Gezocht Honda C50 eigenaren met framenummer in balhoofd

Hier kun je praten over je honda.
Plaats reactie
marcbrum
4T-MSB beginner
Berichten: 3
Lid geworden op: 11 okt 2015 15:52
Bezit: Honda SS50
Honda C50

Gezocht Honda C50 eigenaren met framenummer in balhoofd

Bericht door marcbrum »

Beste allemaal,

Na een jaar lang sleutelen een Honda C50 vanaf de grond af aan opnieuw opgebouwd te hebben heb ik de C50 laten keuren bij de RDW. Voorheen had de hollandse C50 netjes een brommer kenteken. Echter het frame van de C50 was zo doorgerot dat ik via de viertaktschuur een nieuw origineel frame uit een krat heb gekocht om deze als basis te laten dienen van de restauratie. Bij dit frame staat het framenummer wat begint met C50N 0000 XXX (laatste 3 zijn cijfers) in het balhoofd ingeslagen ipv. boven het motorblok. Deze afwijkende locatie van het framenummer hadden ze bij de RDW nog niet eerder gezien, en ook staat het framenummer er niet kaarsrecht in.
De combinatie van de locatie en het niet nette framenummer, en dat het framenummer nooit eerder bij de RDW is voorgekomen maakt het nu dat het frame niet door de keuring komt. De brommer zelf is verder 100% technisch goedgekeurd.

Nu ben ik opzoek naar Honda C50 eigenaren die een vergelijkbaar frame hebben welke wel op kenteken zijn gezet, mensen die hetzelfde probleem zijn tegen gekomen en hier meer over kunnen vertellen, of mensen die meer weten te vertellen over de Honda C50N framenummer serie?

Uit de tabel volgt dat de C50N uit 1969 zou moeten komen, maar verder dan de tabel kom ik dus niet. Honda Nederland en Honda Duitsland heb ik beide gevraagd maar beide hebben geen verdere informatie over dit frame. Ik hoop dus dat er mensen zijn op het forum die hier meer van weten, zodat deze C50 hopelijk nog mee kan doen aan de Hondadag!

Groeten,
Marc

Gebruikersavatar
ReezYard
4T-MSB addict
Berichten: 687
Lid geworden op: 27 jan 2007 22:23
Locatie: Cheese Town (N-H).
Contacteer:

Re: Gezocht Honda C50 eigenaren met framenummer in balhoofd

Bericht door ReezYard »

Je kunt eventueel ook nog het engelse forum proberen:
http://C90club.co.uk
Voor meer info over framenummers van C50's en andere C-tjes.
Succes!
Laatst gewijzigd door ReezYard op 15 mei 2016 07:58, 1 keer totaal gewijzigd.
Groet, ennuh...... gas zit rechts!

Afbeelding

diedekaas
Frequent 4T-MSB visitor
Berichten: 139
Lid geworden op: 27 mei 2014 19:54
Bezit: SS
Locatie: Utrecht

Re: Gezocht Honda C50 eigenaren met framenummer in balhoofd

Bericht door diedekaas »

Dat frame is een origineel naleveringsframe. Waarschijnlijk heeft een brommerhandelaar dat frame ooit nieuw besteld en er een zelf een nummer ingeslagen, omdat in een naleveringsframe van de fabriek geen nummer staat. Wanneer je dan een brommer had die total loss had, kon je het framenummer van die brommer legaal over laten slaan in het naleveringsframe en daar alles opbouwen om er mee verder te rijden. Wanneer jij kunt aantonen dat het een naleveringsframe is, door een oud verrot frame met legaal nummer mee te nemen en een bewijs dat je huidige frame een naleveringsframe is (bon van de Viertaktschuur misschien?), kan de RDW er een legaal nummer inslaan en dus keuren.

marcbrum
4T-MSB beginner
Berichten: 3
Lid geworden op: 11 okt 2015 15:52
Bezit: Honda SS50
Honda C50

Re: Gezocht Honda C50 eigenaren met framenummer in balhoofd

Bericht door marcbrum »

Dank voor jullie reacties!

Beste diedekaas, wat je zegt klopt helemaal maar omdat er nu dus een nummer in het frame staat is het volgens de RDW dus niet mogelijk middels een donorframe er nog een nummer naast te laten plaatsen. Er zit immers al een nummer in volgens de RDW. Helaas was mijn aankoopbon van de Viertaktschuur hiervoor niet genoeg om ze te overtuigen. Ook het meenemen van een foto rapportage hoe het frame uit het krat is gekomen (het krat zelf had ik ook bij me) was niet genoeg om hem op kenteken te krijgen.

Het is dus nu aan mij om aan te tonen dat het een naleveringsframe betreft, dit is dus waanzinnig moeilijk omdat bij de Honda instanties hierover niks bekend is. Ik ga dus zeker ook de optie van ReezYard op het Engelse forum nu proberen, wellicht is hier meer informatie bekend. Het frame had overigens uit het krat de origineel Nederlandse muisgrijze kleur, dus lijkt dan voor de Nederlandse markt ooit gemaakt te zijn geweest. Maar niet geschoten is altijd mis.

