Verbod in Amsterdam va 2018?

Hier kun je praten over je honda.
john
4T-MSB zombie
Berichten: 3342
Lid geworden op: 27 jan 2007 23:50
Bezit: gorilla white special
ATC70
woody c50
Locatie: keukenhof city

Re: Verbod in Amsterdam va 2018?

Bericht door john »

Mijn oldtimer auto op LPG en mijn brommers op motorkenteken en je kan weer overal rijden..
Als er belachelijke maatregelen komen zijn er ook belachelijke oplossingen,

Alleen die bakbrommers.. die komen die op motorkenteken.. :x
Driving an ATC.... You can crash.. this won't happen any time, but can happen at any time...

Soop
4T-MSB addict
Berichten: 534
Lid geworden op: 09 aug 2013 18:48
Bezit: Honda CD50 '71
SMC super50 C50 imi (van de vrouw)
Scoopy OT
Transalp 600V
Locatie: Amsterdam
Contacteer:

Re: Verbod in Amsterdam va 2018?

Bericht door Soop »

Waarom niet gewoon een vrijstelling voor oldtimers en een uitstervingsbeleid voor 2takt. Gewoon niet meer verkopen. De barrels gaan stuk en belanden op de stort en de machines waar van gehouden wordt blijven. Lijkt me prima. Snap best t mileuargument maar uitzonderingen maken de wereld leuk.

Gebruikersavatar
wim V8
Kill me please, I'm trapped here!
Berichten: 3991
Lid geworden op: 30 aug 2013 17:43
Bezit: Honda CB50 '73 (daily)
Honda CD 50 project(compl.in parts)
Honda GiorCub chill 4bak scooter :-)
Piaggio Ciao '70 (under restoration)
Piaggio Bravo '73(as new) Daily
Piaggio Boxer1.'69(need restoration)
VeloFrejus '50 Jolly motore a rullo.
Demm Turismo quatro tempi '59
Fiat 1100R '68 (summer daily)
Locatie: Castricum

Re: Verbod in Amsterdam va 2018?

Bericht door wim V8 »

Er worden toch al geen 2tact's meer verkocht? Op een enkele na misschien.

Gr. Wim.
Een oude brommer is alleen leuk als sleutelen uw hobby is.

Link naar mijn Honda's:
viewtopic.php?f=15&t=26869

ceedee
4T-MSB addict
Berichten: 602
Lid geworden op: 28 jan 2007 09:55
Locatie: zeist

Re: Verbod in Amsterdam va 2018?

Bericht door ceedee »

carel schreef:
ceedee schreef:Het wachten is op Utrecht, daar zit een wat doorgedraaide groen links-madam op verkeer, zij zal dit prachtig vinden, vrees ik.
De aanzet is al gegeven. Vanaf 1 Maart mag je nergens meer op het fietspad. Overal op de weg, waar je niet altijd veilig bent. Ligt er een busbaan naast het fietspad, heb je pech, moet je omrijden. Rond het Vredenburg kan je op je brom niet meer terecht. Er zijn daar wel stallings ruimten, ook voor je brom, maar hoe je daar komt? Deze maatregel van Lot v. Hooidonk gaat niet zozeer voor het millieu maar meer omdat de fietspadden veeeeel te smal zijn. Ik weet zeker dat ze de maatregel uit Amsterdam ook gaat gebruiken. Alles voor mn ego tenkoste van alles en iedereen.
Ik snapte die brief al niet, je mocht toch al niet meer op het fietspad? Dank voor je uitleg,
trouwens van milieu-madam wel drie brieven gekregen, want drie broems op kenteken. Mijn broers ook allebei drie dezelfde brieven...
Zelfs 1 brief voor mijn brommobiel. Over milieu-bescherming gesproken...

Gebruikersavatar
nielspbr
Mr Kockengen
Berichten: 16189
Lid geworden op: 02 mar 2009 17:50
Bezit: Een apenfamilie en een bamibal.
Locatie: Kockengen

Re: Verbod in Amsterdam va 2018?

Bericht door nielspbr »

Ik dacht dat ik van de week 14 maart had gelezen. In ieder geval staat dat op die gele bordjes rond haarzuijlens.

NIX
chaly addict
Berichten: 18829
Lid geworden op: 27 jan 2007 21:21
Bezit: Een hamer
Locatie: Milsbeek

Re: Verbod in Amsterdam va 2018?

Bericht door NIX »

wim V8 schreef:Er worden toch al geen 2tact's meer verkocht? Op een enkele na misschien.

Gr. Wim.
Precies, het probleem faseert vanzelf uit. Dit is een grote windowdressing en non-maatregel.
Stel je kleppen en kijk eerst even in de FAQ.

butt head
moppersmurf
Berichten: 8903
Lid geworden op: 28 jan 2007 21:51
Bezit: paar brommers
Locatie: neede gelderland

Re: Verbod in Amsterdam va 2018?

Bericht door butt head »

ben benieuwd wanneer amsterdam plat gelegd word door demonstrerende brommertjes


of zullen die brommer rijders van tegenwoordig zulke makke schapen zijn die hun brommer in ruilen voor een milieu vriendelijk exemplaar.
ik praat niet alleen maar poep


bami = bami. troep = troep.

carel
4T-MSB addict
Berichten: 531
Lid geworden op: 28 jan 2007 13:47
Bezit: ss50
c320s
Locatie: Utrecht

Re: Verbod in Amsterdam va 2018?

