Pagina 1 van 2

C50 Project Nameless, updeet 22-6

Geplaatst: 29 sep 2017 17:06
door gonzo
Ok, na een tijdje chinees gereden te hebben (skyteam imi gorilla, aka u96, die met de gasflestenk) werd het tijd om eens een Hoonda aan te schaffen. Via marktplaats een project gekocht voor weinig. Woensdag opgehaald in Amsterdam, en vanaf vandaag is ie echt van mij,,,, VAN MIJ!!!!!

Ik was alweer te laat met fotoos maken van hoe ie eerst was, dus vanaf vandaag probeer ik dit project te documenteren en hier een soort van verslag te maken.

Gaat om een c50ot uit 1980.
Plan de campagne....... Blok origineel 3gang semi laten, of imi yx 70cc 4 gang
beenschild weg laten, en kontje weg laten, of beide weer herstellen want het geeft wel een mooie vloeiende lijn aan de brommer.....
kan zijn dat ik iets verwerk van een frame wat Nix heeft liggen, maar daar ben ik nog niet echt uit.
kleur........ weet ik nog niet

Re: C50 Project Nameless

Geplaatst: 29 sep 2017 18:10
door NIX
Goeie vangst, dus.

Re: C50 Project Nameless

Geplaatst: 29 sep 2017 19:03
door gonzo
Net alvast wat gedemonteerd en bekeken. Is het veel werk om een afgeslepen kontje weer te herstellen?

Re: C50 Project Nameless

Geplaatst: 29 sep 2017 20:43
door butt head
ga maar een middagje bij nix op de koffie en neem een goede fles port mee. dan komt het helemaal goed.

maar gooi dat na het aantal versnellingen(gang) is over boord het is geen krijtler

Re: C50 Project Nameless

Geplaatst: 29 sep 2017 21:41
door NIX
Ducktail is gewoon een vervangingstuk voor. Voor de complete achterkant ook en zelfs het stuk binnenspatboard.

Re: C50 Project Nameless

Geplaatst: 30 sep 2017 07:10
door gonzo
butt head schreef:ga maar een middagje bij nix op de koffie en neem een goede fles port mee. dan komt het helemaal goed.

maar gooi dat na het aantal versnellingen(gang) is over boord het is geen krijtler
Het gaat me niet om het aantal versnellingen....
Ik heb ervaringen met zundapp 3, 4 en 5gangen. En vind de 4gang handkoppeling gewoon lekker rijden. 3gang is een handschakel, rijd ontzettend grappig maar de eerste 2 gangen zijn bestkort en de derde best lang. 5gang is pas fijn als je een hoge top hebt anders blijf je aan het schakelen.

Ik wil eigenlijk een max snelheid van 55 a 60. Ben je niet de langzaamste van de groep , savie. Dan lijkt mij een 70cc viergang het fijnst. Maar goed ik heb geen ervaringen met een 3gang semi van Honda. Dus......

Re: C50 Project Nameless

Geplaatst: 30 sep 2017 07:12
door gonzo
Port....... das bij ons in dialect een doorgang/ poort. Pfrt...

Re: C50 Project Nameless

Geplaatst: 30 sep 2017 21:09
door gonzo
Is dit een standaard electronisch hart van een c?
Is dit een standaard electronisch hart van een c?
Past best in een corsa na demontage
Past best in een corsa na demontage
Wtf is dit dan?
Wtf is dit dan?
Achterlichtje vind ik leuk.....
Achterlichtje vind ik leuk.....
Moderne peer.........
Moderne peer.........
Dagje plemuren lassen slijpen en opmaat maken....
Dagje plemuren lassen slijpen en opmaat maken....
Voormalig spatje had ergrns last van denk ik....
Voormalig spatje had ergrns last van denk ik....
Net als achterbrug... zucht.
Net als achterbrug... zucht.
Maar redding is nabij. Heb ook nog een smc brug voir het geval dat.
Maar redding is nabij. Heb ook nog een smc brug voir het geval dat.
Iemand intresse in een s320 frame zonder kenteken?
Iemand intresse in een s320 frame zonder kenteken?

Re: C50 Project Nameless

Geplaatst: 01 okt 2017 16:05
door gonzo
Frame weer voorzien van spatje.
Frame weer voorzien van spatje.
Valt niet mee. Electrisch vlamboog gelast poehee....

Maar goed, tis gelukt. Verder voorspatje, achterbrug, voorvork ontdaan van verf e.d. Komt het volgende.. .. de voorvering.... Ik heb het zover los, middels de moerklooftechniek van Nix. Maar ik krijg 1 bout er niet uit. Waar het armpje mee vast gebout zit. Nachtje weken in roestoplosser hielp niey, net als de motivatiehanertechniek. Help!!!

Re: C50 Project Nameless, updeet 22-6

Geplaatst: 22 jun 2023 19:37
door gonzo
Afbeelding
Tsja, dit topic is een beetje achtergebleven, aangezien Hammerite dus al een tijdje heeft gereden, en ff plaats moest maken voor Gretchen. Maar we zijn weer begonnen, en het wordt geen hammerite meer.
Nee, we gaan voor een 2d overwinning op de Hondadag in de klasse Custom of tegekvoorwoorden.

Dus basis c50, 1980, frame met 8cm verlengt, ondertussen smc voorvork en smc wielen geplaatst. Die grotere trommels merk je wel.
Vandaag ook met de tank begonnen, en een idee van vroeger herpakt. De gasflestenk. Maar nu met tunnel, en hoe maak je dat in je schuurtje zonder zetbank, wals oid??? Nou, gewoon met slijptol, hamer en beitel.....
Afbeelding

Afbeelding

Afbeelding

Afbeelding

Afbeelding

Re: C50 Project Nameless, updeet 22-6

Geplaatst: 22 jun 2023 19:56
door wim V8
Hmm, slijp dan die ring er ook af.


Gr. Wim.

Re: C50 Project Nameless, updeet 22-6

Geplaatst: 22 jun 2023 20:06
door gonzo
Jaaaa, daar twijfel ik ontzettend over. Als die eraf is, dan is het herkenbare van de fles er ook af...

Re: C50 Project Nameless, updeet 22-6

Geplaatst: 22 jun 2023 21:19
door Dennoz
Die ring blijft…geen discussie meer!

Re: C50 Project Nameless, updeet 22-6

Geplaatst: 23 jun 2023 12:23
door gonzo
Tank even on hold tot ik een vulopening weet te scoren.

Dus ff kettingkastje custom maken, nou...... het is eigenlijk een oude kettingkast die te kapot was om op te lassen bewerken met de slijptol......Afbeelding

Afbeelding

Afbeelding

Re: C50 Project Nameless, updeet 22-6

Geplaatst: 23 jun 2023 22:36
door NIX
Mooi oldskool dichtgestort frame. Bij mij barst het er na 40 jaar behoorlijk uit.