euro 95 E10

Hier kun je praten over je honda.
Gebruikersavatar
jnijkamp
Frequent 4T-MSB visitor
Berichten: 90
Lid geworden op: 27 mei 2020 08:30
Bezit: CD-50H (april 1972)
Locatie: Hilversum
Contacteer:

Re: euro 95 E10

Bericht door jnijkamp »

Deze link kwam ik nog tegen over dit onderwerp.

Toch maar Euro 98 erin kieperen dan ;-) Ach, die 7 liter overleef ik ook wel.
You meet the nicest people on a Honda!
- Zen Mechanic website
- Zen Mechanic op YouTube -

butt head
moppersmurf
Berichten: 8903
Lid geworden op: 28 jan 2007 21:51
Bezit: paar brommers
Locatie: neede gelderland

Re: euro 95 E10

Bericht door butt head »

dus je hebt gelijk zo'n flesje e10 fighter gekocht?
ik praat niet alleen maar poep


bami = bami. troep = troep.

Gebruikersavatar
jnijkamp
Frequent 4T-MSB visitor
Berichten: 90
Lid geworden op: 27 mei 2020 08:30
Bezit: CD-50H (april 1972)
Locatie: Hilversum
Contacteer:

Re: euro 95 E10

Bericht door jnijkamp »

MrSinga schreef: 28 mei 2020 19:48
Lucrafc schreef: 28 mei 2020 19:39 Ik heb er zelf al problemen met gehad! Een runner 125cc die goedrijdent was weggezet na twee jaar terug in gebruik genomen en ultrasoon nog staaldraad of hoge druk wou niet helpen.
Nieuwe carburator en het was opgelost.
Voor het opstarten hadden we preventief eerst tank leidingen en pomp uitgekuist. ( geen roest want kunststof tank)
Nu laat ik altijd de carburator leeglopen.
Gewoon Aspen 4 erin gieten. Lost het bederven op en maakt ook dat alles ‘properder’ blijft
Inderdaad, Aspen 4 hoor ik uit meerdere hoeken. Zeker als je heel weinig rijdt, je kant dat jaaaaren lang wegzetten en dan vergomd het nog niet. Bovendien start je klep ook veel gemakkelijker omdat het veel zuiverder benzine met heel weinig rommel toegevoegd. Ook maar eens een jerrycannetje bestellen :mrgreen:
You meet the nicest people on a Honda!
- Zen Mechanic website
- Zen Mechanic op YouTube -

Gebruikersavatar
wim V8
4T-MSB heilige
Berichten: 4002
Lid geworden op: 30 aug 2013 17:43
Bezit: Honda CB50 '73 (daily)
Honda CD 50 project(compl.in parts)
Honda GiorCub chill 4bak scooter :-)
Piaggio Ciao '70 (under restoration)
Piaggio Bravo '73(as new) Daily
Piaggio Boxer1.'69(need restoration)
VeloFrejus '50 Jolly motore a rullo.
Demm Turismo quatro tempi '59
Fiat 1100R '68 (summer daily)
Locatie: Castricum

Re: euro 95 E10

Bericht door wim V8 »

Ja mensen, koopt u allen de brandstof van bijna 4 á 5,- euro de liter.

De meneren van Ecomaxx en Aspen varen er wel bij. Hoe makkelijk, haha.

Brandstof kost 1,50 de liter!

Gr. Wim.
Een oude brommer is alleen leuk als sleutelen uw hobby is.

Link naar mijn Honda's:
viewtopic.php?f=15&t=26869

Online
Oscar
4T-MSB regular
Berichten: 258
Lid geworden op: 09 jun 2016 22:55
Bezit: CD en SS

Re: euro 95 E10

Bericht door Oscar »

Hmm er staan ook heel wat brommertjes voornamelijk stil de garage en dan is het wel fijn die niet verouderende en niet stinkende brandstof. Ik vond het eerder een nadeel dat die Aspen veel vluchtiger is dus bij 1 brommer die met benzine niet stonk was binnen een maand de inhoud verdampt en een ander ging lekken terwijl die dat met benzine niet deed,

Gebruikersavatar
wim V8
4T-MSB heilige
Berichten: 4002
Lid geworden op: 30 aug 2013 17:43
Bezit: Honda CB50 '73 (daily)
Honda CD 50 project(compl.in parts)
Honda GiorCub chill 4bak scooter :-)
Piaggio Ciao '70 (under restoration)
Piaggio Bravo '73(as new) Daily
Piaggio Boxer1.'69(need restoration)
VeloFrejus '50 Jolly motore a rullo.
Demm Turismo quatro tempi '59
Fiat 1100R '68 (summer daily)
Locatie: Castricum

Re: euro 95 E10

Bericht door wim V8 »

Tja, ik heb ook nooit problemen met 98 maar ook niet met 95, beide in 2 en 4 takt brommer/motor.
Ik denk dat een brommer eerder al een achterliggend probleem/vervuiling heeft en dat de nieuwe benzine dan alle troep losweekt ofzo, dat alles steeds verstopt.

