfer voor de 8 staat er niet of is weggeslepen?
Ook het frame is klunje. Er staat geen benaming SS50E of iets dergelijks maar een 5tal cijfers en niet allemaal in dezelfde hoogte. Een zelf samengesteld blok lijkt me inderdaad het meest waarschijnlijk. Met Wave motorblokken of andere heb ik geen ervaring. Zal morgen eens een foto posten van het framenummer en bloknummer.
Ook het frame is klunje. Er staat geen benaming SS50E of iets dergelijks maar een 5tal cijfers en niet allemaal in dezelfde hoogte. Een zelf samengesteld blok lijkt me inderdaad het meest waarschijnlijk. Met Wave motorblokken of andere heb ik geen ervaring. Zal morgen eens een foto posten van het framenummer en bloknummer.
-
- 4T-MSB addict
- Berichten: 534
- Lid geworden op: 09 aug 2013 18:48
- Bezit: Honda CD50 '71
SMC super50 C50 imi (van de vrouw)
Scoopy OT
Transalp 600V - Locatie: Amsterdam
- Contacteer:
Re: SS50E
komt waarschijnlijk van de honda 67 factory, zie hier
https://www.facebook.com/TheHonda67Factory?fref=ts
en hier
http://www.thehonda67andcubfactory.com/
https://www.facebook.com/TheHonda67Factory?fref=ts
en hier
http://www.thehonda67andcubfactory.com/
-
- Frequent 4T-MSB visitor
- Berichten: 56
- Lid geworden op: 02 mei 2012 21:21
- Bezit: C50, SS50, CB50
Re: SS50E
Hi, Bedankt voor de tip van de 67 facebooksite. Erg interessant. Brengt me op ideeen. De geschiedenis ken ik niet van de ss50 mr heel waarschnjnlijk toch een belgische brommer en met name uit Wallonië. Heb contact gehad met restaurateur ivm het blokje en deze heeft me hetzelfde verteld als 'diedekaas'. Aangezien ik nog andere projecten heb zet ik deze even aan de kant voor later. Bedankt voor alle info.
-
- moppersmurf
- Berichten: 8904
- Lid geworden op: 28 jan 2007 21:51
- Bezit: paar brommers
- Locatie: neede gelderland
Re: SS50E
Ik hoop voor je dat er toch ergens in het frame een nummer staat met ss50.biker800 schreef:Ok, al bedankt voor de info. Kwa opdruk cilinder is het erg vaag. Je kan 8 cc lezen. Een cijfer voor de 8 staat er niet of is weggeslepen?
Ook het frame is klunje. Er staat geen benaming SS50E of iets dergelijks maar een 5tal cijfers en niet allemaal in dezelfde hoogte. Een zelf samengesteld blok lijkt me inderdaad het meest waarschijnlijk. Met Wave motorblokken of andere heb ik geen ervaring. Zal morgen eens een foto posten van het framenummer en bloknummer.
Anders konden ze nog wel eens moeilijk gaan doen bij het rdw
Ik ben wel zeer benieuwd naar je k0 of het ook daadwerkelijk een echte k0 is en niet iets anders, tegenwoordig zie je veel van die tai ssjes hier met 90% imi meuk er op zelfs de tanken zijn imi. vaak wordt er een cl50 frame of zo iets gebruikt die hadden ze daar al veel eerder dan wij de ssjes hier hadden,
Kan ook zijn dat ze gewoon een Japans ss blok er onder hebben gehangen daar zie je vaker die rotatie baken. Zijn wel heerlijke baken moet ik zeggen heb zelf een cd65 blok met zo'n bak.
Die opdruk op de cilinder zou van een 88cc setje kunnen zijn, honda heeft enkel 49, 63, 72 of 85 gebuikt op de welbekende blokken. Dan heb ik het dus niet over de Wave nice en dergelijke gewoon de ss look a like blokken, de 85cc is een lange cilinder van de c90 en cd90 blokken.
8cc zou dus goed een imi 88cc setje kunnen zijn.
Ik ben benieuwd naar de foto's van je ss.
ik praat niet alleen maar poep
bami = bami. troep = troep.
bami = bami. troep = troep.
-
- Frequent 4T-MSB visitor
- Berichten: 139
- Lid geworden op: 27 mei 2014 19:54
- Bezit: SS
- Locatie: Utrecht
Re: SS50E
De Vietnamese imi SS die ik gezien heb heeft ook een 48cc aanduiding. In Vietnam en Taiwan worden ze veel "gerestaureerd". Alle originele onderdelen zijn daar op, dus gebruiken ze zo goed als alleen maar imitatie. Ik zeg niet dat ze allemaal slecht zijn, maar van die SS die ik ken, is echt alles imi (wss bami), echt van de tank tot de naven en de schakelaars. Het frame heeft ook een heel apart overgetikt nummer.
-
- Frequent 4T-MSB visitor
- Berichten: 56
- Lid geworden op: 02 mei 2012 21:21
- Bezit: C50, SS50, CB50
Re: SS50E
Een fot van mijn andere gerestaureerde replica k0 met wel een goed en volledig framenummer. De 5bakmotor verkocht voor onderdelen, was echt versleten binnenin vanaf de krukas. Een foto van de c320a met framenummer....125. Eén van de vroegste nog overlevende uit Aalst-Belgie? gekocht van nederlandse verzamelaar, met kenteken maar uitgeschreven bij RDW aangezien ik uit Belgie kom. De motor die er op zit is niet de originele, is een testmotor. Ook een foto van de TT50. In frankrijk gekocht wegens erg mooie originele toestand buiten het achterlicht en het zadel is overtrokken geweest, maar wel erg mooi. Genoeg projectjes dus. Nog een foto van het k0 4bak motorblok met opschrift SS50E. Dank voor alle info.
-
- Moderator
- Berichten: 1259
- Lid geworden op: 16 jan 2007 20:27
- Bezit: .
ZB50 (2x)
Z50A
CD50
Monster S4 - Locatie: Bussum
- Contacteer:
Re: SS50E
Die "8" lijkt meer op een "3", en die zijn er wel als ori Honda (63cc)
http://www.ktm.nl/" onclick="window.open(this.href);return false;
-
- moppersmurf
- Berichten: 8904
- Lid geworden op: 28 jan 2007 21:51
- Bezit: paar brommers
- Locatie: neede gelderland
Re: SS50E
frame nummer is mee gekloot. waarschijnlijk om dat hij vroeger als motor verkocht is in nederland of ooit gejat is.
blok lijkt mij gewoon een samenraapsel. ot kop, 63cc cilinder, ss50e carters, japanse rotatie bak of van een s65/50 die hebben volgens mij ook nog eens een rotatie bak gehad.
ik mag hopen dat er geen rubbers onder die tank zitten hij licht zo beroerd op het frame.
blok lijkt mij gewoon een samenraapsel. ot kop, 63cc cilinder, ss50e carters, japanse rotatie bak of van een s65/50 die hebben volgens mij ook nog eens een rotatie bak gehad.
ik mag hopen dat er geen rubbers onder die tank zitten hij licht zo beroerd op het frame.
ik praat niet alleen maar poep
bami = bami. troep = troep.
bami = bami. troep = troep.