Bericht door carel »

nielspbr schreef:Ik dacht dat ik van de week 14 maart had gelezen. In ieder geval staat dat op die gele bordjes rond haarzuijlens.
Je hebt gelijk, 14 maart is de datum, en je mocht op veel fietspaden wel met je brom komen na de 14de dus niet meer. Ga eens op de site van Utrecht kijken, je lacht je een bult, gaat nergens om.Doorgaande wegen en ineens moet je afslaan omdat er verderop een fietspad is naast een busbaan(waar je dus ook niet op mag).
h2o op ss50

Met een aanlopende voorrem ga je niet minder hard op de rollerbank.

butt head
moppersmurf
Berichten: 8903
Lid geworden op: 28 jan 2007 21:51
Bezit: paar brommers
Locatie: neede gelderland

Re: Verbod in Amsterdam va 2018?

Bericht door butt head »

carel schreef:
nielspbr schreef:Ik dacht dat ik van de week 14 maart had gelezen. In ieder geval staat dat op die gele bordjes rond haarzuijlens.
Je hebt gelijk, 14 maart is de datum, en je mocht op veel fietspaden wel met je brom komen na de 14de dus niet meer. Ga eens op de site van Utrecht kijken, je lacht je een bult, gaat nergens om.Doorgaande wegen en ineens moet je afslaan omdat er verderop een fietspad is naast een busbaan(waar je dus ook niet op mag).

bonus.
met de brommer op de ring van utrecht. schiet dat tenminste ook is op.
ik praat niet alleen maar poep


bami = bami. troep = troep.

carel
4T-MSB addict
Berichten: 531
Lid geworden op: 28 jan 2007 13:47
Bezit: ss50
c320s
Locatie: Utrecht

Re: Verbod in Amsterdam va 2018?

Bericht door carel »

Pech, 60 km wegen mag je ook niet op. Dat lost zich in de loop van de tijd ook vanzelf op, van alle 4 baands rondwegen wil zij 2 baans stadsboulevards maken. Dus alle verkeer behalve fietsers op de boulevards. Lot denkt dat we dan allemaal rond Utrecht, op de A2- A12- A15-A27-en A28 gaan rijden. Ze vergeet dat die snelwegen altijd dichtzitten. Dus dat word dubbel op, de snelwegen overvol en de stadsboulevards ook overvol, maar dat dan voor iedereen. Ook taxies brandweer ambulance de bus enz. De stad word compleet onbereikbaar.
h2o op ss50

Met een aanlopende voorrem ga je niet minder hard op de rollerbank.

NIX
chaly addict
Berichten: 18829
Lid geworden op: 27 jan 2007 21:21
Bezit: Een hamer
Locatie: Milsbeek

Re: Verbod in Amsterdam va 2018?

Bericht door NIX »

Ik ben echt zo klaar met grote steden en hun idiote beleid t.o.v. verkeer.
Stel je kleppen en kijk eerst even in de FAQ.

butt head
moppersmurf
Berichten: 8903
Lid geworden op: 28 jan 2007 21:51
Bezit: paar brommers
Locatie: neede gelderland

Re: Verbod in Amsterdam va 2018?

Bericht door butt head »

carel schreef:Pech, 60 km wegen mag je ook niet op. Dat lost zich in de loop van de tijd ook vanzelf op, van alle 4 baands rondwegen wil zij 2 baans stadsboulevards maken. Dus alle verkeer behalve fietsers op de boulevards. Lot denkt dat we dan allemaal rond Utrecht, op de A2- A12- A15-A27-en A28 gaan rijden. Ze vergeet dat die snelwegen altijd dichtzitten. Dus dat word dubbel op, de snelwegen overvol en de stadsboulevards ook overvol, maar dat dan voor iedereen. Ook taxies brandweer ambulance de bus enz. De stad word compleet onbereikbaar.

als de snelwegen dicht staan kan je toch prima met de noof over de a2. snelheid zit er toch niet in :mrgreen:
ik praat niet alleen maar poep


bami = bami. troep = troep.

apae01
4T-MSB addict
Berichten: 838
Lid geworden op: 03 apr 2007 22:24
Bezit: CB50, teveel P50's en auto's

Re: Verbod in Amsterdam va 2018?

Bericht door apae01 »

carel schreef:Lot denkt dat we dan allemaal rond Utrecht, op de A2- A12- A15-A27-en A28 gaan rijden.
Klopt, daar heeft ze groot gelijk in. Die zijn prima bruikbaar om Utrecht geheel te mijden, en mijn geld in andere gemeenten te gaan uitgeven.
Lijkt me een prima gevolg voor het grootse nieuwe winkelcentrum enzo, dat er gewoon niemand heen wil. Kan Utrecht geheel op zichzelf fijn een schoon milieu krijgen.
In the beginning there was nothing, which exploded.

NIX
chaly addict
Berichten: 18829
Lid geworden op: 27 jan 2007 21:21
Bezit: Een hamer
Locatie: Milsbeek

Re: Verbod in Amsterdam va 2018?

Bericht door NIX »

Zo denk ik er al vele jaren over.
Stel je kleppen en kijk eerst even in de FAQ.

carel
4T-MSB addict
Berichten: 531
Lid geworden op: 28 jan 2007 13:47
Bezit: ss50
c320s
Locatie: Utrecht

Re: Verbod in Amsterdam va 2018?

Bericht door carel »

Wie van de Utrechters wil er nu nog wel winkelen in de stad. De parkeergarage kost meer dan menig jongere verdient per uur. Geen hond kan er meer komen, ja op de fiets maar als je ouder wordt gaat dat niet meer. Openbaar vervoer? Gaat ook niet makkelijk. Weleens geprobeerd, om met 2 kunstknieen in een bus te klimmen. Ik vermoed dat 6o% nooit meer in het centrum komt, lekker naar Kanaaleiland of Overvecht. Daar kan je nog wel komen, of inderdaad de randgemeenten.
h2o op ss50

Met een aanlopende voorrem ga je niet minder hard op de rollerbank.

Plaats reactie