Maar met die eco brandstof komt dat probleem ook voor, zij adviseren volgens mij(iemand schreef dat eens) dat je eerst je brandstofsysteem helemaal moet reinigen eer je met hun spul begint.

Gr. Wim.
Een oude brommer is alleen leuk als sleutelen uw hobby is.

Link naar mijn Honda's:
viewtopic.php?f=15&t=26869

KiP
postslet
Berichten: 2389
Lid geworden op: 10 jan 2008 22:23
Locatie: Winterswijk

Re: euro 95 E10

Bericht door KiP »

Ik zou gaan voor goeie zelfgestookte wodka, met loodvervanger natuurlijk.
Afbeelding
Jurrien schreef: 22 mar 2024 15:32 Houden zo. Iets van tweeëntwintig jaar moet je niet veranderen.

Gebruikersavatar
wim V8
4T-MSB heilige
Berichten: 4002
Lid geworden op: 30 aug 2013 17:43
Bezit: Honda CB50 '73 (daily)
Honda CD 50 project(compl.in parts)
Honda GiorCub chill 4bak scooter :-)
Piaggio Ciao '70 (under restoration)
Piaggio Bravo '73(as new) Daily
Piaggio Boxer1.'69(need restoration)
VeloFrejus '50 Jolly motore a rullo.
Demm Turismo quatro tempi '59
Fiat 1100R '68 (summer daily)
Locatie: Castricum

Re: euro 95 E10

Bericht door wim V8 »

Pff, dan ga je hard man.

Gr. Wim.
Een oude brommer is alleen leuk als sleutelen uw hobby is.

Link naar mijn Honda's:
viewtopic.php?f=15&t=26869

Gebruikersavatar
nielspbr
Mr Kockengen
Berichten: 16198
Lid geworden op: 02 mar 2009 17:50
Bezit: Een apenfamilie en een bamibal.
Locatie: Kockengen

Re: euro 95 E10

Bericht door nielspbr »

Altijd je carb leegdraaien als je je brommer langere tijd wegzet, e10 laat meer residu achter bij het verdampen.

(Ik tank altijd 98 of wat daarvoor door moet gaan. Zoveel verbruikt een brommer niet en ik ben geen veelrijder.)

4-takter
Frequent 4T-MSB visitor
Berichten: 146
Lid geworden op: 28 jan 2007 00:00
Bezit: C50-h, SS50m-K1, C50-e, cb77, CT70h-K1, CBX1000a, S90
Locatie: velsen

Re: euro 95 E10

Bericht door 4-takter »

wat ook kan is ecomax is gelijk aan aspen maar met wat aromaten om de pakkingen/rubbers niet uit te drogen
en natuurlijk 98 benzine wel van shell Vpower of BP ultimate of firestone 100, volgens de vehac zit daar geen ethanol in
ik vraag me af

MrSinga
4T-MSB zombie
Berichten: 2533
Lid geworden op: 28 jan 2007 22:19
Bezit: Vaillante;
MSX125
ST70
Z50A K3
En een berg projectjes
Locatie: Santa-Cruz, Belgium

Re: euro 95 E10

Bericht door MrSinga »

wim V8 schreef: 27 dec 2020 20:59 Ja mensen, koopt u allen de brandstof van bijna 4 á 5,- euro de liter.

De meneren van Ecomaxx en Aspen varen er wel bij. Hoe makkelijk, haha.

Brandstof kost 1,50 de liter!