Mochten meer mensen hier nog informatie dan wel verhalen over hebben, ik hoor het graag! Wanneer er geen vergelijkbare gevallen bekend zijn, wordt het met de dag aannemelijker dat door een wellicht wat verdacht framenummer dit originele nalevering frame onbruikbaar gaat zijn om een kenteken gaat krijgen. Wat erg zonde en pijnlijk gaat zijn natuurlijk!

Groet,
Marc

Soop
4T-MSB addict
Berichten: 534
Lid geworden op: 09 aug 2013 18:48
Bezit: Honda CD50 '71
SMC super50 C50 imi (van de vrouw)
Scoopy OT
Transalp 600V
Locatie: Amsterdam
Contacteer:

Re: Gezocht Honda C50 eigenaren met framenummer in balhoofd

Bericht door Soop »

Wat zegt de viertaktschuur? Is het een oplossing het ingeslagen nummer te verwijderen en dan het traject in te gaan zoals hierboven beschreven?

Soop
4T-MSB addict
Berichten: 534
Lid geworden op: 09 aug 2013 18:48
Bezit: Honda CD50 '71
SMC super50 C50 imi (van de vrouw)
Scoopy OT
Transalp 600V
Locatie: Amsterdam
Contacteer:

Re: Gezocht Honda C50 eigenaren met framenummer in balhoofd

Bericht door Soop »

Bij een ander keuringstation

Gebruikersavatar
gerbrandicus
Astrealover
Berichten: 1974
Lid geworden op: 27 jan 2007 21:18
Locatie: Gorinchem

Re: Gezocht Honda C50 eigenaren met framenummer in balhoofd

Bericht door gerbrandicus »

Als jij dat ding compleet in elkaar aanlevert voor herinslag framenummer weten ze toch nooit dat er in het balhoofd ook een nummer staat? Dus iets regelen van Honda NL dat het een naleveringsframe is zonder nummer, gaar frame erbij regelen met nummer en bij de RDW over laten slaan.
Gewoon bellen met de RDW dat je een afspraak wil maken voor herinslag framenummer. Niet vragen of dat allemaal wel kan en blabla, gewoon een beetje sturen.

San
Frequent 4T-MSB visitor
Berichten: 166
Lid geworden op: 27 jan 2007 23:17
Locatie: Utrecht

Re: Gezocht Honda C50 eigenaren met framenummer in balhoofd

Bericht door San »

Plus even het framenummer wat er nu instaat plamuren of er een mooie sticker erover heen plakken :).
Gezocht: Honda C50/70 Passport

Jdb
4T-MSB beginner
Berichten: 2
Lid geworden op: 02 mei 2020 22:38
Bezit: C50

Re: Gezocht Honda C50 eigenaren met framenummer in balhoofd

Bericht door Jdb »

Ha Marc, ik lees je bericht net, is wel al 4 jaar geleden.... maar is t nog goedgekomen met die keuring? Ik heb n zelfde geval als jij met naleveringsgrame met n afwijkend nummer die ik op kenteken wil hebben.. ben benieuwd!!

Gebruikersavatar
wim V8
Kill me please, I'm trapped here!
Berichten: 3955
Lid geworden op: 30 aug 2013 17:43
Bezit: Honda CB50 '73 (daily)
Honda CD 50 project(compl.in parts)
Honda GiorCub chill 4bak scooter :-)
Piaggio Ciao '70 (under restoration)
Piaggio Bravo '73(as new) Daily
Piaggio Boxer1.'69(need restoration)
VeloFrejus '50 Jolly motore a rullo.
Demm Turismo quatro tempi '59
Fiat 1100R '68 (summer daily)
Locatie: Castricum

Re: Gezocht Honda C50 eigenaren met framenummer in balhoofd

Bericht door wim V8 »

Jdb schreef: 02 mei 2020 23:01 Ha Marc, ik lees je bericht net, is wel al 4 jaar geleden.... maar is t nog goedgekomen met die keuring? Ik heb n zelfde geval als jij met naleveringsgrame met n afwijkend nummer die ik op kenteken wil hebben.. ben benieuwd!!

Heb je die bij voertaktschuur gekocht?

Gr. Wim.
Een oude brommer is alleen leuk als sleutelen uw hobby is.

Link naar mijn Honda's:
viewtopic.php?f=15&t=26869

Jdb
4T-MSB beginner
Berichten: 2
Lid geworden op: 02 mei 2020 22:38
Bezit: C50

Re: Gezocht Honda C50 eigenaren met framenummer in balhoofd

Bericht door Jdb »

Hi Wim, omdat dit een beetje off-topic begint te raken heb ik je een PB gestuurd.
Grt Joost

Davo
4T-MSB beginner
Berichten: 6
Lid geworden op: 11 aug 2020 16:46
Bezit: C50

Re: Gezocht Honda C50 eigenaren met framenummer in balhoofd

Bericht door Davo »

Hoi,

Zijn er inmiddels mensen met ervaring met het op kenteken krijgen van een C50N 0000 XXX - nummer?
Ik heb zo'n brommer en kan nergens documentatie vinden om hem nu op kenteken te krijgen.

Iemand nog tips hoe je dat aan kan pakken?

Plaats reactie