Pagina 1 van 1

Lifan 72cc vs 86cc, onderblok ook anders?

Geplaatst: 15 jun 2018 15:23
door Roel
Hoe zit dat nou? Zijn de onderblokken van de 72cc en de 86cc Lifan blokken nou anders dan die 50cc blokjes? Of is het gewoon allemaal exact hetzelfde en pompen ze er gewoon een dikkere cilinder+kop op?

Ik kan me namelijk voorstellen dat meer cc's = meer compressie = hardere klappen op de krukas = een hogere belasting van het blokje = eerder kapot. Maar ja, minder cc's vraagt weer om hogere toerentallen bij een beetje leuke snelheid (zeg 65km/u).

Om een lang verhaal kort te maken, als ik graag rustig, zuinig en betrouwbaar 65km per uur wil rijden, wat is dan de beste keuze?

Re: Lifan 72cc vs 86cc, onderblok ook anders?

Geplaatst: 15 jun 2018 16:38
door butt head
70cc is over het algemeen gelijk aan de 50cc blokken.
86> heeft vaak een andere krukas slag, grotere pomp, langere cilinder, langere tapeinden.

eigenlijk houden alle krukassen het vermogen/veel cc goed.

als je een heerlijk bom proof blok wil nt c90 met s65 koppeling, ss50 4bak. dan ongeveer een 16 tot 20mm carbu er op. dan heb je een blok waar je eigenlijk nooit naar om hoeft te kijken en het altijd doet als je hem goed in elkaar zet.

Re: Lifan 72cc vs 86cc, onderblok ook anders?

Geplaatst: 15 jun 2018 16:51
door Roel
Ori Honda C90 is natuurlijk prachtig, maar nu even geen optie...

"Langere cilinder". Betekent dit dat ik met een 86cc problemen krijg met de uitlaatbevestiging? Ding moet onder een CD50 komen te hangen, met lage ori uitlaat.

Re: Lifan 72cc vs 86cc, onderblok ook anders?

Geplaatst: 15 jun 2018 16:54
door butt head
dan moet je de beugel iets aan passen maar dan kan het wel. gat wat verder ovaal maken.
met een beetje pecht afhankelijk van de uitlaat kan je kickstart ruzie krijgen met de uitlaat

Re: Lifan 72cc vs 86cc, onderblok ook anders?

Geplaatst: 15 jun 2018 17:06
door Roel
Ok, dat gaat dus om een paar millimeter. Dat komt wel goed. Bedankt!

Dit lijkt me wel wat: https://www.brinkmotoren.nl/motorblokke ... d_atv/3059
Niet duur, lijkt behalve het lelijke vliegwieldeksel goed op een ori blokje, en volgens mij gaat zo'n Lifan best lang mee als je rijdt als een oud wijf (zoals ik)?

Re: Lifan 72cc vs 86cc, onderblok ook anders?

Geplaatst: 15 jun 2018 20:43
door MrSinga
Das eigenlijk een china versie van de C90 met 4 bak en handkoppeling

Re: Lifan 72cc vs 86cc, onderblok ook anders?

Geplaatst: 15 jun 2018 20:43
door butt head
psst een c90 blok 3 bak semi staat onbekend koop je voor 300,- ongeveer. als je een goed willend verkoper hebt pakt hij wel een net blok van de plank.

Re: Lifan 72cc vs 86cc, onderblok ook anders?

Geplaatst: 15 jun 2018 21:14
door nielspbr
Roel schreef: 15 jun 2018 17:06 Ok, dat gaat dus om een paar millimeter. Dat komt wel goed. Bedankt!
Om precies te zijn komt de kop, en daarmee de uitlaat, 6mm naar voren. (lage cilinder(50/70) 63mm, hoge(90(86)-110) 69mm)