Kenteken geneuzel

Hier kun je praten over je honda.
Plaats reactie
metalmini
Frequent 4T-MSB visitor
Berichten: 50
Lid geworden op: 22 sep 2016 08:11
Bezit: Honda SS50

Kenteken geneuzel

Bericht door metalmini »

Zoals velen inmiddels wel weten ben ik bezig met de verbouwing van kijn SS.

Sinds de invoer van het kenteken heb ik de brommer geschorst en was alles prima. Ik heb dus een kentekennummer en de staat weet dat ik een SS heb. Nu kreeg ik van de week van de rdw een kadotje. Een prachtig groen pasje! Mooi, en een stuk praktischer als een groene kaart. Rond deze tijd moet ik ook alle voertuigen schorsen of keuren, dus ik log in bij de rdw en schors mijn Mini. Vervolgens wil ik de SS schorsen en denk ik bij mezelf, op dit punt met de verbouwing ben ik waarschijnlijk minder geld kwijt aan verzekering dan dat ik hem schors. Dan maar ontschorsen. Gaat niet. Geen knopje voor schorsing opheffen en ook niet echt voor het verlengen. Ik heb ook nog geen herrinering gehad voor de schorsing te verlengen...

Voordat ik de halve middag naar troosteloze wachtmuziek ga luisteren is mijn vraag als volgt; Als ik nu een plaat laat drukken en een verzekering start, is alles dan geregeld?

stoterstangen90
Vierkantofiel
Berichten: 5159
Lid geworden op: 16 jan 2007 22:17
Bezit: Morris Ital
Locatie: Zaagcity

Re: Kenteken geneuzel

Bericht door stoterstangen90 »

Aangezien je een pasje kreeg opgestuurd vermoed ik dat je de schorsing hebt laten verlopen.
Overigens zit ontschorsen in een ander menu dan schorsen op de RDW website.
Afbeelding

NIX
chaly addict
Berichten: 18807
Lid geworden op: 27 jan 2007 21:21
Bezit: Een hamer
Locatie: Milsbeek

Re: Kenteken geneuzel

Bericht door NIX »

Hopen dat je er geen boete automatisch achteraan krijgt. Je was gewoon te laat. Minstens een week. Dus hij is ongeveer automatisch ontschorst. Een brommer schorsen is 10,- (of 11,-, daar wil ik vanaf zijn). Ieder kenteken is te schorsen en vervolgens te ontschorsen. Gewoon aanvinken. Als je een brommer verzamelpolis hebt is goedkoop, elke losse verzekering is meer dan 10,- .
Stel je kleppen en kijk eerst even in de FAQ.

metalmini
Frequent 4T-MSB visitor
Berichten: 50
Lid geworden op: 22 sep 2016 08:11
Bezit: Honda SS50

Re: Kenteken geneuzel

Bericht door metalmini »

Het stomme is, normaal gesproken krijg ik netjes een melding dat ik hem weer moet schorsen. Deze keer dus niet.

En als ik de schorsing laat verlopen gaan zij ervan uit dat hij weer op de weg rondrijdt toch? Of moet ik hem heel expliciet ontschorsen? Gister onze huisverzekeraar gemaild voor een offerte dus daar wacht ik nog ff op. Moet toch een keer met dat ding gaan rijden!

stoterstangen90
Vierkantofiel
Berichten: 5159
Lid geworden op: 16 jan 2007 22:17
Bezit: Morris Ital
Locatie: Zaagcity

Re: Kenteken geneuzel

Bericht door stoterstangen90 »

Als je de schorsing laat verlopen gaan ze er inderdaad vanuit dat je er weer mee rijdt.
Hij moet dan ook vanaf dag 1 verzekerd zijn anders dure boete.
Rond de 500 euro.
Afbeelding

Gebruikersavatar
wim V8
Kill me please, I'm trapped here!
Berichten: 3955
Lid geworden op: 30 aug 2013 17:43
Bezit: Honda CB50 '73 (daily)
Honda CD 50 project(compl.in parts)
Honda GiorCub chill 4bak scooter :-)
Piaggio Ciao '70 (under restoration)
Piaggio Bravo '73(as new) Daily
Piaggio Boxer1.'69(need restoration)
VeloFrejus '50 Jolly motore a rullo.
Demm Turismo quatro tempi '59
Fiat 1100R '68 (summer daily)
Locatie: Castricum

Re: Kenteken geneuzel

Bericht door wim V8 »

2 jaar geleden 330,- boete, Vespa Ciao '74 lag uit elkaar in de schuur, nooit meer aan gedacht.

Gr. Wim.
Een oude brommer is alleen leuk als sleutelen uw hobby is.

Link naar mijn Honda's:
viewtopic.php?f=15&t=26869

metalmini
Frequent 4T-MSB visitor
Berichten: 50
Lid geworden op: 22 sep 2016 08:11
Bezit: Honda SS50

Re: Kenteken geneuzel

Bericht door metalmini »

Potverdikkie das een hoop geld!

Even de papertrail nagelopen en inderdaad, vergeten! Scheelt een week dus ik hoop dat de schade beperkt blijft...

Dekker
Frequent 4T-MSB visitor
Berichten: 170
Lid geworden op: 15 sep 2016 14:39
Bezit: Pc50
C50 in onderdelen
C50 in onderdelen
C50 in onderdelen
--------------------------
Motovespa 150s

Bezat:
SS50Z
C70TT
Novio
XR500R
CB550F
En voor ik 16 was:
Yamaha DT
Puch Maxi
Sparta Lucky
Solex

Re: Kenteken geneuzel

Bericht door Dekker »

Duur inderdaad.
Ik had het met de auto, keuringsafspraak voor apk 2 dagen voor einde schorsing gemaakt, moesten echter nieuwe onderdelen in waar een paar dagen levertijd op zat.
Met als gevolg dat de apk er een dag te laat op zat na afloop van de schorsing, kleine 200,- lichter.

NIX
chaly addict
Berichten: 18807
Lid geworden op: 27 jan 2007 21:21
Bezit: Een hamer
Locatie: Milsbeek

Re: Kenteken geneuzel

Bericht door NIX »

Ontschorsen is alleen nodig als hij nog geschorst is. Niet betalen voor de schorsing verloopt, betekent een kenteken en de RDW die controleert of je voertuigverplichtingen weer geregeld zijn. Boete kan zomaar 420,- zijn, nu. Heel gauw verzekeren, dus.
Stel je kleppen en kijk eerst even in de FAQ.

Plaats reactie