Indien snorries van fietspad naar hoofdweg, helmplicht.

Hier kun je praten over je honda.
Stoel
4T-MSB regular
Berichten: 400
Lid geworden op: 03 jul 2011 10:19
Bezit: Veel roest op drie wielen
Locatie: Amsterdam

Re: Indien snorries van fietspad naar hoofdweg, helmplicht.

Bericht door Stoel »

De mensen die omschreven worden als slachtoffer van deze regel rijden over het algemeen op snorfietsen die door de milieuwetgeving sowiso al niet meer de stad (Amsterdam) in mogen..

Begrijp me niet verkeerd, ik denk dat het probleem met te snel rijdende snorscooters beter op een andere manier opgelost kan worden. Maar ik ben wel blij dat er iets gedaan wordt, want het is als fietser echt niet te doen hier.

Gebruikersavatar
Daan1508
4T-MSB addict
Berichten: 524
Lid geworden op: 04 feb 2015 13:51
Bezit: 1971 C50
1978 C90 dikke harrie
Locatie: Gouda

Re: Indien snorries van fietspad naar hoofdweg, helmplicht.

Bericht door Daan1508 »

Ja, dat is best een goed punt.

Ik denk dat er wel een andere oplossing is: andere verplichtingen voor snorfietsen, waardoor buitencategorie scooters niet meer op dit kenteken kunnen. Trappers ofzo. Maar ja, dat heeft wat meer voeten in aarde.

NIX
chaly addict
Berichten: 18806
Lid geworden op: 27 jan 2007 21:21
Bezit: Een hamer
Locatie: Milsbeek

Re: Indien snorries van fietspad naar hoofdweg, helmplicht.

Bericht door NIX »

Nee, er moet gewoon gehandhaafd worden. Dus die gasten grijpen en Wokken of de boel afpakken. Niet degenen straffen die netjes rijden en blij zijn met hun snorfietsje. Dat gaat geen zak verbetering brengen, want de overlastbezorgers rijden toch waar ze zin in hebben en zo hard als ze willen.
Stel je kleppen en kijk eerst even in de FAQ.

Gebruikersavatar
Daan1508
4T-MSB addict
Berichten: 524
Lid geworden op: 04 feb 2015 13:51
Bezit: 1971 C50
1978 C90 dikke harrie
Locatie: Gouda

Re: Indien snorries van fietspad naar hoofdweg, helmplicht.

Bericht door Daan1508 »

Ja, dat is een goed punt. Maar dat handhaven schijnt toch niet zo hard op te schieten.

NIX
chaly addict
Berichten: 18806
Lid geworden op: 27 jan 2007 21:21
Bezit: Een hamer
Locatie: Milsbeek

Re: Indien snorries van fietspad naar hoofdweg, helmplicht.

Bericht door NIX »

Nee, het wordt niet gedaan. Het is goedkoper om over de rug van de braven schijnmaatregelen te treffen.
Stel je kleppen en kijk eerst even in de FAQ.

Gebruikersavatar
se7ven
The 4T-MSB is my life!
Berichten: 1018
Lid geworden op: 27 jan 2007 22:33
Bezit: 2x ss50 k3, 1x ss50 k1, bami: 3x 'monkey',1x jc knight
Locatie: regio Amersfoort

Re: Indien snorries van fietspad naar hoofdweg, helmplicht.

Bericht door se7ven »

Alle milieu maatregelingen zijn schijnmaatregelingen die de echt grote vervuilers niet aanpakken.
Scheepvaart, vliegtuigen, industrie, landbouw. Over een paar jaar is vliegen de grootste vervuiler ter wereld.

Nog zoiets belachelijks : iedereen van het gas af ! Als dat gebeurt kan het elektriciteitsnet het niet aan.
Bovendien is elektriciteit vervuilender dan gas !

Fijnstof... Meeste fijnstof komt uit de zee. Natuurlijk heb je fijnstof uit dieselvoertuigen maar als het roetfilter er onder zit en op tijd vervangen word komt er maar weinig vrij. Ook hier handhaven.
2 takt brommers stoten 'veel' uit maar die verdwijnen langzaam en worden vervangen door 4takt...
Het lijkt mij onmogelijk dat een 50cc 4takt brommer meer uitstoot dan een 1.8 liter Mercedes/b&w
To Lose Means Nothing. To Win Doesn't Mean Anything. To Improve, that's Everything.
Voor al uw trainingen : http://www.in-training.nl/
Afbeelding

Plaats reactie