Gr. Wim.
Ge doet dat er gewoon in bij stallen. En moet zelfs niet compleet leeg. Bij m’n laatste werk als technieker van allerhande tuinbouwmachines werd er voor de winter altijd aspen 2 of 4 (naar gelang) in/bij gedaan. Perfect na de winter te starten

Gebruikersavatar
jnijkamp
Frequent 4T-MSB visitor
Berichten: 90
Lid geworden op: 27 mei 2020 08:30
Bezit: CD-50H (april 1972)
Locatie: Hilversum
Contacteer:

Re: euro 95 E10

Bericht door jnijkamp »

MrSinga schreef: 28 dec 2020 21:28
wim V8 schreef: 27 dec 2020 20:59 Ja mensen, koopt u allen de brandstof van bijna 4 á 5,- euro de liter.

De meneren van Ecomaxx en Aspen varen er wel bij. Hoe makkelijk, haha.

Brandstof kost 1,50 de liter!

Gr. Wim.
Ge doet dat er gewoon in bij stallen. En moet zelfs niet compleet leeg. Bij m’n laatste werk als technieker van allerhande tuinbouwmachines werd er voor de winter altijd aspen 2 of 4 (naar gelang) in/bij gedaan. Perfect na de winter te starten
Kijk, dat zijn de betere tips! Prima te gebruiken als additief als je geen dagelijks verkeer rijdt met je klep?!
You meet the nicest people on a Honda!
- Zen Mechanic website
- Zen Mechanic op YouTube -

MrSinga
4T-MSB zombie
Berichten: 2533
Lid geworden op: 28 jan 2007 22:19
Bezit: Vaillante;
MSX125
ST70
Z50A K3
En een berg projectjes
Locatie: Santa-Cruz, Belgium

Re: euro 95 E10

Bericht door MrSinga »

jnijkamp schreef: 29 dec 2020 09:30
MrSinga schreef: 28 dec 2020 21:28
wim V8 schreef: 27 dec 2020 20:59 Ja mensen, koopt u allen de brandstof van bijna 4 á 5,- euro de liter.

De meneren van Ecomaxx en Aspen varen er wel bij. Hoe makkelijk, haha.

Brandstof kost 1,50 de liter!

Gr. Wim.
Ge doet dat er gewoon in bij stallen. En moet zelfs niet compleet leeg. Bij m’n laatste werk als technieker van allerhande tuinbouwmachines werd er voor de winter altijd aspen 2 of 4 (naar gelang) in/bij gedaan. Perfect na de winter te starten
Kijk, dat zijn de betere tips! Prima te gebruiken als additief als je geen dagelijks verkeer rijdt met je klep?!
We hadden alvast geen probleem met heropstarten en aanslag in de carbu. Ik spreek me niet uit over wat er gebeurt als je op 100% Aspen gaat rijden. Ik heb idd nog gelezen dat er dan dichtingen kunnen sneuvelen.

Gebruikersavatar
wim V8
4T-MSB heilige
Berichten: 4002
Lid geworden op: 30 aug 2013 17:43
Bezit: Honda CB50 '73 (daily)
Honda CD 50 project(compl.in parts)
Honda GiorCub chill 4bak scooter :-)
Piaggio Ciao '70 (under restoration)
Piaggio Bravo '73(as new) Daily
Piaggio Boxer1.'69(need restoration)
VeloFrejus '50 Jolly motore a rullo.
Demm Turismo quatro tempi '59
Fiat 1100R '68 (summer daily)
Locatie: Castricum

Re: euro 95 E10

Bericht door wim V8 »

Veel afdichtingen in en rond brandstofsystemen werden altijd (vaak) gedicht met fiber ringen en pakkingen.

Afbeelding

Tegenwoordig is dat (bijna) allemaal rubber, voor zover je het nog zo kan noemen, het wordt synthetisch rubber genoemd,
maar voornamelijk is het natuurlijk gewoon slap kunststof.

Afbeelding

Die zwarte plastic (rubber) afdichtingen kunnen onder brandstof en hitte, dik worden, uitdrogen, week en slap worden, en ook krimpen.

Fiber uiteraard heeft ook zijn voor en nadelen.
Dus, terug naar fiber?

Gr. Wim.
Een oude brommer is alleen leuk als sleutelen uw hobby is.

Link naar mijn Honda's:
viewtopic.php?f=15&t=26869

Gebruikersavatar
Lacsap
4T-MSB regular
Berichten: 344
Lid geworden op: 03 nov 2017 21:03
Bezit: PC50A
C310S

Re: euro 95 E10

Bericht door Lacsap »

Dat gebeurt alleen als je ethanol-meuk tankt; bij Vpower, Ultimate en meerdere 98-peut heb je daar geen of nauwelijks last van.

Plaats reactie